Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinut ns. briiffataan kiusaamaan/syrjimään jota kuta ihmistä (jota et entuudestaan tunne), niin lähdetkö tähän?

Vierailija
15.12.2022 |

Tuli vaan mieleen että miten yleisesti näin toimitaan. Kun joku puhuu pahaa ja mustamaalaa jonkun ihmisen aivan hirveäksi, niin uskotko sellaisenaan ja suhtaudut häneen epäystävällisesti? Vai katsotko tilanteen ensin ihan itse ja päätät sitten miten suhtaudut.

Itseni puolesta kyselen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on jatkuvasti, ja näkyy olevan suosittua hupia aika monelle. 

Vierailija
2/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde. Totean mielessäni vain, että tämä kertoo vain sen, että pahan puhujat ei siitä parjatusta pidä. Ei välttämättä yhtään mitään itse ihmisestä. Olen ollut työpaikallakin, missä yhtä naista suorastaan kiusattiin ja hänestä puhuttiin todella ikäviä juttuja. Hän oli oikeasti todella mukava ja asiallinen, vain vähän introvertti ja ujo, ihminen. Ei vaan jotenkin sopinut sen muun porukan kahvipöytäjuttupiiriin, ja ulkopuolista alettiin sitten kiusata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta nyt kolmesta ihmisestä työpaikalla jotka tulivat uusina, en tuntenut heitä ja he selvästi pitivät minua ihan hirveänä AIVAN HETI. Myöhemmin selvisi, että tuntevat yhden henkilön jonka kanssa minulla todella oli ollut huonot välit.

Vierailija
4/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! Kiusaaminen on 💪

Vierailija
5/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde ja teen sen hyvin selväksi juuri sille, jota moisella motiivilla lähestyy enkä hiljene, vaikka kohteensa olisikin siinä kuuloetäisyydellä.

Onneksi on ihan tiedossa, että omaan aivan liian vahvan tahdon ja suoran suun, joten vain hyvin itsetuhoiset saattavat saada rohkeuspuuskan ja kokeilla kepillä keväistä jäätä.

Vierailija
6/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos esim miehen exät haukkuvat miehen niin juoksen ja lujaa.

Vierailija
7/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijän kanssa joutunut kaksi vuotta sitten vääntämään häiriköintijutusta, ei suostunut tekemään mitään asiassa ja laitoin jo kuukausien metelöinnin jälkeen tiukempaa viestiä sekä hänelle että häirikön vuokranantajalle. No, häirikkö lähti, muttaolrn ollut idännöitdijän vihalistalla siitä lähtien.

Nyt kun tuli kaikkiin asuntoihin huoltokäynti, niin nuoret jampat oli selkeästi ohjeistettu olemaan todella tylyjä. Ilmeisesti hän oli varoittanut että olen aivan kamala. Mietin, että jos minulle sanottaisiin noin, niin menisin silti ihan neutraalisti ja katsoisin mimmoinen tyyppi siellä nyt sitten on vastassa.

Vierailija
8/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän hassu kysymys koska kyllähän nyt jokainen fiksu ihminen muodostaa käsityksensä itse eikä lähde myrkynkeittäjien manipulointiin mukaan.

Vierailija
9/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tällaisen briiffatun kiusaamisen kohteena. Veljeni vaimo oli selittänyt minusta perunkirjoittajalle (veljen vaimon tuttava) jotain ihme juttua. Huomasin, että perunkirjoittaja katsoi minua oudosti virnistellen peunkirjoitustilaisuuden aikana. No, narsisteilla on tapansa.

Vierailija
10/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen ajattelee omilla aivoillaan. Samalla selviää kuka on mikä.

On kyllä näitä klikkejä, jossa voimakastahtoinen/paha kerää hovia ympärilleen, joka yhdessä lähdetään kiusaamaan ja tehdään siitä yhteistä hupia. Rankkaa kiusaamista ryhmän voimalla. Toivon, että nämä joskus edessään kokevat jotain ikävää.

Vierailija
11/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen, mutta teen omat johtopäätökseni. Yhden ihmisen näkemys/kertomus on subjektiivinen kokemus tai toisen käden tietoa. Luotan eniten omaan arviointiini.

Vierailija
12/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aika huvittavaa jos joku luulisi että minä juoksen hänen asioillaan. Jos mitään teen niin minulla on aina oma lehmä ojassa, montakin.

Vierailija
13/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kiusaa ketään.

Vierailija
14/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruja ei pidä kuunnella ellei ole typerä pelle niiden levittäjälle. Itsestään tekee vaan typerän jos.

Vierailija
15/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään. Olen ollutkin tilanteessa jossa minulle on puhuttu pahaa henkilöstä, tutustuin tähän henkilöön normaalisti ja ihan kiva ihminen oli.

Vierailija
16/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska olen huomannut kunka paljon pskaa ja mielikuvituksen tuotetta ihmiset puhuvat toisistaan.

Vierailija
17/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kokemusta nyt kolmesta ihmisestä työpaikalla jotka tulivat uusina, en tuntenut heitä ja he selvästi pitivät minua ihan hirveänä AIVAN HETI. Myöhemmin selvisi, että tuntevat yhden henkilön jonka kanssa minulla todella oli ollut huonot välit.

Olen kokenut uudessa työpaikassa vastaavaa jo ensimmäisenä työpäivänä. En tuntenut näistä ketään, meillä ei ole yhteisiä tuttuja. Olin vaihtanut ja alaa ja muuttanut uudelle paikkakunnalle työpaikan takia viikkoa ennen työn alkua.

Tyttöystävällä oli aikanaan veemäinen harjoittelu opiskelupaikkakunnalla. Myöhemmin selvisi että harjoittelupaikan johtaja oli mukana kunnallispolitiikassa keskustan riveissä ja pahimman riitakumppaninsa sukunimi oli sama kuin tyttäystävälläni. Eivät olleet mitään sukua, eivät edes samasta maakunnasta. Ihmiset on vaan joskus hulluja.

Vierailija
18/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joskus kyllä osoittautuu, että juorut ovat totta ko.henkilön kohdalla. Haluan kuitenkin todeta sen itse.

Vierailija
19/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yleistä esim. työpaikoilla. Todella alhaista. Moni joutuu vaihtamaan työpaikkaa kiusauksen vuoksi - usempaankin kertaan, koska kukaan ei halua ratkaista tätä ongelmaa. Pomotkin saattavat olla mukana. Meidän on kuitenkin velvoitettu menemään töihin, vaikka sitten kiusaamisen kera. Se tekee työstä moninkerroin raskaampaa. Näin kiusaajan elämä/työ on helppoa ja kivaa ja kiusatun rankkaa ja painajaismaista. Ja kumpi tekee pidemmän päivätyön? Kiusaaja usein on työkunnossa eläkeikäänsä saakka, ellei luoja rankaise teoista.

Vierailija
20/27 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Onko AP aikuinen? Onko tämä yhteisö myös aikuisia? Kuulostaa yläasteen tupakkapaikan geenipoolin meiningeiltä.