Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku ei keksi tekemistä kulttuurieduilla? Eikö koskaan käy kylpylässä, uimassa, elokuvissa, keilaamassa tms?

Vierailija
02.07.2025 |

Käyttökohteita liikunta-kulttuuriedulle on niin tuhansittain aina elokuvissa käymisestä melontaan, minigolfiin, kylpylään, uintiin, liikuntatunteihin, kuntosalille. Miksi ei vaikka musiikkikonserttiin, jos niistä pitää? Teatterikäynneillä menee nopeasti.

Osalla on jopa hyvinvointietu minkä voi käyttää vaikka suuhygienistillä käymiseen tai hierontaan.

Miten niin moni ei käytä etuja? 

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua se kulttuurietu kannustaa kokeilemaan asioita joita ei muuten tulisi kokeiltua. Esim. kävin seinäkiipeilemässä, kun sen sai maksettua edulla. Olen myös käynyt keilaamassa ja pelaamassa padelia. Mikään näistä ei nyt mun kohdalla räjäyttänyt pankkia silleen että olisin alkanut niitä harrastaa, mutta olivat mukavia kokemuksia. 

Vierailija
22/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa käyn töissä syksystä kevääseen ja hoidan muutaman omaisen asioita, silloin ei todellakaan riitä aika eikä into mihinkään ylimääräisiin rientoihin. Hankinnat teen netistä. Kesät ollaan lomalla täällä muualla. Käyttämättä siis jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan leffalippuja, niitä voi antaa lahjaksi eteenpäin.

Vierailija
24/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää vaikka pari sataa euroa ilman mitään kummempaa niin miksi ei osta yhtä ihan huippupaikan oopperalippua tai jotain mihin se menee melkein kokonaan eikä muuten viitsisi käyttää niin isoa summaa?

Tai vaikka kallis lajikokeilu, seinäkiipeily tms

Vierailija
25/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jollain ei ole yhtään vapaapäivää 365 päivään milloin voisi tehdä jotain ilman tarkkaa ohjelmaa?

26/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jää vaikka pari sataa euroa ilman mitään kummempaa niin miksi ei osta yhtä ihan huippupaikan oopperalippua tai jotain mihin se menee melkein kokonaan eikä muuten viitsisi käyttää niin isoa summaa?

Itseasiassa joskus vuosia sitten olikin Queenin & Adam Lambertin keikka Helsingissä Kaisaniemenpuistossa ja mulla oli vanhenemassa kulttuurietu, joten ostin sillä VIP-lipun keikalle. Ihan hyvä keikka, vaikka yksin kävinkin. 

Vierailija
27/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisin mielelläni kulttuuritapahtumissa, konserteissa ja museoissa, mutta kun noilla eduilla saa maksaa vain oman lippunsa ja puoliso pitäisi maksaa itse, niin ei mulla ole siihen varaa. Yksin noissa on vähän ankeaa, ja yhteistä aikaa on muutenkin vähän. Minusta se olisi hyvä parannus, että tuolla voisi maksaa myös puolison/perheenjäsenen lipun, se edistäisi enemmänkin työkykyä kun lisäksi pysyisi suhde kunnossa.

Hyvinvointietua meillä ei ole, eli hammaslääkäri jää pois, eikä toi raha siihen riittäisikään.

Miksi sinun pitäisi maksaa se puolison sisäänpääsy?

Aika monessa perheessä on yhteiset rahat.

Vierailija
28/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina saanut kulttuuriedun käytettyä, museokorttiin, leffalippuihin ja konsertteihin. Harmi vaan, että tuo etu rajaa monet konsertit pois kokonaan, sillä oma kulttuurietu ei käy kaikkiin lippukauppoihin ja kalleimmat liput jäävät ostamatta, sillä ei niihin yksi halua mennä, kumppanin pitäisi päästä mukaan. Olisikin hyvä, jos edulla voisi ostaa kaksi lippua, itselle ja perheenjäsenelle.

Vierailija
29/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua mennä yksinään.

Vierailija
30/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin mielelläni kulttuuritapahtumissa, konserteissa ja museoissa, mutta kun noilla eduilla saa maksaa vain oman lippunsa ja puoliso pitäisi maksaa itse, niin ei mulla ole siihen varaa. Yksin noissa on vähän ankeaa, ja yhteistä aikaa on muutenkin vähän. Minusta se olisi hyvä parannus, että tuolla voisi maksaa myös puolison/perheenjäsenen lipun, se edistäisi enemmänkin työkykyä kun lisäksi pysyisi suhde kunnossa.

Hyvinvointietua meillä ei ole, eli hammaslääkäri jää pois, eikä toi raha siihen riittäisikään.

Museokortti maksaa nopeasti itsensä takaisin ja nykyään sen saa myös kuukausimaksulla.

Vierailija
31/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun katson ikkunasta ulos niin näen "kulttuuria".

Vierailija
32/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tukea etusysteemiä.

Vierailija
33/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi paha mennä yksin? Sehän olisi ihanaa oman ajan viettämistä

Vierailija
34/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan leffalippuja, niitä voi antaa lahjaksi eteenpäin.

Ei voi. Ne on henkilökohtaisia. 

35/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jollain ei ole yhtään vapaapäivää 365 päivään milloin voisi tehdä jotain ilman tarkkaa ohjelmaa?

No jos sulla on vaikka karkaileva muistisairas äiti naapurissa,  niin sä et mene edes hammaslääkäriin ilman, että hommaat jonkun toisen juoksemaan sen perässä. 

Mutta noin muuten...kaikki työssäkäyvät eivät ole nuoria ja hyväkuntoisia. Mulla aikoinaan nivelrtikko paheni niin, että jo pelkästään bussiin nouseminen oli kivuliasta. Ei mun ollut mitään järkeä ottaa tota korttia. Kun sitten oli laitettu tekonivelet polviin ja olin leikkauksista kuntoutunut, olin ihan innoissani, että nyt voinkin ottaa sen kulttuuriedun. Ostin museokortin ja keikkalippuja ja ennenkuin ehdin mitään niistä käyttää, olikin maaliskuu 2020 ja kaikki peruttiin. Museotkin meni kiinni. Joten niin taas vanheni sekin kortti ja kun olisi tullut seuraavan aika, niin oli just mutsin muistisairauden paheneminen. Ja sitten tosiaan vielä se, että HSL muutti reittejään siten, että täällä on iltaisin ja viikonloppuisin aika pussin perällä. 

Mun kohdalla sitten vielä sekin, että nykytaide ei oikein nappaa. Mun mielestä kun mikään jesarilla seinään teipattu banaani ei ole taidetta. Eikä sellaiset töherrykset, joita laadukkaampia osaavat tehdä päiväkoti-ikäiset lapsetkin. Ei myöskään musiikki, joka on lähinnä riitasointuja. Tai teatteritaide, jossa kielenkäyttö on kaukana sivistyneestä.

Vierailija
36/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ajatus.

Olen pienituloinen, mutta jos voisin ostaa kaverille vaikka leffalipun tai uintilipun tuolla niin voisin hyvin tarjota. Eli enemmän ajatus satunnaisesta piristyksestä sopisi.

Vierailija
37/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei halua mennä yksinään.

Yksin on tylsä mennä museoon. Tai en nauti itse tuollaisesta. Ehkä joku nauttii.

Toisaalta jokin museoklubi, en tiedä onko sekään..tiedän että museokortilla on näitä virityksiä että kootaan vaikka fb-ssä ryhmä ja mennään katsomaan jotain. No tuokin on hyvä suunta.

Taitaa aika iso ongelma olla se että korona tuotti eristäytymistä ja epäluuloa, vaikeutta olla rennosti oma itsensä kun joku voi pahoittaa mielensä. Minua ei kiinnosta kuulua samanmielisten klubiin. Tai kulttuurisuorittajien. Ei pienintäkään mielenkiintoa minäbrändinrakennuksiin, jota nykyinen kaupunkikulttuuri hyvin pitkälti on. Ja toisille ainoa elämäntapa mistä tietävät.

Vierailija
38/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Museokortti maksaa nopeasti itsensä takaisin ja nykyään sen saa myös kuukausimaksulla.

Ei maksa jos sitä ei käytä. Ihan turha pakottaa itseään sellaiseen mikä ei toimi/johon ei saa halutessaan kaveria mukaan. Monella ei ole tälläistä kaveria.

Vierailija
39/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi maksaa se puolison sisäänpääsy?

Aika monessa perheessä on yhteiset rahat.

Yhteiset rahat on eri asia kuin että maksaa itse puolisonsa sisäänpääsyn. Ja yhteisillä rahoillahan tuo joku kulttuuri- tai liikuntakäynti tulee periaatteessa puolen hintaan, kun vain toinen pitää maksaa rahalla.

Vierailija
40/46 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama ajatus.

Olen pienituloinen, mutta jos voisin ostaa kaverille vaikka leffalipun tai uintilipun tuolla niin voisin hyvin tarjota. Eli enemmän ajatus satunnaisesta piristyksestä sopisi.

Systeemiä helpoo huijaa, ite ostan aina finnkinoon kavereille edulla liput

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi