Millaista elämää viisikymppiset elää?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eroa onko 1970 syntynyt boomeri vai 1979 syntynyt keski-ikäistyvä.
1979 syntynyt on ollut jo vuosia keski-ikäinen.
No ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 52v alakouluikäisen vanhempi. Lapsiperhe-elämää eletään. Olemme varakkaita, matkustellaan ja harrastetaan paljon. Kivaa elämää..
Kivaa elämää, jossa kauniina kesäpäivänä roikutaan vauvapalstalla keksimässä satuja :D
Minä olen 70-luvulla syntynyt ihminen, enkä kyllä tajua mitä vikaa tällä palstalla roikkumisessa on. Täällähän mä aina olen, nämä ovat minun kirjoittajasivuni ilman sensuuria. Alitajunnan hämäränpurkupaikka. En pidä aurkingosta/ihmisistä/sellaisista asioista mistä muut pitävät. Tämä on ihan oikeasti minun käsitykseni Kivasta Elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastan, matkustan, treenaan ja ylipäätään teen kaikkea hauskaa mitä sattuu huvittamaan. Velkaa ei ole ja tässä iässä on tuota rahaakin kertynyt sen verran ettei kaikki kulu millään eikä todellakaan tarvitse laskea. M55
Et sinä pääse kalmaa karkuun.
Ihan hyvin hänkin olisi voinut kuolla vaikka 30 vuotta sitten. Mutta hengissä ollaan ja siitä on hyvä nauttia kun voi. Me ei ikinä voida tietää milloin se oma loppu koittaa. Et sinä, minä tai aiempi kommentoija. Minä en ainakaan ole 100% varma mistään, elän tätä elämää siihen asti kunnes kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole.
Sori, mutta kyllä vaan on. Keski-ikä alkaa nelikymppisenä. 1979 syntynyt täyttää tänä vuonna 46 eli on jo lähempänä viittäkymmentä kuin neljääkymmentä.
Ihanaa! Avioliitto edelleen onnellinen ja intohimoakin piisaa. Lapset muuttaneet omilleen ja nyt on aikaa matkustaa, harrastaa, käydä festereilla ja muissa kulttuririennoissa. Asuntolaina maksettu ja kun molemmat miehen kanssa käydään töissä, ei rahahuoliakaan ole. Omasta terveydestä tulee pidettyä nykyään hyvää huolta ja liikuttua paljon, että ei ainakaan omien elintapojen vuoksi sairastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole.
No kyllä vaan on.
"Keski-ikä on ihmisen ikä vuosina 40-60"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 52v alakouluikäisen vanhempi. Lapsiperhe-elämää eletään. Olemme varakkaita, matkustellaan ja harrastetaan paljon. Kivaa elämää..
Kivaa elämää, jossa kauniina kesäpäivänä roikutaan vauvapalstalla keksimässä satuja :D
Minä olen 70-luvulla syntynyt ihminen, enkä kyllä tajua mitä vikaa tällä palstalla roikkumisessa on. Täällähän mä aina olen, nämä ovat minun kirjoittajasivuni ilman sensuuria. Alitajunnan hämäränpurkupaikka. En pidä aurkingosta/ihmisistä/sellaisista asioista mistä muut pitävät. Tämä on ihan oikeasti minun käsitykseni Kivasta Elämästä.
Jep, miksi se on niin vaikea joidenkin ymmärtää että tää palstailu on ihan kivaa ajanvietettä :D
Olen 54v, ollut jo kahdeksan vuotta mieheni omaishoitajana. Koko ajan tilanne menee rankemmaksi kun mieheni terveys huononee vuosi vuodelta enkä tiedä, kauanko jaksan. Omaishoitajana olen kiinni koko ajan, omaa elämää ei oikeastaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä ole.
Keski-ikä on ihmisen ikä vuosina 40-60 tai joskus 35-60. Tilastokeskuksen mukaan suomalaisen keski-ikä oli 43,8 vuotta vuonna 2023. Psykologiassa keski-ikä ajoitetaan usein 35-60 ikävuoden välille
46-vuotias on ihan kaikilla laskutavoilla ollut keski-ikäinen jo useamman vuoden.
Ihanaa 50+ elämää kun vaimo ja lapset muuttaneet pois ja on varaa ostaa ruokaa ja viinaa sekä maksullisia naisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, miksi se on niin vaikea joidenkin ymmärtää että tää palstailu on ihan kivaa ajanvietettä :D
Ei sitä mitenkään vaikeaa ole ymmärtää. Mutta en minä ainakaan täällä roikkuisi, jos olisin varakas ja minulla olisi kiva elämä perheineen kaikkineen.
eri
Vierailija kirjoitti:
Olen 54v, ollut jo kahdeksan vuotta mieheni omaishoitajana. Koko ajan tilanne menee rankemmaksi kun mieheni terveys huononee vuosi vuodelta enkä tiedä, kauanko jaksan. Omaishoitajana olen kiinni koko ajan, omaa elämää ei oikeastaan ole.
Nosta ns.kytkintä..sinulla ainakin teoriassa vielä elettävää elämää jäljellä..
Masentunut, peräpukamat, iho rypyllä, emätin kuiva kuin korppu. Lista on pidempi kuin lestadioislaisperheen kauppakuitti.
Surullista, että perheellisillä ei ole harvinaisen kauniina kesäpäivänä parempaa tekemistä kuin vauvapalstailu meidän mt-ongelmaisten syrjäytyneiden kanssa.
Vapaata elämää. Lapset ovat jo aikuisia ja omillaan mutta vielä ei ole lapsenlapsia. Parisuhde on ok kaikinpuolin. Talous on kunnossa. Töissä ei tarvitse enää käydä koska sijoitussalkku riittää elättämään meidät täysin. Pari pientä perintöäkin on saatu eli valitettavasti molempien vanhemmat ovat jo kuolleet. Jonkin verran matkustellaan. tykätään hyvästä ruuasta ja viineistä. Festareillakin käydään yhä. Minä olen 56v ja mies pari vuotta vanhempi. Terveys on vielä ok ja se onkin tärkeintä tässä vaiheessa elämää. Koti on kiva isohko keskustakoti. Tavoitteena muutto toiseen kaupunkiin parin vuoden sisällä. On haaveita ja tavotteita.
Vierailija kirjoitti:
Hullun hommaa tuollainen. Mies hoitokotiin ja sinä elämään omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet? Ei kukaan sinua tuohon pakota.
No ei täällä paista aurinko ja on viileää. Mihinkään ei ole kiire. Mies ja aikuinen poika ovat mökillä. Lähden tästä pian shoppailemaan, taidenäyttelyyn, lounaalle kuoharin kera ja nautin omasta rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vapaata elämää. Lapset ovat jo aikuisia ja omillaan mutta vielä ei ole lapsenlapsia. Parisuhde on ok kaikinpuolin. Talous on kunnossa. Töissä ei tarvitse enää käydä koska sijoitussalkku riittää elättämään meidät täysin. Pari pientä perintöäkin on saatu eli valitettavasti molempien vanhemmat ovat jo kuolleet. Jonkin verran matkustellaan. tykätään hyvästä ruuasta ja viineistä. Festareillakin käydään yhä. Minä olen 56v ja mies pari vuotta vanhempi. Terveys on vielä ok ja se onkin tärkeintä tässä vaiheessa elämää. Koti on kiva isohko keskustakoti. Tavoitteena muutto toiseen kaupunkiin parin vuoden sisällä. On haaveita ja tavotteita.
Ja silti roikut vauvapalstalla. Melko säälittävää.
Minä en kyllä vieläkään. Ehk vielä joskus.