Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
161/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole enää edes ottanut tuota kulttuurietua, kun suuri osa jäi käyttämättä. Otin edun, joka käy fyssarille ja hierontaan. Aiemmin meillä oli lounasetu lounasseteleinä ja otin aina kaiken eli reilut 2000 € vuodessa. Nyt sitten siirryttiin siihen korttiin ja otin vain 500 €. Ja onneksi niin, kun en saa mitenkään käytettyä sitäkään summaa ennenkuin vanhenee. Puolessa vuodessa olen käyttänyt siitä vasta 27,40 €. Ei käy tohon meidän lähiravintolaan, mihin aikoinaan kannoin lähes kaikki lounassetelini. Alueella on yksi ainoa ravintola, johon se kortti käy ja sillä 13,70 € summalla sieltä saa vain halvimman pizzan. Ja sekin pitää käydä sitten itse hakemassa ja aikaa menee enemmän kuin lounastuoko. 

Vinkkinä, että sitä voi yleensä käyttää lounasetuna ruokakaupan tiettyihin ostoksiin, kuten

Mä tiedän tämän, mutta yleensä käyn kaupassa tossa meidän pienessä lähikaupassa ja jos jotain en sieltä saa tai on isompia ostoksia, tilaan Cittarista kotiinkuljetuksella. Olisikin aika kiva, jos sillä voisi maksaa vaikka jonkun valmissalaatin tuossa lähikaupassa, mutta ei voi.

No siitä kannattaa jutella sen lähikaupan pitäjän kanssa. Ei siellä välttämättä olla edes tietoisia että tuollaiselle palvelulle olisi kysyntää.

Vierailija
162/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.

Ja mitähä sillä salikortilla tekis kun ei käy salilla?

Ja mikäköhän estää siellä salilla käymisen?

Ei mikään mutta vain vähemmistö ihmisistä käy salilla. Itse mieluummin ostaisin vaikka painot kotiin etusetelillä mutta se ei ole sallittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämänkaltaiset verottomat "edut" tulisi lakkauttaa. 

Palkka palkkana ja jokainen käyttäköön sen miten lytää. Mielellään tosin veroja alemmas

Totta. Näistä hyötyvät ainoastaan nämä edenredit ja kumppanit. 

Ja työntekijät. 

Ei hyödy. Nämä voi ostaa sillä ihan palkallakin. Sen sijaan että jotain himmeleitä rakennellaan niin maksetaan suoraan palkkana palkka. 

Tavallaan verotonta palkanlisää jos nyt ylipäänsä harrastaa mitään sellaista johon nuo käy, kuten kuntosalit tai jos käy fyssarilla tms

Näytä aiemmat lainaukset

Nro 161: "No siitä kannattaa jutella sen lähikaupan pitäjän kanssa. Ei siellä välttämättä olla edes tietoisia että tuollaiselle palvelulle olisi kysyntää."

Itseasiassa on puhuttukin, mutta se on pieni K-Market ja tosiaan niillä ei ole tiloja eikä resursseja alkaa laittaa siellä itse ruokaa. Eikä takuulla olisi kysyntääkään riittävästi. Ja siis kauppias tiesi, ettei sitä etua saa mihinkään valmisruokiin. 

Vierailija
165/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää kun ihmiset luulevat että introvertti on yhtä kuin erakko. 

Debiilit luulevat..!

Vierailija
166/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pystyy käyttämään tuota rahaa terveydenhuoltoon, eli hammaslääkärin tarkastuksen saa kuitattua. Mihinkään kulttuuririentoihin en tuota minäkään käytä.

Vierailija
167/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei käytä tuota edes hammastarkastuksiin, jos kaikki muu elämässä on sellaista, ettei onnistuu

Miten joku kuvittelee, että kulttuuri- ja liikuntaetuun välttämättä kuuluu se hammastarkastus? Yleensä se vaatii vähän laajemman edun, mihin kuuluu hyvinvointietu tai terveysetu. Samoin ei bussikorttiakaan välttämättä voi ladata kulttuuri- ja liikuntaedulla.

Ei välttämättä kuulukuun, toisin päin sitten että voi kuulua. Kannattaa tarkistaa.

Vierailija
168/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 161: "No siitä kannattaa jutella sen lähikaupan pitäjän kanssa. Ei siellä välttämättä olla edes tietoisia että tuollaiselle palvelulle olisi kysyntää."

Itseasiassa on puhuttukin, mutta se on pieni K-Market ja tosiaan niillä ei ole tiloja eikä resursseja alkaa laittaa siellä itse ruokaa. Eikä takuulla olisi kysyntääkään riittävästi. Ja siis kauppias tiesi, ettei sitä etua saa mihinkään valmisruokiin. 

Aa, tuo on muuttunut sitten jossain kohtaa. Ennen sai ostaa ihan jonkun einesaterian ja siihen kylkeen tyyliin jugurtin ja mehun. Nojoo, sitten se on vaikeammin toteutettavissa.

Vierailija
169/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.

Meidän paikkakunnalla ainoa kuntosali on kunnan, sen vuosimaksu on 100€ ja e-passi ei sen maksamiseen käy.

Vierailija
170/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sieltä kotoa poistuminen on ylivoimaisen vaikeaa ja mitään käyttöä muka ei keksi niin eduilla voi tukea paikallisia urheiluseuroja ostamalla kausikortin peleihin. Vaikka ei kävisi yhdessäkään pelissä niin edut menee ainakin urheiluseuran hyödyksi. 

Vierailija
171/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin kulttuurisetelit juoksijan laktaattitestiin ja maratonien osallistumismaksuihin. Ensi vuonna ehkä juoksukouluun, näin eläkeiän kynnyksellä kannattaa ottaa kaikki irti työntekijän nauttimista edusita..

172/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yleensä tuolla edulla ladannut museokortin vuodeksi taas eteenpäin ja loput käyttänyt kuntosaliin Ja uintiin.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
173/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sieltä kotoa poistuminen on ylivoimaisen vaikeaa ja mitään käyttöä muka ei keksi niin eduilla voi tukea paikallisia urheiluseuroja ostamalla kausikortin peleihin. Vaikka ei kävisi yhdessäkään pelissä niin edut menee ainakin urheiluseuran hyödyksi. 

Miksi minä haluaisin tukea paikallisia seuroja? Lakkauttaisin ne kaikki jos voisin, varsinkin kärpät.

Vierailija
174/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin kulttuurisetelit juoksijan laktaattitestiin ja maratonien osallistumismaksuihin. Ensi vuonna ehkä juoksukouluun, näin eläkeiän kynnyksellä kannattaa ottaa kaikki irti työntekijän nauttimista edusita..

Miksi menet maratonille jos et osaa vielä juosta? Käy juoksukoulun eka luokka ensin ja mieti maratoneja sitten myöhemmin

Vierailija
175/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edenred ym. on kyllä pienille yrityksille kohtuuttoman kallis. Ja tulee tosiaan se tunne, että etu hyödyttää eniten näitä palveluntarjoajia. Oma pieni kahden hengen yritykseni on tehnyt sopimuksen suoraan palveluntuottajan kanssa, Tänä vuonna Padelhalli, viimeksi kuntosali jne. Toimii hyvin, kun pienellä porukalla sovitaan, mitä halutaan tehdä.

Ja etuhan on tarkoitettu työntekijän jaksamisen hyväksi. Palkka olisi ihan eri asia. Se menisi ihan normaali elämään, ruokaan, autoon, mihin vaan. Etu ohjaa käyttämään rahan työntekijään itseensä.

Mun edellisellä työpaikalla oli jossain vaiheessa liikunta- ja muuta harrastustoimintaa tuettu pelkästään yrityksen "kerhojen" kautta. Eli sait avustusta harrastukseesi vain, jos mielenkiinnonkohteellesi sattui olemaan kerho ja sillä sopimus juuri sen toimijan kanssa, jossa haluaisit käydä. Esim. tanssikerholla oli sopimus vain jonkun tietyn paritanssikoulun kanssa, joten en voinut omia show/jazz-tanssituntejani saada halvemmalla (eri koulu, ja paritanssit ei kiinnosta). Onneksi tuosta luovuttiin jossain välissä ja tilalle tuli liikuntasetelit.

Vierailija
176/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole enää edes ottanut tuota kulttuurietua, kun suuri osa jäi käyttämättä. Otin edun, joka käy fyssarille ja hierontaan. Aiemmin meillä oli lounasetu lounasseteleinä ja otin aina kaiken eli reilut 2000 € vuodessa. Nyt sitten siirryttiin siihen korttiin ja otin vain 500 €. Ja onneksi niin, kun en saa mitenkään käytettyä sitäkään summaa ennenkuin vanhenee. Puolessa vuodessa olen käyttänyt siitä vasta 27,40 €. Ei käy tohon meidän lähiravintolaan, mihin aikoinaan kannoin lähes kaikki lounassetelini. Alueella on yksi ainoa ravintola, johon se kortti käy ja sillä 13,70 € summalla sieltä saa vain halvimman pizzan. Ja sekin pitää käydä sitten itse hakemassa ja aikaa menee enemmän kuin lounastuoko. 

Vinkkinä, että sitä voi yleensä käyttää lounasetuna ruokakaupan tiettyihin ostoksiin, kuten isomman marketin "oman keittiön" palvelutiskiin, ei

eikös tähän tarvita lounasetu, eikä liikunta- ja kulttuurietua?

En ainakaan itse ole hoksannut, miten liikunta- ja kulttuuriedullani pystyisin maksamaan kaupassa, kun taas lounasedulla se onnistuu. Ja nämä eduthan ovat siis kaksi eri asiaa.

Vierailija
177/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Ei kai työnantaja pysty mitenkään rajoittamaan kulttuuri-/liikuntaedun käyttökohteita. Kaikki missä epassi tai erenred kelpaavat maksuvälineenä ovat käytettävissä. Vaikka vaelluskurssi  pistooliammunta tai lentosimulaattori.

Vierailija
178/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmälle ei raha/hyöty kelpaa. No, meille muille kyllä.

Vierailija
179/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Ei kai työnantaja pysty mitenkään rajoittamaan kulttuuri-/liikuntaedun käyttökohteita. Kaikki missä epassi tai erenred kelpaavat maksuvälineenä ovat käytettävissä. Vaikka vaelluskurssi  pistooliammunta tai lentosimulaattori.

Ei voi lentosimulaattoria ostaa etuseteleillä. Jos se olisi mahdollista niin mikä tahansa simulaattori tai peli pitäisi olla ostettavissa.

Vierailija
180/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei pysty ei. Sitten kun se etu on sinne ladattu, on kaikki sen jälkeen tapahtuva ainoastaan työntekijän, epassin/edenredin ja sen toimipaikan välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi