Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
201/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka kirjoitatte että "tottakai käytän kaikki edut mitä saa!"

Käyttäisittekö silti innoissanne ihan kaiken, vaikka et edes 20 euron museolippua saisi ilman että maksatte itse siitä puolet?

Paljonko tämä vaikuttaisi käyttöönne, että aina joka ostoksesta pitää puolet maksaa itse?

No ei tommosta paskasysteemiä käytä kukaan, kun se ei ole etu vaan huijaus. Omalla työpaikalla menee se vähä mitä annetaan ihan työnantajalta vaan.

Vierailija
202/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.

Ja mitähä sillä salikortilla tekis kun ei käy salilla?

Tuo nyt oli vain yksi esimerkki. Voihan sillä ostaa vaikka kuitata harrastusmaksut tai ostaa uimahalliin, elokuviin, teatteriin tai konsertteihin lippuja. Nykyisin myös hyvinvointietu on suurimmassa osaa työpaikoista liitetty ePassiin, jolloin sillä voi just niitä lääkärikuluja, hierontoja, harrastusmaksuja jne.

En ole vielä kertaakaan elämässäni törmännyt ihmiseen joka valittaisi rahanarvoisista luontaiseduista tähän tapaan, mutta näemmä tällaisiakin ihmisiä on. :D 

Tässä ketjussa valitin siitä että iso osa (ei toki kaikki) nykyisestä kulttuurituotannosta on kehnoa, laiskaa, yllätyksetöntä, jopa valheellista/ häiritsevän manipuloivaa sisällöiltään ja väittämiltään. Mitä iloa on ilmaisuudesta jos tarjonta ja sen laatu on sellaista ettei sitä voi arvostaa? En tarvitse miljoonannen kerran jotain nais/vähemmistönäkökulmaa  infantiileine opetuksineen. Jos taiteessa on jotain ytyä se ei kaipaa yletöntä älyllistämistä tai valmiiksi jonkun pureskelemaa lukuohjetta.

Liikuntaan ja matkalippuihin tämä paapova tunkeilevuus ei sentään ulotu, joten jatkossa se meneekin näihin jos etu annetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden salit ja uinnit, noin.

Vierailija
204/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naulan kantaa, nyky"taide" on jutskujen mädätystä.

Vierailija
205/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi! Itse maksan edulla pojan kuntosalin ja omia junalippuja (työmatkoihin). Tosi kiva etu 😊

Ainakin tietyt paikat lopettivat matkalippujen myymisen kulttuuriedulla.

Vierailija
206/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.

Ja mikäköhän estää siellä salilla käymisen?

Minua estää se että inhoan kyseistä tapaa liikkua. Painot löytyy kotoa, tykkään tehdä lihaskunnon yksin ja lenkkeilen. Ryhmäliikunta jo menee, teen vaan fyysistä työtä ja sen päälle ei heti huvita jumpata, ei vaan jaksa.

Ihan turha salikorttia ostaa jos inhoaa sitä touhua, kokee paikan/liikuntatavan epämiellyttävänä. Toki kuntoaan olisi hyvä ylläpitää vaikka uimalla.

Vierailija
207/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Ei kai työnantaja pysty mitenkään rajoittamaan kulttuuri-/liikuntaedun käyttökohteita. Kaikki missä epassi tai erenred kelpaavat maksuvälineenä ovat käytettävissä. Vaikka vaelluskurssi  pistooliammunta tai lentosimulaattori.

Ei sitä työnantaja rajoita vaan ne paikat jotka hyväksyvät noita eri juttuja maksuvälineenä. Esim nämä pakohuonepelit jäävät nyt kulttuurietujen ulkopuolelle. 

Vierailija
208/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Ei kai työnantaja pysty mitenkään rajoittamaan kulttuuri-/liikuntaedun käyttökohteita. Kaikki missä epassi tai erenred kelpaavat maksuvälineenä ovat käytettävissä. Vaikka vaelluskurssi  pistooliammunta tai lentosimulaattori.

Ei sitä työnantaja rajoita vaan ne paikat jotka hyväksyvät noita eri juttuja maksuvälineenä. Esim nämä pakohuonepelit jäävät nyt kulttuurietujen ulkopuolelle. 

Tai nämä kulttuurietu -yritykset. 

Vierailija
209/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämänkaltaiset verottomat "edut" tulisi lakkauttaa. 

Palkka palkkana ja jokainen käyttäköön sen miten lytää. Mielellään tosin veroja alemmas

Totta. Näistä hyötyvät ainoastaan nämä edenredit ja kumppanit. 

Ja työntekijät. 

Ei hyödy. Nämä voi ostaa sillä ihan palkallakin. Sen sijaan että jotain himmeleitä rakennellaan niin maksetaan suoraan palkkana palkka. 

Tavallaan verotonta palkanlisää jos nyt ylipäänsä harrastaa mitään sellaista johon nuo käy, kuten kuntosalit tai jos käy fyssarilla tms

Käsittääkseni työnantaja vähentää verotuksessa maksamansa edun määrän. Eli loppupeleissä kaikki veronmaksajat maksaa tämän.

Vierailija
210/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäköhän estää siellä salilla käymisen?

Minua estää se että inhoan kyseistä tapaa liikkua. Painot löytyy kotoa, tykkään tehdä lihaskunnon yksin ja lenkkeilen. Ryhmäliikunta jo menee, teen vaan fyysistä työtä ja sen päälle ei heti huvita jumpata, ei vaan jaksa.

Ihan turha salikorttia ostaa jos inhoaa sitä touhua, kokee paikan/liikuntatavan epämiellyttävänä. Toki kuntoaan olisi hyvä ylläpitää vaikka uimalla.

Jotenkin todella outo ajatus, että ihmisen olisi pakko olla jossain salilla päivät pitkät tai ei kykene muutoin pysymään edes elossa. Tuleeko tämä aivojen mädänneisyys niiden steriidien myötä?

Vierailija
211/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin vaikka kylpylään jos olisi tuota etua

Vierailija
212/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon introvertti, mutta ilolla käytän kaikki epassit sentilleen mitä saa. Meillä saa 400 euroa vuodessa, ei omavastuuta. Käytän leffassa käyntiin (menen aina yksin), maauimalaan, avantoon, konsertteihin,  pakohuoneeseen, Allas sea pooliin, museoihin, Heurekaan, Korkeasaareen, Nokian edenissä päivälippuun, kesäteatteriin. Onhan noita paikkoja mihin se käy vaikka kuinka paljon! Enkä siis asu itse pk-seudulla vaan Pirkanmaalla, mutta on mukava välillä lähteä Helsinkiin tai muihin kaupunkeihin kun tietää että kaikki riennot reissussa on ilmaisia. Arvostan etua todella paljon!

Meillä kulttuuri- ja liikuntaetu on tosi rajoitettu se mihin sitä voi käyttää, rajoitus tulee siis työnantajan puolelta vaikka sillä voisikin maksaa. Jotkut ovat esim. hammaslääkärissä maksaneet koska ko hammaslääkäri hyväksyy epassin mutta työnantaja ei. Kun se lasku tulee, työ

No eihän teillä ole rajoitettu tuon mukaan liikunta- ja kulttuuriedun käyttöä, vaan Epassin käyttöä. Ei vaan ole otettu hyvinvointietua eikä liikenne-etua käyttöön. Hammaslääkäri ei kuulu kumpaankaan edellämainittuun, vaikka työnantaja voisi senkin ottaa mukaan halutessaan Epassiin. Omakin työnantaja on eri etuja lisännyt vähitellen vuosien mittaan. Ensin oli vain liikunta, sitten tuli mukaan kulttuuri jne. koska nuo alkuperäiset ei kaikille käyneet.

Tämän keskustelun aihe on juuri tuo liikunta ja kulttuuri ja vaikka kaikki ei kuluta kummankaan maksullisia palveluita, niin niitä kuitenkin riittää aika paljon, jos ja kun halua on kokeilla jotain edes joskus. 

Vierailija
213/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa Helsingin juhlaviikoille !

Mitä siellä on? Itseä hyvin vähän kiinnostaa joku kulttuuri tai keikat, eli onko jotain kiinnostavaakin?

Vierailija
214/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tiketin lahjakortti, voimassa vuoden. Itse käytän keikka- ja festarilippuihin ja hsl lippuihin. 

Vierailija
215/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voisin ostaa tällä vaikka parturipalveluita niin käyttäisin toki, mutta ei.

Juuri tuosta syystä oikea raha olisi parempi työntekijälle. Ainoa hyötyjä tosiaan se edenred, jolle firmat maksavat. Firmat voisivat maksaa sen rehellisesti palkkana. 

Kai ymmärrät että "oikeana rahana" se summa olisi hyvin paljon pienempi kuin mitä firma noiden etujen kautta pystyy maksamaan samoilla kustannuksilla?

Se vähäkin summa olisi edes jotain konkreettista ja hyödyllistä, koska mulle noilla korteilla on nollan arvo, en käytä niitä koska niissä ei ole mulle mitään kiinnostavaa.

Vierailija
216/224 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työnantaja nimenomaan halutessaan voi rajoittaa. Esim. kosmetologi, jalkahoito, hammashoito jne meillä on kielletty - juuri näihin mielellään käyttäisin. Myös esim. työväenopiston kielikursseja ei saa maksaa sillä, jumpat saisi maksaa.

Meillä jotkut on maksaneet "kiellettyjä", koska palveluntarjoaja (esim. jalkahoitaja) hyväksyy epassin mutta kun se lasku tulee työnantajalle, hän palauttaa sen työntekijälle maksettavaksi koska sitä EI saa käyttää jalkahoitoon. Näin se vaan menee. Meillä on määrätty asiat, mihin saa käyttää ja se pitäisi olla kaikkien tiedossa jos lukisivat säännöt. Se joka sen maksaa, se määrää mihin se käytetään. Jotkut tykkää ja toisille ei löydy mitä sillä maksaisi ellei hierontaan meno kiinnosta tai kuntosalilla on käytössä muutenkin. tms.

Vierailija
217/224 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi lentosimulaattoria ostaa etuseteleillä. Jos se olisi mahdollista niin mikä tahansa simulaattori tai peli pitäisi olla ostettavissa.

Juu ei, ei setelillä voi ostaa omaa lentosimulaattoria, mutta sillä voi käydä lentämässä Finnairin simulaattorilla.

Vierailija
218/224 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämänkaltaiset verottomat "edut" tulisi lakkauttaa. 

Palkka palkkana ja jokainen käyttäköön sen miten lytää. Mielellään tosin veroja alemmas

Totta. Näistä hyötyvät ainoastaan nämä edenredit ja kumppanit. 

Ja työntekijät. 

Ei hyödy. Nämä voi ostaa sillä ihan palkallakin. Sen sijaan että jotain himmeleitä rakennellaan niin maksetaan suoraan palkkana palkka. 

Jos tuo 300 maksettaisiin suoraan palkkana, olisi se useimmille suunnilleen 150 käteen. Lisäksi jos huomioidaan eläkemaksut ym, niin summa olisikin enää suunnilleen satanen.

Vierailija
219/224 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voisin ostaa tällä vaikka parturipalveluita niin käyttäisin toki, mutta ei.

Juuri tuosta syystä oikea raha olisi parempi työntekijälle. Ainoa hyötyjä tosiaan se edenred, jolle firmat maksavat. Firmat voisivat maksaa sen rehellisesti palkkana. 

Kai ymmärrät että "oikeana rahana" se summa olisi hyvin paljon pienempi kuin mitä firma noiden etujen kautta pystyy maksamaan samoilla kustannuksilla?

Se vähäkin summa olisi edes jotain konkreettista ja hyödyllistä, koska mulle noilla korteilla on nollan arvo, en käytä niitä koska niissä ei ole mulle mitään kiinnostavaa.

Olet kyllä melkoinen poikkeus, kun ottaa huomioon, kuinka laajaan tarjontaan ne käy.

Mutta en minä sitä epäile, harvassa on nimittäin asiat (jos niitä edes on) jotka sopivat ihan kaikille.

Onhan noissa tietenkin se hyvä puoli, että voi ilmaiseksi kokeilla erilaisia asioita ja mahdollisesti myös löytää oman juttunsa.

Vierailija
220/224 |
03.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parilla aiemmalla työpaikalla oli se 200€ per vuosi käytettävissä. Itse ostin useammat 10 krt. uimarannekkeet uimahalliin. Konserttilippuja tuli hankittua. Näissä oli isompia ja pienempiä keikkoja. Muutamat leffaliput tuli hankittua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän