olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista
Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.
Kommentit (224)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä en ole enää edes ottanut tuota kulttuurietua, kun suuri osa jäi käyttämättä. Otin edun, joka käy fyssarille ja hierontaan. Aiemmin meillä oli lounasetu lounasseteleinä ja otin aina kaiken eli reilut 2000 € vuodessa. Nyt sitten siirryttiin siihen korttiin ja otin vain 500 €. Ja onneksi niin, kun en saa mitenkään käytettyä sitäkään summaa ennenkuin vanhenee. Puolessa vuodessa olen käyttänyt siitä vasta 27,40 €. Ei käy tohon meidän lähiravintolaan, mihin aikoinaan kannoin lähes kaikki lounassetelini. Alueella on yksi ainoa ravintola, johon se kortti käy ja sillä 13,70 € summalla sieltä saa vain halvimman pizzan. Ja sekin pitää käydä sitten itse hakemassa ja aikaa menee enemmän kuin lounastuoko.
Vinkkinä, että sitä voi yleensä käyttää lounasetuna ruokakaupan tiettyihin ostoksiin, kuten isomman marketin "oman keittiön" palvelutiskiin, eikä niitä ostoksia tarvitse tehdä edes lounasaikaan. Kannattaa tutustua niihin ehtoihin, mikä kaikki kelpaa ostettavaksi ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole enää edes ottanut tuota kulttuurietua, kun suuri osa jäi käyttämättä. Otin edun, joka käy fyssarille ja hierontaan. Aiemmin meillä oli lounasetu lounasseteleinä ja otin aina kaiken eli reilut 2000 € vuodessa. Nyt sitten siirryttiin siihen korttiin ja otin vain 500 €. Ja onneksi niin, kun en saa mitenkään käytettyä sitäkään summaa ennenkuin vanhenee. Puolessa vuodessa olen käyttänyt siitä vasta 27,40 €. Ei käy tohon meidän lähiravintolaan, mihin aikoinaan kannoin lähes kaikki lounassetelini. Alueella on yksi ainoa ravintola, johon se kortti käy ja sillä 13,70 € summalla sieltä saa vain halvimman pizzan. Ja sekin pitää käydä sitten itse hakemassa ja aikaa menee enemmän kuin lounastuoko.
Vinkkinä, että sitä voi yleensä käyttää lounasetuna ruokakaupan tiettyihin ostoksiin, kuten isomman marketin "oman keittiön" palvelutiskiin, ei
Joo meilläkin saa käyttää, ehtona se iso market, palvelutiski ja se että osto tehdään työpäivän aikana. Teen etätöitä ja se iso market on 74 kilometrin päässä 😂
Joo meilläkin saa käyttää, ehtona se iso market, palvelutiski ja se että osto tehdään työpäivän aikana. Teen etätöitä ja se iso market on 74 kilometrin päässä 😂
No ihan omaa tyhmyyttä on asua noin kaukana normaalista elämästä. Yleensä ihmiset asuvat tavanomaisilla asuinalueilla ja tavanomaisten palveluiden ja elämysten äärellä, joten palvelu ei jää käyttämättä. Meillä etu on kulunut jo ensimmäisen kahden kuukauden aikana.
Meidän hyvinvointialueen Epassin tarjonta on niin surkea, että en ole käyttänyt sitä vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku ei käytä tuota edes hammastarkastuksiin, jos kaikki muu elämässä on sellaista, ettei onnistuu
Miten joku kuvittelee, että kulttuuri- ja liikuntaetuun välttämättä kuuluu se hammastarkastus? Yleensä se vaatii vähän laajemman edun, mihin kuuluu hyvinvointietu tai terveysetu. Samoin ei bussikorttiakaan välttämättä voi ladata kulttuuri- ja liikuntaedulla.
Minusta ihan ok palkanlisä. Tosin itse en ole käyttänyt vaan ostanut kavereille lippuja urheilutapahtumiin ja antanut niille sopivalla hinnalla. Joskus joku on halunnut ostaa setelit.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä, että sitä voi yleensä käyttää lounasetuna ruokakaupan tiettyihin ostoksiin, kuten isomman marketin "oman keittiön" palvelutiskiin, ei
Esimerkiksi meillä ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä.
Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?
Jos ei ole ihminen, niin ei varmaan saa mitään etujakaan. Jos taas on ihminen, niin tarvitsee myös hierontaa.
Missä vaiheessa se tarve tulee? 44v ja kerran olen käynyt eikä toiste ole ollut tarvetta.
Yleensä siinä vaiheessa tulee kun rupeaa harrastamaan liikuntaa.
Olen harrastanut 40 vuotta liikuntaa ja e
Edelleen, se että se ei ole tullut sinulle mieleen ei ole sama asia kuin että et sitä tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
No ihan omaa tyhmyyttä on asua noin kaukana normaalista elämästä. Yleensä ihmiset asuvat tavanomaisilla asuinalueilla ja tavanomaisten palveluiden ja elämysten äärellä, joten palvelu ei jää käyttämättä. Meillä etu on kulunut jo ensimmäisen kahden kuukauden aikana.
Meitä tyhmiä onkin sitten meidän toimistolla paljon, kun 28 työntekijästä vain viisi asuu kyseisellä paikkakunnalla 😂
Itse käytän edun hiihtolomareissulla. Kun koko perhe laskettelee, niin on huomattava helpotus, että yksi viikon lipuista menee työnantajan piikkiin.
Tosin tänä vuonna reissu jäi väliin ja käytin edun kuntosalin vuosikorttiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.
Jos olet ottanut kalliimman pyörän kuin mitä tarvitset, niin olisikohan se vika kuitenkin sinussa eikä siinä edussa. Se pyörä tulee veroprosenttisi verran halvemmaksi etuna, tai maksat siitä vain veroprosenttisi verran jos se tulee palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä.
Yritin maksaa hierojan ja happyendin epässillä muttei kelvannut. Tämän kylän yksikään thaikku ei suostunut epässi maksuun.
Edenred ym. on kyllä pienille yrityksille kohtuuttoman kallis. Ja tulee tosiaan se tunne, että etu hyödyttää eniten näitä palveluntarjoajia. Oma pieni kahden hengen yritykseni on tehnyt sopimuksen suoraan palveluntuottajan kanssa, Tänä vuonna Padelhalli, viimeksi kuntosali jne. Toimii hyvin, kun pienellä porukalla sovitaan, mitä halutaan tehdä.
Ja etuhan on tarkoitettu työntekijän jaksamisen hyväksi. Palkka olisi ihan eri asia. Se menisi ihan normaali elämään, ruokaan, autoon, mihin vaan. Etu ohjaa käyttämään rahan työntekijään itseensä.
Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.
Nämä epässit sun muut on turhia, enemmän saisin hyvinvointia palkanlisästä kuin käyttämättä jäävistä leikkirahoista. Meidän 300€ "arvoinen" epässi olisi kumminkin 150€ nettona oikeana palkkana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.
Ja mitähä sillä salikortilla tekis kun ei käy salilla?
Vierailija kirjoitti:
Mä tiedän tämän, mutta yleensä käyn kaupassa tossa meidän pienessä lähikaupassa ja jos jotain en sieltä saa tai on isompia ostoksia, tilaan Cittarista kotiinkuljetuksella. Olisikin aika kiva, jos sillä voisi maksaa vaikka jonkun valmissalaatin tuossa lähikaupassa, mutta ei voi.
Kyllä kaikkien pitää harrastaa valtion määräämää OIKEAA liikuntaa ja kulttuuria jos haluaa edun hyödyntää. Matkustaa vaikka omalla kustannuksella Tsadiin kuluttamaan etusetelit jos ei omalla asuinalueella voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähä sillä salikortilla tekis kun ei käy salilla?
Ja mikäköhän estää siellä salilla käymisen?
Vaikuttaa siltä, että aika monen kannattaa pysyä kotona ja tuijottaa vaan tiukasti seinää. Kaikki on väärin.