Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
181/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Ei kai työnantaja pysty mitenkään rajoittamaan kulttuuri-/liikuntaedun käyttökohteita. Kaikki missä epassi tai erenred kelpaavat maksuvälineenä ovat käytettävissä. Vaikka vaelluskurssi  pistooliammunta tai lentosimulaattori.

Siinä menee hyvä verojutkuttelu ihan pieleen, kun työntekijä käyttääkin edun eikä se palaudu firman kassaan.

Vierailija
182/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katherine.Rosemary kirjoitti:

Olen yleensä tuolla edulla ladannut museokortin vuodeksi taas eteenpäin ja loput käyttänyt kuntosaliin Ja uintiin.

Samantyyppistä käyttöä täällä. Loistoidea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmälle ei raha/hyöty kelpaa. No, meille muille kyllä.

Sulle kelpais jos vaikka nyt päätettäis että jatkossa etuseteleillä saa vain osallistua paskansyöntikurssille? Ja sekin saatavilla vain yhdessä paikassa koko maassa kerran vuodessa.

Vierailija
184/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä tuo etu vietiin vuoden alussa. Käytin sen aiemmin joka vuosi viimeistä euroa myöten, lähinnä liikuntaan. Hyvä etu.

Vierailija
185/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että aika monen kannattaa pysyä kotona ja tuijottaa vaan tiukasti seinää. Kaikki on väärin. 

No, on meitä aktiivisiakin näköjään olemassa. Kiva etu ja käytän.

Vierailija
186/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.

Tämä

Vierailija
187/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ilmeisesti harrasta liikuntaa ollenkaan. Oikein hyvä, sinne vain sohvalle siiderin ja sipsien kera. Sen sinä varmaan osaat.

Vierailija
188/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä voisi passivoida suomalaista työntekijää enemmän kuin tällaiset muka-edut joita ei voi käyttää mihinkään järkevään.

- Etukäteen tarkoin rahjattu edut ja palveluntarjoajat joihin "etu" kohdistaa?

Palkka palkkana.

Vierailija
189/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa aikamoinen sohvaperuna jos ei yhtään mitään keksi mihin kulttuuri- ja liikuntaetua käyttäisi. Nyky hintatasolla tuollainen 300€ on just joku vuoden salikortti ja siinähän se jo meni.

Ja mitähä sillä salikortilla tekis kun ei käy salilla?

Tuo nyt oli vain yksi esimerkki. Voihan sillä ostaa vaikka kuitata harrastusmaksut tai ostaa uimahalliin, elokuviin, teatteriin tai konsertteihin lippuja. Nykyisin myös hyvinvointietu on suurimmassa osaa työpaikoista liitetty ePassiin, jolloin sillä voi just niitä lääkärikuluja, hierontoja, harrastusmaksuja jne.

En ole vielä kertaakaan elämässäni törmännyt ihmiseen joka valittaisi rahanarvoisista luontaiseduista tähän tapaan, mutta näemmä tällaisiakin ihmisiä on. :D 

Vierailija
190/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähä sillä salikortilla tekis kun ei käy salilla?

Tuo nyt oli vain yksi esimerkki. Voihan sillä ostaa vaikka kuitata harrastusmaksut tai ostaa uimahalliin, elokuviin, teatteriin tai konsertteihin lippuja. Nykyisin myös hyvinvointietu on suurimmassa osaa työpaikoista liitetty ePassiin, jolloin sillä voi just niitä lääkärikuluja, hierontoja, harrastusmaksuja jne.

En ole vielä kertaakaan elämässäni törmännyt ihmiseen joka valittaisi rahanarvoisista luontaiseduista tähän tapaan, mutta näemmä tällaisiakin ihmisiä on. :D 

Ei se ole rahanarvoista jos sitä ei voi käyttää siihen mihin itse haluaa. Olisiko sinulle etu rahanarvoinen jos sillä saisi vain ja ainoastaa osallistua muurahaispesässä istumiseen?

Vierailija
191/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä kaksi kuntosalia ihan maksutta vapaa-ajalla henkilökunnan ja työpaikalta eläköityneiden n käytössä.

Vierailija
192/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etujahan ei ole pakko ottaa vastaan, jos niitä ei tarvitse! Mulla menee harrastuksiin, mm. agility ja ratsastus ja jos olisi enemmän, niin käyttäisin keikka- tai laskettelulippuihin. Ja museokorttikin ois kiva. Tai voisin vaikka kokeilla eri lajeja. 

Vierailija
193/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viime vuonna 800 euroa kun vaihdoin työpaikkaa kesken vuoden. Kaikki meni! Tämän vuoden 400 euroa käytin jo maaliskuussa loppuun. Mun puolesta saisi siis olla enemmänkin tätä etua tarjolla. 

Vierailija
194/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Ei kai työnantaja pysty mitenkään rajoittamaan kulttuuri-/liikuntaedun käyttökohteita. Kaikki missä epassi tai erenred kelpaavat maksuvälineenä ovat käytettävissä. Vaikka vaelluskurssi  pistooliammunta tai lentosimulaattori.

Tottakai voi.

Vierailija
195/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edenred ym. on kyllä pienille yrityksille kohtuuttoman kallis. Ja tulee tosiaan se tunne, että etu hyödyttää eniten näitä palveluntarjoajia. Oma pieni kahden hengen yritykseni on tehnyt sopimuksen suoraan palveluntuottajan kanssa, Tänä vuonna Padelhalli, viimeksi kuntosali jne. Toimii hyvin, kun pienellä porukalla sovitaan, mitä halutaan tehdä.

Ja etuhan on tarkoitettu työntekijän jaksamisen hyväksi. Palkka olisi ihan eri asia. Se menisi ihan normaali elämään, ruokaan, autoon, mihin vaan. Etu ohjaa käyttämään rahan työntekijään itseensä.

Mun edellisellä työpaikalla oli jossain vaiheessa liikunta- ja muuta harrastustoimintaa tuettu pelkästään yrityksen "kerhojen" kautta. Eli sait avustusta harrastukseesi vain, jos mielenkiinnonkohteellesi sattui olemaan kerho ja sillä sopimus juuri sen toimijan kanssa, jossa haluaisit käydä. Esim. tanssikerholla oli sopimus vain jo

Ei varmasti toimikaan isommassa yrityksessä. Mutta meitä on tosiaan kaksi ja sopiminen molempia kiinnostavista paikoista on helppoa.

Liikuntasetelit oli hyviä. Ne olivat pienyrittäjälle kohtuuhintaisia. Mutta eivät valitettavasti enää käy juuri minnekään.

Vierailija
196/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimahalleja voisin käyttää, mutta siellä on maahan muuttajia joten ei kiinnosta.

Suomalainen siis laiminlyö mieluummin omaa terveyttään ja oman maansa kulttuuritarjontaa kuin viipyy samassa tilassa ulkomaisen kanssa. Oikein hieno strategia teillä luovuttaa jopa kokonaiset kaupunginosat muualta tulleille ja ihmetellä sitten, kun alkaa olla jengejä ja muutenkin asiat alkaa mennä päin mäntyä. 

Ämylit pois tai loppuu veronmaksu.

Vierailija
197/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kirjoitatte että "tottakai käytän kaikki edut mitä saa!"

Käyttäisittekö silti innoissanne ihan kaiken, vaikka et edes 20 euron museolippua saisi ilman että maksatte itse siitä puolet?

Paljonko tämä vaikuttaisi käyttöönne, että aina joka ostoksesta pitää puolet maksaa itse?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Nro 161: "No siitä kannattaa jutella sen lähikaupan pitäjän kanssa. Ei siellä välttämättä olla edes tietoisia että tuollaiselle palvelulle olisi kysyntää."

Itseasiassa on puhuttukin, mutta se on pieni K-Market ja tosiaan niillä ei ole tiloja eikä resursseja alkaa laittaa siellä itse ruokaa. Eikä takuulla olisi kysyntääkään riittävästi. Ja siis kauppias tiesi, ettei sitä etua saa mihinkään valmisruokiin. 

Aa, tuo on muuttunut sitten jossain kohtaa. Ennen sai ostaa ihan jonkun einesaterian ja siihen kylkeen tyyliin jugurtin ja mehun. Nojoo, sitten se on vaikeammin toteutettavissa.

Jep. Mä kaipaan aikaa, jolloin lounasseteleillä pystyi maksamaan ravintoloissa muidenkin kuin vain omat ruokansa. Oli kiva tarjota opiskeleville lapsilleni välillä ravintolassa syömiset. Mutta sitten sekin muuttui ja vain yhden annoksen saattoi enää maksaa lounarilla. Ja sekin sitten vielä muuttui niin, että vain yhden lounarin saattoi käyttää kerralla. Siis vaikka annos olisi maksanut kahden lounarin verran, piti puolet maksaa sitten rahalla. 

Vierailija
199/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi monen vuoden ajan edut käyttämättä, yhteensä siis tuhansia euroja, kun oli pakollinen omarahoitusosuus ja vain kulttuuri- ja liikuntaetu.

Nyt vaihtui työnantaja, saatiin vain 100€ etua mutta ilman omarahoitusta ja myös hyvinvointietu. Nyt olen heti alkuvuonna käyttänyt hierontaan nuo. Olen tyytyväinen!

Vierailija
200/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka kirjoitatte että "tottakai käytän kaikki edut mitä saa!"

Käyttäisittekö silti innoissanne ihan kaiken, vaikka et edes 20 euron museolippua saisi ilman että maksatte itse siitä puolet?

Paljonko tämä vaikuttaisi käyttöönne, että aina joka ostoksesta pitää puolet maksaa itse?

No tulisi käytettyä tuplasti enemmän. Ei minulla riitä tuo 400 euroa nytkään kuin alkuvuoden, loppuvuosi menee aina omasta pussista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän