Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä. 

Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?

Jos ei ole ihminen, niin ei varmaan saa mitään etujakaan. Jos taas on ihminen, niin tarvitsee myös hierontaa.

Missä vaiheessa se tarve tulee? 44v ja kerran olen käynyt eikä toiste ole ollut tarvetta.

Yleensä siinä vaiheessa tulee kun rupeaa harrastamaan liikuntaa.

Vierailija
122/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo omavastuuasia kyllä pilaa kaiken, koska olen pihi, enkä halua maksaa turhasta. 

Jos edun saisi 100-prosenttisena, voisin ostaa lipun vaikka tunnin matkan päähän teatteriin, tai konserttiin. Jos esitys onkin huono niin mitäs siitä, tulipa käytyä. Mutta jos siitä on itse maksanut puolet niin harmittaa 😄 

Tai vaikka leffaliput. Voisihan niitä 100% etuna ostaa ja käyttää jos käyttää. Mutta jos olet maksanut itse puolet, niin kyllä ärsyttää jos ei tule käytettyä (lähin leffasali yli tunnin matkan päässä ja sinne ei muuten ole kulkua). 

Ihan kaunis ajatus ketjussa sekin että ostaa vaikka pieneltä yritykseltä tai yhdistykseltä jonkin palvelun, menee hyvään tarkoitukseen vaikkei tulisi käytettyäkään. No, tässä tapauksessa on helpompi lahjoittaa sama summa suoraan omasta lompakosta 😂

Ei tarvitse olla edes pihi että ei halua maksaa turhasta, ja siksi tuo omavastuuosuus pilaa mielestäni koko edun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko muka olla ihmisiä jotka eivät käy vaikka teatterissa tai festivaaleilla? Uskomatonta...

Vierailija
124/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä. 

Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?

Jos ei ole ihminen, niin ei varmaan saa mitään etujakaan. Jos taas on ihminen, niin tarvitsee myös hierontaa.

Missä vaiheessa se tarve tulee? 44v ja kerran olen käynyt eikä toiste ole ollut tarvetta.

Yleensä siinä vaiheessa tulee kun rupeaa harrastamaan liikuntaa.

Olen harrastanut 40 vuotta liikuntaa ja ei ole tullut mieleenkään käydä hieronnassa. Mitä teen väärin kun kaikki paikat toimii?

Vierailija
125/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo paljo saa etuja? Mikset käytä? Tuolla pääsee vaikka mihin. Miksei työttömille anneta.? Mä käyttäisin kyllä. 

Vierailija
126/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mullakaan tule liikuntaetuja käytettyä, mieluummin vaikka lenkkeilen itse. 

Saisivat osoittaa ne edut vaikka kaupungin omiin ruokaravintoloihin tms.

Vierailija
127/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo omavastuuasia kyllä pilaa kaiken, koska olen pihi, enkä halua maksaa turhasta. 

Jos edun saisi 100-prosenttisena, voisin ostaa lipun vaikka tunnin matkan päähän teatteriin, tai konserttiin. Jos esitys onkin huono niin mitäs siitä, tulipa käytyä. Mutta jos siitä on itse maksanut puolet niin harmittaa 😄 

Tai vaikka leffaliput. Voisihan niitä 100% etuna ostaa ja käyttää jos käyttää. Mutta jos olet maksanut itse puolet, niin kyllä ärsyttää jos ei tule käytettyä (lähin leffasali yli tunnin matkan päässä ja sinne ei muuten ole kulkua). 

Ihan kaunis ajatus ketjussa sekin että ostaa vaikka pieneltä yritykseltä tai yhdistykseltä jonkin palvelun, menee hyvään tarkoitukseen vaikkei tulisi käytettyäkään. No, tässä tapauksessa on helpompi lahjoittaa sama summa suoraan omasta lompakosta 😂

Ymmärrän tuon, että ärsyttää omavastuuasia, koska on eri asia kokea iloa siitä, että tämä on ihan ylimääräinen etu palkan päälle (kun oma työnantajakin on tunnettu pihiydestään eikä missään tapauksessa kompensoisi tätä rahalla, jos etu jäisi pois) kuin maksaa itse puolet. 

Sitten taas en ollenkaan tajua tuota, että samapa se hukata työnantajan maksamaa lippua niin, ettei siitä ole iloa kenellekään paitsi ehkä sille kaukaiselle leffateatterille. Työnantaja kuitenkin maksaa palkan, vaikka kitsaasti, että on sillä tavalla itselle kuitenkin merkityksellisempi.  Minulta katosi lompakko leffalippuineen ja surin kohtuuttoman paljon niitä sen aikaa kun olivat voimassa ja toivoin, että löytäjä palauttaisi ne kuitenkin :). 

Ja olen myös laittanut joskus loppusaldon uutenavuotena kaverin kuntosalille, tässä tapauksessa kaveri taas oli läheisempi kuin työnantaja ja etu ei niin iso ole kuitenkaan meillä.

Vierailija
128/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kyllä vaikeaksi kun lähes koko elämässä on se vaara ettei olekaan 100% tyytyväinen saamaansa palveluun ja elämykseen. Et voi mennä elokuviin koska leffa voi olla huono? Et voi mennä teatteriin koska kappale voi olla huono? Mitä ihmettä pystyt elämässä tekemään jos haluat takuuvarman, täydellisen elämyksen? Et mitään.

Vierailija
129/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy kyllä vaikeaksi kun lähes koko elämässä on se vaara ettei olekaan 100% tyytyväinen saamaansa palveluun ja elämykseen. Et voi mennä elokuviin koska leffa voi olla huono? Et voi mennä teatteriin koska kappale voi olla huono? Mitä ihmettä pystyt elämässä tekemään jos haluat takuuvarman, täydellisen elämyksen? Et mitään.

Päinvastoin. Voin tehdä paljonkin minulle rakkaita ja tärkeitä asioita 😊 Mutta en maksa turhasta.

Vierailija
130/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä pidän työpaikkani eduista. Pitkästä listasta sai valita kolme. Otin siivoojan (käy joka toinen viikko), kausikortin oopperaan ja liikuntaseteleitä, joita käytän kiipeilykeskukseen. 

Vierailija
131/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi käyttää vaikka thai hierontaan ja häpy endiin

Vierailija
132/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs sen sitten tietää mikä on turhaa, ellei mitään uskalla kokeilla?

Vierailija
133/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi käyttää moottorivenevuokrassa tai moottoriradalla? Moottorikelkan saa ainakin vuokrattua esim. Rukalla ja kartingia voi käydä ajamassa smartumilla. Ei toki varmasti joka puljuun käy, mutta kannattaa etsiä sellaiset yritykset jotka hyväksyvät maksun kulttuuriedulla.

Vierailija
134/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon introvertti, mutta ilolla käytän kaikki epassit sentilleen mitä saa. Meillä saa 400 euroa vuodessa, ei omavastuuta. Käytän leffassa käyntiin (menen aina yksin), maauimalaan, avantoon, konsertteihin,  pakohuoneeseen, Allas sea pooliin, museoihin, Heurekaan, Korkeasaareen, Nokian edenissä päivälippuun, kesäteatteriin. Onhan noita paikkoja mihin se käy vaikka kuinka paljon! Enkä siis asu itse pk-seudulla vaan Pirkanmaalla, mutta on mukava välillä lähteä Helsinkiin tai muihin kaupunkeihin kun tietää että kaikki riennot reissussa on ilmaisia. Arvostan etua todella paljon!

Meillä kulttuuri- ja liikuntaetu on tosi rajoitettu se mihin sitä voi käyttää, rajoitus tulee siis työnantajan puolelta vaikka sillä voisikin maksaa. Jotkut ovat esim. hammaslääkärissä maksaneet koska ko hammaslääkäri hyväksyy epassin mutta työnantaja ei. Kun se lasku tulee, työnantaja ei maksa sitä vaan omaan piikkiin menee sitten lopulta, se on siis selkeästi työnantaja ohjeissa kielletty. Se on niin typerää. Itse kävisin mieluusti esim. jalkahoidossa tai hammashoidossa, maksaisin kansalaisopiston kurssin jne. Teatterilippu on tylsä ostaa kun saa ostaa vain yhden, kaverin pitää sitten ostaa oma ja saako viereisen paikan? Jotkut festaritliput missä ei ole paikkoja, on ok mutta ei minusta ole festarikävijäksi. Leffalippuja olen ostanut ja antanut niitä sitten lahjaksi. En oikein keksi muuta. Hierojalla saisi käydä mutta en tykkää kun minua hierotaan, vaikkakin toimistotöitä tehnyt yli 40 vuotta.

Vierailija
135/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo valittavissa. Meillä tyyliin finnkino/museot ja jotain muuta vastaavaa. Finnkino helpoin valita vaan aina ei katottavaa

Vierailija
136/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi kyllä turhaakin turhempi. Ei mitään rahanarvoista vain pelkkiä ryhmäjumppia ja aina jotakin mihin pitäisi vaivautua paikanpäälle (konsertit, näyttelyt jne). Siinäkin omat kustannukset (bensat, pysäköintimaksut)

Meillä ollut varmaan 5 vuotta ja 0e käytetty. Tuosta hyötyy vain tietyt ja siksi jopa eriarvoistavaa.

Esim tykkään urheilusta, on MTV Katsomo Urheilu tilaus. Tykkään musiikista ja kirjoista, ei epassi spotifyta tai ekirjoja minulle maksa. Harrastan liikuntaa, ei epassilla saa suksivoiteita tai polkypyörän renkaita.

Introverttina ePassi tuntuu niin pakottamiselta muiden ihmisten joukkoon. Hyvin samanlaiset ajatukset minullakin.

Miksei sillä voisi saada jotain mistä pääsee yksin nauttimaan?

Vaikka introvertti-korttia on käytetty perusteluna kaikenlaiseen yleiseen hankaluuteen ja vikurointiin, niin en olisi ikinä uskonut, että introverttiys voidaan saada vedettyä mukaan tähänkin asiayhteyteen.

Kaiken lisäksi olet väärässä. Etua voi käyttää moneen tekemiseen yksin. Ongelmana on ainoastaan sinun asennevamma, jonka verhoat introverttiydeksi.

T. Oikeasti introvertti

Vierailija
137/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on valitusta. No jättäkää vaan käyttämättä niin kohta lähtee tuokin etu pois. 

Vierailija
138/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on monen muun työpaikan lailla nniin paljon rajoituksia ja käyttäjiä on uhkailtukin tekemästä mitään "väärää" liikunta- ja kulttuuriedun kanssa, että pitäkööt tunkkinsa. En ole käyttänyt liki 10 vuoteen. Pyöräedunkin piti olla brilijantti etu. Osta osamaksulla kalliimpi pyörä kuin tavitset. Pakkohuollata sitä kalliisti ja lopulta maksa koko helevetin pyörä itse.

Vierailija
139/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä mullakaan tule liikuntaetuja käytettyä, mieluummin vaikka lenkkeilen itse. 

Saisivat osoittaa ne edut vaikka kaupungin omiin ruokaravintoloihin tms.

Juurikin siksi, että liikkuva työntekijä on tuottavampi kuin itseään lihottava työntekijä. 

Vierailija
140/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ymmärrän tuon. Meillä on lähellä pieni kyläteatteri ja esitykset on, noh, ihan ok mutta tietysti harrastelijatasoisia. En mä niistä ite viitsisi maksaa kun ei ne niin erikoisia ole mutta nyt ostan pari lippua vuodessa sinne Smartumilla ja meen ihan vaan vaihtelun vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän