Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
101/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei käytä tuota edes hammastarkastuksiin, jos kaikki muu elämässä on sellaista, ettei onnistu?

Koska esim. meillä se etu ei käy hammastarkastuksiin.

Vierailija
102/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä etu, minä käyttänyt oman pienen 100 euron edun jo ihan alkuvuodesta. Kuntosali- ja leffakäynnit imaisivat etuni. Muina vuosina olen hyödyntänyt e-passia myös esim uimahallissa, museoissa ja teattereissa. Tyhmä pitää olla, jos ei käyttöä edulle löydä. Toivon vain, että oma työnantajani olisi vähän anteliaampi. 1000 olisi sellainen summa, jolla jo aika hyvin omat vuosittaiset kulttuuri- ja liikuntamenoni rahoittaisin.

Etkö saa siis palkkaa erikseen, kun työnantajan pitää harrastuksesikin kustantaa erikseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt puolet 400€ edusta. Yksi teatteri/näytös/konserttilippu kun maksaa 60-80€ niin helposti saa menemään. Nyt ajattelin esim. ostaa Teatteri Sirkus Suosalon esitykseen lipun.

Lisäksi olen ostanut leffalipoua, keilausta, museo korttia, pilates, vesijumppaa ym. ym. juttuja vuosien varrella. 

Itse arvostan työnantajaa, joka jakaa näitä etuuksia.

Vierailija
104/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omakustanneosuus on kyllä ihan hanurista jos sellainen on. Itsellänikin oli joskus sellainen, silloin sitä ei tullut niin herkästi käytettyä. Nyt meillä on 400 euroa ilman mitään itse maksettavaa, olen ostanut sillä muutaman keikkalipun, kausikortin Interin peleihin, maksoin kevään harrastemaksut ja saldoa on vielä ainakin syksyn harrastemaksuihin ja todennäköisesti keikkaan/leffalippuihin. Toki jos asuu jossain pikkupaikkakunnalla ei niitä käyttökohteita varmaan ole ihan hirveästi tyrkyllä. Itseni kannalta kyllä ehdottoman hyvä etu.

Vierailija
105/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä. 

Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?

Jos ei ole ihminen, niin ei varmaan saa mitään etujakaan. Jos taas on ihminen, niin tarvitsee myös hierontaa.

Missä vaiheessa se tarve tulee? 44v ja kerran olen käynyt eikä toiste ole ollut tarvetta.

Vierailija
106/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, ostin joulukuussa 8 jotain premiumlippuja finnkinoon ja 6 on vielä käyttämättä, elokuuhun asti aikaa käyttää :D

Vierailija
107/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä. 

Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?

Jos ei ole ihminen, niin ei varmaan saa mitään etujakaan. Jos taas on ihminen, niin tarvitsee myös hierontaa.

Missä vaiheessa se tarve tulee? 44v ja kerran olen käynyt eikä toiste ole ollut tarvetta.

Siinä vaiheessa kun joko liikkuu tai on liikkumatta. Vaikka sinä et hierojalla käy, ei se kuitenkaan tarkoita etteikö sinulla olisi tarvetta käydä.

Vierailija
108/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon introvertti, mutta ilolla käytän kaikki epassit sentilleen mitä saa. Meillä saa 400 euroa vuodessa, ei omavastuuta. Käytän leffassa käyntiin (menen aina yksin), maauimalaan, avantoon, konsertteihin,  pakohuoneeseen, Allas sea pooliin, museoihin, Heurekaan, Korkeasaareen, Nokian edenissä päivälippuun, kesäteatteriin. Onhan noita paikkoja mihin se käy vaikka kuinka paljon! Enkä siis asu itse pk-seudulla vaan Pirkanmaalla, mutta on mukava välillä lähteä Helsinkiin tai muihin kaupunkeihin kun tietää että kaikki riennot reissussa on ilmaisia. Arvostan etua todella paljon!

Vierailija
109/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku ei käytä tuota edes hammastarkastuksiin, jos kaikki muu elämässä on sellaista, ettei onnistu?

Koska esim. meillä se etu ei käy hammastarkastuksiin.

Miten tää edes maksetaan epassilla julkisella terveydenhoidolla?

Vierailija
110/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt puolet 400€ edusta. Yksi teatteri/näytös/konserttilippu kun maksaa 60-80€ niin helposti saa menemään. Nyt ajattelin esim. ostaa Teatteri Sirkus Suosalon esitykseen lipun.

Lisäksi olen ostanut leffalipoua, keilausta, museo korttia, pilates, vesijumppaa ym. ym. juttuja vuosien varrella. 

Niin, naisillehan tämä tarjonta on suunnattu. Miehille ei ole mitään.

Vierailija
111/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä jättää edun käyttämättä.

Tässä ideoita mihin kaikkeen se soveltuu:

Konserttilippuihin, stand up lippuihin, elokuviin, teatteriin, museoihin, kuntosalikorttiin, uimahallilille, kylpylään, laskettelulippuihin, sähköpyörän vuokraan, huvipuistolippuihin, keilahallille, minigolfiin, melontakeskuksiin jne jne

Kaikki maksullinen mitä teet vapaa- aikanasi, kannattaa tarkistaa käykö kyseiseen aktiviviteettin.

Jos aina makaat sohvalla kalja kädessä telkkaa katsoen niin joku mainituista olisi sinulle kyllä tarpeen

Mikään näistä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
112/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmi, kun et ole löytänyt käyttökohteita. Itse saan 400 € vuodessa ja ostan sillä aina vuodeksi kuntosalijäsenyyden, jää vähän  muuhunkin vielä rahaa. Aivan loistava etu ja todella hyvä sijoitus omaan terveyteen, hyvinvointiin ja jaksamiseen. 

Vierailija
113/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, miten esim. keilaamassa käynti on naisille suunnattua, mutta jos nyt perinteisiä sukupuoliroolehs mietitään, niin olen ostanut edulla myös lippuja esim SM liigan lätkäotteluihin.

Vierailija
114/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna koko 300€ meni kuntosaliin (itselle jäi maksettavaa vuodesta n. 4kk). 

Aiemmin, kun en käynyt salilla, tuli maksettua muutama museokäynti ja loput latasin HSLn matkakortille (ja sillä 200+ euroa riitti käytössäni vuosia).

Vierailija
115/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tiedä, miten esim. keilaamassa käynti on naisille suunnattua, mutta jos nyt perinteisiä sukupuoliroolehs mietitään, niin olen ostanut edulla myös lippuja esim SM liigan lätkäotteluihin.

Sinnehän ne viedään aina treffeille. 

Mutta esimerkiksi: Ei voi käyttää moottoriradalla, ajoharjoittelussa, autonhuollossa,, moottorivenevuokrassa, jne... Mutta joku selän linnunsulkahieronta bongorumpujen kanssa kyllä käy

Vierailija
116/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin oikein asut jos teillä on miehiltä pääsy kielletty elokuviin, urheilutapahtumiin tai liikuntaharrastuksiin?

Vierailija
117/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä jättää edun käyttämättä.

Tässä ideoita mihin kaikkeen se soveltuu:

Konserttilippuihin, stand up lippuihin, elokuviin, teatteriin, museoihin, kuntosalikorttiin, uimahallilille, kylpylään, laskettelulippuihin, sähköpyörän vuokraan, huvipuistolippuihin, keilahallille, minigolfiin, melontakeskuksiin jne jne

Kaikki maksullinen mitä teet vapaa- aikanasi, kannattaa tarkistaa käykö kyseiseen aktiviviteettin.

Jos aina makaat sohvalla kalja kädessä telkkaa katsoen niin joku mainituista olisi sinulle kyllä tarpeen

Mikään näistä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Kuulostaa ihan "sinä" ongelmalta.

Vierailija
118/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se etu ei käy tavaroiden ostamiseen, sellainen nyt ei vaan mene poliittisesti läpi. Kaikista ehdotetuista polkupyöräeduistakin tulee kauhea parku ja nyt perutaan se työsuhdepyöräjuttukin. Mainitsemiisi remonttipalveluihinhan on jo veroetu, itse asiassa tosi hyvä. 

Harmi, jos ei edusta ole iloa, ymmärrän itsekin tuon koska retkeilen ja pyöräilen ja lenkkeilen enimmäkseen omatoimisesti. Muinoin kun meillä oli pelkkä liikuntaetu niin tuli joskus ostettua uimahallilippuja sun muuta mitä ei ehkä kaikkia saanut hyödynnettyäkään. Mutta kun tuli kulttuuri mukaan niin tuo meidän firman 300 euroa meni helposti ja sitä tulee vähän säästeltyäkin loppuvuoteen. Meille tuli myös paikallisliikenne siihen, joten lopulla voi sitten ostaa ihan lippuja vaikka sinne museolle tai konserttiin pääsemiseksi. Hierontoihin tai hammastarkastuksiin ei ole riittänyt rahaa yhtään mutta hyvä kun tuokin lisättiin omalle työnantajalle, niin nekin jotka eivät maksa koskaan kulttuurista tai liikunnasta saavat jotain hyötyä halutessaan. 

Vierailija
119/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä ole niin yksiselitteisiä, ei meillä saanut käyttää mihinkään hierontoihin. 

Vierailija
120/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo omavastuuasia kyllä pilaa kaiken, koska olen pihi, enkä halua maksaa turhasta. 

Jos edun saisi 100-prosenttisena, voisin ostaa lipun vaikka tunnin matkan päähän teatteriin, tai konserttiin. Jos esitys onkin huono niin mitäs siitä, tulipa käytyä. Mutta jos siitä on itse maksanut puolet niin harmittaa 😄 

Tai vaikka leffaliput. Voisihan niitä 100% etuna ostaa ja käyttää jos käyttää. Mutta jos olet maksanut itse puolet, niin kyllä ärsyttää jos ei tule käytettyä (lähin leffasali yli tunnin matkan päässä ja sinne ei muuten ole kulkua). 

Ihan kaunis ajatus ketjussa sekin että ostaa vaikka pieneltä yritykseltä tai yhdistykseltä jonkin palvelun, menee hyvään tarkoitukseen vaikkei tulisi käytettyäkään. No, tässä tapauksessa on helpompi lahjoittaa sama summa suoraan omasta lompakosta 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi