Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
61/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka, hoi! Poista

Vierailija
62/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on enää pari kymppiä satasen eduista käyttämättä. Kerran kävin leffassa ja loput on menneet penkkiurheiluun. Ja varmaan se jäljellä oleva parikymppinenkin menee penkkiurheiluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi kyllä turhaakin turhempi. Ei mitään rahanarvoista vain pelkkiä ryhmäjumppia ja aina jotakin mihin pitäisi vaivautua paikanpäälle (konsertit, näyttelyt jne). Siinäkin omat kustannukset (bensat, pysäköintimaksut)

Meillä ollut varmaan 5 vuotta ja 0e käytetty. Tuosta hyötyy vain tietyt ja siksi jopa eriarvoistavaa.

Esim tykkään urheilusta, on MTV Katsomo Urheilu tilaus. Tykkään musiikista ja kirjoista, ei epassi spotifyta tai ekirjoja minulle maksa. Harrastan liikuntaa, ei epassilla saa suksivoiteita tai polkypyörän renkaita.

Introverttina ePassi tuntuu niin pakottamiselta muiden ihmisten joukkoon. Hyvin samanlaiset ajatukset minullakin.

Miksei sillä voisi saada jotain mistä pääsee yksin nauttimaan?

Tämä introvertti on käynyt yksinänsä katsomassa urheilua ePassilla maksaen. Joo muiden ihmisten joukossa, mutta eihän siellä kenellekään tarvitse puhua, korkeintaan lipunmyyjälle ja ehkä kahvilan työntekijälle.

Vierailija
64/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uimahalleja voisin käyttää, mutta siellä on maahan muuttajia joten ei kiinnosta.

Suomalainen siis laiminlyö mieluummin omaa terveyttään ja oman maansa kulttuuritarjontaa kuin viipyy samassa tilassa ulkomaisen kanssa. Oikein hieno strategia teillä luovuttaa jopa kokonaiset kaupunginosat muualta tulleille ja ihmetellä sitten, kun alkaa olla jengejä ja muutenkin asiat alkaa mennä päin mäntyä. 

Vierailija
65/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämänkaltaiset verottomat "edut" tulisi lakkauttaa. 

Palkka palkkana ja jokainen käyttäköön sen miten lytää. Mielellään tosin veroja alemmas

Totta. Näistä hyötyvät ainoastaan nämä edenredit ja kumppanit. 

Ja työntekijät. 

Ei hyödy. Nämä voi ostaa sillä ihan palkallakin. Sen sijaan että jotain himmeleitä rakennellaan niin maksetaan suoraan palkkana palkka. 

Palkassa olisi verot ja muut maksut mukana kuviossa. Meillä saa 150 euroa epassille. Saadakseni tuon edun minulle pitäisi maksaa palkkaa enemmän kuin tuo 150 euroa ja kustannus työnantajalle olisi vieläkin suurempi. Urheiluseuramme hyväksyy epassin maksuvälineenä, joten minulla vuotuinen etuni menee heti alkuvuodesta.

Vierailija
66/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäähän se on, ei voi mitään jos tyhmä on. 

Vierailija
67/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja liikuntavälineisiin tuota ei voi käyttää, eikä urheiluvaatteisiin. Olisin voinut ostaa kunnon vaelluskengät ja rinkan, kun tarttisi uudet. Ei voi. Hiihtokoulun olisi voinut maksaa, mutta no, en tykkää hiihtämisestä, ja esimerkiksi lasketteluvälineiden vuokria ei voi maksaa, lasketteluopettajan olisi voinut... toi sopii tosi aktiiviselle, joka on itse jo valmiiksi panostanut välineisiin. Keilaamaan voisin mennä, ei käy.

Tuossa vaiheessa mulla loppui mielikuvitus ja lopetin sen lataamisen."

Miten niin ei voi vuokrata välineitä? Tuossa esim. Sallan maksutavat:

https://ski.salla.fi/maksutavat-ja-valineet/

Työnantaja rajannut käyttöä enemmän kuin verottaja.

Tuntuu oudolta, että työnantaja voisi laittaa jotain erikoisehtoja käyttötavan sisällä, jos liittyy tällaiseen systeemii

Tuntuisi oudommalta, jos ei voisi. Tämähän on ihan vapaaehtoinen ja ylimääräinen lahja työnantajalta.

Vierailija
68/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi! Itse maksan edulla pojan kuntosalin ja omia junalippuja (työmatkoihin). Tosi kiva etu 😊

Se on HENKILÖKOHTAINEN työsuhde-etu eli jos muitten kuluja makselet niin olet kriminaali!

Vierailija
69/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tämänkaltaiset verottomat "edut" tulisi lakkauttaa. 

Palkka palkkana ja jokainen käyttäköön sen miten lytää. Mielellään tosin veroja alemmas

Totta. Näistä hyötyvät ainoastaan nämä edenredit ja kumppanit. 

Ja työntekijät. 

Ei hyödy. Nämä voi ostaa sillä ihan palkallakin. Sen sijaan että jotain himmeleitä rakennellaan niin maksetaan suoraan palkkana palkka. 

Palkassa olisi verot ja muut maksut mukana kuviossa. Meillä saa 150 euroa epassille. Saadakseni tuon edun minulle pitäisi maksaa palkkaa enemmän kuin tuo 150 euroa ja kustannus työnantajalle olisi vieläkin suuremp

Ja meillä niin hyvä systeemi että saadaksesi 150 euron edun, maksat omista rahoistasikin 150 euroa 😂

Vierailija
70/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ilolla! Olen ostanut 10 kerran uintilippuja, käynyt elokuvissa. Koko perheellä käytiin pakohuoneessa. Konserttilippuja olen ostanut epassilla. En ymmärrä miten voi jäädä käyttämättä. Nuohan käy myös esim hierontaan.

Kai nyt ihmiset jossain käy vuoden aikana???

Vierailija
71/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo käyttänyt kaikki. Meillä tosin kuuluu myös hieronta ja siihen olen osan käyttänyt. Äkkiä tuo summa menee erilaisten liikuntapaikkojen maksuihin. 

Vierailija
72/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista vi t tu.

Meiltä otettiin tuo etu pois ja tältä vuodelta jää sitten lempparifestarit väliin.

Vierailija
73/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, mä maksoin omallani hammaslääkärin :)

Kultturi ja liikuntaedulla?

Juu, meillä mukaan kuuluu myös hyvinvointi. Jos en olisi hammaslääkäriä maksanut niin sitten olisin ottanut pari kausikorttia jonnekin, esim Korkeasaari on kiva. :) Sehän ihan omasta mielikuvituksesta kiinni löytääkö tekemistä. Jotkut nyt vaan möllöttää kotona.

En möllötä kotona, mutta mun harrastukseni on rajattu pois (vaellus, lukeminen, käsityöt, ruuanlaitto, vapaaehtoistyöt). Jos saisi edes kansalaisopiston kielikursseihin käyttää, mutta ei.

Onko teidän työsuhde-etuudessa rajattu nuo kielikurssit pois? Voi tietysti olla kansalaisopistokohtaistakin, mutta täällä kyllä pystyy. Kielitutkinnot on kyllä rajattu pois 

Vierailija
74/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmä jättää edun käyttämättä.

Tässä ideoita mihin kaikkeen se soveltuu:

Konserttilippuihin, stand up lippuihin, elokuviin, teatteriin, museoihin, kuntosalikorttiin, uimahallilille, kylpylään, laskettelulippuihin, sähköpyörän vuokraan, huvipuistolippuihin, keilahallille, minigolfiin, melontakeskuksiin jne jne

Kaikki maksullinen mitä teet vapaa- aikanasi, kannattaa tarkistaa käykö kyseiseen aktiviviteettin.

Jos aina makaat sohvalla kalja kädessä telkkaa katsoen niin joku mainituista olisi sinulle kyllä tarpeen

Vierailija
75/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä. 

Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?

Sitten niitä ei ole mikään pakko käyttää. Voi vaan pitää turpansa kiinni ja antaa niiden nauttia eduistaan jotka ymmärtää hyvän päälle.

Vierailija
76/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ilolla! Olen ostanut 10 kerran uintilippuja, käynyt elokuvissa. Koko perheellä käytiin pakohuoneessa. Konserttilippuja olen ostanut epassilla. En ymmärrä miten voi jäädä käyttämättä. Nuohan käy myös esim hierontaan.

Kai nyt ihmiset jossain käy vuoden aikana???

Ei käy kulttuuri- ja liikuntaetu hierontaan, pitää olla myös hyvinvointietu. Esim. mun työnantaja tarjoaa vain kulttuuri- ja liikuntaedun.

Vierailija
77/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina loppuvuodesta Finnkinon sarjalippuja. Huonoja elokuvia en silti jaksa käydä katsomassa edes "ilmaiseksi".

Vierailija
78/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voisin ostaa tällä vaikka parturipalveluita niin käyttäisin toki, mutta ei.

Juuri tuosta syystä oikea raha olisi parempi työntekijälle. Ainoa hyötyjä tosiaan se edenred, jolle firmat maksavat. Firmat voisivat maksaa sen rehellisesti palkkana. 

Kai ymmärrät että "oikeana rahana" se summa olisi hyvin paljon pienempi kuin mitä firma noiden etujen kautta pystyy maksamaan samoilla kustannuksilla?

Vierailija
79/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan bussilippuun rahaa, käyn keilaamassa ja sillä maksaa koko perheen ja olen maksanut myös toisenkin perheen, leffalippuja,  käyn kylpylässä. Kyllä mulla ne rahat menee aina kaikki.

Vierailija
80/224 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain tyhmä jättää edun käyttämättä.

Tässä ideoita mihin kaikkeen se soveltuu:

Konserttilippuihin, stand up lippuihin, elokuviin, teatteriin, museoihin, kuntosalikorttiin, uimahallilille, kylpylään, laskettelulippuihin, sähköpyörän vuokraan, huvipuistolippuihin, keilahallille, minigolfiin, melontakeskuksiin jne jne

Kaikki maksullinen mitä teet vapaa- aikanasi, kannattaa tarkistaa käykö kyseiseen aktiviviteettin.

Kaikki ei tee maksullisia asioita vapaa-aikanaan 😄 Täällä esim. ei ole keikkoja ja teattereita, leffaan tai uimahallillekin ym pitäisi lähteä yli tunnin matkan päähän. Huvipuistoissa ei nyt enää tule käytyä kun lapset on aikuisia. Kuntosalilla käyn, kunnan salille ei etu käy ja se on edullinen muutenkin. Polkupyörät ym on ihan omasta takaa. Hierontaan etu ei käy.

Ja kaikki ei siltikään makaa sohvalla. Mä voisin käyttää etua vaikka retkeilyvarusteiden ostamiseen, puutarhavälineisiin, kasveihin, tai remonttitarvikkeisiin tai -palveluihin. Tai polttopuihin. Näitä mä tarvitsen ja ne lisää mun hyvinvointia. Mutta eihän se niihin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme