olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista
Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.
Kommentit (224)
Ehdotus: auton ja moottoripyörän huolto mukaan. Miksei vaikka katsastus.
Siinä käytetään palveluja jotka työllistää suomalaisia. Ja auttaa harrastamaan joka hyvinvoinnin kannalta tärkeää.
Mutta ei tietenkään saada tällaista oikeasti hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mä maksoin omallani hammaslääkärin :)
Kultturi ja liikuntaedulla?
Juu, meillä mukaan kuuluu myös hyvinvointi. Jos en olisi hammaslääkäriä maksanut niin sitten olisin ottanut pari kausikorttia jonnekin, esim Korkeasaari on kiva. :) Sehän ihan omasta mielikuvituksesta kiinni löytääkö tekemistä. Jotkut nyt vaan möllöttää kotona.
En möllötä kotona, mutta mun harrastukseni on rajattu pois (vaellus, lukeminen, käsityöt, ruuanlaitto, vapaaehtoistyöt). Jos saisi edes kansalaisopiston kielikursseihin käyttää, mutta ei.
Edenredillä voi maksaa esimerkiksi Yogaia nettijoogat, ei tarvitse lähteä ihmisten ilmoille.
Omani käytin osteopatiaan ja viimevuotiset kuntosalikorttiin, kaikki meni eikä riittänytkään, vielä olisin voinut maksaa parit festarit, teatteri- ja oopperaliput, leffalippuja jne. Joskus olen ostanut sarjalippuja leffaan ja antanut lapsille joululahjaksi kun etua on jäänyt käyttämättä.
Käyttöpaikkoja on tuhansia, luulisi jotain löytyvän lähes jokaiselle, tietysti jos ei halua käydä missäännja harrastukset ovat vain hiihto ja juoksu niin ehkä elämä on muutenkin vähän rajoittunutta...
Vierailija kirjoitti:
"Ja liikuntavälineisiin tuota ei voi käyttää, eikä urheiluvaatteisiin. Olisin voinut ostaa kunnon vaelluskengät ja rinkan, kun tarttisi uudet. Ei voi. Hiihtokoulun olisi voinut maksaa, mutta no, en tykkää hiihtämisestä, ja esimerkiksi lasketteluvälineiden vuokria ei voi maksaa, lasketteluopettajan olisi voinut... toi sopii tosi aktiiviselle, joka on itse jo valmiiksi panostanut välineisiin. Keilaamaan voisin mennä, ei käy.
Tuossa vaiheessa mulla loppui mielikuvitus ja lopetin sen lataamisen."
Miten niin ei voi vuokrata välineitä? Tuossa esim. Sallan maksutavat:
Työnantaja rajannut käyttöä enemmän kuin verottaja.
Kohtahan niitä töitä saa tehdä talkoilla ilmaiseksi, kun hallitus poistaa palkatkin. Äkkiäkös nuo kulttuuri ym. höpöhöpöedut poistetaan, kun tarvitaan lisää puolustusmenoihin.
Ok. Mä ostin vuosikortin smartumilla ja bodaan joka päivä.
M54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja liikuntavälineisiin tuota ei voi käyttää, eikä urheiluvaatteisiin. Olisin voinut ostaa kunnon vaelluskengät ja rinkan, kun tarttisi uudet. Ei voi. Hiihtokoulun olisi voinut maksaa, mutta no, en tykkää hiihtämisestä, ja esimerkiksi lasketteluvälineiden vuokria ei voi maksaa, lasketteluopettajan olisi voinut... toi sopii tosi aktiiviselle, joka on itse jo valmiiksi panostanut välineisiin. Keilaamaan voisin mennä, ei käy.
Tuossa vaiheessa mulla loppui mielikuvitus ja lopetin sen lataamisen."
Miten niin ei voi vuokrata välineitä? Tuossa esim. Sallan maksutavat:
Työnantaja rajannut käyttöä enemmän kuin verottaja.
Tuntuu oudolta, että työnantaja voisi laittaa jotain erikoisehtoja käyttötavan sisällä, jos liittyy tällaiseen systeemiin.
Vakitöissä ollessakaan minä en koskaan edes hakenut mitään noita haistapaskan lippuja kun en harrasta moisia. Maksaisivat tuonkin osuuden selvänä rahana palkassa eivätkä tuhlaisi resursseja tuollaiseen turhuuteen. Jokainen voi sitten siitä omasta palkastaan käyttää rahaa haluamiinsa harrastuksiin, vaikka sitten taiteeseen ja kulttuuriin, liikuntaan ym.
Työnantajan tehtävä on maksaa palkkaa eikä määrätä vapaa-ajan harrastuksista.
Harmi että ei käy enää thai-hierontaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epassi kyllä turhaakin turhempi. Ei mitään rahanarvoista vain pelkkiä ryhmäjumppia ja aina jotakin mihin pitäisi vaivautua paikanpäälle (konsertit, näyttelyt jne). Siinäkin omat kustannukset (bensat, pysäköintimaksut)
Meillä ollut varmaan 5 vuotta ja 0e käytetty. Tuosta hyötyy vain tietyt ja siksi jopa eriarvoistavaa.
Esim tykkään urheilusta, on MTV Katsomo Urheilu tilaus. Tykkään musiikista ja kirjoista, ei epassi spotifyta tai ekirjoja minulle maksa. Harrastan liikuntaa, ei epassilla saa suksivoiteita tai polkypyörän renkaita.
Introverttina ePassi tuntuu niin pakottamiselta muiden ihmisten joukkoon. Hyvin samanlaiset ajatukset minullakin.
Miksei sillä voisi saada jotain mistä pääsee yksin nauttimaan?
Ei konserteissa, elokuvi
Miten sä pärjäät työpaikalla, kaupassa jne? Tuo ei kuulosta introversiolta vaan joltain ongelmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miten joku ei keksi niille käyttämistä. Jo pari hierontaa vie helposti 150-160 euroa. Varsinkin kesällä on monia paikkoja, joissa voisi hyödyntää. Mutta jos ei koskaan kotoa poistu niin kai ne sitten jää käyttämättä.
Mitä jos ei tarvi mitään vammasia hierontoja?
Jää vaihtoehtoja vaikka ja mitä.
Ärsyttävää kun ihmiset luulevat että introvertti on yhtä kuin erakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, mä maksoin omallani hammaslääkärin :)
Kultturi ja liikuntaedulla?
Juu, meillä mukaan kuuluu myös hyvinvointi. Jos en olisi hammaslääkäriä maksanut niin sitten olisin ottanut pari kausikorttia jonnekin, esim Korkeasaari on kiva. :) Sehän ihan omasta mielikuvituksesta kiinni löytääkö tekemistä. Jotkut nyt vaan möllöttää kotona.
En möllötä kotona, mutta mun harrastukseni on rajattu pois (vaellus, lukeminen, käsityöt, ruuanlaitto, vapaaehtoistyöt). Jos saisi edes kansalaisopiston kielikursseihin käyttää, mutta ei.
Erikoista, eikö muka kursseja pysty maksamaan noilla?
Vierailija kirjoitti:
Harmi että ei käy enää thai-hierontaan
Tämä, olisi lasti lentänyt ja hyvinvointi parantunut.
Työnantajan kannattaa jakaa näitä etuja koska voi vähentää ne verotuksessa. Eiköhän suurin osa niille käyttöä keksi jos vähän viitsii yrittää. Palkkana annettuna työnantaja maksaisi melkein 1,5 saman eurosumman.
Lisäksi nykyisin käyttämättömät edut palautuvat työnantajalle eivätkä enää jää palveluntarjoajalle niin kuin aiemmin.
Esimerkiksi tuo maksimimäärä 400e toisi kuukausipalkkaan 33,33 euroa ja siitä verot pois, eipä siitä juuri mitään iloa olisi palkkana.
Vierailija kirjoitti:
Vakitöissä ollessakaan minä en koskaan edes hakenut mitään noita haistapaskan lippuja kun en harrasta moisia. Maksaisivat tuonkin osuuden selvänä rahana palkassa eivätkä tuhlaisi resursseja tuollaiseen turhuuteen. Jokainen voi sitten siitä omasta palkastaan käyttää rahaa haluamiinsa harrastuksiin, vaikka sitten taiteeseen ja kulttuuriin, liikuntaan ym.
Työnantajan tehtävä on maksaa palkkaa eikä määrätä vapaa-ajan harrastuksista.
Keele. Kerron salaisuuden: nykyinen kulttuuri (elokuvat, museoiden teemanäyttelyt, varmaan musiikkikin pääosin) on niin vasemmiston tekemää ja suodattamaa (kuratoimaa hienompi sana) että jos et usko vasemmistolaiseen maailmanselitykseen, niin ns kulttuurimenot tökkivät pahasti. Olettaen että ajattelet asioita ehkä hitusen keskimääräistä enemmän.
Mulla on museokortti jota en vaan saa kulutettua em syistä. Leffalippuja joille en löydä siedettäviä leffoja katsoa. En jaksa kuulla enää yhtäkään feminististä paasausta kun menen taidemuseoon. Tai piiloopetuselokuvaa mennessäni elokuviin. Riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epassi kyllä turhaakin turhempi. Ei mitään rahanarvoista vain pelkkiä ryhmäjumppia ja aina jotakin mihin pitäisi vaivautua paikanpäälle (konsertit, näyttelyt jne). Siinäkin omat kustannukset (bensat, pysäköintimaksut)
Meillä ollut varmaan 5 vuotta ja 0e käytetty. Tuosta hyötyy vain tietyt ja siksi jopa eriarvoistavaa.
Esim tykkään urheilusta, on MTV Katsomo Urheilu tilaus. Tykkään musiikista ja kirjoista, ei epassi spotifyta tai ekirjoja minulle maksa. Harrastan liikuntaa, ei epassilla saa suksivoiteita tai polkypyörän renkaita.
Introverttina ePassi tuntuu niin pakottamiselta muiden ihmisten joukkoon. Hyvin samanlaiset ajatukset minullakin.
Miksei sillä voisi saada jotain mistä pääsee yksin nauttimaan?
Ei konserteissa, elokuvi
Onko niin että sinä et pysty olemaan paikalla jossa on muitakin ihmisiä, vaikka heidän kanssa ei tarvitsisi edes puhu? Mahtaa olla vaikea elämä. Onko autismi yms suljettu pois? Miksi muuten palstailet, jos et siedä ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Työnantajan kannattaa jakaa näitä etuja koska voi vähentää ne verotuksessa. Eiköhän suurin osa niille käyttöä keksi jos vähän viitsii yrittää. Palkkana annettuna työnantaja maksaisi melkein 1,5 saman eurosumman.
Lisäksi nykyisin käyttämättömät edut palautuvat työnantajalle eivätkä enää jää palveluntarjoajalle niin kuin aiemmin.
Esimerkiksi tuo maksimimäärä 400e toisi kuukausipalkkaan 33,33 euroa ja siitä verot pois, eipä siitä juuri mitään iloa olisi palkkana.
Eli siksi palkan verotusta pitäisi muuttaa ja tällaiset välistävetäjät ottaa pois laskuista, luo epäterveellistä markkinaa.
Hirveintä mennä jonne Kiasmaan katsomaan pervoilun kirjon esittelyä. MIKSI?
Museokorttia väkisin käteen "ilmaiseksi" työntämällä tämäkin paska saadaan uppoamaan ovelasti.
Et halua maksa bensasta ja pysäköinnistä, vaikka pääsisit konserttiin tai urheilutapahtumaan virike-edulla? Turha siitä on Epassia syyttää, mihin etuutta voi käyttää kun verottajahan sen päättää.