Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen käyttänyt tasan 0 euroa tämän vuoden 300 euron kulttuuri ja liikuntaeduista

Vierailija
01.07.2025 |

Täysin kertakaikkisen turha henkilöatöetu jolla ei tee mitään.

Kommentit (224)

Vierailija
21/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mä maksoin omallani hammaslääkärin :)

Vierailija
22/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultturi ja liikuntaedulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kyllä tylsämielinen jos ei mitään käyttöä keksi. Etkö käy koskaan elokuvissa? 

Vierailija
24/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epassi kyllä turhaakin turhempi. Ei mitään rahanarvoista vain pelkkiä ryhmäjumppia ja aina jotakin mihin pitäisi vaivautua paikanpäälle (konsertit, näyttelyt jne). Siinäkin omat kustannukset (bensat, pysäköintimaksut)

Meillä ollut varmaan 5 vuotta ja 0e käytetty. Tuosta hyötyy vain tietyt ja siksi jopa eriarvoistavaa.

Esim tykkään urheilusta, on MTV Katsomo Urheilu tilaus. Tykkään musiikista ja kirjoista, ei epassi spotifyta tai ekirjoja minulle maksa. Harrastan liikuntaa, ei epassilla saa suksivoiteita tai polkypyörän renkaita.

Introverttina ePassi tuntuu niin pakottamiselta muiden ihmisten joukkoon. Hyvin samanlaiset ajatukset minullakin.

Miksei sillä voisi saada jotain mistä pääsee yksin nauttimaan?

Vierailija
25/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kesällä kylpylään, käytiin päiväseltään. Oli edullinen kun mies käytti oman osan edullaan.

Vierailija
26/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla kyllä tylsämielinen jos ei mitään käyttöä keksi. Etkö käy koskaan elokuvissa? 

Kukaan järkevä ei käy enää elokuvissa, kun kotona ei tarvitse katsoa maksamastaan elokuvasta 15 minuuttia mainoksia ja sitten kuunnella takapenkillä piereskeleviä teinejä.

Vierailija
27/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, meillä mukaan kuuluu myös hyvinvointi. Jos en olisi hammaslääkäriä maksanut niin sitten olisin ottanut pari kausikorttia jonnekin, esim Korkeasaari on kiva. :) Sehän ihan omasta mielikuvituksesta kiinni löytääkö tekemistä. Jotkut nyt vaan möllöttää kotona.

Vierailija
28/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Mä käyn. Ehkä joka toinen vuosi. Ei siihen saa 300 euroa käytettyä.

Vierailija
29/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epassi kyllä turhaakin turhempi. Ei mitään rahanarvoista vain pelkkiä ryhmäjumppia ja aina jotakin mihin pitäisi vaivautua paikanpäälle (konsertit, näyttelyt jne). Siinäkin omat kustannukset (bensat, pysäköintimaksut)

Meillä ollut varmaan 5 vuotta ja 0e käytetty. Tuosta hyötyy vain tietyt ja siksi jopa eriarvoistavaa.

Esim tykkään urheilusta, on MTV Katsomo Urheilu tilaus. Tykkään musiikista ja kirjoista, ei epassi spotifyta tai ekirjoja minulle maksa. Harrastan liikuntaa, ei epassilla saa suksivoiteita tai polkypyörän renkaita.

Introverttina ePassi tuntuu niin pakottamiselta muiden ihmisten joukkoon. Hyvin samanlaiset ajatukset minullakin.

Ei konserteissa, elokuvissa, hieronnassa tai vaikka jousiammunnassa tarvitse käydä kaverin kanssa. 

Vierailija
30/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sillä fillarin renkaineen, tai voidellut sukset (vuokralle) tai voi mennä konserttiin kuuntelemaan musiikkia. Idea kai on aktivoida ihmisiä johonkin pois sohvalta. Täällä Helsingissä voi myös maksaa kaupunkipyörän vuokran niin ei tule mitään eri kustannusta mestoille siirtymisestä.  Tiedän ettei kaikkialla maalla toimi samalla tavalla eli jos ei kotimaassa ikinä matkaile niin ei auta.

Vierailija
31/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, meillä mukaan kuuluu myös hyvinvointi. Jos en olisi hammaslääkäriä maksanut niin sitten olisin ottanut pari kausikorttia jonnekin, esim Korkeasaari on kiva. :) Sehän ihan omasta mielikuvituksesta kiinni löytääkö tekemistä. Jotkut nyt vaan möllöttää kotona.

Esimerkiksi mulla on sinne Korkeasaareen 890 km matkaa...

Vierailija
32/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän etuamme ei voi käyttää matkalippuihin. Kaupungin uimahalli on remontissa, sinne ei voi ostaa lippuja. Teatterin 2 esitystä on nähty, työnantajan piikkiin. Hierontaan pääsen myös ilmaiseksi, työnantajan piikkiin. Kuntosalit ällöttää. Elokuvissa ei mene hyviä leffoja. Paikallisiin museoihin ei viitsi mennä joka vuosi, etenkään kun niissä tulee käytyä - jep, työnantajan piikkiin.

Konsertteja täällä ei oikein ole, klubityyppisiin sitä etua ei voi käyttää. Joulukonsertit olen käynyt, tänä vuonna nekin vaikutti mainoksen mukaan aika aneemisilta. Puuttui vain Jari Sillanpää..

Lähde muualle? Joo, kiva lähteä johonkin Helsinkiin, kun matka kestää pari tuntia, maksaa useita kymppejä ja on oikeastaan pakko yöpyä, jos ei halua omalla autolla olla liikenteessä. Eli reissu maksaakin jo satasia...

Vierailija
33/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esteeksi käytölle tulee se omavastuuosuus. Jos sitä ei olisi, olisi mukavakin kokeilla jotain uutta. Mutta en maksa itse jostain minne en muuten menisi.

Vierailija
34/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täysin introvertti, mutta ei se tarkoita, etten koskaan lähtisi ovesta ulos. Se on jokin muu ongelma sitten, jos ei voi yhtä tai kahta tuntia istua yksin konsertissa tai leffassa tms missä muut hiljaa tapittaa sitä esitystä (itseäni kiinnostaa muut kuin teinileffat). Ja olen kyllä ollut täysin yksinkin näytöksessä pari kertaa.

Vierailija
35/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei konserteissa, elokuvissa, hieronnassa tai vaikka jousiammunnassa tarvitse

Öööhh...Noissa on kaikissa muita paikalla. Eli ihmisten joukkoon pakottamista.

Vierailija
36/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän etuamme ei voi käyttää matkalippuihin. Kaupungin uimahalli on remontissa, sinne ei voi ostaa lippuja. Teatterin 2 esitystä on nähty, työnantajan piikkiin. Hierontaan pääsen myös ilmaiseksi, työnantajan piikkiin. Kuntosalit ällöttää. Elokuvissa ei mene hyviä leffoja. Paikallisiin museoihin ei viitsi mennä joka vuosi, etenkään kun niissä tulee käytyä - jep, työnantajan piikkiin.

Konsertteja täällä ei oikein ole, klubityyppisiin sitä etua ei voi käyttää. Joulukonsertit olen käynyt, tänä vuonna nekin vaikutti mainoksen mukaan aika aneemisilta. Puuttui vain Jari Sillanpää..

Lähde muualle? Joo, kiva lähteä johonkin Helsinkiin, kun matka kestää pari tuntia, maksaa useita kymppejä ja on oikeastaan pakko yöpyä, jos ei halua omalla autolla olla liikenteessä. Eli reissu maksaakin jo satasia...

Ja liikuntavälineisiin tuota ei voi käyttää, eikä urheiluvaatteisiin. Olisin voinut ostaa kunnon vaelluskengät ja rinkan, kun tarttisi uudet. Ei voi. Hiihtokoulun olisi voinut maksaa, mutta no, en tykkää hiihtämisestä, ja esimerkiksi lasketteluvälineiden vuokria ei voi maksaa, lasketteluopettajan olisi voinut... toi sopii tosi aktiiviselle, joka on itse jo valmiiksi panostanut välineisiin. Keilaamaan voisin mennä, ei käy.

Tuossa vaiheessa mulla loppui mielikuvitus ja lopetin sen lataamisen.

Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole enää edes ottanut tuota kulttuurietua, kun suuri osa jäi käyttämättä. Otin edun, joka käy fyssarille ja hierontaan. Aiemmin meillä oli lounasetu lounasseteleinä ja otin aina kaiken eli reilut 2000 € vuodessa. Nyt sitten siirryttiin siihen korttiin ja otin vain 500 €. Ja onneksi niin, kun en saa mitenkään käytettyä sitäkään summaa ennenkuin vanhenee. Puolessa vuodessa olen käyttänyt siitä vasta 27,40 €. Ei käy tohon meidän lähiravintolaan, mihin aikoinaan kannoin lähes kaikki lounassetelini. Alueella on yksi ainoa ravintola, johon se kortti käy ja sillä 13,70 € summalla sieltä saa vain halvimman pizzan. Ja sekin pitää käydä sitten itse hakemassa ja aikaa menee enemmän kuin lounastuoko. 

Vierailija
38/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et todellakaan löydä käyttökohteita, lahjoita johonkin kulttuuriin tai liikuntaan kuin että jättäisit vanhenemaan. Moni paikka sinnittelee henkihievereissä. Tuttu ostaa koko summalla teatteriliput, mutta ei kuitenkaan käytä. Halusi tukea tyttärensä teatteritoimintaa, ettei lakkauteta.

Vierailija
39/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös nykyisin tuo hyvinvointi, mutten ole keksinyt käyttöä ominaisuudelle. Ehkäpä akupunktio tai laboratoriokokeita voisi maksaa sillä.

Vierailija
40/224 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja liikuntavälineisiin tuota ei voi käyttää, eikä urheiluvaatteisiin. Olisin voinut ostaa kunnon vaelluskengät ja rinkan, kun tarttisi uudet. Ei voi. Hiihtokoulun olisi voinut maksaa, mutta no, en tykkää hiihtämisestä, ja esimerkiksi lasketteluvälineiden vuokria ei voi maksaa, lasketteluopettajan olisi voinut... toi sopii tosi aktiiviselle, joka on itse jo valmiiksi panostanut välineisiin. Keilaamaan voisin mennä, ei käy.

Tuossa vaiheessa mulla loppui mielikuvitus ja lopetin sen lataamisen."

Miten niin ei voi vuokrata välineitä? Tuossa esim. Sallan maksutavat:

https://ski.salla.fi/maksutavat-ja-valineet/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi