Miksi mies kestää vaimoa, joka on lähes aina pahalla tuulella?
Ja miten nainen itse kestää liitossa, jossa ei viihdy? Vuosia, ei vain kuukausia tai tilapäisesti.
Ja ainakaan miehen kohdalla ei ole kyse siitä, etteikö muuta seuraa löytyisi. Hän on todella pitkä, raamikas ja mukava mies, ns. statusmies tulojen ja ammatin osalta.
Miten rakkaus kestää jatkuvaa nalkuttamista ja huonoa kohtelua? Itse en muuta syytä keksi kuin sen, että mies on tehnyt jotain ns. pahaa, jota pitää sovittaa. Mutta en olisi tuolla tavalla käyttäytyvän ihmisen kanssa edes viikkoa.
Molemmille olisi mielestäni parempi erota, jos toista ei yhtään kunnioita ja elämä on pelkkää riitelyä. Ja näin on lopulta käynytkin muiden vastaavalla tavalla käyttäytyneiden parien kanssa, pitkiä liittoja.
Kaipa se vanha rakkaus vieläkin joskus pilkahtaa esille vai mistä on kyse?
Kommentit (169)
Vaikea sanoa kun ei tule puututtua toisten elämään. Kannattaa keskittyä hyvään parisuhteessa ja rakkauteen niin se on kaikille hyväksi <3
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei kerro sinulle suhteen hyvistä puolista.
Kuka hän?
Olen tuntenut heidät kauan ja paljon on varmasti hyvääkin yhteistä, etenkin historiaa. Mutta nykypäivä näyttää aivan toisenlaiselta, molemmilla on paha olo. Toinen purkaa raivoaan raivoamalla, purkaa sen mieheen siis. Mistä se raivo tulee ja oikeutus purkaa sitä noin törkeällä käytöksellä. Ap
Tuossa voi olla traumasidos. Kun nalkutus hetkeksi loppuu ja väliin ehkä mahtuu pari ystävällistä sanaa, aivot valtaa dopamiiniryöppy.
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan pysty kehenkään vaihtamaan. Onko sinulla mitään käsitystä siitä miten vaikea kuvio parisuhde kaiken kaikkiaan on ja siihen päätyminen?
Elätkö itse tuollaisessa tilanteessa?
On minulla käsitys siitä, että se voi olla vanhemmiten vaikeaa, mutta toisille se on taas todella helppoa ollut mitä olen tuttavapiirini muutamia eronneita seurannut. Se on vaikeaa, jos sosiaalinen piiiri missä itse liikkuu on kapea, mutta voisihan sitä laajentaa?
Minun on vaikea ymmärtää tuollaista etukäteen luovuttamista mitä tuot esille, mutta hienoa olisi, jos voisit kuvata tarkemmin mitä tarkoitat? Mikä tekee pelostasi niin realistisen tuntuisen? Ja eikö mukana olekaan rakkautta, vaan ainoastaan pelkoa jäädä yksin? Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei kuuntele vaimoa oikeasti? Vaimolla on jokin syy, miksi hän nalkuttaa.
Mies on väärä, mutta ero ei tule kysymykseen. Ei tuosta pääse irti kuin käymällä vieraissa.
Anna heidän elää elämäänsä, ei sinun tarvitse sitä ymmärtää.
Miksi sinä pohdit täällä toisten suhteita? Hanki oma elämä : )
Vierailija kirjoitti:
Tuossa voi olla traumasidos. Kun nalkutus hetkeksi loppuu ja väliin ehkä mahtuu pari ystävällistä sanaa, aivot valtaa dopamiiniryöppy.
Voi olla. Ja silloin ollaankin jo järjen tuolla puolen. Mikä sitten vaimon osalta olisi motiivi? Ap
Olen itse mies ja liitossa, mutta voi ihan hyvin olla, että mies kokee kaikesta huolimatta, että uuden naisen löytäminen olisi todella työlästä ja epätodennäköistä. Minä olen ainakin aika varma, etten löytäisi ketään, jos tämä liitto päättyisi, vaikka ei minussa mitään vikaa olekaan. Tinder on turha, baarit eivät kiinnosta, enkä ala harrastuksista tai töistäkään ketään iskemään. Itse asiassa minkäänlainen iskeminen missään ei kiinnostaisi.
Kunhan vain mietin, että ehkä se mies tuntee näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin salarakas ;)
Tuo avaus voisi olla ihan mun näppäimiltä. Erään kaverini iskä on tosi mukava mies ja ikäisekseen erittäin hyvässä kuosissa. Hän myös huolehtii perheestään esimerkillisellä tavalla, laittaa ruuat, siivoaa, on läsnä lapsille, jne. Multakin kysyy aina, että miten menee. On kiusallista kuulla, miten hänen vaimonsa haukkuu hänet nollaksi kaikkien kuullen. Miten mies ei osaa mitään, ei edes kahvia keittää. Mitä ihmettä tällaisesta liitosta oikein saa?
Tällaisia pareja on paljon, olen tuntenut muutamia ennenkin, mutta kaikki ovat eronneita nykyään. Prosessi eroon kesti jopa kymmenenkin vuotta tai enemmän. Minusta se oli jokaisen kohdalla ajanhukkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sitten tämä huono kohtelu tulee ilmi?
Ilkeä käytös toista kohtaan myös vieraiden läsnäollessa - mitä se mahtaa olla silloin, kun muut eivät ole paikalla.... Ap
Tunnet taatusti saman parin, josta tuossa mainitsin. 🤦🏼
Näitä pareja on ikävä kyllä paljon, siksi otinkin aiheen esille. Ap
Heillä on erilaiset arvot kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse mies ja liitossa, mutta voi ihan hyvin olla, että mies kokee kaikesta huolimatta, että uuden naisen löytäminen olisi todella työlästä ja epätodennäköistä. Minä olen ainakin aika varma, etten löytäisi ketään, jos tämä liitto päättyisi, vaikka ei minussa mitään vikaa olekaan. Tinder on turha, baarit eivät kiinnosta, enkä ala harrastuksista tai töistäkään ketään iskemään. Itse asiassa minkäänlainen iskeminen missään ei kiinnostaisi.
Kunhan vain mietin, että ehkä se mies tuntee näin.
Moni on jo vastannut samaan tyyliin, joten tämäkö on sitten syy, naisen iskemisen vaikeus. Ei rakkautta enää ollenkaan, onpa surullista. Ap
Miten usein arjen toimivuus ja elämän suuri rakkaus kohtaa samassa ihmisessä?
Mies on niin tyhmä, että sietää mitä vain
Tiedän yhden tapauksen. Nainen jotenkin erityisen negatiivinen aina ja ärhäkkä, mies kiltti ja ystävällinen, komea kohtelias perheenisä. Kunnes lähti toisen matkaan. Joskus kertoi siitä, että oli vain asettunut ajatukseen, että tässä sitä nyt ollaan, ja erityisesti lasten takia, pakko vain jaksaa ja yrittää. Kunnes sitten tuli puun takaa joku, joka vei jalat alta (ja sivusta katsottuna pelasti miehen, tuntuu hehkuvan nykyisin). Voisipa sanoa samaa tästä negatiivisesta tutustani, hän jäi kiinni katkeruuteen ja yhä negatiivisempi, jos mahdollista. Käänteet yllätti ensin kaikki ja loppuen lopuksi ei ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan pysty kehenkään vaihtamaan. Onko sinulla mitään käsitystä siitä miten vaikea kuvio parisuhde kaiken kaikkiaan on ja siihen päätyminen?
Elätkö itse tuollaisessa tilanteessa?
On minulla käsitys siitä, että se voi olla vanhemmiten vaikeaa, mutta toisille se on taas todella helppoa ollut mitä olen tuttavapiirini muutamia eronneita seurannut. Se on vaikeaa, jos sosiaalinen piiiri missä itse liikkuu on kapea, mutta voisihan sitä laajentaa?
Minun on vaikea ymmärtää tuollaista etukäteen luovuttamista mitä tuot esille, mutta hienoa olisi, jos voisit kuvata tarkemmin mitä tarkoitat? Mikä tekee pelostasi niin realistisen tuntuisen? Ja eikö mukana olekaan rakkautta, vaan ainoastaan pelkoa jäädä yksin? Ap
Olen ollut koko elämäni aikana vain yhdessä parisuhteessa ja sen löytämiseen meni 10 vuotta. En lähde siihen etsintään uudestaan.
Näitä pareja tuntuu olevan paljon, joilla ei ole edes kivasti yhdessä mutta jostain syystä silti ollaan yhdessä. En voi käsittää miksi niin moni haluaa tuhlata elämäänsä noin, mutta omapahan on asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt mikään vankila sentään ole. Erotakin voi.