Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko miehen joka ei ole käynyt armeijaa

Vierailija
01.07.2025 |

Niin?

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi. Ex puoliso ja nuorempi poikani. Terveydelliset syyt.

Vierailija
182/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden totaalikieltäytyjänkin, insinööriopiskelija-kaverini noin 20v takaa. Vankilaan joutui vähäksi aikaa, joka tietenkin on mielipuolista. Mielipidevanki siis.

Jep. Missä joutuu vankilaan mielipiteen vuoksi? Pohjois-Korea. Venäjä. Suomi...

Ei ketään laiteta mielipiteen vuoksi vankilaan, vaan laissa määritetyn velvollisuuden tekemättä jättämisestä. Ei sillä ole mitään tekemistä mielipiteen kanssa. Jos minä totaalikieltäydyn maksamasta valtiolle veroja asuntoni myyntivoitosta, niin luuletko, että joudun käräjille mielipiteeni vuoksi? Taitanee olla ne maksamattomat veroeurot, joiden vuoksi sinne joudun. 

Kieltäytyminen asepalveluksesta vakaumuksen vuoksi on automaattinen vankilatuomio. Koska ei halua opetella tappamaan.

Myös asepalvelukseen astuminen on käytännössä vankilatuomio, paitsi että siellä on pakko kouluttautua ja tehdä töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden totaalikieltäytyjänkin, insinööriopiskelija-kaverini noin 20v takaa. Vankilaan joutui vähäksi aikaa, joka tietenkin on mielipuolista. Mielipidevanki siis.

Jep. Missä joutuu vankilaan mielipiteen vuoksi? Pohjois-Korea. Venäjä. Suomi...

Ei ketään laiteta mielipiteen vuoksi vankilaan, vaan laissa määritetyn velvollisuuden tekemättä jättämisestä. Ei sillä ole mitään tekemistä mielipiteen kanssa. Jos minä totaalikieltäydyn maksamasta valtiolle veroja asuntoni myyntivoitosta, niin luuletko, että joudun käräjille mielipiteeni vuoksi? Taitanee olla ne maksamattomat veroeurot, joiden vuoksi sinne joudun. 

Kieltäytyminen asepalveluksesta vakaumuksen vuoksi on automaattinen vankilatuomio. Koska ei halua opetella tappamaan.

Käsittääkseni laissa ei ole määritelty asepalveluksesta kieltäytymisen syystä mitään. Vankilaan siis joutuu mielestäsi siksi, että vakaumuksen vuoksi kieltäytyy? On siis eri asia jos kieltäytyy jostain muusta syystä, eli siitä ettei huvita? Silloin ei ole kyse vakaumuksesta ja tilanteeseen sovelletaan eri lakia vai?

Vierailija
184/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman armeijat ovat ihmiskunnan suurimpia virheitä...

Niinhän ne ikävä kyllä on. Maailman laajuisesti niitä vaan ei voi poistaa. Kun ihmiset on idiootteja ja sotivat.

Armeijoitten poistaminen maailman laajuisesti olisi mahdollista, mikäli kaikkialle saataisiin demokratia. Demokratian puute on suurin este.

Vierailija
185/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama kylän pojista ei armeijaa suostunut käymään, kylän miehet veivät heidät metsään, pukivat mekkoihin, pieksivät ja naureskellen jättivät neidit huolehtimaan itse kotiinpalustaan.

Poikien ja/tai miesten kutsuminen neideiksi on aina naisten pilkkaamista.

Vierailija
186/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homojen hommaa.

Vierailija
187/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären avopuoliso aikoo ottaa C-paperit. Ok, hänen päätöksensä eikä minua kiinnosta asia sitten pätkääkään, mutta nyt alkanut häiritsemään nuoren jepen selitysyritykset miksi aikoo tehdä niin. Pitäs varmaan ärähtää "ttuakaan kiinnosta käytkö vai et, ihan ikioma asiasi!"

Vierailija
188/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä jo alussa keskeyttäneitä kun toinen uhkasi tappaa kaikki ja samantien sitten poistettiin.

Vierailija
189/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poika. Yritti kyllä mutta lääkäri keskeytti, syntynyt keskosena ja keuhkot ei toimi täysin. Halus yrittää ja oli alokasajan. Itse ei halunnu keskeyttää

Vierailija
190/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse halusin kokea asepalveluksen ihan siksi, on se on kuitenkin yksi suomalaisen yhteiskunnan melko keskeinen instituutio. Tästä on aikaa jo melkein 20 vuotta, mutta eihän sinne ollut tällaisella mt-taustalla ollenkaan helppoa päästä. Olivat sitä vapautusta koko ajan lykkäämässä kouraan. Yksi lääkäri sitten totesi, että jos noin paljon kiinnostaa sinne mennä niin laitetaan sitten suoraan A:n paperit. Ei tainnut välittää puljun säädöksistä kovinkaan paljon.

Vierailija
191/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks Eiralainen fillarikommunisti on sivari. Muita en tiedä. 

Vierailija
192/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari mielenterveyshäiriöistä ja yhden Homon.

Vierailija
193/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka ei ole käynyt armeijaa???? Kysymys on itsellään jo täysin absurdi.

Vierailija
194/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikä mikään, joka ei ole armeijaa käynyt. Ei osaa käyttäytyä.

Eli ampua ihmisiä?

Vierailija
195/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko tarpeeksi niistä miehistä, jotka toivoo että olisi ollut enemmän yksilönvapauksia ja omaa tahtoa sanoa ei armeijalle aikoinaan?

Siis niitä joita tavallaan painostettiin ulkopuolta käymään armeija kuten riparikin. 

Se painostus on valtavaa ja vie omaa tahtoa pois rutkasti ihmiseltä. Meillä piitäisi olla enemmän oikeutta sanoa ei. Eihän äänestyksessäkään pakoteta ketään äänestämään tiettyä puoluetta?

Vierailija
196/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +50v. En tunne ketään armeijaa käymätöntä. Työpaikallani miehet usein rehvastelevat kertausharjoituksillaan. Veikkaan että jos osastolleni joskus tulee mies joka ei ole käynyt armeijaa, hän ei kehtaa sitä ääneen tunnustaa. 

Nuoruudessani 90-luvun taitteessa moni nuori mies jätti menemättä armeijaan. Itse halveksin kaikkia jotka sinne eivät ole menneet tai jotka ovat sen kesken jättäneet. Kunnon tissiposkia ja sellaiset pitäs laittaa etulinjaan haahuilemaan tykknruoaksi.

Vierailija
197/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko tarpeeksi niistä miehistä, jotka toivoo että olisi ollut enemmän yksilönvapauksia ja omaa tahtoa sanoa ei armeijalle aikoinaan?

Siis niitä joita tavallaan painostettiin ulkopuolta käymään armeija kuten riparikin. 

Se painostus on valtavaa ja vie omaa tahtoa pois rutkasti ihmiseltä. Meillä piitäisi olla enemmän oikeutta sanoa ei. Eihän äänestyksessäkään pakoteta ketään äänestämään tiettyä puoluetta?

Kenen oletat puolustavan Suomea jos tänne hyökätään? Miten toivoisit asian hoidettavan? Muutkin armeijavastaiset voisivat kommentoida. 

Itse olen sitä mieltä että armeija olisi hyvä käydä, mutta en toisaalta enää tiedä, onko meidän arvoissamme enää mitään puolustettavaa. Toivotamme avosylin vieraat kansat tänne ja muutamme omaa kulttuuriamme heidän mielensä mukaisiksi.

Vierailija
198/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ampua ihmisiä?

Tämä hämmentää aina. Itse kävin armeijan, en ampunut yhtään ihmistä. En tunne kyllä edesmennyttä isoisääni ja muutamaa hänen kaveriaan lukuunottamatta ketään armeijan käynyttä, joka olisi ihmisiä ampunut. 

Vierailija
199/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ampua ihmisiä?

Jos seuraat maailman uutisia, niin ihmiset kyllä valitettavasti osaavat ampua toisiaan ihan ilman armeijan käymistä. Eli ei siihen taitoon inttiä tarvita.

Vierailija
200/208 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen +50v. En tunne ketään armeijaa käymätöntä. Työpaikallani miehet usein rehvastelevat kertausharjoituksillaan. Veikkaan että jos osastolleni joskus tulee mies joka ei ole käynyt armeijaa, hän ei kehtaa sitä ääneen tunnustaa. 

Nuoruudessani 90-luvun taitteessa moni nuori mies jätti menemättä armeijaan. Itse halveksin kaikkia jotka sinne eivät ole menneet tai jotka ovat sen kesken jättäneet. Kunnon tissiposkia ja sellaiset pitäs laittaa etulinjaan haahuilemaan tykknruoaksi.

Vedät varmaan käteen samalla kun kirjoittelet tänne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä