Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko miehen joka ei ole käynyt armeijaa

Vierailija
01.07.2025 |

Niin?

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Armeija tekee miehen", miten sen nyt ottaa. Inttiin meneminen nyt sattuu vaan osumaan useimmille sellaiseen ajankohtaan, jossa täyttää 19v. Eli samanlainen henkinen kasvu olisi odotettavissa myös ilman armeijaa. 

30v sitten mikä intissä oli normaalia ja joka päiväistä, niin tänä päivänä se luokitellaan simputukseksi. Vahvuuslaskennassa pinkat piti olla viivasuoria ja varustuksen kunnossa. Oikein tarkoituksella haettiin pieniä virheitä, jotta päästiin "räjäyttämään" pinkkoja ja punkkia. "Takaisin tupiin mars", "Aikaa iltavahvuuslaskentaan 5min", ja taas pinkat ja punkat kuntoon ja nimenhuuto uusiksi. Kun tuota kestää tunti tai enemmän klo 22 aikaan illalla ja kaikki alkaa olla väsyneitä, niin kyllähän siellä sitten joku ääneen avautui ja homma taas uusiksi. ei armoa...

Alokasaikana mentiin siistissä muodostelmassa aamupalalle/syömään. Pihalle kolmiriviin ja naama peruslukemille. Ryhmänjohtajan mielestä joku häröili ja

Olen samaa mieltä käytöstavoista eikä se intti vellihoisuistakaan miehiä tee. Melkoista touhua jossain. Itse menin armeijaan 1982. Kuvailemaasi verrattuna olin melkoisessa lepokodissa. Ainoastaan veemäinen joukkueenjohtaja alkuaikana, joku laskuvarjojääkäriluutnantti. Onneksi vaihtui mukavaan kokelaaseen. Saunassa me käytiin kerran ohjatusti, sitten sai käydä milloin vaan, kannatti vaan katsoa aika ettei ollut minkään joukkueen vaan ns. vapaa aika. Ei meillä kaappeja eikä punkkia räjäytetty, oli mukavat tupien esimiehet, ei ne viitsineet kiusaa tehdä.

Vierailija
122/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se intti muuttanut persoonaani yhtään mitenkään joten mitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat haukkua työttömiä, jos olet itse luuseri, joka ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
124/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut, mutta ei ole kaverituttuja, ystäviä, tai sukulaisia.

Vierailija
125/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikä mikään, joka ei ole armeijaa käynyt. Ei osaa käyttäytyä.

Eli noin 99 % maailman miehistä eivät ole miehiä?

Vierailija
126/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikä mikään, joka ei ole armeijaa käynyt. Ei osaa käyttäytyä.

Eli noin 99 % maailman miehistä eivät ole miehiä?

No eipä italialaiset ja espanjalaiset kovin maskuliinisesti käyttäydykään

Vierailija
127/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vaikka kuinka monta, lähipiiristä varmaan suurin osa ei ole käynyt. Pari totaalikieltäytyjääkin tiedän.

Vierailija
128/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman armeijat ovat ihmiskunnan suurimpia virheitä...

Totta jos kokeilisimme kommunismia niin ei tarvittaisi armeijaa

Täydellinen aseistariisunta voitaisiin aloittaa myös jos kaikkialle saataisiin demokratia. Siihen on kyllä vielä matkaa.

Vierailija
129/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankin C-paperit oltuani vähän alle 2vk armeijassa. 

Hieno mennä aamulla viimeisenä tupana vessaan jos seinätkin ripuloitu ja kun menin valittamaan asiasta, niin käskettiin hakemaan siivoistarpeet minkä jälkeen olisi minun vastuulla olla siivoojien apumiehenä, menin tupaan nukkumaan mistä parakkia vahtiva kersantti löysi minut nukkumasta. 

Suoraan kapteenin puheille missä kysyttiin että teenkö aina ominpäin asioita... vastasin kyllä ja laittoivat sitten kotiin. Sen jälkeen täytyi käydä lääkärissä missä sain C-papereita myöntävän lappusen. 

Huutonaurut mitä pelleilyä. 

Vierailija
130/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamankin, yksi on ihan reipas duunari, toki sillä oli terveydelliset syyt ilmeisesti esteenä palvelukselle, loput onkin sitte oman elämänsä vätyksiä eikä oo tyylii päivääkään tehneet duunia edes. Ilmeisesti sen suorittamisesta saa kykyä selviytyä elämässä, eikä olla ihan yhteiskunnan tukien varassa eläviä luusereita. Vaikka onhan se armeijakin semmonen leikkikoulu välillä mutta jääpähän muistoja.

Vierailija
131/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, useammankin. Mitä sitten? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän