Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetteko miehen joka ei ole käynyt armeijaa

Vierailija
01.07.2025 |

Niin?

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan aseistakieltäytyjiä paljon enemmän, heidän vakaumuksensa eivät horju, vaikka valtio uhkaisi heitä vankilassa tai ampumisella.

Vierailija
82/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli lapsellista hokea aikoinaan: rippikoulu vie aikuisuuteen. Vasta armeijassa meistä tuli aikuisia miehiä. Se oli portti miesten oikeuksiin ja velvollisuuksiin.

Ei vaikuta aikuistuttavan armeija kaikkia kun melkein joka vuosi saa lukea hölmöilyistä mitä joku kusen päähän saanut alikessu duunailee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä miehen pitää käydä armeija. 

Miksei muiden eurooppalaisten tarvitse?

Vierailija
84/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni varsin hyvin.

Vierailija
85/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mies eikä mikään, joka ei ole armeijaa käynyt. Ei osaa käyttäytyä.

31% miehistä ei käy armeijaa eli lähes joka kolmas ei käy.

Vierailija
86/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli lapsellista hokea aikoinaan: rippikoulu vie aikuisuuteen. Vasta armeijassa meistä tuli aikuisia miehiä. Se oli portti miesten oikeuksiin ja velvollisuuksiin.

Ei vaikuta aikuistuttavan armeija kaikkia kun melkein joka vuosi saa lukea hölmöilyistä mitä joku kusen päähän saanut alikessu duunailee.

Se kertoo siitä miten armeijasta on tullu iso päiväkoti ku jokanen alikersantin huutaminen viedään käräjille.

Mun aikana luutnantit ja yliluutnantit saatto retuuttaa varusmiehiä niskasta, uhkaa vetää turpaan ja ampua eikä niistä mitään oikeusjuttuja tullu.

Vierailija
87/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on muunsukupuolisia sit

Vierailija
88/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rippikoulu vie aikuisuuteen?

Tuota en ole kuullut. Mä en ole sit aikuinen. 😄

Vierailija
89/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on muunsukupuolisia sit

Ei ole. Typerää väittää tuollaista.

Vierailija
90/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kertoo siitä miten armeijasta on tullu iso päiväkoti ku jokanen alikersantin huutaminen viedään käräjille.

Mun aikana luutnantit ja yliluutnantit saatto retuuttaa varusmiehiä niskasta, uhkaa vetää turpaan ja ampua eikä niistä mitään oikeusjuttuja tullu.

Kyse ei nyt ole tuollaisesta perus simputuksesta, vaan jostain ihan turhista hommista mitä alemmat laitettu tekemään. Joku saunan matkiminen jne.

Vierailija
91/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei nyt ole tuollaisesta perus simputuksesta, vaan jostain ihan turhista hommista mitä alemmat laitettu tekemään. Joku saunan matkiminen jne.

Semmosen vieminen vasta onki käräjäoikeuden turhaa kuormittamista. Kertoo sen varusmiehen huonosta itsetunnosta. Mielummin mä oisin sihissy ku kiuas ku juossu tykkihallin ympäri.

Vierailija
92/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maailman armeijat ovat ihmiskunnan suurimpia virheitä...

Totta jos kokeilisimme kommunismia niin ei tarvittaisi armeijaa

Vierailija
93/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Yritin oikein miettiä. Isäni ( oli sodassa), veljeni, enpni, setäni, serkkuni, mieheni, pojat ovat käyneet armeijan. Kuten vävyt , . Ystäväpiiristä  ei ole  tullut ilmi ketään armeijaa käymätöntä.

Vierailija
94/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä on oikein kun valtion virassa oleva henkilö uhkaa tappaa sinut? Ei mene minun oikeustajuun, mutta persuille muiden tappaminen on arkipäivää nykyään

Vierailija
95/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinun mielestä on oikein kun valtion virassa oleva henkilö uhkaa tappaa sinut? Ei mene minun oikeustajuun, mutta persuille muiden tappaminen on arkipäivää nykyään

Opettelepa vähän sisälukutaitoa, ja missä oon sanonu olevani persu

Vierailija
96/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä läheisesti tunne. Työpaikallakin vaikuttaa kaikki käyneen. Kerran kohtasin sivarin ohimennen lyhyessä keskustelussa. Ihan ok tyyppi. 

Vierailija
97/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso. Se on näkövammainen. Vapautettu kaikesta palveluksesta. En tiiä mikä on tilanne nykyään esim. diabeteksen kanssa, mutta ainakin omassa ikäluokassani myös diabeetikot vapautettiin palveluksesta ja mun luokkakaveri ei mennyt armeijaan. Eli tunnen siis ainakin kaksi. En hirveesti kysele ihmisiltä onko käyneet intin, ei oo enää tälleen 40+ ikäisillä semmonen juttu josta juteltaisiin. 

Vierailija
98/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso. Se on näkövammainen. Vapautettu kaikesta palveluksesta. En tiiä mikä on tilanne nykyään esim. diabeteksen kanssa, mutta ainakin omassa ikäluokassani myös diabeetikot vapautettiin palveluksesta ja mun luokkakaveri ei mennyt armeijaan. Eli tunnen siis ainakin kaksi. En hirveesti kysele ihmisiltä onko käyneet intin, ei oo enää tälleen 40+ ikäisillä semmonen juttu josta juteltaisiin. 

Yllättävän paljon siitä tällä forumilla jutellaan. Ei se ollu sen kummempi kokemus ku rippikoulu tai lukio. Mut rippikoulust ja lukiost ei jutella täällä koskaan

Vierailija
99/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätä maata pitäisi puolustaa ? Helsinkiläisten teoriaa ettei tarvitsisi puolustaa suomea.

Vierailija
100/131 |
02.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän paljon siitä tällä forumilla jutellaan. Ei se ollu sen kummempi kokemus ku rippikoulu tai lukio. Mut rippikoulust ja lukiost ei jutella täällä koskaan

Tällä foorumilla joo ehkä, mutta esim. töissä tai harrastuksissa ei jutella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme