Piispa Mari Leppänen kielsi ehtoollisen jakamisen muualla kuin kirkossa!
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä vaihtoehto evlut srk:lle? Olen vakavasti ajatellut hellareita. Joka tapauksessa pidän evlut kirkkoa käytännössä menetettynä.
Olisi toivottavaa että lähtisitte. Me tavan kansalaiset voidaan liittyä takaisin.
Muissa uskonnoissa on paljon enemmän syntiä kuten bordellit ihmiskauppa . Huumekauppa. Laittomuudet. Ortodoksit tekee omat rikoksensa ja syntinsä itse kuin vapaittaen suuntien lahkot. Yhdistykset kuin muut uskonnot vastaa itse rikoksistaan. Suomessa on nykyään myös budhan luostareita kuin hindujen meditaatiokeskuksia. On myös jogaopettajia ja muita jumalia. Älä syyttele pelkästään luterilaisen kirkon jäseniä täällä medioissa kuin mikäkin kiihottaja vihaaja.
Hellarit peruuttaa kiltisti helkareiden omiin tiloihin. Myös ortodoksit ja muut uskonnot.
Vierailija kirjoitti:
Liittykää takaisin liitykirkkoon.fi EV.lut. ihminen ei voi pelastaa itseään . Antaa Jeesuksen myös lajitella itse ne jotka pelastuu jotka ei. Pysytään yhdessä ja julistetaan . Joulu on syntyminen ihmiseksi muisto pyhä juhla.
Ei kirkko ole se mikä pelastaa, vaan henk koht, uudestisyntynyt usko. Parannus , ja eläminen Jumalan tahdon mukaisesti.
Ihminen voi mennä kirkkoon joka viikko, vuodesta toiseen, mutta se ei pelasta häntä, ilman elävää uskoa.
Toki uskovan olisi hyvä kuulua uskonyhteisöön. Evl kirkko on kääntynyt Jumalan Sanaa vastaan, eikä ole hyvä hengellinen koti kenellekkään.
Löytyy myös Jumalan Sanaa noudattavia protestanttisia uskonyhteisöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksit on seonnut myös kabbalaan kuin hellarit on.
Ortodokseilla avioliitto on sakramentti kuten pitääkin. Siellä sateenkaarihöpötykselle lähinnä hymyillään. Homous on samaa syntiä kuin vaikkapa avoliitto tai pettäminen - ei tulisi mieleenkään _siunata_ moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ortodokseilla avioliitto on sakramentti kuten pitääkin. Siellä sateenkaarihöpötykselle lähinnä hymyillään. Homous on samaa syntiä kuin vaikkapa avoliitto tai pettäminen - ei tulisi mieleenkään _siunata_ moista.
Viinipöhnässä hymyilyttää kaikki. Enkä siis sano tätä pahalla. Eivät vaan ole sellainen älyllinen ja pohdiskeleva yhteisö, vaan suitsukkein ja rituaalein uskoaan harjoittava. Sekin on ihan mielenkiintoista ja hauskaa, ei siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinipöhnässä hymyilyttää kaikki. Enkä siis sano tätä pahalla. Eivät vaan ole sellainen älyllinen ja pohdiskeleva yhteisö, vaan suitsukkein ja rituaalein uskoaan harjoittava. Sekin on ihan mielenkiintoista ja hauskaa, ei siinä mitään.
Kannattaa tutustua vaikkapa hesykasmiin ja ortodoksiseen luostariperinteeseen. Palataan sitten asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mari Leppänen on täysin eksynyt ja pimeyden vallassa. On olevinaan niin laupea ja rakastava, mutta on täysin Raamatun Sanan vastainen kaikessa!
Lisäksi; pappi , pastori , piispa tulee olla mies Raamatun mukaan!
Pappeutta ei edes ollut kun Pave puhui seurakunnan äänessä olijoista. Jeesus ei kieltänyt naisia mistään. Enempää kuin miehiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mari Leppänen on täysin eksynyt ja pimeyden vallassa. On olevinaan niin laupea ja rakastava, mutta on täysin Raamatun Sanan vastainen kaikessa!
Lisäksi; pappi , pastori , piispa tulee olla mies Raamatun mukaan!
En syytä Mariaa tuosta, vaan pikemminkin niitä, jotka ovat mahdollistaneet hänen kaltaisen ihmisen valtaannousun kirkossa. Leppästäkin oli valitsemassa aika monta henkilöä tuohon virkaan. Miksi kukaan heistä ei vastustanut noita ajatuksia, kun ne on kuitenkin olleet tiedossa jo kauan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ristiriitaista tehdä tuollaisesta sakramentti, kun kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta avioliittoon. Esimerkiksi eunukit tai vaikeasti vammaiset eivät pysty menemään naimisiin koskaan.
Koskas ap on mitään muuta jakanut, kun vauvapalstalla näitä juttujansa. Melkoinen sankari.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä vaihtoehto evlut srk:lle? Olen vakavasti ajatellut hellareita. Joka tapauksessa pidän evlut kirkkoa käytännössä menetettynä.
Protestanttisuuden hedelmät on kaikkien nähtävillä: toinen toistaan villimpiä uskomuksia ja tuhansiin kuppikuntiin jakaantunut kristikunta, jossa luotettavaa opetusta saa etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. Eikö kannattaisi palata takaisin siihen aitoon ja alkuperäiseen kirkkoon, jonka Kristus itse perusti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi toivottavaa että lähtisitte. Me tavan kansalaiset voidaan liittyä takaisin.
No te ette ainakaana lähteneet kirkosta sen takia ettei se olisi ollut riittävän gayliberaali.
Vierailija kirjoitti:
Ehtoolliselle saavat osallistua VAIN seurakunnan jäsenet. Eli esim.rippikirkon vieraat, jos ette kuulu kirkkoon, teidän ei kuulu mennä ehtoolliselle. Se on seurakunnan jäsenten yhteinen ehtoollinen. Sama jos noukit ABC llä kaverin lautaselta buffet ruokaa kun kerran kaveri maksoi...
Alttarilla ei kysytä keneltäkään jäsenkirjaa.
Eihän kieltänyt. Sleyereitä kiellettiin jakamasta ehtoollista omissa tilaisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Protestanttisuuden hedelmät on kaikkien nähtävillä: toinen toistaan villimpiä uskomuksia ja tuhansiin kuppikuntiin jakaantunut kristikunta, jossa luotettavaa opetusta saa etsiä kuin neulaa heinäsuovasta. Eikö kannattaisi palata takaisin siihen aitoon ja alkuperäiseen kirkkoon, jonka Kristus itse perusti?
Ortodoksikirkkoonko, jossa pelastusta koitetaan tavoitella teoilla? Esimerkkinä vaikka ortodoksien katumusrukoukset, jossa ollaan kolme tuntia putkeen kumartuneena mahdollisimman ikävässä asennossa. Sitten vielä ne kaikki jumalankuvat, jotka kielletään ankarasti Raamatussa. Ortodoksikirkossa on varmaan ihan aitoja uskoviakin ja ei minulla sinänsä ole mitään heitä vastaan. Siellä on vaan liikaa kaikkea outoa, jota en halua sotkemaan uskonelämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ovat mukavaa sakkia mutta esim opetus kasteessa on ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavali opettaa että yksi usko yksi kaste. Jos on lapsikastettu ei mitään aikuiskasteita hellariin liittymiseen enää tarvita ja pidä suorittaa. Itse koen loukkaavana jos joku hellari tulee selittämään ettei kasteeni lapsena ole "pätevä". Myöskin itsensä esille tuominen rukoushetkissä "kielillä puhumisena" eli siansaksan lörpöttelynä on minulle tavisluterilaiselle vierasta.
Loukkaantumisen kokemus ei riitä perusteeksi kasteen hyväksymiselle, kuten ei myöskään epämääräinen väite siitä että yksi kaste riittää. Luterilaisetkaan ei kelpuuta esim. mormonien kasteita, vaikka mormonit kastaa täysin Raamatun mukaisesti upottamalla kastettavan veteen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Tuksu on helluntailainen.