Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piispa Mari Leppänen kielsi ehtoollisen jakamisen muualla kuin kirkossa!

Kommentit (197)

Vierailija
21/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta on uskoa ja noudattaa Jumalan Sanaa, eikä maailman menoa.

Leppänen toteuttaa kaiken, mistä Raamattu selvästi varoittaa, kuten muutkin piispat, ja suurin osa papeista.            

Ihannoiva syntiä. Evl kirkko on pahasti mätääntynyt, onneksi erosin evl kirkosta vuosi sitten. 

Korj; ihannoivat

Vierailija
22/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

34 Let your women keep silence in the churchesfor it is not permitted unto them to speakbut they are commanded to be under obedienceas also saith the law.

35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

35 And if they will learn any thinglet them ask their husbands at homefor it is a shame for women to speak in the church.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva saanut jo aikaa sitten pohjakosketuksen, vesilastissa ja saanut aina vain pahenevan kallistuman. Jokainen miettiköön upotako laivan mukana vai jättääkö se laiva. Tällaisen kaikenmaailman leppäset ja kanalat ym sekoilijat ovat haaksirikon oire, ei syy.

Vierailija
24/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOHTAJAT VANHIMMAT OLI JO AIKOJEN ALUSSA IHAN ERI ASIA KUIN PAPIT KUIN TAVIKSET KUIN MUUT KUIN SEURAKUNTIEN ENKELIT KUIN monet muut joilla soitto , laulu, selittäminen kääntäminen kuin rukous kuin selibaatti kuin opetustyö kuin kuin kuin kuin.   KAS KUN ON MONINAISIA KIIREITÄ KUIN VIRKOJA KUIN TEHTÄVIÄ KUIN KULLEKIN OMAT OHJEET KUIN  kaikki ovat uudessa liitossa pappeja evankelistoja opettajia jne.   Nää on 2025 vuotta vanhoja traditioita.  Sleyn helluntailainen vapaamuurariloossi on lähinnä synagogaa missä hosutaan ilmaan . 

Vierailija
25/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtoollisen jakaminen ei kuulu Leppäselle paskan vertaa. Ehtoollisen voi jakaa kuka tahansa, missä tahansa. Liturgian voi jokain googlata, eikä se ehtoollisen arvoa vähennä vaikka ei ihan niin menisikään. Tärkeintä on että jakaja nauttii sitä muistellen Kristusta niinkuin hän itse opetti.

Kirkon alaisena nauttien kirkon rahoituksesta se on vähän kyllä kirkon määräysvallassa. Evankelis-luterilaisen kirkon alaisuudessa toimien ne kaksi sakramenttia, kaste ja ehtoollinen, kuuluvat kirkolle. 

Ottaa kyllä tavallisena seurakuntalaisena päähän, että mun rahoja menee näille Venäjältä neuvonsa hakeville erikoisuudentavoittelijoille. 

Kiitos Mari Leppänen, toivoakin on. 

Nämä ei hae neuvoja venäjältä vaan veivät luterilaisuutta venäjän Karjalaa

Putleri ei jätä tällaisia vaikutustilaisuuksia käyttämättä. Mahtava tilaisuus hajottaa Suomea sisältä, oikein mainio, ja vielä Putlerin lempiaihe, konservatiiviset arvot, joiden taakse voi kätkeä ihan mitä tahansa. Kunhan on just oikeanlaiset sukupuolivärkit ja valikoi Raamatusta juuri oikeat jakeet, niin muuten saa touhuta mitä haluaa. 

Miksi juuri nämä muutamat jakeet on niin tärkeitä?

Vierailija
26/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä vaihtoehto evlut srk:lle? Olen vakavasti ajatellut hellareita. Joka tapauksessa pidän evlut kirkkoa käytännössä menetettynä.

Hellarit ovat mukavaa sakkia mutta esim opetus kasteessa on ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavali opettaa että yksi usko yksi kaste. Jos on lapsikastettu ei mitään aikuiskasteita hellariin liittymiseen enää tarvita ja pidä suorittaa. Itse koen loukkaavana jos joku hellari tulee selittämään ettei kasteeni lapsena ole "pätevä". Myöskin itsensä esille tuominen rukoushetkissä "kielillä puhumisena" eli siansaksan lörpöttelynä on minulle tavisluterilaiselle vierasta.

En ole hellari, mutta totean vaan että uskovien kaste on nimenomaan Raamatullinen kaste. Ensin usko, sitten kaste.

Raamatussa ei ole mitään mainintaa vauvojen kastamisesta, myöskään. 

T. Itsekin vauvana kastettu, mutta uskoon tullut vasta 50v ikäisenä.

Vierailija
27/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellarit ei tiedä mitään . Ne on yksi harhainen kooste sekoitus. Matkii oikeita yrittää matkia. 

Vierailija
28/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leppänen toteuttaa kaiken, mistä Raamattu selvästi varoittaa, kuten muutkin piispat, ja suurin osa papeista.            

Ihannoiva syntiä. Evl kirkko on pahasti mätääntynyt, onneksi erosin evl kirkosta vuosi sitten. 

Vai oikein mätääntynyt. Terve! 

Vierailija
29/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANA RISTISTÄ ON HULLUTUS KADOTUKSEEN MENIJÖILLE.    MIETI TÄTÄ.  

Vierailija
30/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Herra ja mitä Hän sanoi, on se ohje mitä minä haluan noudattaa.

Oletkos päässyt puheisiin? Moni on pyrkinyt, mutta ei ole vielä tainnut tulla suoria vastauksia. 

Ymmärräthän, että Raamatun tekstit ovat ihmisen kirjoituksia Jumalasta. Ihminen välikappaleena, ja vielä moneen kertaan monena aikakautena. Kyllä siinä on kulttuurista kontekstia ja rikkinäistä puhelinta matkalla niin, että raikaa. 

Raamatun kirjoittajat olivat Pyhän Hengen ohjauksessa. Ei mitään taviskirjailijoita! 

Raamatussa on yhtenäinen linja alusta loppuun. 

Vierailija
31/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppänen on se syy miksi erosin kirkosta.

Vierailija
32/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein mätääntynyt. Terve! 

Kyllä. Vähintäänkin mätääntynyt. Halveksii Jumalan Sanaa ja ihannoi syntiä! 

Terve sullekin.

Vierailija
33/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi hyvä vaihtoehto evlut srk:lle? Olen vakavasti ajatellut hellareita. Joka tapauksessa pidän evlut kirkkoa käytännössä menetettynä.

Hellarit ovat mukavaa sakkia mutta esim opetus kasteessa on ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavali opettaa että yksi usko yksi kaste. Jos on lapsikastettu ei mitään aikuiskasteita hellariin liittymiseen enää tarvita ja pidä suorittaa. Itse koen loukkaavana jos joku hellari tulee selittämään ettei kasteeni lapsena ole "pätevä". Myöskin itsensä esille tuominen rukoushetkissä "kielillä puhumisena" eli siansaksan lörpöttelynä on minulle tavisluterilaiselle vierasta.

En ole hellari, mutta totean vaan että uskovien kaste on nimenomaan Raamatullinen kaste. Ensin usko, sitten kaste.

Raamatussa ei ole mitään maini

Se on siltä ajalta kun kastettiin kristinuskoon kääntyneitä pakanoita. Minä luterilaisen perheeseen syntynyt lapsena kastettu en ole koskaan ollut mikään pakana. Käyttäkää nyt vähän järkeänne ja lukekaa se raamattu sen sijaan että keksitte jotain itseänne jalustalle nostavia heresioita.

Vierailija
34/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Putleri ei jätä tällaisia vaikutustilaisuuksia käyttämättä. Mahtava tilaisuus hajottaa Suomea sisältä, oikein mainio, ja vielä Putlerin lempiaihe, konservatiiviset arvot, joiden taakse voi kätkeä ihan mitä tahansa. Kunhan on just oikeanlaiset sukupuolivärkit ja valikoi Raamatusta juuri oikeat jakeet, niin muuten saa touhuta mitä haluaa. 

Miksi juuri nämä muutamat jakeet on niin tärkeitä?"

Putler ja SLEY eivät keksineet sitä että Raamatun mukaan nainen ei voi olla pappi. Se on ollut Raamatussa toistatuhatta vuotta.

Joku muu keksi vasta ihan muutama vuosikymmen sitten että hei tästä ei tarvitsekaan välittää ja siksi jotain Leppäsiä pääsee piispoiksi.

Vierailija
35/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Herra ja mitä Hän sanoi, on se ohje mitä minä haluan noudattaa.

Oletkos päässyt puheisiin? Moni on pyrkinyt, mutta ei ole vielä tainnut tulla suoria vastauksia. 

Ymmärräthän, että Raamatun tekstit ovat ihmisen kirjoituksia Jumalasta. Ihminen välikappaleena, ja vielä moneen kertaan monena aikakautena. Kyllä siinä on kulttuurista kontekstia ja rikkinäistä puhelinta matkalla niin, että raikaa. 

Raamatun kirjoittajat olivat Pyhän Hengen ohjauksessa. Ei mitään taviskirjailijoita! 

Raamatussa on yhtenäinen linja alusta loppuun. 

Yhtenäinen linja alusta loppuun. Ai jai jai. Nyt tekisi mieli tavoista poiketen laittaa tähän itkunauruhymiöitä pitkä liuta. 

Jos argumentit ovat noin surkeissa kantimissa, niin ei hyvänen aika. Ihanko tosiaan, yhtenäinen linja? 

Vierailija
36/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mari Leppänen on Iisebelin talutusnuorassa oleva antikristuksen opetuslapsi, joogaaja ja sateenkaarimessuaja. harhaoppinen. 

Titus 3 

10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

Vaikutat tosi tasapainoiselta ja ja viisaalta uskovaiselta Mistä kirkkokunnasta tuollaisia tulee?

Vierailija
37/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaanottaen Leppänen sanoo, että jos haluaa määritellä tapahtuman jotenkin toisin kuin kirkko, ei voi väittää jakavansa kirkon ehtoollista.

Ei ole mitään kirkon X ehtoollista. On ehtoollinen jonka Kristus asetti.

No, sitten ei enää ole ehtoollista. Se on ohi.

Vierailija
38/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hellari, mutta totean vaan että uskovien kaste on nimenomaan Raamatullinen kaste. Ensin usko, sitt

Raamattu ei opettanut että vain uskoontulleita pakanoita kastettiin, opettele itse mitä Raamatussa lukee! 

Raamatussa kastettiin VAIN uskoon tulleita, riippumatta siitä jos olivat pakanoita tai juutalaisia.

T. Myös ev.lut kirkkoon kastettu vauvana mutta elävään uskoon , tullut 50v ikäisenä. 

Vierailija
39/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehtoollisen jakaminen ei kuulu Leppäselle paskan vertaa. Ehtoollisen voi jakaa kuka tahansa, missä tahansa. Liturgian voi jokain googlata, eikä se ehtoollisen arvoa vähennä vaikka ei ihan niin menisikään. Tärkeintä on että jakaja nauttii sitä muistellen Kristusta niinkuin hän itse opetti.

Saat jakaa ehtoollista niin paljon kuin jaksat vaikka ihan vanhan vihtahousun nimissä, mutta luterilainen kirkko tietenkin vastaavasti päättää omasta puolestaan siitä, kuka jakaa ja mitä sen nimissä.

Vierailija
40/197 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Miksi juuri nämä muutamat jakeet on niin tärkeitä?"

Putler ja SLEY eivät keksineet sitä että Raamatun mukaan nainen ei voi olla pappi. Se on ollut Raamatussa toistatuhatta vuotta.

Joku muu keksi vasta ihan muutama vuosikymmen sitten että hei tästä ei tarvitsekaan välittää ja siksi jotain Leppäsiä pääsee piispoiksi.

Kirjoitat seuraavaa: Putler ja SLEY eivät keksineet sitä että Raamatun mukaan nainen ei voi olla pappi. Se on ollut Raamatussa toistatuhatta vuotta.

Putleri ei ole monia muitakaan asioita keksinyt siinä mielessä, että hän olisi ne itse kehittänyt, oivaltanut tai filosofoinut. Hän on vain keksinyt erilaisia kiistoja, jotka palvelevat hänen tarkoituksissa. Tässä yksi mainio esimerkki. Venäjällä ei lehtikään värähdä puussa ilman Putlerin lupaa. Että siihen katsoen ne pappisvihkimykset siellä! Mikäs siinä, jos pokkana pystyy olemaan vieraan vallan agenttina. Jos ei tätä ole tajuavinaan, tai oikeasti tajua, niin olen kauhean pahoillani puolestasi.