Piispa Mari Leppänen kielsi ehtoollisen jakamisen muualla kuin kirkossa!
Kommentit (197)
Pyc can kanssa veljeilevä kirkon lähetysjärjestö. Outoa hommaa.
Ehtoollisen jakaminen ei kuulu Leppäselle paskan vertaa. Ehtoollisen voi jakaa kuka tahansa, missä tahansa. Liturgian voi jokain googlata, eikä se ehtoollisen arvoa vähennä vaikka ei ihan niin menisikään. Tärkeintä on että jakaja nauttii sitä muistellen Kristusta niinkuin hän itse opetti.
Leppänen yksi syitä, joiden takia liityin takaisin kirkkoon.
Tarkkaanottaen Leppänen sanoo, että jos haluaa määritellä tapahtuman jotenkin toisin kuin kirkko, ei voi väittää jakavansa kirkon ehtoollista.
Vierailija kirjoitti:
Tarkkaanottaen Leppänen sanoo, että jos haluaa määritellä tapahtuman jotenkin toisin kuin kirkko, ei voi väittää jakavansa kirkon ehtoollista.
Ei ole mitään kirkon X ehtoollista. On ehtoollinen jonka Kristus asetti.
"Esimerkiksi Ruotsissa monet kirkon virallista linjaa kritisoivat aktiiviset herätysliikkeet ovat jo kauan sitten siirtyneet kirkon ulkopuolelle vapaakirkollisiksi liikkeiksi."
Sley häipyköön myös. Vai onko liian rahanahne?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi; pappi , pastori , piispa tulee olla mies Raamatun mukaan!
vain yhden Raamatun kohdan mukaan. Raamatussa on useita kohtia, myös Paavalin kirjeissä, joissa pappeina ja seurakunnan johtajina toimii naisia, eikä se ole kenellekään ongelma. Miksi sinä valitset tuon yhden kohdan niiden muiden yli?
Vierailija kirjoitti:
Ehtoollisen jakaminen ei kuulu Leppäselle paskan vertaa. Ehtoollisen voi jakaa kuka tahansa, missä tahansa. Liturgian voi jokain googlata, eikä se ehtoollisen arvoa vähennä vaikka ei ihan niin menisikään. Tärkeintä on että jakaja nauttii sitä muistellen Kristusta niinkuin hän itse opetti.
Kirkon alaisena nauttien kirkon rahoituksesta se on vähän kyllä kirkon määräysvallassa. Evankelis-luterilaisen kirkon alaisuudessa toimien ne kaksi sakramenttia, kaste ja ehtoollinen, kuuluvat kirkolle. 

Ottaa kyllä tavallisena seurakuntalaisena päähän, että mun rahoja menee näille Venäjältä neuvonsa hakeville erikoisuudentavoittelijoille. 

Kiitos Mari Leppänen, toivoakin on.
Vierailija kirjoitti:
"Esimerkiksi Ruotsissa monet kirkon virallista linjaa kritisoivat aktiiviset herätysliikkeet ovat jo kauan sitten siirtyneet kirkon ulkopuolelle vapaakirkollisiksi liikkeiksi."
Sley häipyköön myös. Vai onko liian rahanahne?
Kyse ei ole rahasta vaan että sley haluaa yrittää pitää luterilaisen kirkon LUTERILAISENA KIRKKONA eikä minään gaysirkuksena. Myös apostolinen yhteys pappisvihkimyksissä on tärkeä.
Mikä olisi hyvä vaihtoehto evlut srk:lle? Olen vakavasti ajatellut hellareita. Joka tapauksessa pidän evlut kirkkoa käytännössä menetettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vain yhden Raamatun kohdan mukaan. Raamatussa on useita kohtia, myös Paavalin kirjeissä, joissa pappeina ja seurakunnan johtajina toimii naisia, eikä se ole kenellekään ongelma. Miksi sinä valitset tuon yhden kohdan niiden muiden yli?
Luku, jae missä Paavalin kirjeessä seurakunnan johtaja on nainen?
Jeesus on Herra ja mitä Hän sanoi, on se ohje mitä minä haluan noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä vaihtoehto evlut srk:lle? Olen vakavasti ajatellut hellareita. Joka tapauksessa pidän evlut kirkkoa käytännössä menetettynä.
Evlut kirkko saattaa olla menetetty, evankelisluterilaisuudessa, siinä perinteisessä jota evlut kirkkokin harrasti vielä 1970-luvulle asti ei ole. Luther-säätiö yrittää ylläpitää tätä perinteistä luterilaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laita yksikin kohta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon alaisena nauttien kirkon rahoituksesta se on vähän kyllä kirkon määräysvallassa. Evankelis-luterilaisen kirkon alaisuudessa toimien ne kaksi sakramenttia, kaste ja ehtoollinen, kuuluvat kirkolle.
Ottaa kyllä tavallisena seurakuntalaisena päähän, että mun rahoja menee näille Venäjältä neuvonsa hakeville erikoisuudentavoittelijoille.
Kiitos Mari Leppänen, toivoakin on.
Nämä ei hae neuvoja venäjältä vaan veivät luterilaisuutta venäjän Karjalaan kun Neuvostoliitto hajosi.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on Herra ja mitä Hän sanoi, on se ohje mitä minä haluan noudattaa.
Oletkos päässyt puheisiin? Moni on pyrkinyt, mutta ei ole vielä tainnut tulla suoria vastauksia. 

Ymmärräthän, että Raamatun tekstit ovat ihmisen kirjoituksia Jumalasta. Ihminen välikappaleena, ja vielä moneen kertaan monena aikakautena. Kyllä siinä on kulttuurista kontekstia ja rikkinäistä puhelinta matkalla niin, että raikaa.
Rakkautta on uskoa ja noudattaa Jumalan Sanaa, eikä maailman menoa.
Leppänen toteuttaa kaiken, mistä Raamattu selvästi varoittaa, kuten muutkin piispat, ja suurin osa papeista.
Ihannoiva syntiä. Evl kirkko on pahasti mätääntynyt, onneksi erosin evl kirkosta vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Hellarit ovat mukavaa sakkia mutta esim opetus kasteessa on ristiriidassa Raamatun kanssa. Paavali opettaa että yksi usko yksi kaste. Jos on lapsikastettu ei mitään aikuiskasteita hellariin liittymiseen enää tarvita ja pidä suorittaa. Itse koen loukkaavana jos joku hellari tulee selittämään ettei kasteeni lapsena ole "pätevä". Myöskin itsensä esille tuominen rukoushetkissä "kielillä puhumisena" eli siansaksan lörpöttelynä on minulle tavisluterilaiselle vierasta.
Mari Leppänen on täysin eksynyt ja pimeyden vallassa. On olevinaan niin laupea ja rakastava, mutta on täysin Raamatun Sanan vastainen kaikessa!