Kerrostalojen parvekkeet notkuu ulkokalusteita, mutta en koskaan näe niissä oleskelevan ketään
Kommentit (184)
En halua istua suorassa paahteessa ja pelkään ampiaisia. Laitoin partsille pari kaverilta ilmaiseksi saatua tuolia jos joku nyt välttämättä tahtoo istuskella. ampiaisia huitomassa.
No et ole ainoa tätä ihmetellyt. Olen viime aikoina ulkoillut Lauttasaaren ja Herttoniemenrannan alueilla ja ihmisillä on uudehkoissa tosi hulppeissa taloissa vimpan päälle sisusustettu ja laitettu parvekkeet. Parvekkeilta myös näköala rantaan ja merelle. Mutta niillä parvekkeilla ei koskaan ole ketään!!
Edes aurinkoisena kesäiltana ei ole porukkaa parvekkeella istumassa iltaa, lukemassa kirjaa, ei mitään.
Nytkin istun parvekkeella. Tosin tuskin kovin kauaa, aurinko on pilviverhon takana ja on melko viileää.
Olen parvekkeella paljonkin, kun on avoin maisema edessä. Paahteisimpana aikoina pitää pysytellä poissa.
Vierailija kirjoitti:
En halua istua suorassa paahteessa
Vähän sama, kuin sanoisi, että en viihdy olkkarissa, kun en tykkää istua kovalla lattialla.
Mulla oli ylimmän kerroksen avoparveke. Laitettiin tuolit ja aurinkovarjo. Kesällä oli liian kuuma ja pölyistä, tajusin vasta siinä kohtaa parvekeen olevan eteläpuolella. Sopivammalla säällä oli just satanut ja kuivuminen kesti 2 päivää. Tuulisella oli roskaa silmissä. Syksysystä kevääseen oli liian kylmä. Ihan käyttökelvoton siis.
Mä istun kyllä paljonkin, mutta onkin tällainen 80-luvun talo, jossa parvekkeet on umpinaisia/tiilisiä. Pihat on myös väljästi suunniteltuja, niin suoraan vastapäätä ei ole toista taloa. Nämä ovat niitä asumisviihtyvyyttä lisääviä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.
Mitäs jos laittaisi näkösuojaa
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.
Peitä se, tarrakankaalla, irtosermillä tms.
Täällä olen, tällåkin hetkellä.
25m2 lasitettu "tapaus", vaaleat paksuhkot verhot lasitusten edessä, 8kpl 140cmx250cm, katosta alas asti, parissa lasiosuudessa valkoiset kaihtimet. Et siis voi nähdä minua. Sisustettu ja laitettu 5.huoneeksi, varsinkin huhti-syyskuu välisenä aikana, mutta myös muulloin, näppärä paikka jäähdytellä esim.saunan jälkeen.
Tuli covidin myötä muutettua etätöihin mökille ja nykyään käyn kerrostaloasunnossani vain pari yötä kuussa, eikä silloin ole aikaa istua parvekkeella.
Mulla on 30 neliön itsemurhayksiö. Siinä mukana 10 neliön parveke. Tässä nähdään että jotakuta insinööriä tjs. On lapsena potkittu todella paljon päähän.
Ottaisin ennemmin keittiön tai makuuhuoneen eli puolet pois parvekkeesta.
"kesällä se on kuin toinen olohuone" öööhh väärin se on huonosti lämmitetty sauna.
Uudet lasikoppiparvekkeet ovat kamalia varastoja ja rumentavat ympäristöä. Parvekelaseja en muutenkaan ymmärrä. Itse haluan parvekkeen, joka on oikeasti ulkotilaa ja jossa tuuli virtaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä istun kyllä paljonkin, mutta onkin tällainen 80-luvun talo, jossa parvekkeet on umpinaisia/tiilisiä. Pihat on myös väljästi suunniteltuja, niin suoraan vastapäätä ei ole toista taloa. Nämä ovat niitä asumisviihtyvyyttä lisääviä juttuja.
Joo, ennen suunniteltiin parvekkeita, joissa oikeasti viihdyttiin. Näkymät metsään tai suojaiselle sisäpihalle.
En nauttisi olostani tuollaisessa nykynäyteikkunassa. 70-luvun neukkukuutioissakin on paremmat parvekkeet.
Kuka haluaa istua akvaariossa. Jota naapuritalon ihmiset tuijottaa.
Tämä on sitä tiiviimpää ja täydennysrakentamisen todellisuutta pääkaupunkiseudun asuinalueilla.
Vietän paljon aikaa parvekkeella, mutta se on alaosasta läpinäkymätön eikä naapurien parvekkeet ole aivan lähellä.
Noita lattiasta kattoon läpinäkyviä parvekkeita olen itsekin ihmetellyt ja aika paljon ihmiset ovat niihin viritelleet näköesteitä. Samoin liian tiivistä rakentamista täällä Helsingissä. Onneksi löytyy vielä vanhoja, väljästi rakennettuja lähiöitä.
Saunan jälkeen istutaan vöhön aikaan. Joskus juodaan siinä kesällä kahvit mutta tänään kesänä on ollut liian kylmää. On lämmitin mutta se kestää lämmitä ja on tulipalon riski pitää pitkään päällä.
Parvekekalusteet on ehkä hankittu asuntoon muutettaessa. Tai ne on olleet jo edellisessä asunnossa. Sitten tajuttu, että naapuritalon ikkunasta näkee sinne liian hyvin. Mulla on asunto, jossa parveke on metsikköön päin. Lähin kerrostalo metsikön toisella puolella. Istun nytkin parvekkeella.
Naapurit polttaa röökit partsilla. Eipä siellä omalla sitten viitsi oleilla savuhaittojen takia.