Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen parvekkeet notkuu ulkokalusteita, mutta en koskaan näe niissä oleskelevan ketään

Vierailija
01.07.2025 |

Itse kyllä olen, mutta mikä muita vaivaa?

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituisia vastauksia. Vastaajat eivät halua olla parvekkeella. Tuskin siis myös laittavat rahaa sen hienoksi sisustamiseenkaan.

Itse ole nähnyt vaikka mitä kivoja parvekkeen sisustuksia, on puutarhatuoleja  pöytiä, riipputuoleja, kasveja jne. Muttei ikinä ketään. Itse olen parvekkeella kesäisin lähes koko ajan. En halunnut etelä- tai länsiparveketta, että siellä voi olla. 

Vierailija
22/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso lasitettu parveke, mutta eipä siellä kauheasti huvita olla, kuin joskus myöhään illalla saunan jläkeen ehkä kaljan nauttimassa. Ensinnäkin viihtyisyyttä huonontaa se, että vastapäätä on toinen kerrostalo, eli olen siinä kuin näyteikkunassa. Lisäksi olen talon päädyssä, ja vierestä menee vilkas tie josta tulee melua, pölyä ja pakokaasun katkua. Eipä sitä viitsi kauheasti parveketta käyttää. Isoin haitta on tuo näyteikkunassa olo, se että näkee väkisinkin naapurit huoneistoissaan touhuissaan, ja he näkee tietty mut myös.

Ja meinaat, että joku olisi valtavan kiinnostunut katsomaan, kun istut parvekkeella? Miten pystyt istumaan esim. Puistonpenkillä, terassilla tai junassa?

Eipä aloittaja tietäisi ettei ketään ole parvekkeilla, jos ei olisi kiinnostunut..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut partsilla kalusteet aina eikä silti koskaan olla siellä. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

Vierailija
24/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta auringossa istuminen. Vältän aurinkoa jos vaan voin.

Ihosyövän voi saada partsillakin.  Lasitettuihn saa suojaverhoja, tai voi laittaa korkeita kasveja vaikka.  

Aurinko paistaa parvekkeella aamusta iltaan. En istu siellä. On avoin parveke. Toisessa päädyssä ei ole seinää.

Vierailija
25/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.

Samallai nähtävissä olet jos istut terdellä kaljoinesi. Mitä eroa?  Eihä se ole pakko olla kummassakaan.

Mä en istu terdeillä, enkä juo kaljaa. Omassa pihassa, maaseudun rauhassa istuskelin äskenkin kahvilla. Enkä ollut kenenkään nähtävillä 😊

Vierailija
26/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso lasitettu parveke, mutta eipä siellä kauheasti huvita olla, kuin joskus myöhään illalla saunan jläkeen ehkä kaljan nauttimassa. Ensinnäkin viihtyisyyttä huonontaa se, että vastapäätä on toinen kerrostalo, eli olen siinä kuin näyteikkunassa. Lisäksi olen talon päädyssä, ja vierestä menee vilkas tie josta tulee melua, pölyä ja pakokaasun katkua. Eipä sitä viitsi kauheasti parveketta käyttää. Isoin haitta on tuo näyteikkunassa olo, se että näkee väkisinkin naapurit huoneistoissaan touhuissaan, ja he näkee tietty mut myös.

Ja meinaat, että joku olisi valtavan kiinnostunut katsomaan, kun istut parvekkeella? Miten pystyt istumaan esim. Puistonpenkillä, terassilla tai junassa?

Ap ainakin on valtavan kiinnostunut istuskelijoista. Jokaisen parvekkeen istujat on kytännyt, koska tietää ettei kukaan muu parvekkeellaan oleile. 

Vierailija
27/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele, etenkin kun tuntuu että nykyaikana ei parvekkeilla ole tosiaan mitään näkösuojaa. En itse edes harkitsisi asuntoa jossa parvekkeen pisin seinä on täysin läpinäkyvä, käsittämätön idea joltain.

Tosi rumia parvekkeita näkee. Ne on pelkkiä varastoja ja kaikki näkyy ulospäin.  

Vierailija
28/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituisia vastauksia. Vastaajat eivät halua olla parvekkeella. Tuskin siis myös laittavat rahaa sen hienoksi sisustamiseenkaan.

Itse ole nähnyt vaikka mitä kivoja parvekkeen sisustuksia, on puutarhatuoleja  pöytiä, riipputuoleja, kasveja jne. Muttei ikinä ketään. Itse olen parvekkeella kesäisin lähes koko ajan. En halunnut etelä- tai länsiparveketta, että siellä voi olla. 

Ehkä eivät viihdy tuijotettavanasi?

Vierailija
29/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut partsilla kalusteet aina eikä silti koskaan olla siellä. Mikä siinä on niin ihmeellistä?

No se justiinsa. Kuka tämän turhan parvekekonseptin on luonut ja miksi sitä kesästä toiseen pidetään yllä? Miksi oikeastaan rakennetaan niin paljon parvekkeita? Eikö se tila olisi hyödyllisempi lämpimänä huonetilana.

Vierailija
30/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parveke, muovirottinkisohva sun muuta, kukkiakin. Ei parvekelaseja ja kissa joka karkaa heti jos sattuu partsille pääsemään. Joten emme ole parvekkeella koskaan. Haluan silti pitää sen nätisti sisustettuna kesät, talvet.

Vierailija
31/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi rumia parvekkeita näkee. Ne on pelkkiä varastoja ja kaikki näkyy ulospäin.  

No tämä on yksi syy miksi läpinäkyvä parveke on täysin typerä keksintö. Enkä kyllä haluaisi kenenkään katselevan pyykkitelineitänikään tms 😄

Vierailija
32/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ainakin on valtavan kiinnostunut istuskelijoista. Jokaisen parvekkeen istujat on kytännyt, koska tietää ettei

Minusta on ihan eri asia havainnoida, että tuolla istuu joku kuin jäädä varta vasten seurailemaan jonkun istuskelua. Miksi joillekin on niin kauhea asia, että heidät nähdään edes vilaukselta parvekkeella? 

Vierailija
33/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomyyntiesitteissä silti tärkein ominaisuus on ISO parveke tai mikälie, miksi jos sitä ei käytetä?

Vierailija
34/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän lasitettua parvekettani paljon kesällä ja olen sisustanut siitä viihtyisän. Naapurikerrostalon parvekkeilla ei näy ketään koskaan, mutta se on oman rauhani kannalta pelkästään hyvä asia. Aiemman rivitaloasuntoni terassilla ei ollut mitään rauhaa, kun naapurin kyylä säntäsi ulos heti, kun näki, että joku naapuri yrittäisi rauhassa nauttia omasta terassistaan. Ihan luksusta nyt, kun voi nauttia omasta kesähuoneesta rauhassa.

Vierailija
35/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samallai nähtävissä olet jos istut terdellä kaljoinesi. Mitä eroa?  Eihä se ole pakko olla kummassakaan.

Mä en istu terdeillä, enkä juo kaljaa. Omassa pihassa, maaseudun rauhassa istuskelin äskenkin kahvilla. Enkä ollut kenenkään nähtävillä 😊

Miten elät sen asian kanssa, että sut nähdään, kun käyt kaupassa tms? Vai onko istuminen tässä se avainsana? Et halua että kukaan näkee sinut istumassa?

Vierailija
36/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään pötkötellä parvekkeella munasillaan.

Vierailija
37/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalojen ja rivitalojen pihoilla on nykyisin valtavia kalustettuja terasseja, porealtaita ym. mutta harvoin niillä terasseilla ketään näkee.

Silloin kun asuttiin ok-talossa taajamassa niin en tykännyt yhtään olla pihalla kun naapurit ja ohikulkijat näki mitä teen tai en tee. Nyt ollaan muutettu maalle ja koska näköetäisyydellä ei ole naapureita eikä tielle näy, niin olen ulkona melkein 24/7. Jos on kylmää ja sateista niin istun läppärin kanssa lasitetulla terassilla lämmittimen alla. Muuten aina ulkona jotain touhuten.

Vierailija
38/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ainakin on valtavan kiinnostunut istuskelijoista. Jokaisen pa

Minusta on ihan eri asia havainnoida, että tuolla istuu joku kuin jäädä varta vasten seurailemaan jonkun istuskelua. Miksi joillekin on niin kauhea asia, että heidät nähdään edes vilaukselta parvekkeella? 

Miksi sulle on niin tärkeää kytätä toisten parvekkeille? Etkö keksi parvekkeellasi muuta tekemistä? Kirjan lukeminen, käsityöt tai vaikka palstailu?

Vierailija
39/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeita tosiaan näytetään käytettävän lähinnä vain tupakointiin.

Vuosia sitten kävin Bulgariassa, pieni lomakylä paikka siellä jossain, oikein viehättävä.  Paikalliset asukkaat ikään kuin heräsivät eloon illalla myöhään, kun alkoi olla jo pimeä.  Silloin kaikki parvekkeet oli täynnä ihmisiä.  Katselin oikein tarkoituksella, miehet istui tuoleillaan ja naiset kantoi ruokaa pöytään ja siinä tosiaan istuttiin ja oltiin ja ruokailtiin monta tuntia.  Asuttiin pienessä hotellissa ihan keskustassa ja seurasin vastapäisen asuinkerrostalo elämää ihan mielenkiinnosta.  Tuntui, kuin päivällä ei kukaan olisi edes kotona, mutta kun ilta alkoi hämärtyä, alkoi parveke-elämä.

Meillä tällaista tapaa ei ole koskaan oikein  ollut.  Parvekkeet on olleet mattojen tomuttamista ja tuulettamista varten, sitten niistä on tehty pieniä ikäänkuin oleskelutiloja kukkakoristeineen ja parveke ryhmineen, mutta tosiaan äärettömän harvoin siellä näkee ihmisiä oikein oleskelemassa.

Äitini vanhoilla päivillään otti mielellään päiväunet parvekkeellaan, mutta sitten ylempänä asuvan perheen mukulat keksi heitellä paperitolloja hänen päälleen ja siihen se äidiltäkin loppui se parvekkeella viihtyminen.

Vierailija
40/184 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli puhaltaa kaikki tavarat lattialle tai riepottaa kukkia.

Ei ole yksityisyyttä ollenkaan, joka suunnasta näkee parvekkeelle.

Aurinko paistaa aamusta iltaan.

Joo, ei kiinnosta olla parvekkeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä