Tarkistin työeläkeotteeni: järkytys, epätoivo ja silmitön raivo, 53-vuotiaana 417e/kk
TIesin, että eihän se järin suuri voi olla, olen kuitenkin ollut joitakin vuosia kotona lasten kanssa ja toki työttömyysjaksoja ollut, mutta mitä ihmettä? Millä minun on tarkoitus elää eläkkeellä? Voiko tässä olla joku virhe? Itkettää, luulin, että Suomi on hyvinvointivaltio.
Kommentit (1415)
Nyt kaikki tietää, että ne r kuuluvat kirjoittaa hönö kirjoituksia vauvalla.
Niiden äiti ei ole opettanut käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen virkamies 6 kuukautta en voi tietää kaikkea samaa mitä virkamies, joka on ollut töissä 20 vuotta.
Ei mutta virkamiehellä on velvollisuus selvittää se asia. On ihan ok sanoa en tiedä, kunhan hoitaa asian kuitenkin.
Juu, luen puhelinpalvelussa nettisivua, samaa mitä asiakas voi kotona lukea.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellä pärjäämiseen tarvitset työikäisenä loppuun maksetun asunnon. Sen jälkeen se tonni riittää. Jos haluat elää leveästi, säästät ja sijoitat työuran aikana. Yksinkertaista.
Jotta pärjäisi vanhana, pitää olla kymmeniä vuosia hyväpalkkaisessa työssä ja saada aikanaan hyvää eläkettä. Pienituloinen ei pysty ikinä maksamaan omistusasunnon kalliita korjauksia esim. kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vain yksi mekko.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sanoi, että he ei mene noiden takseihin enää, kun se hönöilee täällä palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sanoi, että he ei mene noiden takseihin enää, kun se hönöilee täällä palstoilla.
Juu, ei ole käytöstapoja ollenkaan.
Kuka, menisi hönö kirjoittelijan taksikyytiin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen virkamies 6 kuukautta en voi tietää kaikkea samaa mitä virkamies, joka on ollut töissä 20 vuotta.
Ei mutta virkamiehellä on velvollisuus selvittää se asia. On ihan ok sanoa en tiedä, kunhan hoitaa asian kuitenkin.
Joo. Ihan tuttua hommaa omassakin neuvontatyössä.
Moi Leeeeeeeeeeiiiiiiifffffffff 🥸🤡🧒👠🎼😂
Vierailija kirjoitti:
Et voi edes muuttaa ulkomaille, kun et saa takuueläkettä sinne mukaasi. Työeläkkeen saat.
Mutta sitä verotetaan raskaasti.
Moi Leeeeeeeeeeiiiiiiifffffffff 🤡🥸👢
Sie se vaan hönöieet täällä palstoilla
Vierailija kirjoitti:
"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…
On väärin, että toiset on työkyvyttömyyseläkkeellä ja toiset 595 työmarkkinatuella.
Suomessa on yhdenvertaisuus laki.
Lääkärit pitäisi vetää oikeuteen.
Enkä minä jaksanut työpäivän jälkeen mitään tehdä, lapset söi valmisruokia. Mutta tein sijaisuuksia ja olen työkkärin listoilla. Ollut neurologinen sairaus lapsena.
En ymmärrä miten jotkut pääsevät eläkkeelle.
Aina kun oli kokous jouduin ottamaan sairaslomaa tai lomapäivän, kun en pystynyt olemaan siellä.
Ja nyt poistetaan työttömyystuista lapsikorotukset ja ansiosidonnaista leikataan.
Hönö 😵💫
On väärin että eri syistä takuueläkkeen piiriin joutuvia pidetään vankina Suomessa. Ei ole aina omia valintoja nämä.
Vierailija kirjoitti:
Hönö 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vain yksi mekko.
Hönö 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hönö 😵💫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ei ole käytöstapoja ollenkaan.
Kuka, menisi hönö kirjoittelijan taksikyytiin Helsingissä.
Hönö 😵💫
Se koskee kaikkia niitä, jotoka eivät ole tehneet töitä täällä.