Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35-vuotiaana kuvittelee olevansa nuori pitkään. Ei mene kuin 15 nopeasti kuluvaa vuotta, niin olet jo viisikymppinen

Vierailija
30.06.2025 |

Näin se aika hujahtaa. Yhtenä hetkenä olet raikas, reilu kolmekymppinen ja yhtäkkiä huomaatkin olevasi viisikymppinen, et tunnista itseäsi peilistä ja lapsetkin lentämässä pois pesästä.

Kommentit (753)

Vierailija
101/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja nämä palstapunkerot, jotka pitävät kiinni "nuoruudestaan" sillä, että todistelevat perse hiessä vauvapalstalla olevansa 35-v nuoria. Aina saa nauraa.

Vierailija
102/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

35-vuotias ei ole enää nuori.

Entäs 32-vuotias?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten? Mä oon 52 ja elän ihan parhaita vuosia.

Lapset on lentänyt pesästä ja mä teen mitä mua huvittaa

Vierailija
104/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs 32-vuotias?

25-vuotias vielä juuri ja juuri

Vierailija
105/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä sanoivat, että on. Olen 36v ja vttuuntunut siihen, kun töitä ei meinaa löytyä. Työkkärintäti lohdutti sanomalla: "Sä olet vielä nuori ja ehdit olla työelämässä vuosikymmeniä". Täti oli itse arviolta 60v. 

Vierailija
106/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla peiliin katsoessani säikähdän 55-vuotiasta ihmistä, jonka päälaki on kaljuuntunut ja posket roikkuvat. Silti elämä muuten on aivan samanlaista kuin 25-vuotiaana. Pidän samoista asioista kuin silloinkin ja nyt minulla vain on paljon enemmän rahaa ja mahdollisuuksia tehdä niitä.

Odota, kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Vierailija
107/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

94v William Shatner ja järki leikkaa kuin partaveitsi edelleen.

Vierailija
108/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 vuotiaana voi olla vielä toiset 50 vuotta edessä.

Voi mutta kyllä jossain iässä voi tulla se ettei uskalla suunnitella mitään esim. seuraavalle päivälle kun ei tiedä milloin lähtö tulee ja on se lähteminen joka päivä mielessä. Alkaa jo miettii että haenpa kupin kahvia ellen kupsahda matkalla keittiöön.

😄

Vierailija
109/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vaikuta siihen, että 25-vuotiaana nuoruus loppuu, viimeistään. Ja mitä väliä sillä on, miten ikätermillä teitä juntteja kutsutaan?

Vierailija
110/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En määrittele itseäni millään tavoin, olen vain oma itseni. Peilistä toki katsoo takaisin nuoren näköinen ihminen ja virtaa ja fyysistä kuntoa riittää, joten kai olen "nuori", mutta en itse kutsu itseäni nuoreksi, keski-ikäiseksi, vanhaksi tai miksikään muuksi. Muut suhtautuvat minuun hyvin nuorena ihmisenä. Papereita kysellään lähes aina ja äskettäin minua paljon nuorempi luuli minua vastikään lukiosta valmistuneeksi. Olen 34-vuotias. Ainakaan minuun tyypilliset luokittelut eivät oikein päde. Ilmeisesti biologinen ja kronologinen ikäni eivät täsmää.

Vierailija
111/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vaikuta siihen, että 25-vuotiaana nuoruus loppuu, viimeistään. Ja mitä väliä sillä on, miten ikätermillä teitä juntteja kutsutaan?

tämä... mitä väliä oikeasti tuolla on? numerot ovat mitä ovat, pitää olla vähän k hari, että elää muiden ikätermien kautta elämäänsä

Vierailija
112/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En määrittele itseäni millään tavoin, olen vain oma itseni. Peilistä toki katsoo takaisin nuoren näköinen ihminen ja virtaa ja fyysistä kuntoa riittää, joten kai olen "nuori", mutta en itse kutsu itseäni nuoreksi, keski-ikäiseksi, vanhaksi tai miksikään muuksi. Muut suhtautuvat minuun hyvin nuorena ihmisenä. Papereita kysellään lähes aina ja äskettäin minua paljon nuorempi luuli minua vastikään lukiosta valmistuneeksi. Olen 34-vuotias. Ainakaan minuun tyypilliset luokittelut eivät oikein päde. Ilmeisesti biologinen ja kronologinen ikäni eivät täsmää.

Juuri näin!

Vierailija
113/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tämä... mitä väliä oikeasti tuolla on? numerot ovat mitä ovat, pitää olla vähän k hari, että elää muiden ikätermien kautta elämäänsä

siis muiden sanomien ikätermien

Vierailija
114/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä multa lähtee viisikymppisenä palleista sellainen latinki, että heikoimmat naiset pyörtyy! Loput sitten kiittelee.

Viiskymppinen mutta henkisesti jäänyt teinin tasolle. Jotkut ne ei sitten koskaan kasva aikuiseksi.

Vierailija
115/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kolmenkympin jälkeen alkaa vuodet lyhenemään kummasti ja aika kulumaan hurjaa vauhtia.

Johtuu niistä lapsista. Kun elämä on joka päivä samaa rutiinien pyörittämistä aika kuluu niin ettei huomaakaan.

Vierailija
116/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50v ihmisen tulee olla fyysisesti vielä huippukunnossa ja jos ei ole, niin syyllinen löytyy peilistä. 50v ei ole nykyään mikään vanha ja joo vuodet meneen nopeasti ja se on osa elämää. 

Vierailija
117/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä sanoivat, että on. Olen 36v ja vttuuntunut siihen, kun töitä ei meinaa löytyä. Työkkärintäti lohdutti sanomalla: "Sä olet vielä nuori ja ehdit olla työelämässä vuosikymmeniä". Täti oli itse arviolta 60v. 

Niinhän sä ehditkin. Ainakin 70-vuotiaaksi.

Vierailija
118/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen nuoren määritelmä jota esimerkiksi viranomaiset käyttävät on 13-29v. Sitä vanhemmat ovat aikuisia.

Vierailija
119/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kolmenkympin jälkeen alkaa vuodet lyhenemään kummasti ja aika kulumaan hurjaa vauhtia.

Johtuu niistä lapsista. Kun elämä on joka päivä samaa rutiinien pyörittämistä aika kuluu niin ettei huomaakaan.

Ei johdu, koska lapsettomana koen ihan samalla tavalla. Ja meillä lapsettomillakin elämä on hyvin pitkälle samojen rutiinien pyörittämistä. Aamulla töiihin, töistä kotiin/harrastuksiin ja sama uudestaan joka arkipäivä. 

Vierailija
120/753 |
30.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä ehditkin. Ainakin 70-vuotiaaksi.

Tällä menolla en ehdi, kun sitä työpaikkaa ei meinaa irrota millään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan