Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita
On se hassua:
"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…
Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."
Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.
Kommentit (2807)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan tiedossa millainen kakkamyrsky tästä tulee. Vanhemmat olisivat voineet järjestää lapselleen vaikka minkälaisen duunipaikan yksityiseltä sektorilta ja eikä kukaan olisi kysellyt perään. Tai vaikka EU:lta.
Niin en tajua jos ei edes puhu suomen kieltä, miksi hakeutuu edes tänne töihin? En minäkään hae ranskaan töihin, koska en puhu ranskan kieltä.
Oliver kertoo hakemuksessaan osaavansa tehdä tutkimusta suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Eli työkielinä hänellä on kolme kieltä.
Jossain mainittiin, että hän oli halunnut haastattelun englanniksi. Miksi, jos kerran osaa suomea niin hyvin, että tutkimuksen tekeminen onnistuu?
Kirjoitti myös hakemuksensa jostain syystä englanniksi. Erikoista, kun on kyseessä Suomessa oleva työpaikka ja hakemuksensa käsittelijät ovat suomenkielisiä.
"Olit Cimossa tai vastaavassa"
Mulla on ranska äidinkieli ja olen ollut rouva S:n kanssa samassa työpaikassa eli sama ala ja harkassa olin EU:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Oli varmaan tiedossa millainen kakkamyrsky tästä tulee. Vanhemmat olisivat voineet järjestää lapselleen vaikka minkälaisen duunipaikan yksityiseltä sektorilta ja eikä kukaan olisi kysellyt perään. Tai vaikka EU:lta.
Pelkästään EU-virkamiehinä toimivat saavat kersansa vaikka millaisiin harjoittelupaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en tajua jos ei edes puhu suomen kieltä, miksi hakeutuu edes tänne töihin? En minäkään hae ranskaan töihin, koska en puhu ranskan kieltä.
Oliver kertoo hakemuksessaan osaavansa tehdä tutkimusta suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Eli työkielinä hänellä on kolme kieltä.
Öö, se suomen taito...?
Oliver Stubb kertoo hakemuksessaan: "I am able to work and conduct research in English, Finnish, or Swedish, according to your needs".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Oliverilla kaksoiskansalaisuus?
Varmaan, kun näin saa maksut alemmaksi.
Olin harkassa yhden diplomaatin assarina ja hänen lapsensa halusi huippuyliopistoon Britteihin. No ylppärit meni penkin alle ja minä sain tehtäväksi runtata hänet sisään (ts. tehdä/oikolukea kirjeet).
Lukio otti vastuun huonosta tuloksesta (tai lähinnä yksi ope) ja lapsi saatiin "sovittua" sisään. Tuolla kaikki on sovittavissa.
Alex itse on tehnyt maisterinsa Belgiassa 10:ssä kuukaudessa enkä minä ainakaan onnistunut saamaan suosittelijoiden nimiä. Ehkä Hesarin toimittajalta onnistuisi?
Mietitkö sinä miten mennään kouluun 10:ksi kuukaudeksi ja ketä on suositellut?
Olen käynyt oman maisterini EU:n ulkopuolella, mutta hark
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain mainittiin, että hän oli halunnut haastattelun englanniksi. Miksi, jos kerran osaa suomea niin hyvin, että tutkimuksen tekeminen onnistuu?
Kirjoitti my
Maiju on ruotsinkielinen.
Yleensä suomen kielen kirjoitus on huonompaa verrattuna puhuttuun kaksi-/kolmikielisillä. En itse lesoilisi kykeneväni analyyttiseen tutkimukseen, vaikka pääsin YKI:stä läpi. Sitä tarvittiin tutkinnon rinnastamiseen. Olen siis äidinkieleltäni ranska, italia ja suomi.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko niitä opintopisteitä Oliverilla oli hakuhetkellä kevättalvella? Mistä aihepiiristä ne pisteet olivat?
Maijun lirkuttelusta.
Stubbi ei ota kuuleviin korviinsa koko asiaa. Kun ei ota kantaa, niin pääsee helpoimmalla. Ja Oliver jatkaa " harjoitteluaan " niin kuin ei mitään olisi tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ranska äidinkieli ja olen ollut rouva S:n kanssa samassa työpaikassa eli sama ala ja harkassa olin EU:ssa.
Veikkaanko oikein: äiti suomalainen ja isä belgialainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään EU-virkamiehinä toimivat saavat kersansa vaikka millaisiin harjoittelupaikkoihin.
On todella kilpailtua. En näkisi Oliverin tapauksessa suurta mahdollisuutta. Ei ole edes huippuyliopistoa. Suomi on ollut hänelle suurempi portti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On todella kilpailtua. En näkisi Oliverin tapauksessa suurta mahdollisuutta. Ei ole edes huippuyliopistoa. Suomi on ollut hänelle suurempi portti.
Millä ansioilla Alex pääsi London School of Economicsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanko oikein: äiti suomalainen ja isä belgialainen?
Niitähän nimittäin riittää Brysselissä.
Tuon Upin kanssa jokainen esille tuleva uusi asia johtaa kahteen uuteen valheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Oliverilla kaksoiskansalaisuus?
Varmaan, kun näin saa maksut alemmaksi.
Olin harkassa yhden diplomaatin assarina ja hänen lapsensa halusi huippuyliopistoon Britteihin. No ylppärit meni penkin alle ja minä sain tehtäväksi runtata hänet sisään (ts. tehdä/oikolukea kirjeet).
Lukio otti vastuun huonosta tuloksesta (tai lähinnä yksi ope) ja lapsi saatiin "sovittua" sisään. Tuolla kaikki on sovittavissa.
Alex itse on tehnyt maisterinsa Belgiassa 10:ssä kuukaudessa enkä minä ainakaan onnistunut saamaan suosittelijoiden nimiä. Ehkä Hesarin toimittajalta onnistuisi?
Mietitkö sinä miten mennään kouluun 10:ksi kuukaudeksi ja ketä on suositellut?
Olen käynyt oman maisterini EU:n ulkopuolella, mutta hark
Onpa jännittävää ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ansioilla Alex pääsi London School of Economicsiin?
Sekin on ihme. Tohtoriksi 10 kk:n lyhytopiskelulla. Ja väikkäri omiin kokemuksiin perustuen.
Ehkä Stubbeilla on ollut ajatuksena, että poika saa UPIsta hyvät kannukset ja suosituskirjeet jatko-opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestyi Haukkalaa englanniksi, Maijulle kirjoitti ruotsiksi, halusi haastattelun enkuksi etänä, ilmoitti suomen kielen taidokseen hyvä, ei erinomainen. Hakemuksessaan väitti kuitenkin pystyvänsä työskentelemään ja tekemään tutkimusta suomen kielellä. Oli Upin mielestä kuitenkin kaikista 59:sta pätevin työskentelemään SUOMEN ulkopoliittisessa instituutissa, joka on SUOMEN eduskunnan alainen laitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain mainittiin, että hän oli halunnut haastattelun englanniksi. Miksi, jos kerran osaa suomea niin hyvin, että tutkimuksen tekem
Maiju on ennen kaikkea idiootti. Hiski heittikin hyödyllisen hölmön bussin alle.
Onhan noiden täytynyt UPIssa testata myös suomen osaaminen valitulta. Vai onko se unohtunut?
Oliver kertoo että akateemiset tutkimustaidot ovat kertyneet opiskelun ohella Suomen armeijan johtotehtävissä toimimisesta sekä yliopiston vapaaehtoistyössä.