Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita
On se hassua:
"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…
Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."
Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.
Kommentit (2807)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noiden täytynyt UPIssa testata myös suomen osaaminen valitulta. Vai onko se unohtunut?
Ei rekrytoijan mitään tarvitse testata. Kaikki lukee papereissa. Vain ammattilainen voi todeta jonkun kielitaitotason.
Kai se nyt haastattelussa käy ilmi, jos tyyppi ei osaa suomea puhua. Eduskunnan alainen instituutti kuitenkin.
EI TOHTORIT NYT IHAN KAIKKEA HOKSAA
Ovatko meillä maalaisjärjettömimmät tohtorit tuottamassa tutkimustietoa ja tiivistelmiä kansanedustajille ja ministereille?
Nepo baby.
Tää on mielestäni perheelle noloa ja sais vetäytyä nyt se poika.
Mut onhan näitä tuli mieleen tuosta nepo baby kun Rafael Donneria js såsokopp-vaimoa haukuttiin kun pääsivät telkkariin jonkun rempoaprojektin takia. Mielestäni tuosta suvusta paljon törkeämpää nepotismiä on Ulla Donnerille myönnetyt lukuisat palkinnot ja saadut työt. 110 vanhempiensa takia!
Tiedän myös valtiolla eräs nainen joka eteni pitkälle äitinsä ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Oliverilla oma asunto, ettei tarvitse valtion hollituvassa lokkeilla verovaroilla?
Vanhempiensa asuminen maksetaan verovaroin. Luultavasti asuu vanhempiensa luona ja saa itse verovaroista tulevaa palkkaa. Yksi Exeterin yliopiston dekaanin 100 punnan stipendi ei vielä kesää tee muille kuin Stubbeille.
"Oliver kertoo hakemuksessaan osaavansa tehdä tutkimusta suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Eli työkielinä hänellä on kolme kieltä. " niin osann minäkin ja moni muu. Näin kielitieteilijänä tuskin hyväksyisin Oliverin kotimaisilla kielillä kirjoitettua tutkimusta.
Ei se ole mikään hääppöinen meriitti kesätöissä nyt tuskin tarvitaan. Käytännössä kirjoitetaan yhdellä kielellä ja ostetaan tarvittaessa käännös. Ei missään virastossa kukaan kuluta aikaa kolmen version kirjoittamiseen.
Kuinka paljon suomalaiset ovat valmiita käyttämään aikaa yhden 3kk harjoittelupaikan pohtimiseen: loputtomasti. Ymmärtäisin ehkä jos olisi virkaan valittu, mutta alle kahden tonnin kesätyöpaikka? Ja tällainen meuhkaaminen? Toivottavasti UPI resurssoi ihmisten työaikaa paremmin. Esim. ottaa toiseksi haussa tulleen myös harjoitteluun niin asia korjattu ja menettelyyn kiinnitetään jatkossa paremmin huomiota.
Tasavallan presidentti ei toivottavasti käytä sekunttiakaan työaikaansa toisen organisaation kesäharjoittelijoiden rekryasioiden hoitamiseen. Tärkeämpääkin valtakunnassa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri Husky Hauckula sano: Oliver ån hirveän hyve harjoittelupojka. Parempi kun kukan muu ajkajsemin. Han on tosi ärinåmajnen ja parras kåskan kajkista ikine. Mine luåttan Huskyn sanoja hundra procent. Husky ej narra! H. Petter von Folk
TACK PETTER : D
Varsågod! Minä tykkän kertoa mun första-hands-tietoa tääla kun mä tunte Huskyn hyvin kujtenkin. 👍 H. Petter von Folk
Ihanaa, että meillä on tuollainen tietolähde. Ei tarvitse odotella mitään virheellisiä selontekoja. BRA
Tack ska du ha! 👍
Tåttakaj me kerton täne totus. Me on åltu Huskyn kansa hyve
Hyve Petter, en olleka ymmerrå tåtå ihmiste katteus och pahhus. Oliver bettre choice tåmä toosi typerä kesähommeli. Tåma pilata minu sommartiden regatta. Husky också kommer minu festen. Ihmiset toosi idioten. Oliver mine tycka han är super. H. Margaret-Louise Ulqvist
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon suomalaiset ovat valmiita käyttämään aikaa yhden 3kk harjoittelupaikan pohtimiseen: loputtomasti. Ymmärtäisin ehkä jos olisi virkaan valittu, mutta alle kahden tonnin kesätyöpaikka? Ja tällainen meuhkaaminen? Toivottavasti UPI resurssoi ihmisten työaikaa paremmin. Esim. ottaa toiseksi haussa tulleen myös harjoitteluun niin asia korjattu ja menettelyyn kiinnitetään jatkossa paremmin huomiota.
Tasavallan presidentti ei toivottavasti käytä sekunttiakaan työaikaansa toisen organisaation kesäharjoittelijoiden rekryasioiden hoitamiseen. Tärkeämpääkin valtakunnassa tapahtuu.
Arvopohjaisen realismin kolme pointtia:
1) oma etu
2) perheen etu
3) kavereiden ja vaalirahoittajien etu.
Johan tämä on nähty.
Vierailija kirjoitti:
ESIMERKIKSI POLKUPYÖRÄILY
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Oliverilla oma asunto, ettei tarvitse valtion hollituvassa lokkeilla verovaroilla?
Maijuhan muistutti harjoittelurahasta siksi, ettei UPI:n harjoittelija voi sillan alla asua.
Mutta ei sitä harjoittelurahaa tainnut tulla, niin pitäisikö alkaa etsimään siltojen alta. Heitteillejättö on Suomessa rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse on myöntänyt että väikkäri kasaan ripeästi tarkoituksena tähdätä politiikkaan.
Onko joku lukenut hänen väikkärinsä?
Valelääkäri on ollut, valehoitsuja on ollut, valeälykkäitä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri Husky Hauckula sano: Oliver ån hirveän hyve harjoittelupojka. Parempi kun kukan muu ajkajsemin. Han on tosi ärinåmajnen ja parras kåskan kajkista ikine. Mine luåttan Huskyn sanoja hundra procent. Husky ej narra! H. Petter von Folk
TACK PETTER : D
Varsågod! Minä tykkän kertoa mun första-hands-tietoa tääla kun mä tunte Huskyn hyvin kujtenkin. 👍 H. Petter von Folk
Ihanaa, että meillä on tuollainen tietolähde. Ei tarvitse odotella mitään virheellisiä selontekoja. BRA
Tack ska du ha! 👍
Tåttakaj
Hyve Petter, en olleka ymmerrå tåtå ihmiste katteus och pahhus. Oliver bettre choice tåmä toosi typerä kesähommeli. Tåma pilata minu sommartiden regatta. Husky också kommer minu festen. Ihmiset toosi idioten. Oliver mine tycka han är super. H. Margaret-Louise UlqvistMa
Majken, jag förstår dig mycket väl. Ja me sanon vajn: me luåtta Huskyn sana. Han ån rrehälinen mies. Jos han kerto minule att Olivärr on parras harjoitelijapojke kåskan, me uskån hannen sana. Se tiedet lika bra som jag: Husky ej narra! H. Petter v F
Petter
Husky aina prata totus, mä tiå. Han är från Björneborg. Hän haistatteli muide doktorer kansa kesähommeli pojkarna och flickorna jättefin. Marie- Louise också hyvi intellectuell. Hon kan tavata super. Myös hon läser Tulen Viemää 9 året.
mvh. Margaret-Louise U
Joku vois kysäistä Maijulta, miltä tuntuu, kun oma esihenkilö heitti julkisesti bussin alle. Onko ollut rentouttava loma?
😉😉😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan noiden täytynyt UPIssa testata myös suomen osaaminen valitulta. Vai onko se unohtunut?
Ei rekrytoijan mitään tarvitse testata. Kaikki lukee papereissa. Vain ammattilainen voi todeta jonkun kielitaitotason.
Kai se nyt haastattelussa käy ilmi, jos tyyppi ei osaa suomea puhua. Eduskunnan alainen instituutti kuitenkin.
EI TOHTORIT NYT IHAN KAIKKEA HOKSAA
Kyllä minä tohtorina hoksaisin ainakin sen, että valinta ei ole hyvän hallinnon periaatteiden mukainen. Tiedän myös, että on olemassa tutkivia journalisteja. UPI:n porukalle minulla on lause sanottavana. Saatanan tunarit. Lisäisin vielä, että i d i o o t i t! Psyk.sh.
Petter
Yks året min pappa också säger, et sä Margaret meet ny jobba. Mä går shocci. Pappa ringa telefon till yks Caj-Göran, ett Margaret sä tule nyt johtajaks (ceo). No må meni ja göra kaffe hela sommar. Mula oli mycket alhaisia, cirka en hundra. Sai hiukka pengar, ei mä sitä tarvinnu. Min sympathy går till Oliver, mä tie mitä hankala työ on. Mut mä köpte nya Hermes veckan med työpengar.
Margaret-Louise Ulqvist
Vierailija kirjoitti:
Petter
Husky aina prata totus, mä tiå. Han är från Björneborg. Hän haistatteli muide doktorer kansa kesähommeli pojkarna och flickorna jättefin. Marie- Louise också hyvi intellectuell. Hon kan tavata super. Myös hon läser Tulen Viemää 9 året.
mvh. Margaret-Louise U
Och dina vänner är mina vänner och mina vänner är dina vänner..helan går!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maijuhan muistutti harjoittelurahasta siksi, ettei UPI:n harjoittelija voi sillan alla asua.
Ei siis suostunut majoittanaan Oliveria luonaan?
Vierailija kirjoitti:
Jotain sudjektiivista höttöä hänen omista kokemuksistaan EU:sta se väikkäri oli.
Siis autoetnografiaa kuten Törhösellä.