Tapauksesta O. Stubb useita kanteluita
On se hassua:
"Kuohunta jatkuu Stubbin pojan ympärillä Peräti 6 kantelua"
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/21948f8e-e9f6-4716-911f-7d609ea17…
Ja melko ylivoimaisesti sopivin oli Stubb koska "Tasavallan presidentin Alexander Stubbin ensimmäistä vuotta yliopistossa opiskeleva poika Oliver Stubb valittiin Ulkopoliittiseen instituuttiin (UPI) tutkimusavustajaksi 59 hakijan joukosta."
Tosin paljon helpommalla olisi päästy jos paikkaan henkilöä haettaessa hakijalle eduiksi olisi katsottu se että hakijan isukki on pressa tai että hakijan sukunimi on Stubb.
Kommentit (2807)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on opettava tapaus eliitillekin sen suhteen, että aivan kuten esim. salaisen sotilasoperaation, nerokkaan arvotavaravarkauden tms. tapauksessakin, yksikin pieni virhe voi pilata koko tiukasti salassapidettävän, muuten varsin hyvin valmistellun operaation onnistumisen.
Tosin kuten asiaa tutkineet psykologit ovat huomanneet, esim. rikollisten mielenlaatu on usein sellainen, että he suorastaan epärationaalisella ja epärealistisella tavalla aliarvioivat kiinnijäämisen riskin silloinkin kun ulkopuolisen, objektiivisesti ajattelemaan pystyvän henkilön mielestä rikoksen onnistumiselle kiinnijäämättä ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia.
Psykopaatit on kuulemma sellaisia, että jos ajautuvat rikolliselle uralle, niin ottavat aivan järjettömiä riskejä viisveisaten mahdollisesta kiinnijäämisestä. Siksi heitä on niin paljon vankiloissa. Ja myös rikostenuusijoissa.
Kyllä alkaa vaikuttaa, että tapaus olisi oikeuskanslerin tontilla, koska isä Alexin osuus tulee selvittää. Tuohon on viitattu uusissa kanteissa (olisiko joku toimittajan tekemä).
Ongelmallista on se, että Pöysti lopettaa elokuussa ja muuttaa vaimonsa kotimaahan. Ehkä hyväkin, eikös hänen valinnassaan tehty aikoinaan huimat 9 kantelua ja oli se Yli-Viikarisotkukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tämän faktan myös toiseen aihetta käsittelevään ketjuun, mutta koska asiaa ei voi kyllin korostaa, niin kirjoitan saman myös tänne: huomionarvoista on, että 8.2.2025 viikonpäivä oli lauantai ja 10.2.2025 täten siis maanantai.
Mäkin lähetän aina mun työmeilit lauantaina... eiku hupsista.
Veemäisintä on kuitenkin, jos lähettää perjantaina 16.55.
Veikkaan, että harjoittelupaikka on sovittu x:n ja y:n kesken su 9.2. puhelimitse. Kaikki muu on näennäistä näytelmää.
Voisko joku osaava tsekata mitä pressan ohjelmassa oli 9.2.?
Kannattaa mielummin miettiä, mitä tapahtui perjantaina 7.2.
Juhlat, illanvietto ystävien kesken? Etkot, jatkot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tämän faktan myös toiseen aihetta käsittelevään ketjuun, mutta koska asiaa ei voi kyllin korostaa, niin kirjoitan saman myös tänne: huomionarvoista on, että 8.2.2025 viikonpäivä oli lauantai ja 10.2.2025 täten siis maanantai.
Veikkaan, että harjoittelupaikka on sovittu x:n ja y:n kesken su 9.2. puhelimitse. Kaikki muu on näennäistä näytelmää.
Kannattaa mielummin miettiä, mitä tapahtui perjantaina 7.2.
Juhlat, illanviett
No 5. helmikuuta oli ainakin ne valtiopäivien avajaiset ja pressa tapansa mukaan sanoi:
" Olen parhaani mukaan pyrkinyt ajamaan poik...Suomen etua tilanteessa kuin tilanteessa..."
vtv ilman työvelvoitetta tai porttugalin lähetystö niihinhän suomesta ovat ongelmajätteet työllistyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän se haki tuonne ensimmäisen vuoden opiskelijana? Vinkkasiko joku että voit hakea. Sinänsä outo juttu.
Vai järjestikö joku hommelit niin että pystyi hakemaan? Hiski?
Lännen lokarille ja Maijulle luvassa prenikoita Itsenäisyyspäivänä
Olivergate.
Tuosta tuli aasinsiltana mieleen, että käyköhän niissä La Famiglian 6.12. järjestettävissä kaveribilepippaloissa kato tänä vuonna, kun viimevuotiset kemut olivat tv-katsojan näkökulmasta katsottuna aika laimeat ja tänä vuonna kutsutuille saattaa taas olla lievä henkilökohtainen mainehaitta, jos niissä käy näyttäytymässä muutoin kuin täyden pakon edessä. Nähtäväksi jää.
Minulta jää tämän vuoden pippalot katsomatta. Veikkaan, etten ole ainut.
Näin kohta romuttuu tuokin perinne.
Vierailija kirjoitti:
13 kantelua on kyllä iso määrä, poikkeuksellinen määrä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011353799.html
Jälleen on syytä muistaa, mitä työoikeuden emeritusprofessori Seppo Koskinen sanoi kesäkuussa:
Jos olisin ollut itse [Alexander] Stubb, niin en olisi päästänyt poikaa vielä tässä vaiheessa harjoitteluun. Olisin etukäteen arvannut, että mitä siitä seuraa, Koskinen totesi.
Mutta Naantalin Kultarannassa vallitsee syvä radiohiljaisuus.
Missä menee ikäraja milloin vanhempien ei tarvitse kommentoida lapsensa tekemisiä? Täysikäinen?
Minun käy sääliksi Oliveria. Isän olisi pitänyt laittaa raja, ja olla päästämättä poikaa harjoitteluun. Olisi pitänyt arvata, miten tässä käy. Suomalaiset ei arvosta tällaista hyvävelikorrputiota, miten Stubb ei arvannut tätä ennalta?!
Ei ole pojan syy. Olen itsekin hakenut työ- ja opiskelupaikkoja, mihin minulla ei ole ollut riittävästi meriittejä. Kyllä kokeilla saa. En ole vain ikinä tullut niihin valituksi.
Stubbia on kohdeltu niin silkkihansikkain pressavalinnan jälkeen, että ilmeisesti on unohtanut, miten helposti pilvilinnasta voi romahtaa. Todella toivon, että myös hänen osuutensa tutkitaan.
Oliverille myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi meillä on Suomen Akatemia, jossa tehdään korkeatasoista tutkimusta.
Esim. kynsisalongeista.
Vierailija kirjoitti:
Sotaveteraanit onneksi jo siivottiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä mitään, koska silloin oli sunnuntai.
Suomen Tasavallan Presidentti on töissä 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainut. Eipä ne minuakaan tänä vuonna kiinnosta. T. 1391
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä mitään, koska silloin oli sunnuntai.
Suomen Tasavallan Presidentti on töissä 24/7
No sen nyt tietää kaikki. Tässä pohdittiinkin, oliko hänellä juuri sinä päivänä mitään erityistä ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateudesta huuteleville, kuten täällä on jo mainittu nämä harkkapaikat ovat isolla osalla aloilla pakollisia, eli joku oman alan harkkapaikka on löydyttävä tai et voi valmistua. Ei, koulu ei etsi sinulle harkkapaikkaa puolestasi. Ei, et voi vaan kohautella olkia ja sanoa että no ei löytynyt mitään, voinko silti valmistua. Ei, et voi mennä kuuraamaan vessoja kuukaudeksi ja kuitata harjoittelua sillä.
Tilanne on järkyttävän epäreilu niille, jotka ovat tehneet selkä limassa työtä saadakseen jalkaa oven rakoon rakastamalleen alalle. Ja sitten joku tulee oven toiselta puolelta, tönäisee sinut pois ja avaa kyseisen oven takanasi olevan jonon häntäpäässä olleelle mahdollisen tuttunsa lapselle. Ja sanoo ovea takaisin kiinni riuhtoessaan että et ollut tarpeeksi motivoitunut.
Kannattaa perustaa UPI:lle kilpaileva tutkimuslaitos
Ei sitä saa lopettaa, minne muuten tungetaan kaikki hyvä veli -verkoston jäsenet hyväpalkkaisiin virkoihin?
Mitä ei kannata sanoa työhaastattelussa ( https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010796857.html )?
Ekstrovertti, sanavalmis, päämäärätietoinen tyyppi, jolla on hyvä ulosanti. Sellainen ihminen pärjää todennäköisesti muita hakijoita paremmin työnhaussa, arvioi Liisa Holma. Hän työskenteli aiemmin johtajana ja strategian kehittäjänä yrityksissä.
- Jos sattuu olemaan stereotypian täyttävä nuori mies, työnhaku on todennäköisesti sujuvampaa ihan vain sen takia, Holma sanoo.
Hän antaa esimerkin. Professorit Susan Meriläinen ja Janne Tienari määrittelivät vuonna 2016 ilmestyneessä teoksessaan Palvelukseen halutaan ajokoira, millainen on ideaalijohtaja Suomessa. Täydellinen hakija johtajaksi olisi atleettinen, itsevarma, päämäärätietoinen, kuin Alexander Stubb. Kas kummaa - alle vuosikymmenmyöhemmin hän olikin valittu Suomen tasavallan presidentiksi!
Mielestäni ei ole olemassa ikärajaa.
Vanhempien velvollisuus on katsoa jälkikasvunsa perään, etteivät ns. munaa elämässään, koska menetettyä oletettua hyvää mainetta on hankalaa saada palautettua takaisin. Tämä velvollisuus perustuu rakkauteen perheen sisällä.
Myös aikuistuneiden lasten velvollisuus on katsoa vanhenevien vanhempiensa perään samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13 kantelua on kyllä iso määrä, poikkeuksellinen määrä
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011353799.html
Jälleen on syytä muistaa, mitä työoikeuden emeritusprofessori Seppo Koskinen sanoi kesäkuussa:
Jos olisin ollut itse [Alexander] Stubb, niin en olisi päästänyt poikaa vielä tässä vaiheessa harjoitteluun. Olisin etukäteen arvannut, että mitä siitä seuraa, Koskinen totesi.
Mutta Naantalin Kultarannassa vallitsee syvä radiohiljaisuus.
Missä menee ikäraja milloin vanhempien ei tarvitse kommentoida lapsensa tekemisiä? Täysikäinen?
*Täysi-ikäinen
Entäs onko 57-vuotias riittävän vanha ymmärtämään, että nopotismi on korruption muoto?
Kyllä taatusti vanhemmat auttavat jollain tapaa, kun on kyseessä lapsen EKA TYÖPAIKKA! Ainakin meillä ihan tavallisessa kodissa keskusteltiin, kun olin 19-vuotiaana hakemassa ekaa kesätyöpaikkaa perheyrityksen ulkopuolelta, että minne kannattaa hakea tulevan työuran kannalta. Ja se oli nimenomaan mun isä, joka rohkaisi hakemaan parempaan paikkaan, kun mitä itse olin ajatellut. Ja pääsinkin sisään. Tosin hakemukset ja haastattelut hoidin kyllä täysin itse.