Nikon suviseuraretki? Närkästyikö joku taho siitä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mikä noissa Suviseuroissa suututtaa ihmisiä niin tavattoman paljon? Joukko ihmisiä kokoontuu viettämään aikaa haluamallaan tavalla, eikä aiheuta häiriöitä muille. Tangomarkkinat aiheuttavat paljon enemmän häiriötä.
Suviseuroissa ei suututa mikään, mutta lestadiolaisuudessa ihmisoikeuksia poljetaan ja moni kärsii siitä. Mm. tarratoimikunta yrittää puolustaa heikoimpia jotka ei uskalla tuoda liikkeessä ääntä kuuluviin. Tangomarkkinat jos toimisi samalla logiikalla, että jos sielä käyviltä naisilta kiellettäisiin oikeus päättää omasta kehostaan ja homoseksuaaleille annettaisiin lupa olla mitä ovat mutta vietäisiin yhtäläiset ihmisoikeudet (mm. oikeus parisuhteeseen) pois ja tangoa kuuntelevia peloteltaisiin helvettiin joutumisella niin johan siinä olisi oikeuslaitos nopeasti mukana. Suviseurat on kuitenkin niin mukava tapahtuma kun on niin yhteisöllistä.
Kaikki (omillaan asuvat) saavat elää niin kuin itse haluavat omilla säännöillään lakeja noudattaen. Jos haluaa olla vanhoillislestadiolainen, silloin on halu elää Raamatun mukaan. Se on koko homman ydin. Aina voi myös jättää uskon. Se on jokaisen oma valinta.
Kukaan ei pakota homoa elämään sinkkuna, eikä myöskään sellaisia heteroja, jotka eivät löydä puolisoa tai niitä, jotka puoliso on jättänyt. Kaikki valitsevat itse, miten toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Niko on itse kertonut olevansa ujo. Hän ei myös ole lestataustainen. Ja on julkkis. Ja varakas.
Ja ihana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki (omillaan asuvat) saavat elää niin kuin itse haluavat omilla säännöillään lakeja noudattaen. Jos haluaa olla vanhoillislestadiolainen, silloin on halu elää Raamatun mukaan. Se on koko homman ydin. Aina voi myös jättää uskon. Se on jokaisen oma valinta.
Kukaan ei pakota homoa elämään sinkkuna, eikä myöskään sellaisia heteroja, jotka eivät löydä puolisoa tai niitä, jotka puoliso on jättänyt. Kaikki valitsevat itse, miten toimivat.
Sinisilmäisen ylimielinen kommentti. Tiedätkö mitä on aivopesu ja hengellinen väkivalta? Jos koko elämäsi on rakentunut jonkun asian ympärille, siitä lähteminen on osalle täysin mahdotonta jo ihan puhtaan pelon vuoksi. Vaikkapa nuori, joka ajattelee väärin, eli tekee syntiä, miettii että jos kuolee ensiyönä, päätyy ikuiseen tulimereen ja ei näe koskaan vanhempiaan. Voisiko olla jotain pelottavampaa? Vl- opetus, joka perustuu raamattuun niiltä osin kun se lesta-opetukseen sopii, rakentaa ihmisen päähän oman tuomarin, jonka vanki itse on. Ihmiset joutuvat terapiassa rakentamaan itsensä uusiksi, eikä tämä onnistu edes kaikilta. Myös läheisten taholta hylätyksi tuleminen on riski, että sen vuoksi moni ei irtaannu vaikka haluaisi ja kyllä tätä tapahtuu vaikka kuka mitä valkopesisi. Kyse ei tosiaan ole sellaisesta aikuisen omasta valinnasta, että ostako kaupasta sushia vai pakastepitsaa.
Niko on heterocurious hehe. Jos hänelle tarjoaisi eheytyshoitoa, olisiko se rikos.