Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nikon suviseuraretki? Närkästyikö joku taho siitä?

Vierailija
29.06.2025 |

Vai miten se meni?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset purkavat viesteillään omaa pahaa oloaan. Samalla he lietsovat sisällissotaa, siihen kannattaa jo varautua. Ilkeilyillä ei ole ylärajaa. Tähän todennäköisesti menehdytään alli huuppa. 

Vierailija
22/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pikkuporo , joka lentää? Vai mikä niko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Niko suviksissa poikaystävän kanssa, pussailivatko ja kopeloivat siellä intiimisti toisiaan?

Helposti nimittäin tulee hyväksytysti, kun pyrkii olemaan niin kuin muut. Auta armias, jos unohdat esittämisen ja näytätkin todellisen minäsi.  Tuot esiin omat mielipiteesi ja kritisoit vakiintuneita käsityksiä ym. 

Terv. Asperger-autisti

Tapahtuuko suviksilla paljonkin avointa kopelointia ja suutelua?

Tuskin. Mutta jos sinne menee ihminen, joka normaalisti tapahtumissa/julkisesti kyhnöttää parisuhteensa kyljessä, pitääkö hänen muuttaa käytöstään, että "kelpaa" suviseuroille?

Eipä tietenkään ne lessut hyväile siellä puolisojaan, kun eivät tee sitä muutenkaan, ainakaan näkyvästi.

Vierailija
24/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut agendan mukainen.

Vierailija
25/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Niko suviksissa poikaystävän kanssa, pussailivatko ja kopeloivat siellä intiimisti toisiaan?

Helposti nimittäin tulee hyväksytysti, kun pyrkii olemaan niin kuin muut. Auta armias, jos unohdat esittämisen ja näytätkin todellisen minäsi.  Tuot esiin omat mielipiteesi ja kritisoit vakiintuneita käsityksiä ym. 

Terv. Asperger-autisti

Tuskin. Mutta jos sinne menee ihminen, joka normaalisti tapahtumissa/julkisesti kyhnöttää parisuhteensa kyljessä, pitääkö hänen muuttaa käytöstään, että "kelpaa" suviseuroille?

Eipä tietenkään ne lessut hyväile siellä puolisojaan, kun eivät tee sitä muutenkaan, ainakaan näkyvästi.

Jos menet teatteriin, hautajaisiin, koiranäyttelyyn, kauppakeskukseen jne niin pussailet kaikissa? 

Vierailija
26/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama tilanne, kuin minä aikoinaan poikaystävän valatilaisuudessa, jossa joku kapiaisista piti puheen tilaisuuteen tulleille alokkaiden perheille. 

Minä totesin poikaystävälle ko. puheen perusteella, että sehän  oli kiva tyyppi se puhuja. Poikaystävä tyrmistyi ja kertoi että ko. tyyppi käyttäytyy alokkaita kohtaan todella ikävästi. Eli todellisuus voi olla ihan toista, kuin miltä hetkellisesti näyttää. 🙄

Vierailija
27/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siellä jauhojengi-Janitakin. Sanoi jossain, että aikoo nyt mennä omana itsenään suviksille tapaamaan perhettä ja tuttuja ilman, että esittää mitään (kuten aikaisemmin). 

Siis miksi Janita on aiemmin vetänyt roolia suviksilla?  Tuskin silti vetää viivoja iltahartauksen jälkeen. Vaikka mistä minä tiedän. Majoittuuko esiaviollisen poikaystävänsä kanssa? Vai poistuuko yöksi kotiin? Paljon avoimia kysymyksiä, jotka varmasti herättäisivät keskustelua seuroissa, jos olisivat avoimia ja rehellisiä itseään ja muita kohtaan.

Vierailija
28/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Asperger-autisti

Jos mene

Miksei. Ainakin jotain hellyydenosoituksia tai edes nojailua rakkaaseen. Mikä on ongelma?

Vierailija
29/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prideilijät eivät oikein enää hyväksy suviseuroissa käynyttä Nikoa, joka vielä kehtasi kehua hyvää meininkiä.

Koomista!

(täytyy oikein taiteilla, ettei juutu moderointiin)

Vierailija
30/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Asperger-autisti

Kannattaisko viettää aikaa sellaisissa paikoissa missä ei tarvi esittää ja antaa muidenkin olla rauhassa? Itse artistina saatat ehkä nauttia vähän poikkeavista asioista, mutta keskivertoihminen ei pidä kritisoinnista, olkoon sitten vl( en tunne ) tai homo ( tunnen monta).

Vierailija
31/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on Totuus ja Rakkaus.

Kaikenlainen epärehellisyys ja teeskentely on Hänelle kuin saastainen vaate, jonka heittää inhoten luotaan.

"Totuutta minä etsin, aina salatuimpaan saakka."

Vierailija
32/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan siellä jauhojengi-Janitakin. Sanoi jossain, että aikoo nyt mennä omana itsenään suviksille tapaamaan perhettä ja tuttuja ilman, että esittää mitään (kuten aikaisemmin). 

Siis miksi Janita on aiemmin vetänyt roolia suviksilla?  Tuskin silti vetää viivoja iltahartauksen jälkeen. Vaikka mistä minä tiedän. Majoittuuko esiaviollisen poikaystävänsä kanssa? Vai poistuuko yöksi kotiin? Paljon avoimia kysymyksiä, jotka varmasti herättäisivät keskustelua seuroissa, jos olisivat avoimia ja rehellisiä itseään ja muita kohtaan.

Siis KUKAAN ei puutu jos nukut teltassa poikaystäväsi kanssa vaikkette ole naimisissa.. Voi jestas. Eihän sitä tietoa tarvitse ilmoittaa mihinkään. Kukaan kiinnitä toisten majoittumisiin huomiota, siellä keskitytään omaan perheeseen, sukuun ja tuttuihin.

Ennen oli niin, että kunnioituksesta omien vanhempien arvomaailmaa kohtaan, lapset avokkeineen saattoi majoittua muualla kuin siinä vanhempien vaunun vieressä, vaikkei käytännössä vanhemmat sitä mitenkään määränneet. Toki aina on ollut jyrkkää haaraa, joista voisin kuvitella jotain sanomista mutta ei se ole mitenkään yleistä. Aina vaan nämä ääripäät yleistetään 

Vierailija
33/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Asperger-autisti

Minkä takia pitää mennä johonkin teematapahtumaan tarkoituksella häiriköimään teemaa vastaan? Ei varmaan ole järkeä mennä vegaanifestareille markkinoimaan lihantuotantoa?

???? Nyt en ymmärrä mitä ajat takaa. Kun ihminen on uskossa, mutta ei voi olla oma itsensä seuraväen seurassa, jossain on mätää.

Mä oon uskomassa ( vl) ja homo. Arvaa voinko olla oma itseni Pridellä? Vastaus: voin, jos olen kaapissa. Mutta hyväksyn sen. Ei maailma ole mustavalkoinen. Eikä se tee sateenkaariyhteisöstä mätää. Ne vaan on ihmisiä.  Ihan kun suviseuralaisetkin.

Vierailija
34/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannesilmää, eikä riekkumista, vai mitä?

Vierailija
35/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se Tarratoimikunta moittinut Nikoa siitä Suviksille menosta, ja siitä kun hän kertoi saaneensa asiallista kohtelua?  

Ei, vaan somessa/muuten puhelimeen hänelle lähetettiin linkkejä tarrajuttuihin lehdissä. Ei ne toimikuntalaiset niitä lähettäneet vaan jotkut Nikon seuraajat ja mitkä lie.

Vierailija
36/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitkaa.

Vierailija
37/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset vetää roolia koulussa työssä kuin jopa pari suhteessa kuin armeijassa . Ja armeijassa on oltava yhdessä sen ryhmän puolta mihin joutuu koko ryhmän . Armeijassa kun toimitaan ryhmänä ei siellä erotella ketään sen mukaan mistä tykkää tai ei tykkää. Ryhmkuri on opittavisaa myös kouluissa kuin työssä . Työpaikalle ei mennä pilaamaan sitä vaan työskentelemään ryhmässä. Pomot on aina inhottavia koska ne valvoo että työt tulee tehtyä. Samoin armeijassa kuin kouluissa opettajat . Sooloiljat joutuu poistumaan . Sooloille etsitään yksinäisempiä töitä tehtäviä. Jos yksikin toimii muussa tahdissa armeijassa se voidaan erottaa katsoa petturiksi. Sun on joukossa tehtävä sen joukon parhaaksi kaikkesi myös et itsesi. Lestakäyttäytyy kuin venäläinen muissa maissa tai arabit. Vihamielisesti. 

Vierailija
38/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pikkuporo , joka lentää? Vai mikä niko?

Saarinen.  Ns. turha julkkis.

Vierailija
39/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Asperger-autisti

Kannattaisko viettää aikaa sellaisissa paikoissa missä ei tarvi esittää ja antaa muidenkin olla rauhassa? Itse artistina saatat ehkä nauttia vähän poikkeavista asioista, mutta keskivertoihminen ei pidä kritisoinnista, olkoon sitten vl( en tunne ) tai homo ( tunnen monta).

Haha, 'artisti'! Olen autisti, mutta voihan minua kutsua artistiksikin. 😎 Olen oppimassa pois maskaamisesta, mitä olen joutunut harjoittamaan suuren osan elämästäni, kun te allistiset olette niin kapeakatseisia ja suvaitsemattomia erilaisuutta kohtaan. 

Eli en esitä enää enkä leiki roolipelejä. Pyrin olemaan mahdollisimman autenttinen ja rehellinen. Itseäni ja muita kohtaan. Autistina perehdyn syvällisesti kaikkeen minua kiinnostavaan, ja huomaan helposti kaikenlaisen teeskentelyn ihmisten puheissa ja käytöksessä. Usko on iloinen mutta samalla vakava asia. Minuun ei uppoa mikään puolivillainen ihmisoppi ja tekopyhä hurskastelu.

Vierailija
40/85 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvaitkaa.

Kyllähän me, muttei Pride:

https://x.com/FagerMerja/status/1807348189403467834

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan