Nikon suviseuraretki? Närkästyikö joku taho siitä?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Tarratoimikunta moittinut Nikoa siitä Suviksille menosta, ja siitä kun hän kertoi saaneensa asiallista kohtelua?
Kyllä. Kertoi viihtyneensä, saaneensa ystävällisin vastaanoton ja kokeneen turvallisuutta. Tarratoimikunta närkästyi, koska jos et ole heidän puolellaan, olet heitä vastaan. Niko on nyt vihollinen, koska ei kokenut syrjintää suviseuroilla. Hän itse kertoo instassaan tästä.
Mistä siis tuo tieto, että nimenomaan TARRATOIMIKUNNALTA olisi tullut palautetta?
Itse olin siinä käsityksessä, että ihan tavan Pride-porukka seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta ei pitänyt siitä, kun Niko meni Priden sijaan Suviseuroihin ja viihtyi siellä. Viihtyi, vaikka mediassa oli lukenut, ettei siellä suvaita julkihomoja (tosiasiassa suvaitaan, onhan paikalla ollut mm. Aarne Pelkonen joka on vl-taustainen julkihomo, eli tuo täysin tuomittava kiusaaminen on kohdistunut nimenomaan aktivisteihin)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan siellä jauhojengi-Janitakin. Sanoi jossain, että aikoo nyt mennä omana itsenään suviksille tapaamaan perhettä ja tuttuja ilman, että esittää mitään (kuten aikaisemmin).
Siis miksi Janita on aiemmin vetänyt roolia suviksilla? Tuskin silti vetää viivoja iltahartauksen jälkeen. Vaikka mistä minä tiedän. Majoittuuko esiaviollisen poikaystävänsä kanssa? Vai poistuuko yöksi kotiin? Paljon avoimia kysymyksiä, jotka varmasti herättäisivät keskustelua seuroissa, jos olisivat avoimia ja rehellisiä itseään ja muita kohtaan.
Siis KUKAAN ei puutu jos nukut teltassa poikaystäväsi kanssa vaikkette ole naimisissa.. Voi jestas. Eihän sitä tietoa tarvitse ilmoittaa mihinkään. Kukaan kiinnitä toisten majoittumisiin huomiota, siellä keskitytään omaan perheeseen, sukuun ja tuttuihin.
Ennen oli niin, että kunnioituksesta omien vanhempien arvomaailmaa
Ookei. Kiitos tiedosta. Tosin Janita (+poikkis?) meni sinne tapaamaan perhettä, sukua ja tuttuja, eli kai nämä ottavat puheeksi majoittumisen(?) Onko sopivaa ojentaa sukulaistyttöä avoimesta kokan käytöstä? Vai painetaanko tämmöisetkin nykyään villaisella?
tarrattajat suuttui kun kieltäydyttiin ottamasta tarraa
Vierailija kirjoitti:
Oliko Niko suviksissa poikaystävän kanssa, pussailivatko ja kopeloivat siellä intiimisti toisiaan?
Helposti nimittäin tulee hyväksytysti, kun pyrkii olemaan niin kuin muut. Auta armias, jos unohdat esittämisen ja näytätkin todellisen minäsi. Tuot esiin omat mielipiteesi ja kritisoit vakiintuneita käsityksiä ym.
Terv. Asperger-autisti
Ei siellä kukaan kopeloi ja suutele, heterotkaan :D
Käsi kädessä voi kävellä ja on kävellyt nyt suviksissa ainakin yksi miespari. En tiedä kiusattiinko heitä, mutta eivät ainakaan raportoineet moisesta, joten tuskin?
Jos minä olisin nähnyt Nikon, niin olisin esittänyt hänelle suoran kysymyksen, että mistä hän hankkii hattunsa. Ne kun on niin tyylikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Niko suviksissa poikaystävän kanssa, pussailivatko ja kopeloivat siellä intiimisti toisiaan?
Helposti nimittäin tulee hyväksytysti, kun pyrkii olemaan niin kuin muut. Auta armias, jos unohdat esittämisen ja näytätkin todellisen minäsi. Tuot esiin omat mielipiteesi ja kritisoit vakiintuneita käsityksiä ym.
Terv. Asperger-autisti
Minkä takia pitää mennä johonkin teematapahtumaan tarkoituksella häiriköimään teemaa vastaan? Ei varmaan ole järkeä mennä vegaanifestareille markkinoimaan lihantuotantoa?
???? Nyt en ymmärrä mitä ajat takaa. Kun ihminen on uskossa, mutta ei voi olla oma itsensä seuraväen seurassa, jossain on mätää.
Mä oon uskomassa ( vl) ja homo. Arvaa voinko olla
Et voi rinnastaa Ylpeys-uskontoa ja Jumala-uskoa! Jumala ei hyväksy kaksimielisyyttä, kaksilla rattailla ajelua. Se on ihan sama mitä ihmiset ajattelevat. Teet lopulta tiliä Jumalan edessä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. Asperger-autisti
Minkä takia pitää mennä johonkin teematapahtumaan tarkoituksella häiriköimään teemaa vastaan? Ei varmaan ole järkeä mennä vegaanifestareille markkinoimaan lihantuotantoa?
???? Nyt en ymmärrä mitä ajat takaa. Kun ihminen on uskossa, mutta ei voi olla oma itsensä seuraväen seurassa, jossain on mätää.
Mistä sinä tiedät mitä Jumala ajattelee? Nuo ovat sinun sanojasi, vai oletko korottanut itsesi Jumalan käskynhaltijaksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuot esiin omat mielipiteesi ja kritisoit vakiintuneita käsityksiä ym.
Terv. Asperger-autisti
Useimmilla ihmisillä on käytöstapoja. En minä mene Helsinki Cuppiin kertomaan miten tylsää jalkapallo minusta on. En mene kasvisyöjien tilaisuuteen nakkimukin kanssa. En mene AA-kerhon tilaisuuteen viinapullon kanssa. Miksi minun pitäisi pyrkiä ärsyttämään ja käyttäytymään huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuot esiin omat mielipiteesi ja kritisoit vakiintuneita käsityksiä ym.
Terv. Asperger-autisti
Useimmilla ihmisillä on käytöstapoja. En minä mene Helsinki Cuppiin kertomaan miten tylsää jalkapallo minusta on. En mene kasvisyöjien tilaisuuteen nakkimukin kanssa. En mene AA-kerhon tilaisuuteen viinapullon kanssa. Miksi minun pitäisi pyrkiä ärsyttämään ja käyttäytymään huonosti?
Kyse on uskosta ja uskovien kokoontumisesta. Rinnastuksesi menivät ihan mönkään. Minä on vahhvasti uskossa, ollut jo yli 30 vuotta. Olen lukenutmpaljon Raamattua, selityskirjoja, pohtinut itse uskon asioita ja sekä pyytänyt että saanut Pyhän Hengen opetusta asioista. Te, jotka ette kestä kuulla Totuutta niin kuin se on ilmoitettu, ette ole Jumalalle otollisia.
Tässä muuten yksi osuva Raamatun kohta, sopivasti tämän päivän Sanasta:
Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta: saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.
2. Tim. 4:1-2 KR33/38
Tarratoimikunta on mediassa esiintynyt hyväntekijänä. Yleinen, se "oikea" mielipide on tuntunut olevan, että heidän toimintansa on oikeutettua, koska he ovat hyvällä asialla. Ärsyttäähän se, kun joku homojulkkis puhuukin tapahtumasta ja vastaanotosta positiivista.
Mitä hyvää saavutetaan esimerkiksi sillä, että liimataan ehkäisystä kertova tarra suurperheen autoon? Ei yhtään mitään hyvää.
Mietinkin juuri, että pitäisikö alkaa tekemään Suvis-närkästys aloituksia, kun joka paikassa tuota aatetta tuputetaan.
Oikeastihan aihe ei minua närästytä, kukin elää tavallansa. Hauskaa tuossa on juurikin se, että Niko yms. vierailevat sillä.
Fariseukset olivat aikeissa kivittää naisen, joka oli sekstaillut vieraan miehen kanssa. Jeesus ei tuominnut häntä vaan armahti avionrikkojan, MUTTA sanoi myös: ÄLÄ ENÄÄ TEE SYNTIÄ, ettei sinun kävisi vielä pahemmin!
Mikä se 'pahemmin' voisi olla? Fariseukset olisivat taaneet naisen ruumiin, mutta syntielämän tietoisesta jatkamisesta seuraisi sielun ikuinen kuolema eli ero Jumalasta ainiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mietinkin juuri, että pitäisikö alkaa tekemään Suvis-närkästys aloituksia, kun joka paikassa tuota aatetta tuputetaan.
Oikeastihan aihe ei minua närästytä, kukin elää tavallansa. Hauskaa tuossa on juurikin se, että Niko yms. vierailevat sillä.
En tiedä, mikä siinä on hauskaa(?), mutta noiden nikojen, janitojen, sexmanien ym. pitäisi herätellä uskovia puhumaan suunsa puhtaaksi.
Ehkä Jumala lähetti heidät suviksiin syystä. Jos ns. uskovat painevat päänsä pensaaseen tai silittävät myötäkarvaan näennäisen rauhan säilymiseksk, se osoittaa vain, että Jumalan Henki on poistunut. Tämä jos mikä on uskovan painajainen. Ja jos ei tunnu missään, eipä voi enää uskovasta puhua.
Nämä mainitut julkkikset eivät ole lestoja. Tarrojen levittäjät ovat.
Totta kai suhtautuminen liikkeen sisällä on erilaista.
Sama kuin kristitty vs. msIimi esittäisi (kriittisiä) mielipiteitä sIamista.
Ookei. Kiitos tiedosta. Tosin Janita (+poikkis?) meni sinne tapaamaan perhettä, sukua ja tuttuja, eli kai nämä ottavat puheeksi majoittumisen(?) Onko sopivaa ojentaa sukulaistyttöä avoimesta kokan käytöstä? Vai painetaanko tämmöisetkin nykyään villaisella?
Kannattaa varmaan alkaa perimään Janitalta vuokraa, kun se näyttää asuvan sun pään sisällä ja käyttävän siellä avoimesti kokaa.
heh nikohomon känselointia odotellessa popparit esiin
Onkohan mitään kiusaamista edes tapahtunut? Onko Tarratoimikunta tehnyt rikosilmoituksen? Jos ei, niin miksei? Jotenkin huomionhakuiselta vaikuttaa tämä tarrailijoiden homma.
Jokin ei nyt täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan siellä jauhojengi-Janitakin. Sanoi jossain, että aikoo nyt mennä omana itsenään suviksille tapaamaan perhettä ja tuttuja ilman, että esittää mitään (kuten aikaisemmin).
Siis miksi Janita on aiemmin vetänyt roolia suviksilla? Tuskin silti vetää viivoja iltahartauksen jälkeen. Vaikka mistä minä tiedän. Majoittuuko esiaviollisen poikaystävänsä kanssa? Vai poistuuko yöksi kotiin? Paljon avoimia kysymyksiä, jotka varmasti herättäisivät keskustelua seuroissa, jos olisivat avoimia ja rehellisiä itseään ja muita kohtaan.
Siis KUKAAN ei puutu jos nukut teltassa poikaystäväsi kanssa vaikkette ole naimisissa.. Voi jestas. Eihän sitä tietoa tarvitse ilmoittaa mihinkään. Kukaan kiinnitä toisten majoittumisiin huomiota, siellä keskitytään omaan perheeseen, sukuun ja tuttuihin.
Ennen oli niin,
Olen syntynyt 90-luvun alkupuolella, kasvanut uskonnollisessa vl-perheessä eikä mikään mainitsemasi ole tuttua. Aikuisen, uskonsa kieltäneen lapsen asioihin ei puututa. Suvisten nukkumisjärjestelyistä tai Helsingin biletyksistä ei tosiaankaan kysellä eikä "ojenneta".
Ainoastaan jos menee vanhempien kotiin yöpymään, niin siellä ei nukuta samassa huoneessa kumppanin kanssa ellei ole naimisissa. Eli vanhempien kotona on heidän säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mitään kiusaamista edes tapahtunut? Onko Tarratoimikunta tehnyt rikosilmoituksen? Jos ei, niin miksei? Jotenkin huomionhakuiselta vaikuttaa tämä tarrailijoiden homma.
Jokin ei nyt täsmää.
On tapahtunut, kiusaajat jotain pikkupoikia ja teinipoikia joiden käytökseen aikuiset ei ole puuttuneet.
Yleisesti suviseuroissa olevia homoja ei kukaan kiusaa, eli tuo aktivismi ollut näillä se moottori kiusaamiselle. Alueella oleskelleet ei-aktivistit julkihomot on saaneet olla ihan rauhassa kuten kuka tahansa muukin.
Miten hän tollasen saisi toimimaan armeijassa muiden parhaaksi saati oppimaan mitään. Joka kuin lesadiius inhoaa muita joukon jäseniä kuin kouluttajia . Sä joudut elämään täällä maan päällä ja rakastaa lähimmäisiä . Myös työssä.