Siviililentokoneita häiritään Traficom peittelee ja salaa
Vaikenemisen kulttuuri elää voimakkaana Sovjet-Suomen viranomaisissa. Yhteiskuntamme ei ole läpinäkyvä ja kansalaisilta peitellään ja salataan asioita jotka länsimaissa ovat julkisia. Suomen viranomaisissa on paljon Venäjää tukevia tahoja ja vakavat asiatkin taputellaan piiloon. Tässä kohtaa siviili-ilmailua koskea vakava lentoturvallisuuteen liittyvä vaara haluttiin piilottaa.
Kommentit (41)
Ottaako Trafin johto vastuun jos häirinnästä ei varoiteta koneita alkaa putoamaan? Nyt on selvitty tuurilla kun koneet ovat voineet palata lähtökentilleen.
Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?
Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?
Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?
Tuolla kentällä ei ole ILS-järjestelmää ja näköolosuhteissa laskeutuminen tosiaan riippuu siitä säästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?
Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?
Ilma-aluksella ei löydä perille sinne kentälle jollei GPS toimi. Vanhemmat suunnistusjärjestelmät on aikoja sitten purettu pois. Kaupallista liikennettä ei lennetä ikkunasta katsomalla.
Ehkä peittelyn syy on se, ettei haluta kertoa missä mennään? Sotilastiedustelu ja Tikkakosken mannekiinit tietävät takuuvarmasti häiriölähettimien sijainnin. Sama tekniikka mitä meiltä on myyty AirFoceOneen.
Muualla maailmassa liikenneturvallisuuden salailusta laitettaisiin virkamiehet pihalle. Poliittisen korruption kärkimassa Suomessa Traficomin johto palkitaan bonuksin.
Voiko IATA laittaa Suomen ilmatilan liikennöintikieltoon kunnes Suomen viranomaisten toiminta on selvitetty?
Häirinnän tarkoitus on kasvattaa kansalaisten epäluuloa Suomen viranomaisia kohtaan ja lisätä hajaannusta. Suomen viranomaiset salasivat häirinnän juuri kuten Venäläiset laskivat. Venäläiset onnistuivat 6-0.
Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Häirinnän tarkoitus on kasvattaa kansalaisten epäluuloa Suomen viranomaisia kohtaan ja lisätä hajaannusta. Suomen viranomaiset salasivat häirinnän juuri kuten Venäläiset laskivat. Venäläiset onnistuivat 6-0.
Mites ulkomaiset lentoyhtiöt tykkäävät Suomen salailusta? Turkish Airline ei löydä Joensuuhun. Erdogan saa lisää vettä myllyynsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa.
Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.
Miksi liikenneministeri vaikenee.
Ai niin sehän on demari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa.
Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.
Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä peittelyn syy on se, ettei haluta kertoa missä mennään? Sotilastiedustelu ja Tikkakosken mannekiinit tietävät takuuvarmasti häiriölähettimien sijainnin. Sama tekniikka mitä meiltä on myyty AirFoceOneen.
Jos tulvan takia silta on poikki niin kyllä siellä on puomi.
Tarafissa ollaan hiljaa ja ajatellaan että kukaan ei huomaa vaikka lentokoneet vähän lentää sokeana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa.
Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.
Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa.
Kyllä satunnaisesta häirinnästä voi tiedottaa. Juurikin niillä sanoilla. Tässä on haluttu peittää ongelma vaikka se on tiedossa. Seurauksena ulkomaisten lentokoneiden miehistöt eivät ymmärrä mistä on kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?
Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?
Ilma-aluksella ei löydä perille sinne kentälle jollei GPS toimi. Vanhemmat suunnistusjärjestelmät on aikoja sitten purettu pois. Kaupallista liikennettä ei lennetä ikkunasta katsomalla.
Ja INS ei löydä perille, etenkin kun oltiin jo lähellä kenttää, koska... ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa.
Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.
Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa.
Suomessa on tiedotettu koko talven mahdollisista satunnaisista sähkökatkoista. Kyllä lentokoneita voi varoittaa satunnaisesta suunnistuksen häirinnästä.
GPS-häiriöitä voi tapahtua myös ionosfääristä johtuvista syistä ja sitä pyritään ennustamaan mahdollisimman tarkasti. Asiasta julkaistaan lentoliikenteen tarpeisiin tiedotteita ja toisinaan jotkut alueet ja niille osuvat GPs-perusteiset lentoreitit ovat poissa käytöstä. Tämä on aivan normaalia. Mutta jos joku tekee tahallista häiriötä ennalta arvaamattomasti, siitä ei voi tiedottaa etukäteen, eikä tieto ehdi jo lennolla olevalle niin nopeasti, ettei se vaikuttaisi lennon suorittamiseen. Viime kesän häiriöistä kyllä tiedotettiin sitä myöten kun niitä ilmeni. Laajastikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa.
Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.
Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa.
Suomessa on tiedotettu koko talven mahdollisista satunnaisista sähkökatkoista. Kyllä lentokoneita voi varoittaa satunnaisesta suunnistuksen häirinnästä.
Totta kai voi, mutta se on sitten lentoyhtiön asia lähteekö se lennolle, jos on mahdollista, että järjestelmissä voi esiintyä häiriöitä. Voi olla esiintymättäkin. Ihan kuin kaikissa muissakin järjestelmissä. Niihin voi tulla ennalta arvaamaton vika tai häiriö ja silti maailmassa tehdään asioita sillä olettamuksella, että tällä kertaa niitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Häirinnän tarkoitus on kasvattaa kansalaisten epäluuloa Suomen viranomaisia kohtaan ja lisätä hajaannusta. Suomen viranomaiset salasivat häirinnän juuri kuten Venäläiset laskivat. Venäläiset onnistuivat 6-0.
Kansainvälinen ilmailuliittokin voi olla kohtuu epäluuloinen suomalaisia viranomaisia kohtaan.
Jo Tsernobylin ajoista Venäläisten ohjauksessa olevat viranomaiset ja poliitikot ovat piilotelleet totuutta kansalta.