Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siviililentokoneita häiritään Traficom peittelee ja salaa

Vierailija
31.01.2023 |

Vaikenemisen kulttuuri elää voimakkaana Sovjet-Suomen viranomaisissa. Yhteiskuntamme ei ole läpinäkyvä ja kansalaisilta peitellään ja salataan asioita jotka länsimaissa ovat julkisia. Suomen viranomaisissa on paljon Venäjää tukevia tahoja ja vakavat asiatkin taputellaan piiloon. Tässä kohtaa siviili-ilmailua koskea vakava lentoturvallisuuteen liittyvä vaara haluttiin piilottaa.

https://yle.fi/a/74-20015375

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Tsernobylin ajoista Venäläisten ohjauksessa olevat viranomaiset ja poliitikot ovat piilotelleet totuutta kansalta.

Vierailija
2/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako Trafin johto vastuun jos häirinnästä ei varoiteta koneita alkaa putoamaan? Nyt on selvitty tuurilla kun koneet ovat voineet palata lähtökentilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?

Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?

Vierailija
4/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?

Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?

Tuolla kentällä ei ole ILS-järjestelmää ja näköolosuhteissa laskeutuminen tosiaan riippuu siitä säästä. 

Vierailija
5/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?

Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?

Ilma-aluksella ei löydä perille sinne kentälle jollei GPS toimi. Vanhemmat suunnistusjärjestelmät on aikoja sitten purettu pois. Kaupallista liikennettä ei lennetä ikkunasta katsomalla. 

Vierailija
6/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä peittelyn syy on se, ettei haluta kertoa missä mennään? Sotilastiedustelu ja Tikkakosken mannekiinit tietävät takuuvarmasti häiriölähettimien sijainnin. Sama tekniikka mitä meiltä on myyty AirFoceOneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa liikenneturvallisuuden salailusta laitettaisiin virkamiehet pihalle. Poliittisen korruption kärkimassa Suomessa Traficomin johto palkitaan bonuksin.

Voiko IATA laittaa Suomen ilmatilan liikennöintikieltoon kunnes Suomen viranomaisten toiminta on selvitetty?

Vierailija
8/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häirinnän tarkoitus on kasvattaa kansalaisten epäluuloa Suomen viranomaisia kohtaan ja lisätä hajaannusta. Suomen viranomaiset salasivat häirinnän juuri kuten Venäläiset laskivat. Venäläiset onnistuivat 6-0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa. 

Vierailija
10/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häirinnän tarkoitus on kasvattaa kansalaisten epäluuloa Suomen viranomaisia kohtaan ja lisätä hajaannusta. Suomen viranomaiset salasivat häirinnän juuri kuten Venäläiset laskivat. Venäläiset onnistuivat 6-0.

Mites ulkomaiset lentoyhtiöt tykkäävät Suomen salailusta? Turkish Airline ei löydä Joensuuhun. Erdogan saa lisää vettä myllyynsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa. 

Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.

Vierailija
12/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liikenneministeri vaikenee.

Ai niin sehän on demari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa. 

Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.

Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa. 

Vierailija
14/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä peittelyn syy on se, ettei haluta kertoa missä mennään? Sotilastiedustelu ja Tikkakosken mannekiinit tietävät takuuvarmasti häiriölähettimien sijainnin. Sama tekniikka mitä meiltä on myyty AirFoceOneen.

Jos tulvan takia silta on poikki niin kyllä siellä on puomi.

Tarafissa ollaan hiljaa ja ajatellaan että kukaan ei huomaa vaikka lentokoneet vähän lentää sokeana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa. 

Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.

Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa. 

Kyllä satunnaisesta häirinnästä voi tiedottaa. Juurikin niillä sanoilla. Tässä on haluttu peittää ongelma vaikka se on tiedossa. Seurauksena ulkomaisten lentokoneiden miehistöt eivät ymmärrä mistä on kysymys.

Vierailija
16/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi laskeutua jos ei ole gpsää?

Mitä helvettiä, eikö se kenttä näy ilmasta ja eikö siinä ole edes mitään visuaalisia laskeutumisopasteita tai jotain ils-järjestelmää?

Ilma-aluksella ei löydä perille sinne kentälle jollei GPS toimi. Vanhemmat suunnistusjärjestelmät on aikoja sitten purettu pois. Kaupallista liikennettä ei lennetä ikkunasta katsomalla. 

Ja INS ei löydä perille, etenkin kun oltiin jo lähellä kenttää, koska... ?

Vierailija
17/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa. 

Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.

Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa. 

Suomessa on tiedotettu koko talven mahdollisista satunnaisista sähkökatkoista. Kyllä lentokoneita voi varoittaa satunnaisesta suunnistuksen häirinnästä.

Vierailija
18/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

GPS-häiriöitä voi tapahtua myös ionosfääristä johtuvista syistä ja sitä pyritään ennustamaan mahdollisimman tarkasti. Asiasta julkaistaan lentoliikenteen tarpeisiin tiedotteita ja toisinaan jotkut alueet ja niille osuvat GPs-perusteiset lentoreitit ovat poissa käytöstä. Tämä on aivan normaalia. Mutta jos joku tekee tahallista häiriötä ennalta arvaamattomasti, siitä ei voi tiedottaa etukäteen, eikä tieto ehdi jo lennolla olevalle niin nopeasti, ettei se vaikuttaisi lennon suorittamiseen. Viime kesän häiriöistä kyllä tiedotettiin sitä myöten kun niitä ilmeni. Laajastikin. 

Vierailija
19/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siitä tiedotettiin tapahtuma-aikaan. Se on sitten eri asia onko joku asian johdosta tehty tutkinta yleisesti tiedotettavaa asiaa. 

Ei ole ilmeisesti Traficom ilmoitellut ulkolaisille lentoyhtiöille Suomen ilmatilan häiriöistä kun koneet eivät löydä perille. Aika paha asia Suomen kannalta ajatellen kansainvälisen ilmailun sääntöjä. Tuskin ulkomailla luetaan suomalaisia lehtiä.

Tuossa on kyse siitä, että häiriöitä aiheutetaan satunnaisesti. Ei siitä voi etukäteen tiedottaa. 

Suomessa on tiedotettu koko talven mahdollisista satunnaisista sähkökatkoista. Kyllä lentokoneita voi varoittaa satunnaisesta suunnistuksen häirinnästä.

Totta kai voi, mutta se on sitten lentoyhtiön asia lähteekö se lennolle, jos on mahdollista, että järjestelmissä voi esiintyä häiriöitä. Voi olla esiintymättäkin. Ihan kuin kaikissa muissakin järjestelmissä. Niihin voi tulla ennalta arvaamaton vika tai häiriö ja silti maailmassa tehdään asioita sillä olettamuksella, että tällä kertaa niitä ei ole. 

Vierailija
20/41 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häirinnän tarkoitus on kasvattaa kansalaisten epäluuloa Suomen viranomaisia kohtaan ja lisätä hajaannusta. Suomen viranomaiset salasivat häirinnän juuri kuten Venäläiset laskivat. Venäläiset onnistuivat 6-0.

Kansainvälinen ilmailuliittokin voi olla kohtuu epäluuloinen suomalaisia viranomaisia kohtaan.