Miksi ihmisiin on nykyään vaikeaa rakentaa kestäviä suhteita?
Miksi ihmisiin on nykyään vaikeaa rakentaa kestäviä suhteita?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Koska uusperheissä vaihtuu muutaman vuoden välein kumppanit. Näistä toimintatavoista lapset ottavat mallia aikuisena.
hyvä analyysi.
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsusteja, heitä kiinnostaa tasan yksi asia, minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska uusperheissä vaihtuu muutaman vuoden välein kumppanit. Näistä toimintatavoista lapset ottavat mallia aikuisena.
hyvä analyysi.
Myös pätkätyöelämässä työkaverit vaihtuu jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa ihmissuhteisiin. Kaikki on niin kallista.
Rikkailla on varaa ystäviin ja bileisiin. Niillä on kaveripiirien lisäksi isot suvut.
Kaikkihan perustuu siihen että syödään yhdessä. Jos ei ole varaa syödä paljoa, niin ei ole kutsuvieraitakaan ja ei ystäviä.
Perusasiota. Ei juhlapyhiä ja ei perinteitä.
Konservatiivit ei ole pitäneet työväestön ostovoimaa hyvänä, niin perinteet ja ihmisuhteet on kadonneet. Ei yhteisiä ruokailuja.
Ei aikaa niille, ei rahaa niille.
Liberaalien arvojen nousu ja kannatus kasvaa.
Some tuhoaa pitkäjänteisyyden lisäksi tylsyyden sietämisen. Tai ainakin yksinkertaisen elämän sietämisen. Ei jakseta olla 10 minuuttia kenenkään seurassa ennen kuin on pakko vilkaista somesta, mitä se naapuri on tänään tehnyt tai mitä harrastusporukan irvileuat nyt heittävät ryhmäkeskusteluun tai mitähän maailmalla on tapahtunut viimeisen 15 min aikana, kun en ole kerennyt vilkaista uutisia jne.
Jatkuvasti on jotain muuta ja parempaa tarjolla virikkeeksi, jolloin ei huvita jumittua yhden ihmisen seuraan.
Ihmiset eivät enää tarvitse toisia tullakseen toimeen. Ennen oltiin paljon enemmän sidoksissa, esim perheeseen ja sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisista on tullut pelkkiä narsusteja, heitä kiinnostaa tasan yksi asia, minäminäminä.
Heikko ostovoima on ajanut tuohon pisteeseen. Ajatellaan ettei isoa patonkia voi jakaa muiden kanssa. Parempi syödä yksin se.
Yrityksillä on sama filosofia. Kaikki voitot itselle ja työntekijöille vain minimi.
Jos kyseessä olisi juhlapöytä, niin aika ankealta kuulostaisi ja ei siitä syntyisi ihmisuhteita.
Eivät päätä, että tahtovat pitkän suhteen. Se muuttaa asenteen ihmisiä kohtaan.
Toinen ihminen on vain "tarpeellinen" asia, ei jotain itsessään arvokasta. Jos toiselta ei saa huomiota, rahaa, rakkautta, seksiä tms. niin sitten ihminen on yhtä kuin kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Toinen ihminen on vain "tarpeellinen" asia, ei jotain itsessään arvokasta. Jos toiselta ei saa huomiota, rahaa, rakkautta, seksiä tms. niin sitten ihminen on yhtä kuin kuollut.
Työelämän filosofia nykyään. Ihminen ole tuottelias tai et ole minkään arvoinen. Ihminen on kuin työhevonen
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät enää tarvitse toisia tullakseen toimeen. Ennen oltiin paljon enemmän sidoksissa, esim perheeseen ja sukuun.
Nykyään pätkätöiden ja työttömyyden takia ei kehtaa olla sukuun yhteydessä. Pitävät luuserina kun pitää tehdä pätkätöitä ja ottaa oman alan ulkopuolisia matalapalkka-alan töita vastaan. Ei kehtaa näyttää naamaansa suvulle ja muille kun on niin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haluta nähdä omaa napaa pitemmälle.
Kaikki on 60-70 luvun seksuaalimoraalinvallankumouksen seurausta jolloin seksi ei enää ollut osa avioliittoa vaan sitä saa tehdä kaikkien kanssa ilman vastuuta. Tän seurauksena siitä on tullut osa yhteiskuntamme kulttuuria ja sitä myöten iso läjä vahinkolapsia ja yh äitejä.
YH äitien kasvattamat lapset taas ei tiedä mitä on parisuhde.
"YH äitien kasvattamat lapset taas ei tiedä mitä on parisuhde.". Tietävätkö edes siis, mikä perhe on tai ihmisen kunnioittamisesta mitään?
Ompas kumma kun mua koulus kiusas pääosin ihan ydinperheiden lapset...niidenhän pitäs osata ihmisten kunnioitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työelämän filosofia nykyään. Ihminen ole tuottelias tai et ole minkään arvoinen. Ihminen on kuin työhevonen
Kuka määrittelee tuotteliaan työntekijän? Tuottelias työntekijä antaa itsestään kaiken ja sitten palaa loppuun....
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys on tuon takia lisääntynyt, some on toinen syy
Minä minä minä minä asenne ja ajattelu tapa että jos kaikki ei ole täydellistä yksin minulle niin minun ei kannata jäädä parisuhteeseen. Nykyajan naiset ei todellakaan kykene sitoutumaan edes henkisellä tasolla vaikka kuitenkin vaativat miehiltä että miehen on sitouduttava koko elämällään ja varallisuudellaa. Nykyajan naisten kanssa ei oikein ole mahdollista saada aikaiseksi pysyvää parisuhdetta
Parisuhteet vaativat yhteistyötä ja kompromisseja eikö parisuhteessa ole itsekkyydelle sijaa mutta nykyajan naiset ei kykene yhteistyöhön eikä kompromisseihin ja on äärimmäisen itsekkäitä
Vierailija kirjoitti:
Some ja laitteet ovat muuttaneet ihmisten aivoja ihan fyysisesti.
Auto etunenässä ja autoilun lisääntyminen on tehnyt ihmisistä tosi kärsimättömiä. Heti pitää saada kaikki ja äkkiä pitää päästä ja saada. Minä minä minä ensin.
Sitten tohon vielä älypuhelin niin hirviö on valmmis. Henkilöautoilulla pilattiin suomalaisten miesten hermot. Toiset syyttää alkoholia mutta autoilua tehdään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto etunenässä ja autoilun lisääntyminen on tehnyt ihmisistä tosi kärsimättömiä. Heti pitää saada kaikki ja äkkiä pitää päästä ja saada. Minä minä minä ensin.
Sitten tohon vielä älypuhelin niin hirviö on valmmis. Henkilöautoilulla pilattiin suomalaisten miesten hermot. Toiset syyttää alkoholia mutta autoilua tehdään enemmän.
Autoilessakin keskitytään vain älypuhelimeen, minäminäminä... ensin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kaikki alkoi siitä kun tuli kynttilä ja sitten lukutaito ja sitten radio ja sitten tv ja sitten rock musiikki ja sitten hevimusiikki ja sitten tietokonepelit ja nytten netti.
Aina on syytetty jotain muuta kuin sitä kodin peilissä katsovaa äitiä ja isää.
Kunnioithta isshääsi ja äithiäsi!
Rikkailla on varaa ystäviin ja bileisiin. Niillä on kaveripiirien lisäksi isot suvut.