Tiesitkö että pallosalaman olemassaoloa ei ole voitu tieteellisesti todistaa eikä osoittaa miten se on edes mahdollinen?
Sellaista ei fysiikan lakien mukaan, sellaisena kuin me ne tunnemme, voi syntyä.
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Ratto Seija kirjoitti:
Kyllä pallosalama on olemassa. Näin sellaisen 70 luvulla kotipaikalla. Tuo oli noin greipin kokoinen oranssinhohtoinen pallo joka liikkuu ilmavirtojen mukaan. Lapsena en tiennyt miten moisen kanssa käyttäytyä ja jotenkin onnistuin väistelemään sitä mökille asti jossa äiti sanoi että pysy paikallasi ja älä hengitä sitä kohti. Äiti avasi varovasti oven ja pallosalama meni leivinuunin savupiipusta pois.
Olen kuullut melkein tuon saman, siis että pallosalama tuli piipusta sisään ja seikkaili ympäri taloa, omassa mummolassa lapsena. Lieneekö yleinenkin urbaanilegenda.
Minäkin olen kuullut. Vanhoissa taloissa sähkö ja puhelinjohdot saattoi olla sellaisia että pallosalamia ilmeni useammin.
Pallosalama on lyijymaalin syömisen ja lyijybensan hengittämisestä johtuvan aivovamman aiheuttama harha. Sen takia niitä nähdään koko ajan vähemmän ja vaikka kaikilla on kamera puhelimessa ei niitä saada kuvattua.
Tuskin on keksitty ilmiö, kun ihmiset ovat tehneet tästä havaintoja ympäri maailmaa. Kyseessä on todella harvinainen ilmiö, siksipä se onkin lähes myyttinen tapahtuma. Nähtävästi noita on esiintynyt silloin enemmän, kun on ollut paljon ilmassa roikkuvia puhelin- ja sähköjohtoja. Yksi tekijä minkä on sanottu myötävaikuttavan pallosalaman syntyyn, on maaperä. Maaperästä pitäisi löytyä suht paljon piikiveä, ja pii johtaa sähköä. Tämän lisäksi myös ilman kosteuden ja lämpötilan on satuttava kohdalleen.
Ei näistä kyllä enää paljoa puhuta, lapsuudessa 70-luvulla kovasti varoiteltiin ettei saa jättää ikkunaa auki ukkosella ettei sellainen tule sisään. Isoäitini taisi kertoa että nähneensä ja että pallo olisi jotenkin seurannut häntä.
Tiede ei vielä pysty selittämään kaikkia ilmiöitä.
Se ei tarkoita että ne olisivat tieteellisesti mahdottomia, vaan yksinkertaisesti ne on tilanteita joita me ei olla vielä onnistuttu selittämään.
Se ei myöskään ole todiste jumalasta eikä mistään korkeammasta voimasta. Se että ihmiset eivät tiedä kaikesta kaikkea todistaa vain että ihmiset eivät tiedä kaikesta kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kuullut kolmelta ihmiseltä henkilökohtaisen todistuksen pallosalamasta.
Ja mä oon kuullut kun järjissään olevalta vaikuttava sukulainen selitti nähneensä ufoja Pyhäjoella. Juu, epäilemättä jotain koti tai näki tai luuli näkevänsä.
Ihan mielenkiinnosta, mistä voit tietää, että ne eivät olleet oikeasti ufoja? Olethan seurannut, mitä Yhdysvalloissa on tullut julki? Esim. omet kuunnellut, mitä entinen ilmavoimien ja tiedustelun upseeri David Grusch on kertonut?
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt pallosalaman omin silmin ja kanssani oli kaksi muutakin ihmistä todistamassa sitä silloin. Eli on totta.
Ja kas kellään ei sattunut olemaan kännykkää mukana, koska todisteita ei jäänyt, mutta viinaa oli kulunut senkin edestä
Pallo on kaikista suljetuista pinnoista se, joka tiettyyn pinta-alaan nähden sulkee sisäänsä suurimman mahdollisen tilavuuden.
Vierailija kirjoitti:
Pallosalamat on tunnettu aina ja ympäri maapalloa. Hyvin vaikea kuvitella että kaikki samanaikaisesti keksivät omiaan.
Kuten myöskin ufot ja muut henkiolennot. Myös kummitukset "tunnetaan" ympäri maailmaa
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt pallosalaman myös, toisen ihmisen kanssa.
Kerran noin 50v sitten skidinä pelattiin futista kentällä ja sitten alkoi ukkostaa ja mentiin joukolla katoksen alle pitelemään sadetta. Sitten taivaalle ilmestyi pallosalama. Se oli punainen, jonka reunat räiskyivät. Lenteli taivaalla muutamia sekunteja. Kokoa ja etäisyyttä oli mahdoton päätellä, koska taivaalla ei ollut vertailupistettä. Joku peliporukasta oli aikaisemmin nähnyt pallosalaman ja selvensi mitä tuli nähtyä. Sanoi myös, että piipaaautojen ääntä pitäisi tapahtuman jälkeen kuulua ja näin myös kävi.
Vierailija kirjoitti:
Pallosalama on lyijymaalin syömisen ja lyijybensan hengittämisestä johtuvan aivovamman aiheuttama harha. Sen takia niitä nähdään koko ajan vähemmän ja vaikka kaikilla on kamera puhelimessa ei niitä saada kuvattua.
Totta. Vielä 70 luvulla lyijyä käytettiin polttoaineiden lisäaineina ja lyijymyrkytyksen oire ovat harhat
Toisin kuin ufokokemuksiin, pallosalamakokemuksiin ei liity mitään ylimääräistä dramatiikkaa. Vaikka kaikki ei tienneet tarkalleen mitä ovat todistaneet niin kokemusta ei yleensä mielletty mitenkään yliluonnolliseksi vaan nimenomaan salamoinnin muodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla Jumalan aikaansaama ihme. Silloin se olisi todiste Jumalan olemassaolosta.
No hommaa Jumalalta alkekirjoitettu lausunto asiasta.
Olen nähnyt usein. Kysy vaan mitä haluat tietää. Mummo näki usein myös sekä tyttäreni.
Natural Ball Lightning Recorded By Scientists For First Time Ever (VIDEO)
https://www.huffpost.com/entry/ball-lightning-recorded-nature-first-tim…
Ihan sama onko voitu tieteellisesti todistaa mutta itse olen nähnyt sellaisen ja niin näkivät 12 muutakin samassa huoneessa olevaa yhtä aikaa. Pallona pyörivä salama joka pyörii huoneessa vähän aikaa. Sitä kutsun pallosalamaksi, oli se jonkun muun mielestä mikä tahansa. Huoneessa oli kaksi niin ns. tiedemiestä. Hekin sanoivat, etteivät olleet koskaan ennen nähneet mitään sellaista ja nimittivät ilmiötä pallosalamaksi. Takka ja avonainen ikkuna. Toisesta ilmeisesti sisälle ja toisesta ulos.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt usein. Kysy vaan mitä haluat tietää. Mummo näki usein myös sekä tyttäreni.
Mutta koskaan et ehtinyt kaivamaan kännykän kameraa esiin, eikä myöskään tyttäresi.
Sellaisen kuvan tai videon julkaisusta voisi tienata rahaakin ihan kivasti, mutta voi kun ei ikinä onnistu
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama onko voitu tieteellisesti todistaa mutta itse olen nähnyt sellaisen ja niin näkivät 12 muutakin samassa huoneessa olevaa yhtä aikaa. Pallona pyörivä salama joka pyörii huoneessa vähän aikaa. Sitä kutsun pallosalamaksi, oli se jonkun muun mielestä mikä tahansa. Huoneessa oli kaksi niin ns. tiedemiestä. Hekin sanoivat, etteivät olleet koskaan ennen nähneet mitään sellaista ja nimittivät ilmiötä pallosalamaksi. Takka ja avonainen ikkuna. Toisesta ilmeisesti sisälle ja toisesta ulos.
Että oikein tiedemiehetkin sattuivat osumaan kanssasi samaan huoneeseen, sekä yksi vielä sängyn allekin
Pallosalamat on tunnettu aina ja ympäri maapalloa. Hyvin vaikea kuvitella että kaikki samanaikaisesti keksivät omiaan.