Mitkä on työttömyyden ja tuilla elämisen hyvät puolet?
+ Elämä käytännössä pelkkää vapaa-aikaa. Ehtii panostaa kunnolla perhe-elämään, ystäviin, harrastuksiin, kodinhoitoon jne.
+ Ei tarvitse nähdä elantonsa eteen muuta vaivaa kuin täyttää netissä pari hakemusta ja käydä välillä näyttäytymässä.
+ Varma toimeentulolähde, eikä tarvitse olla huolissaan työn määräaikaisuudesta, yt-neuvotteluista yms.
+ Tarvittaessa saa lisääkin harkinnanvaraista toimeentulotukea esim. lasten harrastuksia varten, lomamatkoihin, vaatteisiin.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Työttömyydessä on se hyvä puoli, että voi asua pitkän, kylmän, pimeän talven Espanjassa. Asumistukiasunnon voi laittaa Suomessa vuokralle, niin siitäkin saa rahaa Espanjassa elämiseen ja asumiseen. Se on pieni vaiva täyttää netissä tukihakemykset ja ne neljä "pakollista" työpaikan hakua.
Pitää olla tarkka, ettei hae sellaista työtä, johon on pelko päästä vaikkapa haastatteluun. Jos jättää tulematta, työantaja voi vihjata työkkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voisi olla työtön omakotitalossa niin sehän olisi ihan parasta, mutta nykyään se ei taida olla mahdollista.
Miksi ei olisi mahdollista? Olen työtön, asun omakotitalossa jonka omistan. Jäin työttömäksi 3 vuotta sitten yt-neuvotteluiden seurauksena, asuntolainani sain maksettua 12 vuotta sitten, eli olen ehtinyt tienaamaan "omaan taskuuni "9 vuotta velattomana. Olen 55 vuotias ja todella toivon etten enää työllisty, töitä olen tehnyt yhtäjaksoisesti 18 vuotiaasta asti.
Ok. Eli sinun tapauksessa syy, miksi et työllisty, on se, että et (nyt ainakaan) halua töihin. Vaikka olet tehnyt töitä 18-vuotiaasta, niin eläkettä alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana. Olet jäänyt työttömäksi 3 vuotta sitten, eli 52-vuotiaana, ja tuskin pääset eläkeputkeen. Sinulle tulee eläke vain 19 vuoden ajalta,
... 9 vuoden säästäminen "omaan taskuun" eli 550€/kk 9v ... pärjäilen oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömyydessä on se hyvä puoli, että voi asua pitkän, kylmän, pimeän talven Espanjassa. Asumistukiasunnon voi laittaa Suomessa vuokralle, niin siitäkin saa rahaa Espanjassa elämiseen ja asumiseen. Se on pieni vaiva täyttää netissä tukihakemykset ja ne neljä "pakollista" työpaikan hakua.
Kuka tietää kuinka monta tekee näin. Tuhansista puhutaan. Kymmenentuhatta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voisi olla työtön omakotitalossa niin sehän olisi ihan parasta, mutta nykyään se ei taida olla mahdollista.
Miksi ei olisi mahdollista? Olen työtön, asun omakotitalossa jonka omistan. Jäin työttömäksi 3 vuotta sitten yt-neuvotteluiden seurauksena, asuntolainani sain maksettua 12 vuotta sitten, eli olen ehtinyt tienaamaan "omaan taskuuni "9 vuotta velattomana. Olen 55 vuotias ja todella toivon etten enää työllisty, töitä olen tehnyt yhtäjaksoisesti 18 vuotiaasta asti.
Ok. Eli sinun tapauksessa syy, miksi et työllisty, on se, että et (nyt ainakaan) halua töihin. Vaikka olet tehnyt töitä 18-vuotiaasta, niin eläkettä alkoi kertyä vasta 23-vuotiaana. Olet jäänyt työttömäksi 3 vuotta sitten, eli 52-vuotiaana, ja tuskin pääset eläkep
... lisään vielä, että haen toki määrätyt 2 työpaikkaa/kk , mutta eiväthän he tämän ikäisiä palkkaa. Ja hyvä niin.
Työtön ei voi enää menettää työpaikkaansa. Se on hyvä puoli. Voit enää ainoastaan voittaa. Häviämään et pysty. Kaikilla muilla on hävittävää.
Pysyn terveenä. Töissä käydessäni sairastuin aina milloin mihinkin flunssaan tai influenssaan. Kun ei tapaa ihmisiä niin pysyy terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla tarkka, ettei hae sellaista työtä, johon on pelko päästä vaikkapa haastatteluun. Jos jättää tulematta, työantaja voi vihjata työkkärille.
Olet höpsö. Haastattelut ovat Teamssilla. Lataat kännykkään ko sovelluksen.
Vierailija kirjoitti:
Maalla varmaan onnistuu? Pääkaupunkiseudulla ja isommissa kaupungeissa ei niinkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalla varmaan onnistuu? Pääkaupunkiseudulla ja isommissa kaupungeissa ei niinkään...
Työpaikan menetys ei katso asumismuotoa, koulutusta, asemaa tai varallisuutta.