Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä on työttömyyden ja tuilla elämisen hyvät puolet?

Vierailija
29.06.2025 |

+ Elämä käytännössä pelkkää vapaa-aikaa. Ehtii panostaa kunnolla perhe-elämään, ystäviin, harrastuksiin, kodinhoitoon jne.

+ Ei tarvitse nähdä elantonsa eteen muuta vaivaa kuin täyttää netissä pari hakemusta ja käydä välillä näyttäytymässä.

+ Varma toimeentulolähde, eikä tarvitse olla huolissaan työn määräaikaisuudesta, yt-neuvotteluista yms.

+ Tarvittaessa saa lisääkin harkinnanvaraista toimeentulotukea esim. lasten harrastuksia varten, lomamatkoihin, vaatteisiin.

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisi olla työtön omakotitalossa niin sehän olisi ihan parasta, mutta nykyään se ei taida olla mahdollista.

Miten ei ole mahdollista? Itse olin 5v työtön ja kokoajan asuin omakotitalossa. 

Vierailija
22/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vihervasemmistolta valtakunnanmediaa myöten enemmän sympatiaa kuin yksikään töissä käyvä, joka joutuu maksamaan asumisensa ilman mitään tukia eikä saa muutenkaan ikinä mitään vastinetta verorahoilleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihanaa kun voi makkoilla täällä ulkomailla, ou jee

Vierailija
24/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisi olla työtön omakotitalossa niin sehän olisi ihan parasta, mutta nykyään se ei taida olla mahdollista.

On se mahdollista, jos on esim. ehtinyt olla pitempään hyväpalkkaisissa töissä ennen työttömyyttä, niin että on ehtinyt maksaa omasta talosta jo lainat pois ja kerätä säästöjä. Mutta jos tarvitsee Kelalta asumistukea, niin sitten se ei ehkä onnistu, ellei sattumalta löydä jostain Kelan normeihin sopivaa taloa vuokralle.

Vierailija
25/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa vihervasemmistolta valtakunnanmediaa myöten enemmän sympatiaa kuin yksikään töissä käyvä, joka joutuu maksamaan asumisensa ilman mitään tukia eikä saa muutenkaan ikinä mitään vastinetta verorahoilleen

Pidä persu jo tuo naamasi kiinni. Olet täysi pelle ja todella matalaotsainen.

Vierailija
26/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs on ollessa kun yhteiskunta maksaa viulut. Kelan hölmöt antaa rahaa vaikka säästössä on satoja tuhansia.

Vierailija
27/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi mahdollista?  Olen työtön, asun omakotitalossa jonka omistan. Jäin työttömäksi 3 vuotta sitten yt-neuvotteluiden seurauksena, asuntolainani sain maksettua 12 vuotta sitten, eli olen ehtinyt tienaamaan "omaan taskuuni "9 vuotta velattomana.  Olen 55 vuotias ja todella toivon etten enää työllisty, töitä olen tehnyt yhtäjaksoisesti 18 vuotiaasta asti. 

Vierailija
28/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden hyvä puoli on aika keskittyä itseen ja omaan jaksamiseen. Huono puoli on eristäytyneisyys ja rahan riittäminen.

Vierailija
29/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no täytyy vain toivoa että sinunkin kohdalle sattuu vielä yt:t ja irtisanominen, mieluiten vaikka joskus 50 vuotiaana, jolloin et varmaan enää saisi uutta työpaikkaa, ja pääsisit sinäkin saamaan ihan kunnolla vastinetta verorahoillesi. 

Vierailija
30/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ennen. Nykyään ei voi saada asumistukea omaan asuntoon, siihen tuo varmaan viittasi. Eri. 

Vierailija
31/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on ollessa kun yhteiskunta maksaa viulut. Kelan hölmöt antaa rahaa vaikka säästössä on satoja tuhansia.

Miten? Kerro minullekin, niin haen heti. Ansiosidonnaisen saan, ja se tulee liiton kassasta eikä Kelasta. En saa muuta, koska on oma talo, mökki ja säästöjä.

Vierailija
32/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi mahdollista?  Olen työtön, asun omakotitalossa jonka omistan. Jäin työttömäksi 3 vuotta sitten yt-neuvotteluiden seurauksena, asuntolainani sain maksettua 12 vuotta sitten, eli olen ehtinyt tienaamaan "omaan taskuuni "9 vuotta velattomana.  Olen 55 vuotias ja todella toivon etten enää työllisty, töitä olen tehnyt yhtäjaksoisesti 18 vuotiaasta asti. 

Jep. Useimmat ok-asujat saavat lainansa maksettua joskus 40-50-vuotiaina. Mutta pitää olla säästöjä tai puoliso töissä, jos talon kuluista aikoo pitemmän päälle selvitä. Ansiosidonnainen loppuu aikanaan ja kun työttömyys pitkittyy ja tipahtaa työmarkkinatuelle, se ei paljon mihinkään riitä. 

Vierailija
33/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli ennen. Nykyään ei voi saada asumistukea omaan asuntoon, siihen tuo varmaan viittasi. Eri. 

En minä saanut asumistukea. 

Vierailija
34/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sietää mitään akkalaumaa töissä, eikä muitakaan vittumaisia työkavereita, jotka siis voivat olla miespuolisiakin, eikä typerää esimiestä. Eikä kuunnella junttien ihmisten juntteja kommentteja. Siinäpä ne. Hermolepoa siis. 

Vierailija
35/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyt ap kyllä paremmppiinkin kommentteihin...yritä yritä muttkusannaa......

Vierailija
36/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työkyvyttömyyseläkkeellä joka on sen 1100 pintaan mikä on kaikki raha mitä saan.

Sen hyvät puolet

+ on aikaa miettiä ja olla.

+ on aikaa laittaa terveellistä ruokaa ja hoitaa itseään.

Sen huonot puolet 

- on liikaa aikaa miettiä kaikkea paskaa miksi toisinaan tuntuu pahalta

Siksi teen vähän osa-aikaista työtä koska sitä saa tehdä vaikka sen takia en kipujen vuoksi nouse usein työpäivien jälkeen sängystä enkä jaksa mitään monina päivinä ja aivot on toisinaan niin sumussa että muistikin pätkii kun en saa nukuttua töihin mennessä. Nytkin minulla on niin paha aivosumu että oikeastaan jo huolestuttaakin. Mutta jonkun yhteyden muihin ja itsetunnon vuoksi teen sitä työtä silti. Ja tietty rahan. Inflaation jälkeen esim. jo 66 e erikoislääkärilaskut tuntuu eri lailla lompsassa ja vuokra on noussut satasella per kk. Siihen vielä elukka josta pitää maksaa ja sen lääkärikulut. Se on auttanut minua jaksamaan elämässä mutta valitettavasti se on myös kallis pitää.

Vierailija
37/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikalla sitä himpsantinpimpsatin taikaseinästä rahaa riittää...mikäs tässä on makoillessa.....

Vierailija
38/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalo on suomen rakastetuin asumismuoto

Vierailija
39/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n SätkyAkka MassiMuija Riikkuli ottaa joka viikko 300 miljoonaa egee lisää uutta velkaa taikaseinäänsä ettei kansalaisten tarvii alentua ja kulkea töissä.

Vierailija
40/110 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä saanut asumistukea. 

Se on vain sellainen stereotypia. Ikään kuin kaikki työttömät olisi ikuisesti nuoresta lähtien olleet työttömiä, kouluttamattomia tai hömppäalaa opiskelleita, perheettömiä ja eläisivät pelkkien tukien varassa eivätkä edes haluaisi töihin. Ikään kuin työttömäksi joutuneessa ihmisessä olisi pakko olla jotain vikaa, kun hänet on irtisanottu eikä ole palkattu töihin.