Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kuuluu vuokralaisen vastuulle ja mikä vuokranantajalle? Uusi asunto ja vuotava bideesuihku

Vierailija
29.06.2025 |

Muutin uuteen asuntoon vuokralle ja oli mukava yllätys heti huomata, että vessan bideesuihku vuosi kun kylpyhuoneen lavuaarin hanaa käytti. Laitoin vuokranantajalle viestiä ja hän vastasi, että voisinko käydä ostamassa uuden bideesuihkun ja vaihtaa sen itse, on helppo homma, saan vähentää uuden käsisuihkun hinnan seuraavasta vuokrasta. Ok, kävin ostamassa uuden ja vaihdoin sen, aikaa meni kauppareissuineen noin 1,5h. Mielestäni tuollainen homma olisi kuitenkin ennemmin kuulunut vuokranantajalle? Toki nyt homma tuli aika nopeasti hoidettua kun sen itse hoisin, mutta pitäisikö tuosta vielä neuvotella jotain "asennuskustannusalennusta" seuraavaan vuokraan? Ja mikä olisi sopiva summa tuollaisen hoitamisesta itse? Millaisellakohan hinnalla ammattimiehet tuollaista hoitaisi?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja siis ehdotti että haet uuden ja vähennät seuraavan kuukauden vuokrasta ja nyt kitiset ? Me ostettiin itse sauna oveen uusi kahva kun entinen oli tippumassa, ei otettu yhteyttä keneenkään. Aikaa meni noin 30 minuuttia matkoineen 

Vierailija
62/64 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoyhtiölle pitää ilmoitaa, ei vuokranantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään bideesuihkun pään vaihto ei voi aiheuttaa mitään vesivahinkoa. Siihen ei tarvita mitään ammattiosaamista, vai kutsutteko sähkömiehen vaihtamaan lamputkin asuntoon kun ne palaa?

Juu. Mua nauratti tämä. Tosiaan, jos ei osaa laittaa pullonkorkkia takaisin sen irrotettua niin sitten et osaa vaihtaa bideesuihkun päätä.

Vierailija
64/64 |
29.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja siis ehdotti että haet uuden ja vähennät seuraavan kuukauden vuokrasta ja nyt kitiset ? Me ostettiin itse sauna oveen uusi kahva kun entinen oli tippumassa, ei otettu yhteyttä keneenkään. Aikaa meni noin 30 minuuttia matkoineen 

Jos olitte vuokralla, niin teidän olisi pitänyt ilmoittaa siitä vuokranantajalle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi