Mitä nuo lupiinit ketään haittaa? Kauniita ja niitåhän kasvaa lähinnä vain tienvarsilla piristyksenä
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottinen kokoontumisajot taas vauhdissa. "mutkun mun mielestä on nättii niin sit voi vaikka kaikki kuolla pois sen nätin tieltä".
Suomessa kyllä riittää tilaa kaikelle ei myrkyllisille kasvulle.
Eli sinunkin mielestäsi lupiini kuuluu hävittää. Nehän ova myrkyllisiä, jos et vielä tiennyt.
Sori lupiini ei kuulu ruokalistalleni.
Sattuuko se kun esittää tyhmempää kuin onkaan vai tuleeko tuo sinulta ihan luonnostaan?
Älä hyöki täällä ihmisten kimppuun, olet pelottava. -Eri
Mene lukemaan kevätpörriäistä, jos aikuisten palsta pelottaa. Ei ole minun vastuullani paapoa täällä penikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idioottinen kokoontumisajot taas vauhdissa. "mutkun mun mielestä on nättii niin sit voi vaikka kaikki kuolla pois sen nätin tieltä".
Eli sinunkin mielestäsi lupiini kuuluu hävittää. Nehän ova myrkyllisiä, jos et vielä tiennyt.
Sori, kukaan ei puhunut mitään sinun ruokalistastasi. Opettele lukemaan penikkapieni.
Oletko syntymävihainen vai traumatisoitunut ja katkera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko se kun esittää tyhmempää kuin onkaan vai tuleeko tuo sinulta ihan luonnostaan?
Oliko paha päivä taas.
Älä hyöki täällä ihmisten kimppuun, olet pelottava. -Eri
<
tiedätkö muuten vaikka kasvilajeja luonnossa jotka ovat kauniita mutta myrkyllisiä?
Vierailija kirjoitti:
tiedätkö muuten vaikka kasvilajeja luonnossa jotka ovat kauniita mutta myrkyllisiä?
Tiedän. Esim. kielo ja variksenmarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, kukaan ei puhunut mitään sinun ruokalistastasi. Opettele lukemaan penikkapieni.
Onneksi olen toisenlainen kun sie.
&n
Kivat sulle, jos nautit siitä että olet tyhmä kuin saapas.
Vierailija kirjoitti:
Olet jo näyttänyt mikä oot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo näyttänyt mikä oot.
Miksi sitä olisi pitänyt jotenkin peitellä? En minä ole täällä tekemässä sinuun vaikutusta, jos niin luulit :D
Vierailija kirjoitti:
Haittalaki, joka peittää alleen monet perinteisesti Suomen luonnossa elävät kasvit.
Tässä lähiympäristössä on lubiinia kasvanut 30 vuotta eli ainakin sen ajan, kun olen tässä asunut. Eivät ole haitaksi levinneet. Nokkosista on tullut riesa sekä angervosta, jotka leviävät hurjaa vauhtia ja peittävät alleen kaiken. Kieltolistalla on myös pihlaja-angervo, jota kasvaa pihalla, mutta ei ole 30 vuoden aikana siitä levinnyt mihin se on istutettu. Nyt pitäisi hävittää myös isotuomipihlaja, joka on varma pohjoisen pensas, eihän täällä etelän pensaat viihdy. Lumipalloheidestä on luvattu hävityspalkkio eli kunnan piikkiin uusi pensas, kuulemma liian kirvarikas pensas. Erikoista on, ettei minun pensaissa kirvoja näy, päinvastoin komeasti kukkii. Jos kaikki hävittäisi, niin olisi piha aika autio. Ei vissiin ole harakankelloa määrätty hävitettäväksi, se leviää kuin tauti eikä kitkemällä saa hävitettyä.
Kyllä se pölyttäjiä haittaa, kun niillä ei ole ruokaa, kun ei ole kukkia ja pian meillä ei ole ruokaa, kun ei ole pölyttäjiä esim. marjoja, kasviksia jne.
Maaseudulla lupiinit ovat vallanneet kymmeniä gehtaareita teiden varsilta, eikä niissä voi kasvattaa edes mitään esim. viljaa, kun lupiinien peitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
&n
Lapset, lapset rauhoittukaapa nyt ja menkää nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pölyttäjiä haittaa, kun niillä ei ole ruokaa, kun ei ole kukkia ja pian meillä ei ole ruokaa, kun ei ole pölyttäjiä esim. marjoja, kasviksia jne.
Maaseudulla lupiinit ovat vallanneet kymmeniä gehtaareita teiden varsilta, eikä niissä voi kasvattaa edes mitään esim. viljaa, kun lupiinien peitossa.
Se pelto pitää myrkyttää, niin kyllä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömiä laiteta lupiinintorjuntaan?
Työttömät lupiinipartioon! Miksei näin toimita jo? Autolla viedään tienvarteen ja siellä heijastinliivit päällä niittävät lupiineja. Päivällä haetaan pois 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä kun myrkyllinen lupiini tuhoaa tieltään kaiken muun. Tätä ei idioottimammat tajua ihaillessaan "niin kovin nättejä" lupiineja.
Miksi sinua niin riepoo tämä asia. Eikö kannata lähteä muille sivustoille, jos niin ottaa koville. Haukut täällä idiooteiksi keskustelijoita, mutta kyllä sinä itse olet pahimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Maa roudataan täyteen n**kereitä ja sitten parit lupiinit on yhtäkkiä joku ongelma...
Persun tunnistaa aina, vaikka kirjoittaisi vain yhden virkkeen.
Näillä lupiinien palkkatappajilla ei ole kunniaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lupiinin ja kurtturuusun istutti tielaitos eli valtio itse.
Kantakoon vastuun teostaan.
Siinä sitä hommaa riittääkin. Just viikonloppuna katselin teiden varsia joilla lupiinit komeilivat. Niitä oli paikoitellen, joissain vain ihan tien reunassa pikku pätkiä, jossain sorarinteissä kymmenien metrien leveydeltä. Ei paljon isonkaan koneen kanssa paljon homma etene yhdessä päivässä. Pikkukoneella ei ylety. No mutta olisihan se työllistävä vaikutus. Niitellä lupiineja ja jättää tien reiät paikkaamatta, se on ollut suuntaus viime aikoina.
Meidän perintöpaikalla ei lupiinit viihdy, naapurin puolella on muutama pöheikkö jota voi ihailla vähän aikaa, sitten ne katoaa ja tilalle tulee muita kasveja. Naapuria ei pihahommat kiinnosta niillä on mielenkiintoisempaa puuhaa ilmeisesti. Jos ei ole tärkeämpää tekemistä niin jauhetaan nyt sitten vaikka tästä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hanhet saavat temmeltää Suomen luonnossa, vaikka ovat myös vieraslaji ja haitallisiakin vielä.
Metsä- meri- ja kiljuhanhi ovat Suomessa alkuperäisiä lajeja.
Kanadanhanhi ja muut hanhet on sitten niitä vieraslajeja
mielenkiintoinen argumentti, "kauneuden vihaajia". näin sitä reagoidaan.