Mies päättää lomakohteen koska maksaa
Kuulin töissä keski-ikäisen naisen kertovan, että hän ei ole saanut koskaan päättää minne matkustetaan lomalla, koska mies maksaa. Mitä kertoo ihmisestä, että suostuu tällaiseen ?
Kommentit (53)
Viisas nainen osaa ohjailla miestä niin, että mies tekee sellaiset päätökset kun nainen haluaa.
Ilmainen loma! Mahtavaa, kelpais mullekkin. Voin lähteä seuraneidiksi, jos vaimoketta ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Viisas nainen osaa ohjailla miestä niin, että mies tekee sellaiset päätökset kun nainen haluaa.
Tunnetaan myöskin nimellä manipulointi. Muotoiletko kysymyksen "haluatko kuntoilla tänään?" vs. "ethän sinä halua kuntoilla tänään?"
Enemmän herää kysymys että miksei töissä ilmeisen vakinaisesti oleva ihminen koskaan maksa itse matkaa, jos kokisi ongelmaksi sen, ettei saa päättää kohdetta?
Olen kuullut niin outoja lomatarinoita vanhoollisten miesten kanssa ettei mitään määrää. Yksi selitti täysin tosissaan ettei koskaan voi ottaa aikuista lastaan mukaan reissuun kun miehensä mielestä lapsen täytyy karaistua ja opetella selviämään matkalla yksin. Melko mustavalkoista noinkin vanhoiksi ihmisiksi, etteivät mitään ole tästä maailmasta oppineet vaikka ikää on 60.
Miten se yksi reissu vanhemman kanssa estää sen etteikö tämä aikuinen lapsi voisi tehdä muunlaisiakin reissuja?
Siis kenen se lomakohde pitäisi päättää, jos mies yksin on maksajana?
Jos nainen haluaa Lontooseen, hän kertoo miehelle, että reissu on sinne ja kysyy, tuletko mukaan. Sitten nainen maksaa kaiken ja on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut niin outoja lomatarinoita vanhoollisten miesten kanssa ettei mitään määrää. Yksi selitti täysin tosissaan ettei koskaan voi ottaa aikuista lastaan mukaan reissuun kun miehensä mielestä lapsen täytyy karaistua ja opetella selviämään matkalla yksin. Melko mustavalkoista noinkin vanhoiksi ihmisiksi, etteivät mitään ole tästä maailmasta oppineet vaikka ikää on 60.
Miten se yksi reissu vanhemman kanssa estää sen etteikö tämä aikuinen lapsi voisi tehdä muunlaisiakin reissuja?
Miksi kukaan ottaisi aikuista lastaan mukaan parisuhdelomalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä parisuhdeloma? Eikö kukaan saa koskaan matkustaa muuta kuin miehensä kanssa ja parisuhdelomalle? Eikö voi tehdä reissua kaverin kanssa, vanhemman kanssa, lapsen kanssa jne? Vain ja ainoastaan miehen kanssa parisuhdelomalle. Todistit juuri tuon mitä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Siis kenen se lomakohde pitäisi päättää, jos mies yksin on maksajana?
Jos nainen haluaa Lontooseen, hän kertoo miehelle, että reissu on sinne ja kysyy, tuletko mukaan. Sitten nainen maksaa kaiken ja on tyytyväinen.
Jos asia menisi vauvafoorumilaisten mielen mukaan, niin tietysti nainen päättää ja mies maksaa koko lystin. Se on tasa-arvoa, tai itseasiassa siinäkin nainen tekisi isoimman ja haastavimman homman, kun joutuisi päiväkaupalla pähkäilemään kohteita booking.comissa!
Ehdottomasti miehen pitää huomioida nainen ja kummankin mieltymysten mukaan. Tai naisen. Olisi kurjaa mennä Thaimaahan miehen mukana punaisten lyhtyjen alueelle, jos haluaa Kreikkaan.
Mulle tollanen järjestely ei kävisi. Asioista keskustellaan ja päätetään yhdessä, ei se muuten mikään parisuhde ole. Jos miestä ei mun toiveet ja mielipiteet ollenkaan kiinnosta, niin turha sellaista suhdetta enää on jatkaa. Eron jälkeen molemmat voi sitten matkustaa just sinne minne haluaa, ei tarvitse muista välittää.
Mies päättää kohteen, koska maksaa. Mutta saako nainen esittää toivomuksia? Huomioidaanko niitä? Vai suhtautuuko mies naisen toiveisiin: "No ei ainakaan sinne!"
Meillä on vähän tätä, että mies kyllä kysyy toiveitani, mutta se kysytään vain poissulkumielessä. Eli joku muu paikka sitten valitaan. Jos vastaan, että mennään johonkin, missä minä en ole ennen käynyt, mennään johonkin, missä on käyty ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Maksaja päättää. Mikä on ongelma?
Tietysti maksaja päättää. Sitte voi valita että lähteekö mukaan vai ei ja maksaa ite vaikka oman matkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä parisuhdeloma? Eikö kukaan saa koskaan matkustaa muuta kuin miehensä kanssa ja parisuhdelomalle? Eikö voi tehdä reissua kaverin kanssa, vanhemman kanssa, lapsen kanssa jne? Vain ja ainoastaan miehen kanssa parisuhdelomalle. Todistit juuri tuon mi
Sinulla on taito lukea asioita, joita en ole kirjoittanut. Oletko kaikessa kommunikoinnissa noin paljon oman pääsi sisällä?
Saa matkustaa ihan missä tahansa kombinaatiossa, en kieltänyt sitä missään. Kunhan ihmettelin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että mies järjestää rakkaalleen unelmaloman, mutta tämä ei hoksaa miehen vaivannäköä, vaan haluaakin ottaa mukaan aikuisen lapsen. Kumpi on tärkeämpi, puoliso vai jo hyvinkin 40v täyttänyt tytär, jolla on perhe?
Olisi kauheaa jos mies kävisi pelkästään olut-jalkapallomatkoilla ja nainen haluaisi pikkuputiikkeja, rantakatuja ja romantiikkaa. Ei sellainen voisi siis toimia yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on taito lukea asioita, joita en ole kirjoittanut. Oletko kaikessa kommunikoinnissa noin paljon oman pääsi sisällä?
Saa matkustaa ihan missä tahansa kombinaatiossa, en kieltänyt sitä missään. Kunhan ihmettelin ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että mies järjestää rakkaalleen unelmaloman, mutta tämä ei hoksaa miehen vaivannäköä, vaan haluaakin ottaa mukaan aikuisen lapsen. Kumpi on tärkeämpi, puoliso vai jo hyvinkin 40v täyttänyt tytär, jolla on perhe?
Sinulla on yhtä lailla lukea rivien välistä sitä mitä ei tapahtunut. Kyseessä ei ollut miehen järjestämä/maksama matka ensinnäkään. Mistä keksit että keskustelun aiheena oli miehen maksama parisuhdematka?
En minä ainakaan lähde minnekään, jos sinne en halua ja jos mies määräisi matkakohteen minulta kysymättä. Oman osuuden maksaminen ei minulle ole ongelma.
Onneksi ei naisena ole koskaan ollut tuollaista ongelmaa matkakohteesta. Johtuisko siitä, että olen aina maksanut itse matkani. Kamalalta kuulostaa aloituksen kaltainen tilanne.
Noinhan se menee. Vaihtoehtohan on maksaa se loma itse. En minäkään rahaani tuhlaisi lomaan, jota en halua, vaan menen sinne minne haluan.