Mies päättää lomakohteen koska maksaa
Kuulin töissä keski-ikäisen naisen kertovan, että hän ei ole saanut koskaan päättää minne matkustetaan lomalla, koska mies maksaa. Mitä kertoo ihmisestä, että suostuu tällaiseen ?
Kommentit (53)
Erikoista. MIksei nää sun työkaverit nosta palkkaa ja maksa itse omia reissujaan? Oletteko orjina jonkun persun marjatilalla?
En ylipäätään jaksa käsittää tuollaista ulinaa. Aikuinen ihminen voi ihan itse päättää, alistuuko paskaan parisuhteeseen vai jättääkö narsistipellen yksin ja jatkaa elämää onnellisena ja vapaana ja käyttää omat rahansa miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas nainen osaa ohjailla miestä niin, että mies tekee sellaiset päätökset kun nainen haluaa.
Viisas mies toki antaa naisen kuvitella näin.
MIehillä on tikapuuhermosto. Ne luulee olevansa neroja, kun joku muu mies on saanut joskus Nobelin. Oikeasti aivot eivät ole pissaletkussa ja niitä pitää opetella käyttämään.
Olimme juuri lomamatkalla, jonka maksoin miehellekin, koska hän on työtön. Tietenkin keskustelimme paikasta ja ajasta. Aika outoa olisi muuten.
Mä jäisin kotiin ja nauttisin omasta rauhasta. Kun äijä kotiutuu muun perheen kanssa, mä lähden yksin reissuun omalla rahallani.
Eikö kuulosta ihan ok formaatilta? Antakaa miehille sitä mitä ne antavat teille.
Niin? Sinä kuulit töissä kun joku höpötti paskaa ja kaikki upposi sinuun kuin kuuma veitsi voihin. Tiedätkö: on ihmisiä, jotka rakastaa uhriutumista, ja on ihmisiä, jotka on kroonisia valehtelijoita.
Mä tunnen naisen, joka on näitä kumpaakin. Tunnen myös miehen, joka on näitä kumpaakin.
Kummankaan kanssa en ole enkä olisi parisuhteessa.
Sinä kuulit kun joku sanoi jotain. Levitit sitä eteenpäin. Se on juoru, juoruamista, kuulopuhetta.
Et tiedä puhujan motiivia etkä taustoja, joten jätä omaan arvoonsa. Ei kannata korvat hörössä salakuunnella toisten keskustelunpätkiä ja kuvitella, että niistä muodostuu realistinen kokonaiskuva.
Mä oon käyttänyt tuota juoruajien paljastamiseen. Sanon jotain mikä ei pidä paikkaansa (yleensä tämä on sovittu etukäteen luotettavien läsnäolijoiden kanssa) ja jos tarina lähtee leviämään, tiedän(mme), kuka vuotaa salassapidettävää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen loma! Mahtavaa, kelpais mullekkin. Voin lähteä seuraneidiksi, jos vaimoketta ei kiinnosta.
Jonnekin juopottelurannalle? Varmaan kiva katella sitä viinan kiskontaa ja riehumista.
Vierailija kirjoitti:
Viisas nainen osaa ohjailla miestä niin, että mies tekee sellaiset päätökset kun nainen haluaa.
#miesvihanäkyväksi
#henkinenväkivalta
Vierailija kirjoitti:
Erikoista. MIksei nää sun työkaverit nosta palkkaa ja maksa itse omia reissujaan? Oletteko orjina jonkun persun marjatilalla?
En ylipäätään jaksa käsittää tuollaista ulinaa. Aikuinen ihminen voi ihan itse päättää, alistuuko paskaan parisuhteeseen vai jättääkö narsistipellen yksin ja jatkaa elämää onnellisena ja vapaana ja käyttää omat rahansa miten haluaa.
Voi kun elämä ja parisuhteet oiskin niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti miehen pitää huomioida nainen ja kummankin mieltymysten mukaan. Tai naisen. Olisi kurjaa mennä Thaimaahan miehen mukana punaisten lyhtyjen alueelle, jos haluaa Kreikkaan.
Työssä oleva palkkaa saava voi ihan itse omalla rahallaan ostaa matkan Kreikkaan, sukupuolesta riippumatta.
Näkisin tuossa kaksi vaihtoehtoa. Joko nainen osaa ohjailla miestään valitsemaan matkakohteet niin, että pääsee sinne mihin haluaa tai sitten hänelle on ihan sama, mihin matkustetaan eikä asia ole hänelle tärkeä. Tai sitten he kiertelevät monissa eri paikoissa ja joku niistä on naisellekin mieleinen.
Se lähtökohtaisesti päättää joka maksaa. Mikäli molemmat maksavat omat matkansa, niin kohde päätetään yhdessä. Siivellä matkustavan pitää olla tyytyväinen, että joku ylipäätään maksaa hänen matkansa. Ei sekään ole itsestään selvää. Voi valita lähteekö ilmaiselle matkalle tai kökkiikö kotona.
Voihan sitä sanoa ettei lähde matkalle, jos kohde ei miellytä.
Ihmettelen miksi työssäkäyvä ei maksa matkaansa itse ja osallistu kohteen valintaan..
Eikö aikuiset ihmiset itse maksa matkansa!? Ja matkakohde määräytyy yhteisellä sopimuksella.
Vierailija kirjoitti:
Siis kenen se lomakohde pitäisi päättää, jos mies yksin on maksajana?
Jos nainen haluaa Lontooseen, hän kertoo miehelle, että reissu on sinne ja kysyy, tuletko mukaan. Sitten nainen maksaa kaiken ja on tyytyväinen.
Miksi ihmeessä naisen pitäisi maksaa matka jos mies haluaa mukaan?
Minusta parisuhteessa päätetään yhteisistä asioista yhdessä. Meillä maksetaan asioita suhteessa tuloihin eli kumpikin osallistuu kyllä kuluihin mutta eri summalla, koska tuloissa on eroa. Voihan myös olla, että mies ei edes maksa tässä tapauksessa pienempi tuloisena muuta kuin ne matkat. Siltikinkö hän saa edelleen päättää? Minä esimerkiksi maksan meillä kaikki ruokaostokset. En silti koe, että saan päättää mitä meillä syödään. Minä vain maksan ne. Mies maksaa taas muita asioita. Kumpikin osallistuu päätökseen tekoon kaikessa.
Olishan tuo välillä ihan mukavaa että puoliso tekisi päätökset siitä mihin mennään.
Mitä tuossa nyt sitten on ihmettelemistä? Tottakai mies saa päättää minne haluaa lomallaan matkustaa, ha on todella avokätistä häneltä, jos maksaa vaimonkin matkan. Jos kohde ei ole vaimon mieleen, niin voihan hän lähteä itse valitsemaansa paikkaan ja maksaa matkansa itse. Kyllä mulle kävisi ilmainen matka moneenkin paikkaan. Minne tahansa en kuitenkaan lähtisi lomaani tuhlaamaan, vaikka ilmaiseksi pääsisinkin. Mutta eipä hätää, kun työssäkäyvänä ihmisenä voin kyllä maksaa itsekin.
Enemmän mä ihmettelen miten joku suostuu vuodesta toiseen maksamaan lomamatkat toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mä ihmettelen miten joku suostuu vuodesta toiseen maksamaan lomamatkat toiselle.
Ilmeisesti hän ei halua matkustaa yksin vaan maksaa mieluummin puolison mukaan.
Viisas mies toki antaa naisen kuvitella näin.