Mies päättää lomakohteen koska maksaa
Kuulin töissä keski-ikäisen naisen kertovan, että hän ei ole saanut koskaan päättää minne matkustetaan lomalla, koska mies maksaa. Mitä kertoo ihmisestä, että suostuu tällaiseen ?
Kommentit (53)
Tietysti lopullinen päätös on maksajan. Se ei estä sitä, etteikö matkakohteista voi keskustella yhdessä ja sanoa mielipiteensä. Jos toinen ei voi tai saa edes keskustella asiasta, niin silloin parisuhde ei ole terveellä pohjalla.
Naisen kommentti voi kertoa siitä, että hänellä on menossa parisuhdekriisi, minkä vuoksi hän haluaa tuoda parisuhteensa esille negattiivissävytteisesti.
Mihin naisen rahat sitten menee?
Ai että kuinka ihanaa, että itse voin tehdä mitä lystään ihan omilla rahoilla. Kaikki valitsee omanlaisen elämän.
Siis miksi joku suostuu siihen, että toinen perheenjäsen maksaa matkan? Miksi et kysy häneltä?
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se menee. Vaihtoehtohan on maksaa se loma itse. En minäkään rahaani tuhlaisi lomaan, jota en halua, vaan menen sinne minne haluan.
No mutta tasa-arvoon kuuluu toisen huomioon ottaminen. Raha näkyy tuovan valtaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kenen se lomakohde pitäisi päättää, jos mies yksin on maksajana?
Jos nainen haluaa Lontooseen, hän kertoo miehelle, että reissu on sinne ja kysyy, tuletko mukaan. Sitten nainen maksaa kaiken ja on tyytyväinen.
Jos asia menisi vauvafoorumilaisten mielen mukaan, niin tietysti nainen päättää ja mies maksaa koko lystin. Se on tasa-arvoa, tai itseasiassa siinäkin nainen tekisi isoimman ja haastavimman homman, kun joutuisi päiväkaupalla pähkäilemään kohteita booking.comissa!
Kyllä meillä päätetään yhdessä, huolimatta siitä kumpi maksaa. Toisen huomioon ottaminen kertoo tasa-arvosta. N54, naimisissa miehen kanssa 20 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kenen se lomakohde pitäisi päättää, jos mies yksin on maksajana?
Jos nainen haluaa Lontooseen, hän kertoo miehelle, että reissu on sinne ja kysyy, tuletko mukaan. Sitten nainen maksaa kaiken ja on tyytyväinen.
Miksi ihmeessä naisen pitäisi maksaa matka jos mies haluaa mukaan?
No jos mies maksaisi myös naisen matkan jos nainen haluaisi mukaan miehen valitsemaan kohteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaja päättää. Mikä on ongelma?
Tietysti maksaja päättää. Sitte voi valita että lähteekö mukaan vai ei ja maksaa ite vaikka oman matkansa.
Juuri näin! Miten tämä ei ole itsestäänselvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mä ihmettelen miten joku suostuu vuodesta toiseen maksamaan lomamatkat toiselle.
Ilmeisesti hän ei halua matkustaa yksin vaan maksaa mieluummin puolison mukaan.
Niin kai sitten. Mä en kyllä lähtis vaikka mun matka maksettais, jos kohde ei olisi omaan mieleen. Lomaa on niin rajallisesti, että silloin haluan kyllä itse vaikuttaa kohteen valintaan. Toki myös maksan itse. Meillä kyllä keskustellaan ennen kuin kohde päätetään, ja aina on löytynyt sellainen kohde joka molemmille käy. Lappiin en lähde. Sinne mies on houkutellut, mutta tiedän käymättäkin että ei ole mun juttu. En lähde vaikka mies maksaisi. Ei ole rahasta kiinni, vaan ajasta. Mies on sitten tehnyt lapin reissuja veljensä ja kaverinsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisas nainen osaa ohjailla miestä niin, että mies tekee sellaiset päätökset kun nainen haluaa.
Viisas mies toki antaa naisen kuvitella näin.
Oletteko oikeasti noin ala-arvoisessa suhteessa?!
Vierailija kirjoitti:
Viisas nainen osaa ohjailla miestä niin, että mies tekee sellaiset päätökset kun nainen haluaa.
Kyllä. Viimeistään makuuhuoneessa on vaikuttamisen paikka.
millainen perhe jos mies maksa kaiken, aika vaativa ja pers ongelmainen nainen
Meillä on yhteiset rahat. Saan päättää matkakohteet.
Mä en tykkää yhtään maksasta. Paitsi maksalaatikossa.