Mies aikoo jättää mut kun oon lihonnut!!!
Tämä on ihan kauheeta kun en voi painolleni mitään. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta ja kolme lasta. Alettiin olla kun oltiin 17 ja 18.
Ymmärrän et mies on tyytymätön kun oon lihonu enkä pysty tekeen niitä asioita mitä aikaisemmin ja on muutakin sairautta esim jalat ja nivelrikko, selkä, diabetes ym. Oon sairas enkä jaksa liikkua niinkun nuorempana.
Mut mies on alkanu ihan oudoksi ja puhuu asioita mitä tollanen perus juntura suomalainen mues ei normaalisti ees tiedä. Niinkun mun elämänhsllinnasta ja mielenterveydestä. Oon ihan varma et joku syöttää hänelle näitä juttuja varmaan sen sisko joka on käyny sairaanhoitaja kouluja ja inhoo mua.
Mä en tiedä mitä mun pitäis tehä?!?! Oon kuiteskin ihan sama ilonen ihminen kun tavattiin?!?
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaisella miehellä kukaan tekee?
Ota rahat ja puoli valtakuntaa ja juokse. Ansaitset parempaa. Sun elämä alkaa nyt, kun lapset lentää pesästä ja tuhkamuna syrjäytyy loppuiäkseen. Etsiköön muiden luuserien kanssa Tinderistä instamissiä :D
Ylipainoinen nainen jolla on terveysongelmia ja lapsia, veikka villisti, että hän on se joka jää ikuisesti nurkkiinsa yksin ulisemaan?
Ihmeellistä miten te palstan läskit ette koskaan pysty tekemään painollenne mitään, ettekä ymmärrä mistä ne kilot silleen yhtäkkiä on tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä miten te palstan läskit ette koskaan pysty tekemään painollenne mitään, ettekä ymmärrä mistä ne kilot silleen yhtäkkiä on tulleet.
Ihmeellistä, että jotkut kuvittelee kaikkien ylipainoisten olevan samanlaisia.
Mä olen 46v ja tiedän kyllä mistä mun kilot ovat tulleet. Mä myös teen nyt asialle jotakin. Sun kaltaiset ylimieliset yleistäjät on todella ärsyttäviä eikä tuo sun käytös kyllä ketään kannusta pudottamaan painoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.
Laihduttaja ei tasan tarvitse viittä ateriaa päivässä. Ei tarvitse myöskään normaalipainoinen perusjamppa.
Kyllä tarvitsee. Oikea ateriarytmi on tärkeä. Ne eivät ole ISOJA aterioita. Niillä on tarkoitus pitää verensokeri tasaisena ja olo vireänä.
Kolme lasta alle kolmekymppisenä on todella merkittävä suoritus naiselta perheen ja yhteiskunnan hyväksi. Miehen täytyy tämä myös ymmärtää.
Mutta ap:n on nyt tärkeää hoitaa myös itseään, kuntoaan ja terveyttään. Ja se vaatii puolison tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet aterioista kasviksia, lautasmalli. Aamiainen, lounas välipala, päivällinen ja iltapala. Kannattaa kokeilla. Kaloreita n. 1600-1800.
Laihduttaja ei tasan tarvitse viittä ateriaa päivässä. Ei tarvitse myöskään normaalipainoinen perusjamppa.
Kyllä tarvitsee. Oikea ateriarytmi on tärkeä. Ne eivät ole ISOJA aterioita. Niillä on tarkoitus pitää verensokeri tasaisena ja olo vireänä.
Nimenomaan. Tämä on aivan typerä sääntö mitä osa täällä jankuttaa. Missään ei ole kielletty syömästä enemmän kuin 3x päivässä, kunhan kalorit pysyy miinuksella.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olet alle 30-vuotiaana niin lihava, että et pysty tekemään samoja asioita kuin aikaisemmin, kannattaa oikeasti tehdä iso elämäntapamuutos. Ihan itsesi ja lasten takia, riippumatta siitä, eroatteko te vai ette. Jos painosi on sen sijaan noussut yhdessäoloaikananne esim. 50:sta 70:een kiloon, niin sitten ongelmasi on huono mies, josta joutaakin erota.
Emme kuitenkaan tiedä, millaisia keskusteluja ko.pari on käynyt, puhutaan kuitenkin parista jolla on yhteiset lapset. Paljon järkevämpää olisi pelastaa perhe ja keskittyä äidin kuntoutumiseen, kuin tuomita isä oikopäätä. Runsas lihominen saattaa olla merkki jostain, mitä ei tiedä kuin tutkimalla, ja tehokkaita lääkkeitä ON kehitetty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan että kuka maksaa tämän naisen laihdutuslääkkeet, joita monet nyt ehdottavat. Kela korvaa ne diabeetikolle vain, jos painoindeksi on yli 35, mitä se ei välttämättä ap:n tapauksessa ole. Ei mulla vaan olisi ollut kotiäitinä varaa ostella sellaisia. Oxempicit sun muut maksaa alk. 100€/kk eikö niin? Ymmärrän ap:ta. Paino on vaikea saada putoamaan niin kauan kuin tuntee olonsa uupuneeksi. Uni pitää saada ensin kuntoon ja stressi pois. Vasta sitten laihtuminen sujuu. Tai näin ainakin oma lääkärini sanoi. Äidit, jotka täällä kehuskelee sillä kuinka paino on aina lähtenyt synnytyksen jälkeen sais mennä itseensä. Kaikki lapset ei ole yhtä helppoja.
Tuo 100€/kk tulee säästönä vähempänä ruan kulutuksena, lääkehän hillitsee syömistä, vähemmän syömistä vähemmän ruokakauppalaskuja. Lääke maksaa itsensä t
Samaa mieltä, mutta jos nyt lääkkeitä syö niin se säästää kyllä hankintahintansa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne tietää, että ylipainolle on monta syytä eikä ylensyönti kuulu niihin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki ateriarytmi on tärkeä ja ainoa oikeaa rytmiä ei ole, vaan se on yksilöllinen. Aterian koko ei riipu rytmistä, vaan ruuan sisällöstä. Verensokerin tasaisuus riippuu myös ruuan sisällöstä, ei koosta eikä ruokailujen määrästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn vaan että kuka maksaa tämän naisen laihdutuslääkkeet, joita monet nyt ehdottavat. Kela korvaa ne diabeetikolle vain, jos painoindeksi on yli 35, mitä se ei välttämättä ap:n tapauksessa ole. Ei mulla vaan olisi ollut kotiäitinä varaa ostella sellaisia. Oxempicit sun muut maksaa alk. 100€/kk eikö niin? Ymmärrän ap:ta. Paino on vaikea saada putoamaan niin kauan kuin tuntee olonsa uupuneeksi. Uni pitää saada ensin kuntoon ja stressi pois. Vasta sitten laihtuminen sujuu. Tai näin ainakin oma lääkärini sanoi. Äidit, jotka täällä kehuskelee sillä kuinka paino on aina lähtenyt synnytyksen jälkeen sais mennä itseensä. Kaikki lapset ei ole yhtä helppoja.
On se kumma kun ennen vanhaan onnistui laihduttaa maalaisjärjellä ja kotikonstein vaan ei enää. Kaikkeen jotkut vippaskonstit ja mielummin yhteiskunnan maksettavaksi niin ettei itse tarvitse tehdä mitään.
Ennen vanhaan oli ennen vanhaan. Lapset oli toisen laisia, aikuiset oli toisenlaisia ja niin oli ruokakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 100€/kk tulee säästönä vähempänä ruan kulutuksena, lääkehän hillitsee syömistä, vähemmän syömistä vähemmän ruokakauppalaskuja. Lääke maksaa itsensä t
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
28 v ja nivelrikko? Jopas on paksua. Tosin joskus nivelrikko voi olla vauvalla jo syntyessä.
Ap vaikuttaa Pasilta, jonka tyttöily-yritykset on kroonisia ja kliinisiä ja johtuvat hänen naisia kohtaan kokemastaan suunnattomasta alemmuudesta ja pelosta.
Mutta ei mikään estä ammentamasta pikkasen avioerossa tehtävää ositusta koskevaa tietoa Pasillekaan. Avioliitto on yhteisyritys, jossa on tietty talous- ja vanhemmuusautomatiikka. Ei kantsi mennä avioon jos ei tunne avioliittolain velvoitteita ja oikeusvaikutuksia.
Mä olen 46v ja ollut koko aikuisikäni ylipainoinen. Ei ole nivelrikkoa. Ei ole myöskään diabetesta. Syöpähoitojen aiheuttamia ongelmia kylläkin on kuten kilpirauhasen vajaatoiminta ja suurentunut rintasyöpäriski. Nyt toki suunta normaalipainoon.
Kaverini on laiha, mutta silti hänellä on 2. tyypin diabetes ja nivelrikko. Ei se aina ikää tai painoa katso. Huonot geenit riittää.
Laihduttaessa ei tarvi sietää nälkää, kun valitsee ainekset oikein. Aloita vaikka pakastevihanneksilla. Tee iso keitto, kiehuvaan veteen liemikuutio ja sitten nuo vihannekset. Lisämakua yrttimausteista. Sitä saa syödä paljon. Ota lapset mukaan ruoanlaittoon.
Voi olla että mies aloittaa jonkun hillomunkkikampanjan ja saa lapsetkin siihen mukaan, mutta sekin todistaa vain kuinka typerä mies on.
Olet siis vielä parinkympin puolella ja nivelrikko ja selkävaivat jo osa arkea? Eikö nuo tuollaiset tule yleensä joskus keski-iässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuollaisella miehellä kukaan tekee?
Ota rahat ja puoli valtakuntaa ja juokse. Ansaitset parempaa. Sun elämä alkaa nyt, kun lapset lentää pesästä ja tuhkamuna syrjäytyy loppuiäkseen. Etsiköön muiden luuserien kanssa Tinderistä instamissiä :D
Tässä on vaan yksi ongelma. Ap ei jaksa juosta.
Ota rahat ja puoli valtakuntaa ja kieri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 100€/kk tulee säästönä vähempänä ruan kulutuksena, lääkehän hillitsee syömistä, vähemmän syömistä vähemmän ruokakauppalaskuja. Lääke maksaa itsensä takaisin.
Pelkkää selittelyä, oikealla ravinnolla on sama vaikutus kuin noilla lääkkeillä, eikä tarvitse maksaa ylimääräisiä satasia ja ruokalaskut tietty luonnollisesti vähenee. Joten kyllä se lääkkeen käyttö kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Laihduttaessa ei tarvi sietää nälkää, kun valitsee ainekset oikein. Aloita vaikka pakastevihanneksilla. Tee iso keitto, kiehuvaan veteen liemikuutio ja sitten nuo vihannekset. Lisämakua yrttimausteista. Sitä saa syödä paljon. Ota lapset mukaan ruoanlaittoon.
Voi olla että mies aloittaa jonkun hillomunkkikampanjan ja saa lapsetkin siihen mukaan, mutta sekin todistaa vain kuinka typerä mies on.
Tollasta keittoa JOUTUU syömään paljon ja silti nälkä on ekapierasulla. Ainekset kannatta tosiaan valita oikein, ei noin.
Vierailija kirjoitti:
et voi mitään? ite en haluis sairasta puolisoa huonoine elämäntapoineen että jos vaihtaisit vähän perspektiiviä
Minäkin olen lihonut avioliittoni aikana, niin myös mieheni. Alle 70kg painoa molemmilla. Vuosien varrella tullut myös sairauksia, ei painoon liittyviä. Emme jättäisi toisiamme mistään syystä. Isääni hoidetaan yhdessä.
Kannattaa pitää mieluummin ne kilot, koska seuraavaksi mies keksii jonkun muun valituksen aiheen.