Käytettyjen autojen kauppa halutaan tuhota
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e5cce982-646e-4243-b54b-d5f783fd…
Myyjä laitetaan lähes ikuisuuksiin vastuuseen jostain ikivanhasta autosta. Kaikki pitäisi myyjän piikkiin korjata ja huoltaa.
Ihan hullua.
En ole autokauppias.
Kommentit (92)
Ei vaan kaupiaan pitää myydä ehjä tuote. Ei se vastuu ikuisuuksiin kestä ja auton iän mukaan sitä katsotaan, että mikä on luonnollista hajoamista ja mikä ei. Mutta esim. se että ostat käytetyn auton ja huomaat siinä viikon päästä vikoja, niin kyllä ne on 100% myyjän vastuulla. Ei voi olla niin, että sulle on myyty jotain ehjänä, mikä on todellisuudessa ollut rikki. Autokauppiaiden pitää panostaa enemmän siihen, että ne myytävät autot todellakin tarkistetaan läpikotaisin. Se toki tarkoittaa, että heidän ostaessaankin ajoneuvoja, niin pitää varmaan tarkemmin syynätä että mikä toimii ja mikä ei. Se toki tuo kustannuksia, mutta sitten se tuo. Lisää asiakkaiden hintaa, ehkä jotain omista katteista pois. Mutta pääperiaate meillä Suomessa pitää olla, että se mikä ehjänä myydään, sen pitää olla ehjää.
Miettikää minkälainen ongelma vasta tulossa kun nämän sähkötötteröt eivät ota enään virtaa vastaan.. maksaa mansikoita korjata .normi autojen korjaus on halpaa
Seuraavan kerran lue juttu ennenkuin teet siitä julkaisun.
Lautakunta katsoi, ettei autossa ollut hyvitykseen oikeuttavaa virhettä eikä näin ollen suosittanut minkäänlaista hyvitystä.
Kirsi jäi siis nuolemaan näppejään, vaikka hänen reklamaationsa ei lautakunnan mukaan ollut myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää minkälainen ongelma vasta tulossa kun nämän sähkötötteröt eivät ota enään virtaa vastaan.. maksaa mansikoita korjata .normi autojen korjaus on halpaa
Sähkärinä en näe tuollaista ongelmaa olevan tulossa. Sähköautojen akun lataus on hyvin yksinkertainen tapahtuma. Jos akku ei ota virtaa, on pari pienempää vikaa joista selvitään muutamalla satasella. Tai sitten iso ongelma eli akku mennyt rikki. Tätäkään ei taida hirveän usein tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kaupiaan pitää myydä ehjä tuote. Ei se vastuu ikuisuuksiin kestä ja auton iän mukaan sitä katsotaan, että mikä on luonnollista hajoamista ja mikä ei. Mutta esim. se että ostat käytetyn auton ja huomaat siinä viikon päästä vikoja, niin kyllä ne on 100% myyjän vastuulla. Ei voi olla niin, että sulle on myyty jotain ehjänä, mikä on todellisuudessa ollut rikki. Autokauppiaiden pitää panostaa enemmän siihen, että ne myytävät autot todellakin tarkistetaan läpikotaisin. Se toki tarkoittaa, että heidän ostaessaankin ajoneuvoja, niin pitää varmaan tarkemmin syynätä että mikä toimii ja mikä ei. Se toki tuo kustannuksia, mutta sitten se tuo. Lisää asiakkaiden hintaa, ehkä jotain omista katteista pois. Mutta pääperiaate meillä Suomessa pitää olla, että se mikä ehjänä myydään, sen pitää olla ehjää.
Missä on laki, että saa myydä vain ehjää tuotetta? Saa myydä mitä vaan kun kohtuudella kertoo mitä myy. On myös ostajan vastuulla selvittää mitä ostaa.
Ei voi olla avuton kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää minkälainen ongelma vasta tulossa kun nämän sähkötötteröt eivät ota enään virtaa vastaan.. maksaa mansikoita korjata .normi autojen korjaus on halpaa
Sähkärinä en näe tuollaista ongelmaa olevan tulossa. Sähköautojen akun lataus on hyvin yksinkertainen tapahtuma. Jos akku ei ota virtaa, on pari pienempää vikaa joista selvitään muutamalla satasella. Tai sitten iso ongelma eli akku mennyt rikki. Tätäkään ei taida hirveän usein tapahtua.
Ongelma voi olla yksinkertainen, mutta kun olet 35 asteen pakkasessa Kuusamon erämailla, se "sähkärille pikkuasia" alkaa silloin wituttaa...
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
No joo, saahan niitä jos ei muuten niin kalliilla osamaksuilla. Ulkomaiset rahoitusyhtiöt kiittää. Kuka hullu nyt uutta laittaa kun auto ei mitään tuota, samalla tavalla ajat esim. 5v vanhalla autolla paikasta A paikkaan B
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää minkälainen ongelma vasta tulossa kun nämän sähkötötteröt eivät ota enään virtaa vastaan.. maksaa mansikoita korjata .normi autojen korjaus on halpaa
Sähkärinä en näe tuollaista ongelmaa olevan tulossa. Sähköautojen akun lataus on hyvin yksinkertainen tapahtuma. Jos akku ei ota virtaa, on pari pienempää vikaa joista selvitään muutamalla satasella. Tai sitten iso ongelma eli akku mennyt rikki. Tätäkään ei taida hirveän usein tapahtua.
Ongelma voi olla yksinkertainen, mutta kun olet 35 asteen pakkasessa Kuusamon erämailla, se "sähkärille pikkuasia" alkaa silloin wituttaa...
Ja polttomoottori autojen ongelmat ei vituttaissss.
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Norja onkin sähköautoilun ja vihersiirtymän edelläkävijä . Hehe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Lähde.
Sebbo, hyvin tiedät. Älä pelleile.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Norja onkin sähköautoilun ja vihersiirtymän edelläkävijä . Hehe
Odotellaan lähdettä väitteelle ja nauretaan sitten. Ei vaan taida koskaan sellaista löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Lähde.
Norjalaisdokumentin mukaan lähes uusia sähköautoja romutetaan, koska korjaaminen maksaa liikaa asiantuntija: Ajatus ei istu kiertotalousajatukseen
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e…
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Auto paaliin ennen ensimmäistä katsastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Norja onkin sähköautoilun ja vihersiirtymän edelläkävijä . Hehe
Odotellaan lähdettä väitteelle ja nauretaan sitten. Ei vaan taida koskaan sellaista löytyä.
Voi voi, kun en täällä paskaa puhu. Kuten eräät. Yllä lähde. Nauti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Höpöhöpö päinvastoin,autot kannattaa ajaa niin loppuun kuin vain mahdollista se on ympäristölle parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.
Norjassa laitetaan uudehkoja sähköautoja suoraan paaliin kun vikoja ei kannata korjata.
Norja onkin sähköautoilun ja vihersiirtymän edelläkävijä . Hehe
Odotellaan lähdettä väitteelle ja nauretaan sitten. Ei vaan taida koskaan sellaista löytyä.
Voi voi, kun en täällä paskaa puhu. Kuten eräät. Yllä lähde. Nauti siitä.
Oletko lukenut ton tai sisäistät mitä luet???
Ihan samalla tapaa on kolaroituja uusia vedetty paaliin. Koska esim Suomessa ei uusia autoja saa korjata B osilla eli käytetyillä.
Yli neljä vuotta vanhat autot suoraan paaliin. Ympäristö kiittää.