Kuntosalilla kävijät, oletteko huomanneet eroa kropassanne?
Minulle sanottiin, että hartioita on tullut. Se on hyvä.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kropassa näkee nopeastikin muutoksia, kun treenaa ns. Oikealla tavalla ja käyttää kunnon painoja. Tietysti ruokavalio ja muutkin elämäntavat pitäisi olla suht kuosissa.
Jos taas käy kerran viikossa salilla haahuilemassa, nostelemassa kilon painoja ja vähän venyttelemässä, ei muutoksia todennäköisesti ihan herkästi huomaa. Toki sekin on parempi kuin ei mitään ja ihmisillä erilaisia tavoitteita.
Syöminen on myös monella ihan retuperällä ja pelätään ihan hysteerisesti esim. Proteiinijauheita. Banaani ei todellakaan ole riittävä palautusruoka.
Olen käynyt salilla jo niin pitkään että en enää varsinaisesti huomaa isoja vaikutuksia. Itse tosin olen sitä sorttia johon ei niin herkästi lihas tartukaan niin mulla ei ole varaa liian isoista lihaksista. Oonhan mä hyvässä kunnossa enkä varmasti olisi jos en salilla kävisi.
Sanotaan näin että varmasti enemmän huomaisin vaikutuksia jos nyt lopettaisin salilla käymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naiset käy, koska siellä kasvaa heti hirveät lihakset.
Ei todellakaan kasva.
Tottakai kasvaa. Kysy vaikka +50v naisilta. Tekevät pitkiä sarjoja erittäin pienillä painoilla, jotta ei kasvaisi valtavia lihaksia. Olispa miehilläkin yhtä helppoa kasvattaa lihaksia.
Joo, mitä vanhempi nainen, sen helpommin ne lihakset kasvaa isoiksi. 65-vuotias äitini pelkää hysteerisesti kuntosaleja, ne lihakset kasvaa jos edes näkee sellaisen!
(Ei se mua kuuntele)
Ja toss iässä niistä muskeleists ei pääse millään eroon. Joten kannattakin varoa.
Olen huomannut vähän. In body mittauksesta huomaa että kehon koostumus on muuttunut Enemmän, mitä päälle päin näkyy. Mua mittaukset inspiroi treenaamaan.
Mä olen nyt puoli vuotta treenannut pt:n ohjauksessa. En ole huomannut mitään eroa. Mutta olenkin viisikymppinen nainen, tässä iässä taitaa olla käytännössä mahdotonta saada lihasta niin paljon, että se ihan näkyisi. Enemmänkin yritetään estää vaihdevuosien aiheuttamaa lihas- ja luukatoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt puoli vuotta treenannut pt:n ohjauksessa. En ole huomannut mitään eroa. Mutta olenkin viisikymppinen nainen, tässä iässä taitaa olla käytännössä mahdotonta saada lihasta niin paljon, että se ihan näkyisi. Enemmänkin yritetään estää vaihdevuosien aiheuttamaa lihas- ja luukatoa.
Hyvä tavoite!
On kunnon hartialinja ja hyvä takamus ikää 61v, nainen ja kuntoilu aloitettu jo 30 vuotta sitten.
Silloin tekee jotain väärin, jos kuntosalitreeni EI näy kropassa.
Vierailija kirjoitti:
Silloin tekee jotain väärin, jos kuntosalitreeni EI näy kropassa.
Kuinka nopeasti sen pitäisi näkyä? Hyvässä lykyssä lihasta saa 2-3 kg vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on Inbody mittauksen mukaan lihasmassa kasvanut reilusti viimeisten vuosien aikana. Tätänykyä käyn 4xvko salilla ja lihakset näkyvät selkeästi, tosin rasvakudoskin on vähentynyt. Käytän kreatiinia ja proteiinilisiä päivittäin. Ikää on 57v ja olen nainen. Tosin olen harrastanut liikuntaa monipuolisesti teini-iästä asti.
Olen käynyt salilla 2 krt viikossa vasta muutaman kuukauden mutta huomaan eroja jo nyt!
Koko kroppa tuntuu tiiviimmältä paketilta ja vaatteet istuu paljon paremmin. Nilkatkin tuntuu erottuvan paremmin ja myös ryhti on kohentunut. Kyllä lihaskuntotreeni on näin keski-ikäisenä yksi tärkeimmistä prioriteeteista!
Maha ei vaan muutu litteäksi, en ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt salilla 2 krt viikossa vasta muutaman kuukauden mutta huomaan eroja jo nyt!
Koko kroppa tuntuu tiiviimmältä paketilta ja vaatteet istuu paljon paremmin. Nilkatkin tuntuu erottuvan paremmin ja myös ryhti on kohentunut. Kyllä lihaskuntotreeni on näin keski-ikäisenä yksi tärkeimmistä prioriteeteista!
"Nilkatkin tuntuu erottuvan paremmin"?
En ymmärrä.
Käyn 1-2 kertaa vuodessa kehon koostumusmittauksessa ja se kyllä kertoo onko kuntosalilla jotain vaikutusta vai ei. Olen 69 v. ja inbodypisteet 85 mihin olen tyytyväinen.
Kyllä, kropassa näkee nopeastikin muutoksia, kun treenaa ns. Oikealla tavalla ja käyttää kunnon painoja. Tietysti ruokavalio ja muutkin elämäntavat pitäisi olla suht kuosissa.
Jos taas käy kerran viikossa salilla haahuilemassa, nostelemassa kilon painoja ja vähän venyttelemässä, ei muutoksia todennäköisesti ihan herkästi huomaa. Toki sekin on parempi kuin ei mitään ja ihmisillä erilaisia tavoitteita.