Nautitteko Etelä-Euroopan viini ja viinakulttuurista, niin että niitä saa ruokakaupoista? Mua ei haittaa ollenkaan, jos Suomeen tulis sama.
Kommentit (11)
Suomessa ei toimi. Täällä on humalahakuinen alkoholikulttuuri ja paljon alkoholismia.
Joskus olisi kiva ottaa parinkympin viinipullo pihvin seuraksi. Noita 8% litkuja en edes katso, vaan haetaan hanapaketteja ulkomailta. Oluiden valikoimaan olen tyytyväinen. Kulutus varmasti väheni, mutta laatu parani kun kunnon IPAt tulivat Prismaankin. En ole tänä vuonna ostanut yhtään Santtulaatikkoa, vaan muutaman purkin erissä noita parempia oluita.
Italiassa ei tarvitse puhua viinakulttuurista ollenkaan, sillä käytännössä vahvaa viinaa juodaan erittäin vähän.
Eipä tule viiniä litkittyä, joten mulle se ja sama.
Olen asunut jo niin kauan pois Suomesta, että minulle on normaalia arkipäivää, että viinit saa ruokakaupoista ja huoltoasemilta. Niistä on myös maistiaisia ja tarjouksia ja kun on hyvä tarjous, ostetaan laatikko tai pari ja säilötään viinikellariin.
Mannermaiset tuuloset puhaltelee alkoholikulttuuriimme.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ei tarvitse puhua viinakulttuurista ollenkaan, sillä käytännössä vahvaa viinaa juodaan erittäin vähän.
Ja vtut. Siellähän sitä viinaa vasta juodaankin. Siellä on oikein cocktailbaarejakin pikkukaupungeissakin. Onko Espoossakaan yhden ainutta? Se on sentään toiseksi suurin kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vtut. Siellähän sitä viinaa vasta juodaankin. Siellä on oikein cocktailbaarejakin pikkukaupungeissakin. Onko Espoossakaan yhden ainutta? Se on sentään toiseksi suurin kaupunki.
Paikalliset juo jonkun drinkin ehkä lomalla rannikolla. Yleensä baarissa otetaan lasi viiniä aperitivojen kanssa.
Eipä itsellekään tule ikinä mieleen ottaa jotain Aperolia näin marraskuussa, kesällä join yhden.
t Italiassa asuva
Muualla Euroopassa viini on maataloustuote, Suomessa alkoholi.
Mindset on erilainen.
Tottaksi nautitaan mutta yleensä haetaan suoraan tilalta tai cantina socialesta.