Nyt se sitten tapahtui: Sain elämäni ensimmäisen seksitaudin ja vieläpä aika kurjan sellaisen!
Herpes pamahti päälle 3 päivää yhden yön jutun jälkeen. jokainen kusella käynti tuntuu kuin tuhansia neuloja lävistäis alapään samoin suihkutus ja muu koskeminen. Ikinä ei ole mikään sattunut näin paljon, ja olen sentään luitakin murtanut yms. Eiköhän tämä ollut kuitenkin ihan ansaittua. Tyhmästä päästä kärsii jne. Lääkäriltä valavir kuuri ja toivon mukaan helpottaa pian. Tämä jää toki elimistöön ikuisesti. Onko muilla kokemuksia
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
On muuten nää herpeslääkkeetkin aika hintavia. Valavir 10 tablettia, joka riittää yhteen 5 päivän kuuriin maksoi yli 30e. No toivottavasti ei tarvitse kovin usein syödä. ap
Jaha paljastuit trolliksi.
Valavir on 2 päivän kuuri joka maksaa 14€. Siinä on 8 tablettia, ei 10.
Acyclovir on 5 päivän kuuri ja maksaa 6€.
Vierailija kirjoitti:
Shingrix (vyöruusu) rokote toimii herpestä (hsv1 ja 2) vastaan pienen tutkimuksen mukaan.
Eli se siis esti täysin uudelleen puhkeamista, tuskin se primääri tartuntaa estää.
Se toimii koska viirukset ovat tarpeeksi läheisiä sukulaisia että rokote saa kropan tuottamaan lisää hsv1/hsv2 vasta aineita samalla kun se tuottaa hs-z vastaineita.
https://www.dovepress.com/efficacy-of-the-anti-vzv-anti-hsv3-vaccine-in…
Kiitos tiedosta ja hassu sattuma. Aloitin juuri Gardasilin perään vyöruusurokotesarjan...
M59+
M-1965 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Shingrix (vyöruusu) rokote toimii herpestä (hsv1 ja 2) vastaan pienen tutkimuksen mukaan.
Eli se siis esti täysin uudelleen puhkeamista, tuskin se primääri tartuntaa estää.
Se toimii koska viirukset ovat tarpeeksi läheisiä sukulaisia että rokote saa kropan tuottamaan lisää hsv1/hsv2 vasta aineita samalla kun se tuottaa hs-z vastaineita.
Kiitos tiedosta ja hassu sattuma. Aloitin juuri Gardasilin perään vyöruusurokotesarjan...
Hyvä valinta
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki artikkeliin herpes oikeudenkäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Sain nuorena tartunnan, kun minut yritettiin ottaa väkisin. Seurauksena virus aktivoitui kerran kuukaudessa. Myöhemmin iho meni niin araksi, että hankaavat vaatteet laukaisivat taudin. Nyt kun olen yli 50v. ja olen ottanut vyöruusurokotteen, niin oireettomat jaksot ovat pidentyneet. Mielestäni viruksen levittäjiä pitäisi kohdella niin kuin muita sp-taudin kantajia. Kyse on kuitenkin pysyvästä vammasta.
Vyöruusurokotteita on 2 eri - zostavax ja shingrix. Jos yksi noista auttoi, niin mene nyt samalla ottamaan se toinenkin. Ehkä se toimii vieläkin paremmin.
Ja syö ihmeessä valcycloviriä 6 tai 12kk ennaltaehkäisevästi. Useimmille se ei ilmesty uudestaan sen jälkeen.
"Eiköhän tämä ollut kuitenkin ihan ansaittua. Tyhmästä päästä jne."
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten nää herpeslääkkeetkin aika hintavia. Valavir 10 tablettia, joka riittää yhteen 5 päivän kuuriin maksoi yli 30e. No toivottavasti ei tarvitse kovin usein syödä. ap
Genitaaliherpekseen syödään 5 päivän kuuri Valaviria, reseptillä halvempi kuin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Genitaaliherpekseen syödään 5 päivän kuuri Valaviria, reseptillä halvempi kuin ilman.
Seli seli. Jos ilman reseptiä saat 16 tabua 28€, niin miten 10 tabua 30€ on halvempi?
Primääri infektioon on 14vrk kuuri. Itse tosin kyllä söisin sitä 2-3kk varmuuden vuoksi.
Minä sain ko. kaverin 20-vuotiaana silloiselta avopuolisolta joka oli piipahtanut vieraissa. Hän oli toinen seksikumppanini. Järkytys oli aivan kauhea, edes lääkäri ei halunnut uskoa mistä on kyse, ja määräsi vaikka mitä alapääkylpyjä kunnes tyrkkäsi asikloviirit lähteeni.
Olin todella kipeä kun oli tuo eka outbreak, kuumetta, lihaskipuja sekä toki rakkulat jotka kirvelevät niin, että itkin, kun vessassa kävin.
Ja nythän mulla on estolääkitys loppuelämän, sillä mun herpes uusii aina kuukautisten aikaan. Eli tietyssä vaiheessa kiertoa alan napsimaan estolääkkeitä.
Lisäksi stressi ja muut sairaudet saattavat laukaista oireet.
Tämän kanssa siis elänyt nyt 24 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lääkäriltä resepti, niin saat edullisemmin. Minulle lääkäri kirjoitti heti 10 kuuria siltä varalta, että uusii usein.
Tämä oli reseptillä. Tämän verran maksoi. Ei ollut kuulemma edullisempaa rinnakkaisvalmistetta tarjolla. En tajua miksi oli näin kallis, kun sama aine reseptivapaana halvempaa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Eipä nuo oireet mitään, mutta mieti sitä että jatkossa sulla on velvollisuus kertoa tartunnasta seksikumppaneillesi.
Parisuhteeseen halukkaiden määrä tipahtaa murto-osaan.
Ainahan voi sekstailla tai mennä parisuhteeseen toisen herpes kantajan kanssa
Se on mukava puheenaihe ensitreffeillä. Yhdistää ihmisiä <3
Se tieto laitetaan tinderiin. Eiks kaikki tee niin 🤷🏼🤓😲
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat puhua nyt reseptivapaista huuliherpeslääkkeistä? Samoja lääkkeitä ne toki on, mutta vahvuudet ja kestot on eri genitaaliherpeksessä.
Tajuatko, että lääkäri voi myös määrätä näitä lääkkeitä sieltä reseptipuolelta ja niissä voi pakkauskoot ja hinnat vaihdella??
Seksitauteja on vain tyhmillä ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Seksitauteja on vain tyhmillä ihmisillä.
Mitä jos pitkäaikainen kumppanisi vaikka pettäisi, ja saisit tämän takia taudin? Tekisikö tauti sitten sinusta tyhmän?
Minulle tuli herpeksen oireita n. kaksi kuukautta uuden kumppanin tapaamisesta. Lihaskipuja, kirvelyä, sekä finnimäisiä näppylöitä pesiksessä. Lääkäri totesi heti, että herpeshän se ja kulkee loppuelämän mukana. Ihmetteli tosin miksi imusolmukkeet nivusissa eivät kuitenkaan olleet turvoksissa. Otettiin kuitenkin samalla varulta HIV, tippuri ja klamydia -testit, sekä herpeksen varmistava verikoekin, vaikka lääkäri piti sitä tarpeettomana. Lääkäri määräsi viiden päivän lääkekuurin herpesoireita helpottamaan.
No, testitulokset tulivat, kun olin juuri saanut kuurin syötyä ja kaikki olivat negatiivisia. Siis myös herpes. Lääkäri epäili jotain lievempää ja yleisempää virusta, todennäköisesti HPV:ta.
ELI HERPES KANNATTAA AINA VARMISTAA VERIKOKEELLA. Oli oman tahdon varassa, etten saanut loppelämän herpestuomiota turhaan.
Joo, ei kannata kielettää eikä sormettaa pillun limoja.
https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/genital-herpes/symptoms-…
Onko tää sama herpes kun huuleessa joskus?
Vierailija kirjoitti:
Tämä herpes on joka viidennellä ihmisellä. Alkuvaiheessa on ärhäkkä mutta vuosien saatossa oireet laimenevat ja ilmaantuvat yleensä jonkin flunssan yhteydessä kun vastustuskyky on muutoinkin alhaalla. Akuuttivaiheen aikana kannattaa pidättäytyä seksihommista.
Itse asiassa luku on yli 90%. Osalla on piilevänä, eikä juuri koskaan aktivoidu ja jää näin huomaamatta.