Mies, joka ei osaa keskustella
Minulla on mies, joka on enimmäkseen hiljaa.
tämä on alkanut suoraan sanottuna vituttaa näin pidemmän päälle.
Istutaan ravintolassa hiljaa, aamupalalla hiljaa, töiden jälkeen kotona hiljaa.
Ei hän toki mistään valitakaan ja on ilmeisen tyytyväinen aina. Mua taas tympii kun harvemmin ehdottaa ja järjestää mitään.
Tällaisia pieniä esimerkkejä, että minun keskustelun aloituksen kautta päästään siihen, että lomalle lähdetään syksyllä.
Minä tiedän oman lomani mahdolliset ajankohdat, töistä siis, ja matkan varaamisen ainoa este on se, että hänen pitäisi ottaa selville omat ajankohdat. Mitään ei tapahdu moneen kuukauteen ja aina välillä asiasta kyselen.
tulee elokuu ja mitään ei ole varattu.
Tai sitten hän sanoo, että hänelle käy kaikki.
Mutta minä kaivan vaihtoehdot, esittelen ne hänelle ja varaan. Hän möllöttää.
Muita esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Mökin remppa, asunnon osto jne.//
Eivät ne etene ilman minua. Alan väsyä vetämään kivirekeä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
On ehkä pahentunut iän myötä.
lisäksi huomaan, että unohtelee asioita enemmän. Ei muista sitäkään vähää mitä ollaan jostain puhuttu. Esim tänään kysyi ostimmeko erään kotimme pöydän yhdessä vai ostinko minä sen yksin. Tästä on aikaa alta puoli vuotta.
Kaupassa saatamme ohuesti keskustella mitä ruokaa teemme illalla ja kotona hän alkaa tehdä toisin.
siis se mikä mua vituttaa on, että keskustelu ei mene mihinkään suuntaan. Minä kerroin vähän aikaa sitten että aion ensi vuonna ottaa töistä palkatonta ja lomailla noin kk. Hän ei kysy mitään asiasta. Sitten minä kysyn kiinnostaako häntä sellainen. Vastaus on joo, mutta ei mitään muuta.
toivoisin esim, että hän vastaisi jotain voi miten kiva idea, kuulostaa hyvältä.
tai sanoisi jotain: en itse pysty jäämään pois töistä
mitä haluaisit tehdä lomalla
En tiedä miten päädyitte yhteen, mutta vaikuttaa siltä että ette ole ollenkaan samalla aaltopituudella. Mieti ihan sellaistakin vaihtoehtoa kuin ero. Ei tuo pystyyyn nostettu spaghetti tuosta säkenöiväksi keskustelijaksi muutu.
Onko se ollut ensitapaamisesta lähtien hiljaa? Miten se iski sut vai olitko itse kuskin paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet parisuhteessa introverton kanssa. Hän ei tule keskustelemaan, eikä muuttumaan. Joko hyväksyt tilanteen, tai vaihdat miestä.
Introvertti ei todellakaan tarkoita tahdotonta mykkää. Introvertit nauttivat syvällisistä ja merkityksellisistä keskusteluista. Introvertit voivat olla myös hyviä johtajia ja tiiminvetäjiä, erityisesti pienemmissä ryhmissä, joissa he voivat hyödyntää analyyttisiä taitojaan ja kykyään kuunnella muita.
Minä olen introvertti emäntä ja samassa tilanteessa kuin ap. Olen erittäin aikaansaapa ja hoidan hommat ja isotkin projektit meidän perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Ääntelehtiikö mies seksin aikana? :D
Entä AP?
Villi seksielämä pistää moneen tohvelisankariin elämää.
Ei miehen kannata puhua naisille syvällisiä asioita kun ei ole olemassakaan naista joka kykenisi pitämään miehen kertomatta asiat omana tietonaan vaan kaikki tiedot on pakko juoruta koko kaveriporukalle jotka juoruaa ne taas eteenpäin eikä ole myöskään ole olemassakaan naista joka ei käyttäisi niitä miehen kertomia asioita aseena miestä vastaa joskus myöhemmin kun haluaa satuttaa miestä mahdollisimman paljon. Nykypäivänä naiset ei omalla käytöksellään ansaitse sitä luottamusta mieheltä että miehen kannattaisi kertoa naiselle asioita.
En ainakaan usko että yksikään nainen joka kertoo omia asioitaa luottamuksella miehelle tykkäisi siittä että hetken päästä ne naisen kertomat asiat on koko kylän keskustelun aihe kun mies on ne juorunnut eteen päin?
Näitä on näitä rajuja toimintatyylieroja pariskunnilla. Toinen ei kertakaikkiaan opi aloittamaan tai ylläpitämään keskustelua. Juttukaveri on haettava naisystävästä. Tyypillä on mieli vähän tyhjä, joten aloitteita ja ideoita toimintaan ei myöskään tule. Hyötyy puolison ideoista. Saattaa olla, ettei mies saa sanaista arkkuaan auki edes juopuneena, koska siellä arkussa ei kerta kaikkiaan ole mitään. Tyhjää täynnä. Mieheni isä oli tällainen vaikeneva simpukka. Meni hautaan ilman, että kukaan oppi häntä tuntemaan. Jälkipolvi ihmetteli, että meillä oli isä, mutta kukaan ei tiennyt hänestä yhtään mitään. Ja jos tällaisen miehen jättää, hän on takuulla ällistynyt. Kaikenhan piti olla hyvin, kun hänhän ei ole koskaan pahaa sanaa sanonut. Muutenkin kaikki on hänelle hyvin sopinut ja käynyt.
Olisit valinnut sellaisen miehen joka sinua miellyttää. Oma vikasi.
Eihän kukaan mies osaa keskustella.
Se on siis liian kiltti ja haluat vaihtaa jännämieheen.
Itse olen introverttimies, ja saan aina palautetta introverttinaisilta, että olen liian puhelias. Puheliaisuuteni ilmeisesti ärsyttää introverttinaisia, mikä sinänsä on outoa - olenhan introvertti.
Itse lopetin keskustelun, kun vaimo alkoi nalkuttamaan älyttömyyksistä ja kieltäytyi aina seksistä. Ihmeen kauan vaimo vielä jatkoi kanssani, noin 3 vuotta.
Anteeksi, mutta tuo pystyyn nostettu spagetti naurattaa. Saanko kysyä, miten päädytte suhteisiin näitten kanssa? Onko alussa ollut keskustelua vai onko nainen ollut puuhanainen ja mies mennyt virran mukana?
Itse ihastun narsistisiin miehiin, ilmeisesti sellainen teeskennelty itsevarmuus vetoaa ja sitten alkaa minun alentamiseni ja muu henkinen pahuus. Haluaisin jonkun muun miestyypin kuin henkisen pikkupojan. Toki tuon ja puupökkelön väliin varmaan mahtuu kaikenlaista:D
Vierailija kirjoitti:
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Miten tämä liittyy aloitukseen? Vai oletko kyseinen mies?
Onko joku muka joskus tavannut miehen, joka osaisi keskustella???
Mies on kuin cowboy Clint Eastwoodin elokuvasta.
Katsoo vihaisena kun kerron iloisia uutisia siitä mitä vauva tänään teki ja oppi uuden sanan.
Katsoo mua siten "__tt_ mitä paskaa ilmeellä". Välillä odotan että sylkäisee maahan, mutta ei tee sitä. Jotenkin pää kenossa tuijottaa ja antaa odottaa että kohta sylki lentää. Ei lennä kuitenkaan.
Toteaa että hyvä homma ja mun poika, hieno juttu jne.
Sitten se vain huokaisee pitkään ennen kuin haukkaa ison palan voileipää kitusiinsa ja mussuttaa sitä mietteissään.
Hän on hyvin syvällinen ja hiljainen kaveri. Monet tuttavatkin on sanoneet että on haastava juttukaveri ja ei sitä saa viinallakaan juttuun.
Hänet tunnetaan siitä ettei juurikaan puhu. Ei puhu myöskään muita kieliä. Ollessamme ulkomailla hän on myös yhtä vähäpuheinen. Tuijottaa lähinnä pitkään silmiin vihaisen näköisenä.
Ette sovi yhteen, ap. Vaihda miestä.
Vierailija kirjoitti:
On ehkä pahentunut iän myötä.
lisäksi huomaan, että unohtelee asioita enemmän. Ei muista sitäkään vähää mitä ollaan jostain puhuttu. Esim tänään kysyi ostimmeko erään kotimme pöydän yhdessä vai ostinko minä sen yksin. Tästä on aikaa alta puoli vuotta.
Kaupassa saatamme ohuesti keskustella mitä ruokaa teemme illalla ja kotona hän alkaa tehdä toisin.
siis se mikä mua vituttaa on, että keskustelu ei mene mihinkään suuntaan. Minä kerroin vähän aikaa sitten että aion ensi vuonna ottaa töistä palkatonta ja lomailla noin kk. Hän ei kysy mitään asiasta. Sitten minä kysyn kiinnostaako häntä sellainen. Vastaus on joo, mutta ei mitään muuta.
toivoisin esim, että hän vastaisi jotain voi miten kiva idea, kuulostaa hyvältä.
tai sanoisi jotain: en itse pysty jäämään pois töistä
mitä haluaisit tehdä lomalla
Minkä ikäinen mies on? Muistisairaus voi alkaa liikkumisen hidastumisella ja puhumisen vähenemisellä.
Mies kuin mies vaikenee kun nainen alkaa pihtaamaan.
Minäkin tunnen tuollaisen miehen, joka ihastui naiseen siksi että nainen oli niin iloinen höpöttelijä ja toi elämää taloon, ja lopulta erosi naisesta, koska tämä höpötteli jatkuvasti eikä saanut olla rauhassa :D