Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies, joka ei osaa keskustella

Vierailija
27.06.2025 |

Minulla on mies, joka on enimmäkseen hiljaa. 

tämä on alkanut suoraan sanottuna vituttaa näin pidemmän päälle. 

Istutaan ravintolassa hiljaa, aamupalalla hiljaa, töiden jälkeen kotona hiljaa. 

Ei hän toki mistään valitakaan ja on ilmeisen tyytyväinen aina. Mua taas tympii kun harvemmin ehdottaa ja järjestää mitään. 

Tällaisia pieniä esimerkkejä, että minun keskustelun aloituksen kautta päästään siihen, että lomalle lähdetään syksyllä. 

Minä tiedän oman lomani mahdolliset ajankohdat, töistä siis, ja matkan varaamisen ainoa este on se, että hänen pitäisi ottaa selville omat ajankohdat. Mitään ei tapahdu moneen kuukauteen ja aina välillä asiasta kyselen.

tulee elokuu ja mitään ei ole varattu. 

Tai sitten hän sanoo, että hänelle käy kaikki. 

Mutta minä kaivan vaihtoehdot, esittelen ne hänelle ja varaan. Hän möllöttää. 

Muita esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. Mökin remppa, asunnon osto jne.//

Eivät ne etene ilman minua. Alan väsyä vetämään kivirekeä.  

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet parisuhteessa introverton kanssa. Hän ei tule keskustelemaan, eikä muuttumaan. Joko hyväksyt tilanteen, tai vaihdat miestä.

Introvertti ei todellakaan tarkoita tahdotonta mykkää. Introvertit nauttivat syvällisistä ja merkityksellisistä keskusteluista. Introvertit voivat olla myös hyviä johtajia ja tiiminvetäjiä, erityisesti pienemmissä ryhmissä, joissa he voivat hyödyntää analyyttisiä taitojaan ja kykyään kuunnella muita. 

Jep, monen naisen mielestä keskustelu on jotain typerää höpinää tyhjänpäiväisistä asioista.

Onko sinulla jokin aivovamma, jos sinun maailmassasi kaikki naiset on ekstroverttejä ja miehet introverttejä?

Vierailija
22/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko siirtyä naisiin kun selvästikin haluat kumppanin joka puhuu vain puhumisen ilosta niin kuin naiset yleensä tekee. Ja mikää ei ole ärsyttävämpää kun pistää toinen tuhlaamaan aikaansa ja kuuntemaan puhetta missä ei ole mitään asiaa eikä järkeä kun siinä on pelkkää tunnetta ja valitusta. Teitä naisia jaksaisi kuunnella enemmän jos joskus puhuisitte järkeviä että aina puhuisi niitä tunteillaan. 

Itselläkin on jokaisessa parisuhteessa tullut riitoja kun nainen ensin vain valuttaa ja valittaa jonka jälkeen suuttuu verisesti kun annan korjaus ehdotuksia asian parantamiseksi kun nainen halusi vain valittaa. Se mikä sen verisen riidan aiheuttaa on se kun tyon jälkeen sanon aina naiselle että jos haluat vain valittaa ja valittaa niin valita kavereillesi minulta tulee aina ehdotuksia mitä tekemällä saat asian korjattua paremmaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin itselleni lomat ja jättäisin ukon möllimään keskenään, jos ei sen verran suutaan saa auki, että kertoo, koska hänellä on lomaa.

Vierailija
24/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono mies, paha mies, jätä se. Miehet on kaikki samanlaisia.

Vierailija
25/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti olet pettänyt miehen luottamuksen tai olet ollut muuten vaan miehelle ilkeä. 

Vierailija
26/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaa arjen rutiinit, on kunnollinen. Turvallinenkin, mutta ei oikein innostu mistään. 

ap

No joo kyllä siinä keskustella pitäisi välillä ja halaus päivittäin ei tekisi pahaa.

Vierailija
27/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko siirtyä naisiin kun selvästikin haluat kumppanin joka puhuu vain puhumisen ilosta niin kuin naiset yleensä tekee. Ja mikää ei ole ärsyttävämpää kun pistää toinen tuhlaamaan aikaansa ja kuuntemaan puhetta missä ei ole mitään asiaa eikä järkeä kun siinä on pelkkää tunnetta ja valitusta. Teitä naisia jaksaisi kuunnella enemmän jos joskus puhuisitte järkeviä että aina puhuisi niitä tunteillaan. 

Itselläkin on jokaisessa parisuhteessa tullut riitoja kun nainen ensin vain valuttaa ja valittaa jonka jälkeen suuttuu verisesti kun annan korjaus ehdotuksia asian parantamiseksi kun nainen halusi vain valittaa. Se mikä sen verisen riidan aiheuttaa on se kun tyon jälkeen sanon aina naiselle että jos haluat vain valittaa ja valittaa niin valita kavereillesi minulta tulee aina ehdotuksia mitä tekemällä saat asian korjattua paremmaksi

Juu, ja sinun kannattaisi siirtyä miehiin.

Vierailija
28/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehestä ei kannata odottaa keskustelukumppania. He sopivat seksiin ja raskaiden töiden tekoon. Keskustelut hoituvat ystävien kanssa.

Tämä on ehkä hieman kärjistettyä, mutta asiassa on totuuden siemen. Itse tiedän, ettei mieheni ole mikään kova keskustelija. Siksi puhun asioista mielummin perheeni tai ystävien kanssa. Totta kai miehessä on monta muuta ihanaa ominaisuutta!

Vierailija
29/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se tuollaiseksi on muuttunut ihan yhtäkkiä. Mistä te seurustelun alussa puhuitte, mitä teitte? Joku kai hänessä oli sellaista mikä sai sut rakastumaan.

Vierailija
30/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommunikaatiovammainen ja aloitekyvytön tyyppi, en jaksaisi. 

Oletko kuullut itroverttien ja ektroverttien eroista? Taidat itse olla tyypillinen ekstrovertti kun haukut introvertit vammaiseksi vain sen takia kun ne on erilaisia kuin sinä ja sinä et kestä sitä

Vierailija
31/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua miten jotkut miehet onnistuu aina valitsemaan itselleen höpöttelijän, ja sitten käyttää loppusuhteen pakottaakseen naisen hiljaiseksi.

Minulla taas miehet olleet tuollaisia valittajia joille ei kelpaa ratkaisut, mutta olen olettanut että se kuuluu miesten luonteeseen, niin mitäpä sille voi kuin kestää. En minä rupea systemaattisesti tuhoamaan toisten luonnetta ja usko, että olen siihen oikeutettu. 

Vierailija
32/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet parisuhteessa introverton kanssa. Hän ei tule keskustelemaan, eikä muuttumaan. Joko hyväksyt tilanteen, tai vaihdat miestä.

Introvertti ei todellakaan tarkoita tahdotonta mykkää. Introvertit nauttivat syvällisistä ja merkityksellisistä keskusteluista. Introvertit voivat olla myös hyviä johtajia ja tiiminvetäjiä, erityisesti pienemmissä ryhmissä, joissa he voivat hyödyntää analyyttisiä taitojaan ja kykyään kuunnella muita. 

Jep, monen naisen mielestä keskustelu on jotain typerää höpinää tyhjänpäiväisistä asioista.

Onko sinulla jokin aivovamma, jos sinun maailmassasi kaikki naiset on ekstroverttejä ja miehet introverttejä?

Vaikuttaisi, että sinulla on aivovamma.

Vierailija
33/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä pahentunut iän myötä. 

lisäksi huomaan, että unohtelee asioita enemmän. Ei muista sitäkään vähää mitä ollaan jostain puhuttu. Esim tänään kysyi ostimmeko erään kotimme pöydän yhdessä vai ostinko minä sen yksin. Tästä on aikaa alta puoli vuotta. 

Kaupassa saatamme ohuesti keskustella mitä ruokaa teemme illalla ja kotona hän alkaa tehdä toisin. 

siis se mikä mua vituttaa on, että keskustelu ei mene mihinkään suuntaan. Minä kerroin vähän aikaa sitten että aion ensi vuonna ottaa töistä palkatonta ja lomailla noin kk. Hän ei kysy mitään asiasta. Sitten minä kysyn kiinnostaako häntä sellainen. Vastaus on joo, mutta ei mitään muuta. 

toivoisin esim, että hän vastaisi jotain voi miten kiva idea, kuulostaa hyvältä.  

tai sanoisi jotain: en itse pysty jäämään pois töistä 

mitä haluaisit tehdä lomalla?  

jne esimerkkejä. Keskustelua aiheesta. 

Hän on hiljaa ja sanoo seuraavaksi autossa onpa iso työmaa tuossa 

Vierailija
34/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa aivovammainen lukea? Monen ei ole sama asia kuin kaikkien.

Vierailija
35/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

introverto.

mikä sä oot. sanasokee.

Vierailija
36/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa aivova

Kunhan vain osoitin, että sekä naisissa että miehissä on tyhjänjauhajia, ja on typerää tulla esittämään sitä naisten ominaisuutena. Kertoo vain sinusta eikä naisista mitään. 

Vierailija
37/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen kivireki vedettävänä, eikä muuksi muutu. TODELLA RASITTAVAA.

Vierailija
38/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa syynä on se yleinen syy mihin hyvin moni nainen syyllistyy. Naiset ei halua miestä kuunnella eikä todellakaan ymmärtää ja kun mies alkaa puhumaan mutta se ei puhu niin kuin nainen haluaa ja vaatii niin lähes kaikilta naisilta alkaa se todella lapsellinen käytös että alkaa puhumaan päälle joka taas tarkoittaa pelkästään sitä että nainen ei salli miehen puhuvan.

Jotta naiset saisi vaatimuksensa läpi että miehet alkaisi puhumaan enemmän vain puhumisen ilosta niin kuin naiset niin naisten pitäisi opetella semmoinen harvinainen taito kuin toisen kuuntelu ja toisen ymmärtäminen

Vierailija
39/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että ei hän itse näe tässä ongelmaa. 

ja toki, minä puhun liikaa. 

Välillä liian nopeasti ettei hän vain pysy mukana. 

Tai minä yritän muuttaa häntä. Vaadin liikaa. 

Mutta ilmeisesti hänessä ei ole ongelmaa omasta mielestä. 

Mutta esim synttäri-illallisella hän on hiljaa tai sanoo hyviä perunoita. 

Mutta ei aloita keskustelua itse mistään. Ei kysy mitään. 

Vierailija
40/70 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään osoittanut, enkä väittänyt etteikö miehissä olisi tyhjännaurajia, typerys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan