Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä nykyään paheksuttu asia tai tapa oli ihan normaalia sinun nuoruudessasi?

Vierailija
27.06.2025 |

Ei meillä karkkia päin syljetty. Karkkia syötiin.

Kommentit (461)

Vierailija
281/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä tahansa muukin todiste kelpaa. Aloita vaikka omasta syntymävuodestasi ja siitä missä vietit nuoruutesi 60/70-luvulla?

Miksi kenenkään pitäisi todistaa yhtään mitään ihmiselle, jonka mielestä raiskaaminen on normaali viikonloppuharrastus?

No ei se tietenkään mikään pakko ole, mutta yleensä jos haluaa jonkinlaista uskottavuttaa väitteilleen, tai yrittää vakuuttaa jotakuta toista omasta kannastaan niin se kanta olisi syytä pystyä perustelemaan faktuaalisesti. Minä olen omani jo lainasäädännöllä ja sen ajan asenneilmapiiristä kertovasta dokumentaatiosta perustellut, muut ovat huudelleet kurkku suorana jalkaa polkien että EIOONOINOLETIHANTYHMÄYÄÄ!!! Jokainen voi siitä sitten miettiä kumpi argumentti on kestävämmin perusteltu.

Vierailija
282/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mikä tahansa muukin todiste kelpaa. Aloita vaikka omasta syntymävuodestasi ja siitä missä vietit nuoruutesi 60/70-luvulla?

Todisteeksi riittää se, että normaaliälyinen ihminen eikä samanlainen kuin sinä, joka voimaantuu fantasioimalla raiskauksilla. 

Ei todellakaan riitä.

Sinä itse sanoit, että ihan mikä tahansa muukin todiste kelpaa. Eli turha ulista enempää. Todisteet on annettu ja sinun pitää nyt vain elää sen kanssa, että sinun fantasiasi eivät ole millään tasolla normaaleja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi todistaa yhtään mitään ihmiselle, jonka mielestä raiskaaminen on normaali viikonloppuharrastus?

No ei se tietenkään mikään pakko ole, mutta yleensä jos haluaa jonkinlaista uskottavuttaa väitteilleen, tai yrittää vakuuttaa jotakuta toista omasta kannastaan niin se kanta olisi syytä pystyä perustelemaan faktuaalisesti. Minä olen omani jo lainasäädännöllä ja sen ajan asenneilmapiiristä kertovasta dokumentaatiosta perustellut, muut ovat huudelleet kurkku suorana jalkaa polkien että EIOONOINOLETIHANTYHMÄYÄÄ!!! Jokainen voi siitä sitten miettiä kumpi argumentti on kestävämmin perusteltu.

No missäs ne sinun faktuaaliset perusteesi ovat? Eipä ole näkynyt :D

Vierailija
284/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteeksi riittää se, että normaaliälyinen ihminen eikä samanlainen kuin sinä, joka voimaantuu fantasioimalla raiskauksilla. 

Ei todellakaan riitä.

Sinä itse sanoit, että ihan mikä tahansa muukin todiste kelpaa. Eli turha ulista enempää. Todisteet on annettu ja sinun pitää nyt vain elää sen kanssa, että sinun fantasiasi eivät ole millään tasolla normaaleja. 

Kerrotko vielä missä olen maininnut jotain fantasioistani, että pysyy tämän keskustelun faktat tallessa?

Vierailija
285/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No missäs ne sinun faktuaaliset perustee

No siinä Suomen lainsäädännössä, tarkemmin ottaen rikoslain 20. luvussa.

Vierailija
286/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuoden 1994 avioliittolain uudistuksessa.

Vierailija
287/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedofiliaa ei sanota millään toisella tavalla. Se on lääketieteen termi joka kuvaa psykologista ilmiötä. Niin voisitko nyt kertoa että mistä löydän ne tuohon ilmiöön liitetyt ikärajat, koska 45-vuotias ei selvästikään enää niihin mahdu.

No sieltä lakikirjasta. Siellä määritellään hyvin selkeästi, missä iässä ihminen katsotaan aikuiseksi. Ei muuta kuin tavaamaan. 

Vierailija
288/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin teini vielä vuonna 2005. Silloinkin vielä ne täysi-ikäiset autoilijamiehet hakivat tyttöystävänsä kyytiin yläasteen pihasta, tytöt siis ikähaarukassa 13-16v. Samaiset tytöt vetivät ketjussa tupakkaa ja käyttivät talvellakin vatsan ja selän paljastavia vaatteita. Koulun "suosituksi" tytöksi päästäkseen piti olla juuri tämmöinen ja neitsyys menetettynä jo ala-asteen lopulla. Alkoholin kulutus tietty ihan huipussaan, varsinkin pojilla.

Oulun eteläpuolella sijaitseva pikkupaikkakunta? Tää mistä kirjoitit, on mulle niin tuttua ja samaan aikaan olin teini kuin sinä. Muistan kun ihmettelin miksi aikuisia ei kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
289/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä missä olen maininnut jotain fantasioistani, että pysyy tämän keskustelun faktat tallessa?

Vauvapalstalla. Tarkemmin sanottuna osiossa Aihe vapaa. 

Vierailija
290/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N-sana. Sitä käytettiin 1970-luvulla eli lapsuudessani. Siinä ei ollut minkäänlaista arvolatausta. Sen oli tarkoitus erottaa tummaihoinen ihminen valkoihoisesta. En tosin tiedä, että miksi sitten ei tuolloin jo keksitty muuta sanaa kuin tuo n-sana. Ei vissiin ollut tarvetta, koska ei nähty pahana. Sitten tulivat ihmiset, jotka kaivoivat neutraalista pahat asiat esiin ja n-sanasta tuli pahimmasta pahin kirosana. Tämän päivän wokettajat rusentuisivat henkisesti hengiltä, jos edes hiukankaan tietäisivät, miten ja millä sanoin muutama vuosikymmen sitten asioista puhuttiin.

No sano nyt se sana, tsiisus.

Olen syntynyt 1970 ja n e e k e r i oli normaalia, arkista kielenkäyttöä lehdistö mukaan lukien. Halventamistarkoitukseen oli sana "n e k r u". 

Kun Suomi alkoi aidommin avautua 90-luvun alussa, tänne tuli kansainvä

Kävin yläasteen 2000-luvun alussa Vantaalla ja meidän ryhmänohjaajamme ihmetteli ihan avoimesti, miksi n__keri-sanaa ei saa käyttää. Vanhempani käyttävät sitä varmaan loppuunsa saakka.

Vierailija
291/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä puhuta mitään siitä, onko raiskaaminen normaalia vai ei. Toki voit laittaa tarkan sitaatin, jos minulta vain meni ohi se kohta, jossa raiskaaminen 60-luvulla määriteltiin normaaliksi. 

Vierailija
292/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttailu 

Sen toteaminen että joku on lihava 

Biologiset faktat 

Erilaisuus, myös erilaiset ajatukset 

Pyöräily ilman kypärää 

Naisille vastaan sanominen 

Matkustaminen 

Lihan syöminen 

Vierailija
293/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vuoden 1994 avioliittolain uudistuksessa.

Siinä määritellään avioliiton sisäinen raiskaus rikokseksi, ei normaaliksi. Normaali on eri asia kuin laillinen. 

Vierailija
294/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedofiliaa ei sanota millään toisella tavalla. Se on lääketieteen termi joka kuvaa psykologista ilmiötä. Niin voisitko nyt kertoa että mistä löydän ne tuohon ilmiöön liitetyt ikärajat, koska 45-vuotias ei selvästikään enää niihin mahdu.

No sieltä lakikirjasta. Siellä määritellään hyvin selkeästi, missä iässä ihminen katsotaan aikuiseksi. Ei muuta kuin tavaamaan. 

Niin, kyllä minä sen tiedän miten ihminen määritellään lain edessä aikuiseksi, mutta edelleen ei ollut puhetta laista, vaan pedofiliasta. Joka on siis psykologinen taipumus, ei laki.

Vierailija
295/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla. Tarkemmin sanottuna osiossa Aihe vapaa. 

Jaa, olet ilmeisesti siis kuvitellut koko asian. Se kyllä selittäisi täysin psykoottiset kirjoituksesi joissa ei ole päätä eikä häntää.

Vierailija
296/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten miesten oli sallittua ahdistella alaikäisiä, buumeriaikuisille tämä oli jostain tutkimattomasta syystä ihan ookoo. Onneksi uudet sukupolvet ovat noista ajoista viisastuneet, touhu on kiellettyä ja siitä joutuu oikeuteen.

Muistan kuinka naapurin ukko häiritsi koko ajan. Tunki pihaan ja sisälle kun vanhemmat olivat poissa. Tämä tapahtui 90-luvun alussa. Mutta naapurisovun vuoksi hänelle ei sanottu mitään. 

Vierailija
297/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten miesten oli sallittua ahdistella alaikäisiä, buumeriaikuisille tämä oli jostain tutkimattomasta syystä ihan ookoo. Onneksi uudet sukupolvet ovat noista ajoista viisastuneet, touhu on kiellettyä ja siitä joutuu oikeuteen.

Aikuiset naiset yhä iskee nuoria poikia 

Vierailija
298/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä puhuta mitään siitä, onko raiskaaminen normaalia vai ei. Toki voit laittaa tarkan sitaatin, jos minulta vain meni ohi se kohta, jossa raiskaaminen 60-luvulla määriteltiin normaaliksi. 

Ei niin, siinä puhutaan siitä että mitä raiskaaminen on. Ja seksi humaltuneen kanssa ei ollut sitä tuohon aikaan.

Vierailija
299/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä minä sen tiedän miten ihminen määritellään lain edessä aikuiseksi, mutta edelleen ei ollut puhetta laista, vaan pedofiliasta. Joka on siis psykologinen taipumus, ei laki.

No mitä sä sitten hourailet 45-vuotiasta lapsista, jos kuitenkin tiedät, missä kulkee lapsuuden ja aikuisuuden raja. Luulisi tuollaiselle vähän tyhmemmällekin ihmiselle olevan selvää, että taipukseen kiinnostua LAPSISTA seksuaalisessa mielessä liittyy hyvinkin olennaisesti se, onko kohde lapsi vai aikuinen 

Vierailija
300/461 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka naapurin ukko häiritsi koko ajan. Tunki pihaan ja sisälle kun vanhemmat olivat poissa. Tämä tapahtui 90-luvun alussa. Mutta naapurisovun vuoksi hänelle ei sanottu mitään. 

Missä hitossa olet asunut?