Mikä nykyään paheksuttu asia tai tapa oli ihan normaalia sinun nuoruudessasi?
Ei meillä karkkia päin syljetty. Karkkia syötiin.
Kommentit (461)
ei ollut kasarilla pridetolloja pilaamassa maisemaa, vaan olivat kaapeissaan, jonne kuuluvatkin. silloin jos olisi t-ransuja hiipinyt kaduilla ja lasten lähellä, olisi vanha kunnon lynkkauspartio ollut kasassa heti, ja touhu olisi johtanut syytteisiin. ei siis partiota kohtaan vaan niitä lapsia vaanivia. kyllä ennen oli ihan kaikki paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, okei, ei se raiskaaminen oli sitten kuitenkin ihan OK silloin 70- ja 80-luvuilla, kunhan se vaan ei tapahtunut kotibileissä?
Ei se ollut OK. Mutta lain silmissä se oli sallittua, toisin kuin kotibileissä toteutettu joukkoraiskaus. Kaikki laillinen ei ole OK: Yllättikö?
Kuka on raiskaamisesta puhunut? Raiskaaminen vaati edelleen kieltäytymistä ja hanttiin pistämistä 70- ja 80-luvulla, ei humalainen sellaista tehnyt.
Ei vaadi. Raiskaaminen tapahtuu, jos seksuaalista toimintaa harjoitetaan ilman molempien osapuolten suostumusta. Jos panet sammunutta, syyllistyt raiskaukseen, koska sammunut ei voi antaa sinulle suostumustaan. Lisätietoja aiheesta esim. Severi Lahtiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana tulee kyllä mieleen groomaus. Sitä tapahtuu ihan järkyttävän paljon ja sitä ei paheksuttu yhtään niin paljon mitä tänä päivänä.
Millaisissa piireissä olet kasvanut, jos aikuisen toimesta tapahtuvaa lapsen manipulointia seksuaaliseen suhteeseen ei paheksuttu? Itse syntynyt 80-luvulla ja ainakin minun elinaikanani pedofilia on ollut ihan yhtä paheksuttua kuin nykyisinkin.
Eli et ollut edes syntynyt silloin kun me elimme nuoruuttamme. Onko se noin vaikeaa käsittää että ajat ja asenteet eivät ole olleet muuttumattomia läpi vuosisatojen?
Eli et ollut edes syntynyt silloin kun me elimme nuoruuttamme. Onko se noin vaikeaa käsittää että ajat ja asenteet eivät ole olleet muuttumattomia läpi vuosisatojen?
Olit nuori vuosisatoja sitten?
Minä olin teini vielä vuonna 2005. Silloinkin vielä ne täysi-ikäiset autoilijamiehet hakivat tyttöystävänsä kyytiin yläasteen pihasta, tytöt siis ikähaarukassa 13-16v. Samaiset tytöt vetivät ketjussa tupakkaa ja käyttivät talvellakin vatsan ja selän paljastavia vaatteita. Koulun "suosituksi" tytöksi päästäkseen piti olla juuri tämmöinen ja neitsyys menetettynä jo ala-asteen lopulla. Alkoholin kulutus tietty ihan huipussaan, varsinkin pojilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ekana tulee kyllä mieleen groomaus. Sitä tapahtuu ihan järkyttävän paljon ja sitä ei paheksuttu yhtään niin paljon mitä tänä päivänä.
Millaisissa piireissä olet kasvanut, jos aikuisen toimesta tapahtuvaa lapsen manipulointia seksuaaliseen suhteeseen ei paheksuttu? Itse syntynyt 80-luvulla ja ainakin minun elinaikanani pedofilia on ollut ihan yhtä paheksuttua kuin nykyisinkin.
Olen eri, mutta mä olen syntynyt 80 ja seurustelin 16-vuotiaana lähes kolmekymppisen miehen kanssa. Kukaan ei puuttunut mitenkään. Nykyään sitä on tosi vaikea ymmärtää. Mä olin ihan lapsi. Nykyään uskon ja toivon että tuohon puututtaisiin ainakin joltain taholta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aa, okei, ei se raiskaaminen oli sitten kuitenkin ihan OK silloin 70- ja 80-luvuilla, kunhan se vaan ei tapahtunut kotibileissä?
Ei se ollut OK. Mutta lain silmissä se oli sallittua, toisin kuin kotibileissä toteutettu joukkoraiskaus. Kaikki laillinen ei ole OK: Yllättikö?
Kuka on raiskaamisesta puhunut? Raiskaaminen vaati edelleen kieltäytymistä ja hanttiin pistämistä 70- ja 80-luvulla, ei humalainen sellaista tehnyt.
Ei vaadi. Raiskaaminen tapahtuu, jos seksuaalista toimintaa harjoitetaan ilman molempien osapuolten suostumusta. Jos panet sammunutta, syyllistyt raiskaukseen, koska sammunut ei voi antaa sinulle suostumustaan. Lisätietoja aiheesta esim. Severi Lahtiselta.
Miten voisin saada lisätietoja aiheesta joltain jonka vanhemmatkaan ei olleet vielä syntyneet silloin, saati eläneet nuoruuttaan silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä elänyt jo vuosisatoja? Minäkään en tunnista tuota groomausta, että se olisi ollut jotain hyväksyttyä, vaikka olen jo tukevasti keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla muitakin oppimishäiriöitä kuin luetunymmärtäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta mä olen syntynyt 80 ja seurustelin 16-vuotiaana lähes kolmekymppisen miehen kanssa. Kukaan ei puuttunut mitenkään. Nykyään sitä on tosi vaikea ymmärtää. Mä olin ihan lapsi. Nykyään uskon ja toivon että tuohon puututtaisiin ainakin joltain taholta.
Miten tuo liittyy pedofiliaan? 16v on lain silmissä valmis seksiin riippumatta siitä, minkä ikäinen vastapuoli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cancelointi tuli vasta 2010-luvulla. Ei sitä ollut 2000-luvun alussa.
Sitä on ollut iät ja ajat. Sitä vain ei ole kutsuttu tuolla termillä. Jo 1700-luvulla ihmisiä "canceloitiin" eli laitettiin sivuun omasta yhteisöstään, jos he tekivät jotain paheksuttavaa.
En tunne ketään omasta nuoruudestani, jolla olisi edes etäinen kokemus tuollaisesta. Vainoahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
ei ollut kasarilla pridetolloja pilaamassa maisemaa, vaan olivat kaapeissaan, jonne kuuluvatkin. silloin jos olisi t-ransuja hiipinyt kaduilla ja lasten lähellä, olisi vanha kunnon lynkkauspartio ollut kasassa heti, ja touhu olisi johtanut syytteisiin. ei siis partiota kohtaan vaan niitä lapsia vaanivia. kyllä ennen oli ihan kaikki paljon paremmin.
Mutta jos lapsia vaani hetero kansanedustaja, esimies, valmentaja, opettaja tai ihan vain hitaalla käyvä autonrassaaja, kaikki oli entisaikaisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä elänyt jo vuosisatoja? Minäkään en tunnista tuota groomausta, että se olisi ollut jotain hyväksyttyä, vaikka olen jo tukevasti keski-ikäinen.
No se että sinä et jotain tunnista ei tietystikään tarkoita etteikö asia olisi silti voinut niin olla, keski-ikäisenä sinulle on varmasti kertynyt sen verran älliä päähän että sen tajuat.
Miten voisin saada lisätietoja aiheesta joltain jonka vanhemmatkaan ei olleet vielä syntyneet silloin, saati eläneet nuoruuttaan silloin?
No vaikka soittamalla ja kysymällä. Raiskauksen määritelmästähän nyt puhuttiin, ei siitä milloin kukakin on nuoruuttaan elänyt. Raiskaus on aina ollut pakottamista seksuaaliseen tekoon. Ja pakottamista ei voi tapahtua, jos molemmat ovat toimintaan suostuneet. Käytä nyt vähän aivojasi, jos sinulla sellaiset on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaadi. Raiskaaminen tapahtuu, jos seksuaalista toimintaa harjoitetaan ilman molempien osapuolten suostumusta.
Ei ole tapahtunut kuin hädin tuskin viimeiset 10 vuotta, jos sitäkään.
Työnteko ja toisten ihmisten kunnioitus ja arvostus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä elänyt jo vuosisatoja? Minäkään en tunnista tuota groomausta, että se olisi ollut jotain hyväksyttyä, vaikka olen jo
No se että sinä et jotain tunnista ei tietystikään tarkoita etteikö asia olisi silti voinut niin olla, keski-ikäisenä sinulle on varmasti kertynyt sen verran älliä päähän että sen tajuat.
Miksi sinun kokemuksesi olisi enemmän totuus kuin minun kokemukseni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla muitakin oppimishäiriöitä kuin luetunymmärtäminen?
Fossilli ei tunnista puhdasta vttuilua, vaikka se hierotaan suoraan naamaan :D
Vierailija kirjoitti:
No vaikka soittamalla ja kysymällä. Raiskauksen määritelmästähän nyt puhuttiin, ei siitä milloin kukakin on nuoruuttaan elänyt. Raiskaus on aina ollut pakottamista seksuaaliseen tekoon. Ja pakottamista ei voi tapahtua, jos molemmat ovat toimintaan suostuneet. Käytä nyt vähän aivojasi, jos sinulla sellaiset on.
Niin, ja raiskauksen tämän hetkinen määritelmä taitaa olla vuodelta 2017. Voin kertoa että vuoden 1970 määritelmä oli aika hitosti erilainen.