Scandicin selitys "hävikin vähentämisestä" perusteluna aamiaisen poistamiselle on silkkaa kusetusta!
Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!
Kommentit (394)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se sitä hävikkiä vähentää, se että pitää maksaa erikseen? Pitäähän sen tarjoilun olla samanlaista jokatapauksessa tai siis senhän pitäisi olla runsaampi jos siitä erikseen pitää maksaa. Aikamoista selityksen makua. Sitäpaitsi luulisi noihin nykyisiin törkyhintoihin sisältyvän jo ilmaisen illallisen aamiaisen lisäksi.
Etukäteen maksettuna hotelli tietää onko huomenna aamiaiselle tulossa 100 vai 150 ihmistä. Miksi erikseen hinnoitellun aamiaisen tulisi olla runsaampi kuin huoneen hintaan sisältyvänä?
Näkeehän sen hotelli muutenkin montako ihmistä heillä on. Eiköhän lähes kaikki se aamiaisen käy syömässä. Säästöt on tuossa se uskottavin syy, ei hävikki.
No ei tietenkään käy. Millä helvetillä sinä käyt syömässä aamiaisen jos pitää olla työkohteessa 0500 aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos huone nyt maksaa neljälle hengelle 180e aamiaisineen niin tämän huikean muutoksen jälkeen maksamme 180 e plus aamiainen x 4 eli huoneen hinnan lisäksi tulee hintaa melkein puolet lisää. Jatkossa ostamme muutaman croissantin huoneeseen ja menemme huoneen luovutuksen jälkeen suoraan lounaalle. Tosin voi olla, että Scandic tipahtaa meidän vaihtoehdoista kokonaan pois, jos huoneen perushinta pysyy ennallaan eikä käytännössä sisällä kuin muutamaksi tunniksi huoneen. Oliko se juuri Scandic, joka myöhensi sisäänkirjautumisaikaa?
Ja täällä suu vaahdossa selitetään miten tämä on nyt hyvä juttu, kun osa ei kuitenkaan syö aamiaista. Kuulostaa kyllä niin suomalaiselta mentaliteetiltä. Maksetaan satanen ettei naapuri hyödy viittäkymppiä.
Ei, vaan jatkossa maksatte ~150 euroa + aamianen 25 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuossa totta toinen puoli. Liian monelta ihmiseltä katoaa seisovassa pöydässä järki. Siellä mätetään ruokaa lautaselle kuin heikkopäinen, ja sitten kun ei jakseta enää syödä kaikkea, loput menee tietenkin roskiin. Ei pitäisi olla aikuiselle järkevällä ihmiselle mahdottomuus ottaa sitä ruokaa sen verran mitä kuvittelee syövänsä? Ja jos jää vielä muka nälkä eka lautasen jälkeen, käy sitten santsaamassa vähän lisää. Typerimmät perustelut mitä olen kuullut tuosta järjettömästi jättämisestä on ollut se että kyllä mä voin tehdä tätä koska oon tästä maksanut. Eli ihan tahallaan ruuan jättämistä roskiin. Minä maksan yleensä ruuan syömisestä, en sen roskiin jättämisestä.
Mä olen tasan kerran nähnyt tällaisen porukan. Siinä oli oikein hyvän tuoksuinen porukka nuoria naisia, kaikilla viiden sentin irtoripset, piiiitkät kynnet, tissit heti aamusta tyr
Minä olen nähnyt satoja kertoja ja näyttää onnistuvan niin nuorilta kuin varttuneemmiltakin. Sama ilmiö toistuu lähes kaikissa buffet pöydissä. Vrt ilmainen viina, eli juo niin nopeasti ja niin paljon kuin pystyt, ja kaiken varulta vielä vähän yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön aamulla yhden leipäpalan ja juon 2 kuppia kahvia. Olen aina kokenut maksavani liikaa hotelliyöstä, kun en kykene mässäilemään aamulla. Ihmettelen myös aina, miten karmeat määrät ihmiset mättävät ruokaa aamiaisilla.
Jatkossa kun aamiainen ei kuulu hintaan niin koet maksavasi juuri sopivasti? Kun ei kukaan muukaan saa aamiaista siihen hintaan. Missään ei ole luvattu, että huoneen hinta laskisi muutoksen myötä euroakaan.
Miksi sitä olisi tarve luvata kun voit käydä vaikka booking.comista katsomassa ihan minkä tahansa Scandicin ihan minkä tahansa huoneen hinnan ammupalalla ja ilman ja todeta ihan itse mikä se hinta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset maksaa kiltisti tämänkin kusetuksen.
Mikä tässä on sinusta kusetusta?
Maksat nyt huoneesta ja aamiaisesta 200 euroa (hinta keksitty). Uudistuksen jälkeen maksat pelkästä huoneesta 200 euroa. Aamiainen päälle 10-30 euroa per henkilö. Eli jatkossa söit aamiaista tai et, maksat hotellista enemmän joka tapauksessa.
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä? Mene katsomaan ne hinnat äläkä mussuta paskaasi täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksat nyt huoneesta ja aamiaisesta 200 euroa (hinta keksitty). Uudistuksen jälkeen maksat pelkästä huoneesta 200 euroa. Aamiainen päälle 10-30 euroa per henkilö. Eli jatkossa söit aamiaista tai et, maksat hotellista enemmän joka tapauksessa.
Missä näin kerrotaan tapahtuvan? Sinun päässäsikö?
Juuri siellä. Hotellin hinnastossa kerrotaan päinvastaista, mutta se ei estä kunnon persupetteriä öyhöttämästä asiasta kuin asiasta täysin vastoin kaikkia faktoja.
Mihin me köyhät vielä joudumme hotelliaamiaisen rajoituksilla? Eiköhän panna Orpon hallituksen viaksi. Kyllä demarit palauttavat hotelliaamiaiset kaikille nälkäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?
Näinpä. Jos aamupala on maksullista, niin silloin sitä vasta hamstrataankin. Koko rahan edestä näet.
Ja jos aamupala on maksullista, niin silloin as
Kyllähän siitä aamupalasta on nytkin maksettu, se vaan on maksettu osana yöpymismaksua. Tässä nykyisessä näen kaksi asiaa. Voiton maksimointi. Huoneen hinta tuskin laskee niin paljoa, että vastaisuudessa saa huoneen + aamupalan samalla hinnalla kuin nykyään. Lisäksi hyvesignalointi "hävikin vähentämisellä". Koska tiedostava kuluttuja lankeaa näihin naurettavuuksiin joka kerta. Vai lankeaako?
🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos huone nyt maksaa neljälle hengelle 180e aamiaisineen niin tämän huikean muutoksen jälkeen maksamme 180 e plus aamiainen x 4 eli huoneen hinnan lisäksi tulee hintaa melkein puolet lisää. Jatkossa ostamme muutaman croissantin huoneeseen ja menemme huoneen luovutuksen jälkeen suoraan lounaalle. Tosin voi olla, että Scandic tipahtaa meidän vaihtoehdoista kokonaan pois, jos huoneen perushinta pysyy ennallaan eikä käytännössä sisällä kuin muutamaksi tunniksi huoneen. Oliko se juuri Scandic, joka myöhensi sisäänkirjautumisaikaa?
Ja täällä suu vaahdossa selitetään miten tämä on nyt hyvä juttu, kun osa ei kuitenkaan syö aamiaista. Kuulostaa kyllä niin suomalaiselta mentaliteetiltä. Maksetaan satanen ettei naapuri hyödy viittäkymppiä.
Ei, vaan jatkossa maksatte ~150 euroa + aamianen 25 euroa.
Aamiainen on hinnoiteltu per henkilö aikuinen 25 ja alle 12 v lapset puoleen hintaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä? Mene katsomaan ne hinnat äläkä mussuta paskaasi täällä.
Hauskinta että tämän ketjun vänisijät ole käyneet hotellissa vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.
Peruste on täysin kestävä mutta ongelma on sinun ymmärryksessä.
On eri asia varata aamiaistarvikkeet 350 henkilölle kuin vaikkapa 300 henkilölle. Jos varaat kaikille eikä kaikki kuitenkaan käy, siitä tulee herkästi hävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Se on ongelma, että asiaa perustellaan tuollaisilla haistapaskaperusteilla, kuten että muka vähennetään hävikkiä.
Minä uskon täysin, että hävikki vähenee, kun tiedetään lähes tarkalleen kuinka paljon asiakkaita tulee aamupalalle, toisin kuin nykyään.
Kyllä se kuule aika ennustettavaa on paljonko aamiaista kuluu. Totta kai tuota seurataan ja aamiainen tehdään sen perusteella paljonko keskimäärin aamiaista on esim. kesäkuisena arkipäivänä on aina ennenkin mennyt.
Ei se edellisen kesäkuun päivä kerro juuri mitään. Onko varausaste sama nyt? onko kaupunkiin avannut uusi hotelli tai joku lopettanut. Onko joku Iron Maiden esiintymässä ja kaikki hotellit täynnä. Aamiaisen erikseen varaaminen parantaa ennustettavuutta. Tokihan siellä on varmasti mahdollisuus ostaa myös saapuessa aamiainen mutta sitä menee varmasti suhteessa vähän
Vierailija kirjoitti:
No itselleni tämä on tervetullut uudistus, ja arvostan sellaisia hotelleja, joissa voi valita syökö aamiaisen vai ei, ja tämä huomioidaan toki myös hinnassa En syö aamiaista juuri koskaan kotonakaan, ei vain ole nälkä ennen puolta päivää. ja arkisin hotellien aamiaisaika päättyy usein jo klo 10.
Jos olen työmatkalla, minulle riittää huoneessa keitetty kahvi tai tee (arvostan siis sitä että huoneessa on esim vedenkeitin). Jos olen viikonloppumatkalla, en todellakaan laita herätyskelloa soittamaan sitä varten että ehtisin aamiaiselle. Kaupungeista löytyy varsinkin viikonloppuisin brunssipaikkoja, nautin aamiaisen sijasta paljon mieluummin rauhallisen brunssin jossain miellyttävässä paikassa esim klo 13, ilman kiljuvia lapsiperheitä, joskin hyvin ymmärrän että jos perheessä on useita jäseniä. Silloin hotelliaamiainen varmaan kannattaa ja on tervetullut helpotus nimenomaan vaikka sille perheenäidille, ja miksei isälleenkin.
No mutta jatkossa näitä perheitä ei varmaan niin paljoa ole aamiaisilla, eikä hotelleissa. Ei lapsiperheillä ole varaa maksaa huoneen lisäksi vielä yli satasta aamiaisesta. Nyt vielä näyttää siltä, että lapsi syö aikuisen kanssa ilmaiseksi mutta se tulee vielä muuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla joku sanoi, että maksullisesta aamiaisesta tulee verollista tuloa kun se näkyy kuitilla eri rivillä. Näkyyhän se nytkin eri rivillä ja ainakin meillä, matkalaskulle eritellään hotelli- ja aamiaiskulut omille riveilleen koska niillä on eri alv%. Palkkakuitissa tämä ei ole näkynyt. Aamiainen ei vaikuta myöskään päivärahoihin sillä siihen lasketaan mukaan lämpimät ateriat ja aamiainen käsitellään kylmänä ateriana. Jos päivän aikaan tarjotaan yksi lämmin ateria, se ei vaikuta päivärahaan mutta kaksi lämmintä ateriaa vähentää korvauksen puoleen.
Kun matkustan työni puolesta, on hyvä syödä tukeva aamiainen (en aiheuta hävikkiä) sillä lounaalle pääsy voi venyä. Kun taas matkustan yksityisesti, voin maksaa aamiaisesta erikseen: joko syön sen tai en, riippuen päivän muusta ohjelmasta.
Uutisessa myös sanottiin, että aamiaisen poisto hotellihuoneen kimppahinnasta laskisi huoneiden hintaa - se minkä verran, jäi hiem
Ei se jää millään tapaa epäselväksi kun sen on voinut tähänkin asti katsoa suoraan netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon täysin, että hävikki vähenee, kun tiedetään lähes tarkalleen kuinka paljon asiakkaita tulee aamupalalle, toisin kuin nykyään.
Ei vähene, loska aamiaiselle tulee skrode mies, joka syö viiden mummon ja koko rahan edestä. Se siitä teoriasta. Ahneudesta ja hintojen korotuksesta tässä on vain kyse.
Jos et tiedä mitä hävikki tarkoittaa, niin sano se, älä koita arvailla.
Tiedän, ja keittiöstä tuodaan lisää ruokaa, koska se on mitoitettu liian pienelle määrälle ihmisiä. Silloin syntyy hävikkiä. Kaikki ihmiset kun ei syö saman verran.
Edelleen, jos et tiedä mikä hävikki tarkoittaa, niin kysy äläkä koita arvata.
Vierailija kirjoitti:
Scandic boikottiin. Syön aamiaisella mieluiten kevyesti, ja buffeestakin otan yleensä kahvin, lasin mehua ja kupillisen jugurttia. Ei tulisi mieleenkään maksaa siitä jotain 25-30€ mitä hotelliaamiaisista pyydetään.
Terveisin yli 30 yötä vuodessa hotellissa työn takia asuva.
On se siellä hinnassa ollut nytkin. Eriteltynä näkyy laskussa. Olet maksanut tähänkin asti niin paljon syövien aamiaisen
Hyvä että kaltaisistasi niuhottajista päästään eroon. Minä yövyn pääsääntöisesti Scandicissa joita löytyy mukavasti ympäri Suomen. Lapland hotels toki myös hyvä vaihtoehto mutta niitä aika vähän. Sokos hotellit jätän tuulipukukansalle joka tulee bonusten perässä
Toki voi parantaa ennustettavuutta ja a metenkin kannattavuutta
- säästää ruokaotoissa
- voi nostaa hintaa juonessa ilman aamiaista ja olla pari euroa halvempi kuin ennen aamiaisen kanssa
- pääsee paremmille halpuussijoille varaussivustojen haussa
- saa syöpöiltä hinnan ruuasta esim. Urheiluseurat
Scandic on voittoa tavoitteleva yritys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo, mutta kun hotelliaamiainen on ns. maksuton, asiakkaat ahnehtivat noutopöydässä liikaa ja heittävät ruokaa roskiin.
Maksullinen aamiainen on aivan normaali käytäntö ulkomaiden hotelleissa. Asiakas voi itse valita paljonko yöpymisestään maksaa: mitä paremmat peruutusehdot ja huoneen hintaan sisältyvä aamiainen, sitä kalliimpaa.
Mutta suomalaiset öykkärit haluavat jatkaa porsasteluaan hotellien aamiaishuoneessa. Hävetkää jos osaatte.
Tota, miten se maksullisuus vähentäisi ahnehtimista ja pois heittämistä?
Ei se vähennä mitenkään. Voipi olla, että he, jotka maksavat erikseen aamiaisesta katsovat oikeudekseen porsastella enemmän, kylläpä ne Suomessa ja muuallakin näyttävät olevan muita kuin suomalaisia. Sen verran vihreä siirtymä vaikuttaa, että Scandic tuhlaa vähemmän luonnonvaroja, kun osa asiakkaista ei mene sinne aamupalattomuuden vuoksi.
Huonehinnat todennäköisesti pysyvät todennäköisesti samoina. Scandic varmaan hinnnoittelee aamiaisen 20 €:n arvoiseksi. Vaikea uskoa, että kahden hengen huoneen hinta laskisi 40 €:lla.
Ei se ole uskon asia kun sen hinnan voit käydä ihan itse netistä katsomassa.
No suurin osa suomalaisista on kyllä niin tyhmiä että "boikotoivat" jotain palvelua ostamalla täysin identtistä palvelua täysin identtisillä ehdoilla jostain muualta.