Scandicin selitys "hävikin vähentämisestä" perusteluna aamiaisen poistamiselle on silkkaa kusetusta!
Kyllähän hotelleilla on tilastotietoa siitä, paljonko aamiaista kuluu, eihän sitä niin voi ajatella, että jos on 100 vierasta ja 20 ei syö aamiaista, niin se 20 aamiaista menisi jätteeksi!
Kommentit (394)
Työmatkustavana jää suosiolla nämä hotellit pois, kuittirumba on rasittavaa jo nyt, enkä ryhdy monimutkaisella matkalaskutusohjelmallamme yhtään enempiä erittelyjä tekemään.
Kilpailuvaltti niille hotelleille, joilla aamupala edelleen kuuluu hintaan 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt on ongelma? Ne ottavat aamiaisen, jotka haluavat. Ihme vinkumista.
Ongelma on lähinnä se, että huoneen hinnat pysynevät samana kuin ne olivat ennen sisältäen aamiaisen, mutta nyt aamiainen maksaa erikseen. Eli naamioitu hinnankorotus kyseessä.
Scandic Suomen viestintäpäällikön mukaan eivät pysy, mutta sinulla on ilmeisesti parempaa tietoa asiasta?
Ainahan tiedottaja kertoo asian hotellille edullisemmin. Aikanaan kun siirryttiin euroon, piti kaikkien hinnoittaa suoraan kurssilla tuotteet ja palvelut, mutta ei mennyt kuin viikko, niin jo pyöristeltiin ylöspäin hinnat. Toinen tapa on nostaa hintaa jo ennen alennusta.
Vierailija kirjoitti:
No itselleni tämä on tervetullut uudistus, ja arvostan sellaisia hotelleja, joissa voi valita syökö aamiaisen vai ei, ja tämä huomioidaan toki myös hinnassa En syö aamiaista juuri koskaan kotonakaan, ei vain ole nälkä ennen puolta päivää. ja arkisin hotellien aamiaisaika päättyy usein jo klo 10.
Jos olen työmatkalla, minulle riittää huoneessa keitetty kahvi tai tee (arvostan siis sitä että huoneessa on esim vedenkeitin). Jos olen viikonloppumatkalla, en todellakaan laita herätyskelloa soittamaan sitä varten että ehtisin aamiaiselle. Kaupungeista löytyy varsinkin viikonloppuisin brunssipaikkoja, nautin aamiaisen sijasta paljon mieluummin rauhallisen brunssin jossain miellyttävässä paikassa esim klo 13, ilman kiljuvia lapsiperheitä, joskin hyvin ymmärrän että jos perheessä on useita jäseniä. Silloin hotelliaamiainen varmaan kannattaa ja on tervetullut helpotus nimenomaan vaikka sille perheenäidille, ja miksei isälleenkin.
Se sinun hotellihuoneessa maksaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin! Et siis hyötynyt yhtään mitään 😁
Vierailija kirjoitti:
Työmatkustavana jää suosiolla nämä hotellit pois, kuittirumba on rasittavaa jo nyt, enkä ryhdy monimutkaisella matkalaskutusohjelmallamme yhtään enempiä erittelyjä tekemään.
Et sä mitään ole matkustanut😂
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan eritellyt ne tähänkin saakka, koska aamiaisessa on eri alv? Minä ainakin olen.
Haluaisinpa tietää, missä päin Varkautta on kiva ja rauhallinen aamiaispaikka jos ei hotellissa? Rauhallista varmaan löytyy, mutta ei kivaa. Entä Lappeenrannassa?
Ruokahävikkiin lasketaan banaaninkuoretkin, jotka minä luokittelen roskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko täällä joku Scandicin uudistuksesta vastaava jankuttamassa läskeistä suomalaisista kun ei millään meinaa ymmärtää, miksi ihan ymmärrttävästi tähän uudistukseen suhtaudutaan negatiivisesti?
Palvelun heikentymistä tämä on tasan tarkkaan ja kertoo että Scandicilla ei mene taloudellisesti kauhean hyvin.
"Ymmärrettävisti suhtautuu negatiivisesti" sä ja sun pari kaveria :-) Ja moni on sitä mieltä, että tää on a) tätä päivää, b) kansainvälistä ja c) yksinkertaisesti hyvä juttu.
"Mutku aamiainen oli ennen ilmainen!" - voi pyhä jysäys.
Tietääpähän, ettei tarvitse Scandicissa käydä enää sitäkään vähää mitä tähän mennessä. Jatkossa menen aina sokos hotelliin, saa bonuksissa rahaa takaisin ja aamiainen kuuluu hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko täällä joku Scandicin uudistuksesta vastaava jankuttamassa läskeistä suomalaisista kun ei millään meinaa ymmärtää, miksi ihan ymmärrttävästi tähän uudistukseen suhtaudutaan negatiivisesti?
Palvelun heikentymistä tämä on tasan tarkkaan ja kertoo että Scandicilla ei mene taloudellisesti kauhean hyvin.
"Ymmärrettävisti suhtautuu negatiivisesti" sä ja sun pari kaveria :-) Ja moni on sitä mieltä, että tää on a) tätä päivää, b) kansainvälistä ja c) yksinkertaisesti hyvä juttu.
"Mutku aamiainen oli ennen ilmainen!" - voi pyhä jysäys.
Haista sinä ja scnandic pitkä paska.
vaiettu asia on taas se kuinka huonosti tai yltiöpäisesti hankinnat tehdään. siis se millö mittareillaxtilataan safkaa. on vähintään ellei suurempi hävikin osuus kuin asiakkaiden lautasille jättämä!
scamdisin liiketulos on jätettä! boikottiin sekin ketju ja ja matkailuauto alle.
Minä taas en mene matkoille etsimään ruokapaikkoja ja odottamaan, että minua palvellaan niissä. Tukeva aamiainen hotellilla, lounasevästä mukaan, sit tiukkaa turisteilua iltaan, ja päivällistä voi sit vähän hifistellä.